Aihe: fcb1010 -> v-amp pro -> tuner
1
paristo
24.01.2007 20:17:34
osaako joku kertoa miten v-ampin tuner saadaan kytkettyä päälle tuolta fcb1010 midilankulta..
Selvästi pidemmälle..
Jormaz
24.01.2007 20:41:49
Ai että pelkkä tuner muistipankin sisällä? En tiedä mutta mä olen tehnyt niin että teen viritystä varten (G major) oman pankin mikä on kuin mikä tahansa muu soundi mutta viritin on kytketty päälle mutta output volume on nolla.
Miees...
paristo
24.01.2007 21:16:15
mä olen tehnyt niin että teen viritystä varten (G major) oman pankin mikä on kuin mikä tahansa muu soundi mutta viritin on kytketty päälle mutta output volume on nolla.

tuohan se tuntuisi helpoimmalta, mutta tuossa v-ampissa ei ole mahdollista tallentaa presettiä silloin kun viritin on päällä.. "Mäkrö" oli onnistunut kytkemään v-ampin virittimen midilankulta päälle, mutta ei enää muistanu miten.!
Selvästi pidemmälle..
Tympee Huttunen
24.01.2007 21:20:40 (muokattu 24.01.2007 21:24:36)
tuohan se tuntuisi helpoimmalta, mutta tuossa v-ampissa ei ole mahdollista tallentaa presettiä silloin kun viritin on päällä.. "Mäkrö" oli onnistunut kytkemään v-ampin virittimen midilankulta päälle, mutta ei enää muistanu miten.!

Joo, olen pahoillani etten muista juuri nyt:) Siitä on aika pitkä tovi, kun lankkua olen noin ohjelmoinut. Hyvä jos presettejä osaan nyt vaihdella:) Muistaakseni sain tältä palstalta hyvät ohjeet aikoinaan, joten kyllä joku kohta varmasti sinua auttaa.

Tälläisen linkin kuitenkin kaivoin:

http://www.mtnsys.com/faq-fcb/IdiotsGuide.htm

Seuraava ohje voi olla täysin väärin:

Muistaakseni tunerin midinumero on manuaalissa ja muistaakseni syöttämällä sen tuohon "preset23" midinumeron tilalle, saat tunerin ohjelmoitua esim button1:lle:

Program a Preset

Now lets program the 1 button to select preset 23 on your MIDI gear.
Press the 1 button.
Press and hold the Down button on the FCB1010 for about 5 seconds. This puts the FCB1010 in programming mode for preset 1.
Press the UP button once.
Usually one or more buttons will now have their LEDs on. The green light will be at select.
If the 1 LED is not on, press and hold the 1 button until the LED comes on.
Press the 1 button again, and it should begin to blink.
Press the UP button once. The display should begin to brink showing the current PC command.
Press the 2 button. Press the 3 button.
Press the UP button once.
Now press and hold the Down button for about 5 seconds.

You have now programmed the 1 button to send a PC command of 23 on MIDI channel 1 to your MIDI gear.
paristo
25.01.2007 16:14:28
se mitä minä olen noista ohjeista ymmärtänyt, niin noin juuri sen pitäisi toimia. ja virittimen numerohan on 127.. ei vaan suostu viritin näyttäytymään..
Selvästi pidemmälle..
Tympee Huttunen
25.01.2007 16:25:18
se mitä minä olen noista ohjeista ymmärtänyt, niin noin juuri sen pitäisi toimia. ja virittimen numerohan on 127.. ei vaan suostu viritin näyttäytymään..

Hmm. Presettien vaihtelu yms. onnistuu kuitenkin lankulta ilmeisesti. Voisikohan midilankun resetointi auttaa? Tällöin kyllä kaikki aiemmat ohjelmointisi katoavat.
paristo
25.01.2007 16:36:35
Hmm. Presettien vaihtelu yms. onnistuu kuitenkin lankulta ilmeisesti. Voisikohan midilankun resetointi auttaa? Tällöin kyllä kaikki aiemmat ohjelmointisi katoavat.

Resetoin juuri tuon midilankun ja v-ampin, kun rupesin uusia presettejä väsäileen.. Joten en usko että uudelleen resetoinnista olisi enää apua. 1.5vuotta siittä ku viimeksi mitään suurempia säätöjä tehny ni ei presetinvaihdon ohjelmointi onnistunu ilman ohjekirjaa.. :)
Mutta juu, muuten presetinvaihdot ja kaikki toimii ihan normaalisti.. haluaisin vielä tuon virimittari mahdollisuuden..
Selvästi pidemmälle..
paristo
26.01.2007 14:02:11
Laita Program Changeksi 128 niin viritin menee päälle.
Juuri noin se menee.. kiitokset sinulle..!

tuossa on tuommonen +1 offsetti.
Mikäs ikinä tää sitten onkin niin miksei tästä ole noissa manuaaleissa? noh, kukatietää.. :)
Selvästi pidemmälle..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)