Aihe: Korg TR
1 2
Touhomus
23.03.2006 22:53:29

Olen ajatellut ostaa Korg TR 76 tai 61 synan, mutta en ole päässyt sitä missään kokeilemaan, joten ajattelinpa kysellä kiipparin ominaisuuksia täällä.

1) Voiko joystickille laittaa jotain wah efektejä, ja jos voi, niin kuinka molipuolisesti niitä voi vaihtaa?

2) Kuinka helppoa soundien muokkaaminen / uuden soundin tekeminen on?

3) Kun olen soittamassa bändin kanssa, voiko TR:llä valita itse tallentaman kappaleen soundit jostain muistista (USB tikku?), ja sitten painaa biisien aikana jotain one touch nappia äänien vaihtamiseksi?

4) Meidän koulussa on Korg N364. Osaako joku verrata TR:n koskettimistoa N364:n koskettimistoon?

5) Minkä tyylisiä ja kuinka monipuolisia efektejä tässä synassa on oikein tarjolla?

Voitte kertoa muitakin kokemuksia kyseisestä syntetisaattorista. Kaikki tieto on tervetullutta.
andreas1
06.04.2006 17:28:42
Olen ajatellut ostaa Korg TR 76 tai 61 synan, mutta en ole päässyt sitä missään kokeilemaan, joten ajattelinpa kysellä kiipparin ominaisuuksia täällä.

1) Voiko joystickille laittaa jotain wah efektejä, ja jos voi, niin kuinka molipuolisesti niitä voi vaihtaa?

Voi laittaa. ja esim joka saundille omat asetukset koskien J-stickiä.

2) Kuinka helppoa soundien muokkaaminen / uuden soundin tekeminen on?

suht. helppoa. käyttöliittymä on aika iisi kun vähän vain tutkii. kokeilu/ohjekirjat.

3) Kun olen soittamassa bändin kanssa, voiko TR:llä valita itse tallentaman kappaleen soundit jostain muistista (USB tikku?), ja sitten painaa biisien aikana jotain one touch nappia äänien vaihtamiseksi?

voit esim tehdä omia saundeja ja järjestellä ne sillä tavalla et napista painamalla vaihtuu toinen saundi

4) Meidän koulussa on Korg N364. Osaako joku verrata TR:n koskettimistoa N364:n koskettimistoon?

N364 on vähän muovinen tatsi. tr on ihan ok.

5) Minkä tyylisiä ja kuinka monipuolisia efektejä tässä synassa on oikein tarjolla?

kaikki mitä periaatteessa tarviit. kaiut, säröt jne

Voitte kertoa muitakin kokemuksia kyseisestä syntetisaattorista. Kaikki tieto on tervetullutta.
Wonder
07.04.2006 20:50:24
Mä oon kans miettinyt TR:n ostoa...mutta myös Yamahan uutta MO6:sta. Kertokaahan kokemuksia näistä laitteista, mitä hyviä & huonoja puolia niissä on, verrattuna toisiinsa...?

Huomenna menen kyllä testaamaan MO:ta kauppaan. :)
JPQ
07.04.2006 23:45:21

Mä oon kans miettinyt TR:n ostoa...mutta myös Yamahan uutta MO6:sta. Kertokaahan kokemuksia näistä laitteista, mitä hyviä & huonoja puolia niissä on, verrattuna toisiinsa...?

Huomenna menen kyllä testaamaan MO:ta kauppaan. :)

Yamaha minusta romissaan muistanut samplelistaa lukien enempi muidenkin firmojen syntikoita/sähkösoittimia lisäksi hammondista joka drawbaari muutenkin laajempi urkusample kirjo olikos kirkkouruissa 5 samplea vastaan 1. varmaksi en enään muista. Soundeihin saa 4 osaaltomuotoa yamaassa korgissa kait vieläkin vain 2 lisäksi yamahan filsat lienee paremmat. Kerrohan mitä soundeja haet niin eiköhän komentteja tipu paremmin ?
Wonder
08.04.2006 09:12:38
No mulla on Nord Electro 2 ja Kawai ES3 Stagepiano, eli en tarvitse NIIN paljon hammond-, rhodes-, wurlizer-, klavinetti-, tai pianosoundeja, koska ne löytyy jo. Mutta kaikki muut puuttuukin sitten. Eniten tarvitsen kaikkia mahdollisia synasoundeja, lähinnä sellasia 70&80-luvun soundeja...Hyvät viulut ja layer-pianot olis myös kiva olla. Semmosta All-around synaa haen, mutta noi synasoundit on se tärkein juttu.

Soittelen lähinnä pop/rock/soul/funk-musaa (esim. Toto, Stevie Wonder, Michael Jackson, Prince yms...) ja fuusiojuttuja myös (esim. Dave Grusin). Heviä en soita ollenkaan.
JPQ
08.04.2006 09:38:59

No mulla on Nord Electro 2 ja Kawai ES3 Stagepiano, eli en tarvitse NIIN paljon hammond-, rhodes-, wurlizer-, klavinetti-, tai pianosoundeja, koska ne löytyy jo. Mutta kaikki muut puuttuukin sitten. Eniten tarvitsen kaikkia mahdollisia synasoundeja, lähinnä sellasia 70&80-luvun soundeja...Hyvät viulut ja layer-pianot olis myös kiva olla. Semmosta All-around synaa haen, mutta noi synasoundit on se tärkein juttu.

Soittelen lähinnä pop/rock/soul/funk-musaa (esim. Toto, Stevie Wonder, Michael Jackson, Prince yms...) ja fuusiojuttuja myös (esim. Dave Grusin). Heviä en soita ollenkaan.

Epäilen että Yamaha mo6 voittaja sun tapauksessa tai sitten tulossa
oleva Roland Juno-G. Uskoisin että ovat parempia ja jotenkin tuntuu
että yamaha voi olla parhaiten muistanut noi synasoundit ehkä myös nuo
toiset.
hoksploks
10.04.2006 23:53:19

Kellä on uusinta tietoa: koska isommat mallit TR 76 ja 88 rantautuvat Suomeen?
Jos joku voisi vielä kertoa, millainen tatsi vanhassa LE88:ssa on... onko siis korgin vasarakoskettimisto ylipäätään hankkimisen arvoinen? Kiitän
Luo satsumista jivehitti, hipparokki, suumuusikkorappi, hittihevi, jatsi, mustasoul.
aleksi susi
25.01.2007 22:58:41
Olen itsekin ostamassa jossain vaiheessa Korg TR61 ja kiinnostaisi tietää pari seikkaa siitä:

-Onko kyseinen malli kovinkin riippuvainen tietokoneesta? (Itse haluan sellaisen syntikan, mikä ei ole kovin riippuvainen tietokoneesta ja että sekvensseri on sisäinen ja toimii itsenäisesti.)

-Mitkä toiminnot ovat riippuvaisia tietokoneesta?

-Saako kyseiseen malliin uusia soundeja tuotua muullakin tavalla, kuin USB:n kautta?

.Onko Rolandin Juno G yleisesti parempi?
Synastikki
26.01.2007 14:19:57

Olen itsekin ostamassa jossain vaiheessa Korg TR61 ja kiinnostaisi tietää pari seikkaa siitä:
-Onko kyseinen malli kovinkin riippuvainen tietokoneesta? (Itse haluan sellaisen syntikan, mikä ei ole kovin riippuvainen tietokoneesta ja että sekvensseri on sisäinen ja toimii itsenäisesti.)
-Mitkä toiminnot ovat riippuvaisia tietokoneesta?
-Saako kyseiseen malliin uusia soundeja tuotua muullakin tavalla, kuin USB:n kautta?
.Onko Rolandin Juno G yleisesti parempi?

Ei ole riippuvainen tietokoneesta :) Itse asiassa tietokoneella ei pysty paljoa tuon kanssa tekemään paitsi käyttämään USB:ta saundiensiirtoon ja midisiirtoon... Saundit on helpoin siirtää USB:llä SD-kortille, mutta tämän voi tehdä myös koneeseen liitetyllä SD-kortinlukijalla. Juno-G:stä ei ole kokemusta.
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
BobHope
26.01.2007 14:48:18

Jos oikein ymmärsin, TR:llä voi tuoda vain mididataa usb-väylästä. Soundien ynnä muiden tallennukseen tarvitaan SD-muistikortti. Jonkun verran on kikkailtava, mutta suht helppoa on tehdä uusia soundeja. Muokkausmahdollisuuksia on ja efektejä saa bendivipuun monenlaisia. Pitäisi tutustua itsekin tarkemmin kaikkiin muokkausmahdollisuuksiin.
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
aleksi susi
14.02.2007 00:20:22
Voisitteko te kokeneemmat neuvoa TR 76 suhteen:

-minkä toiminnon kautta saan TR:ään joystickiin haluamani efektin

-sitten kun saan sen tehtyä, miten saisin muokattua voimakkaan Filter-efektin (mikä sammuttaa melkein kokonaan haluamani äänen)
Synastikki
14.02.2007 08:27:54

Voisitteko te kokeneemmat neuvoa TR 76 suhteen:
-minkä toiminnon kautta saan TR:ään joystickiin haluamani efektin

No jos esimerkiksi haluat Wah-efektin, kun vedät j-stickiä taaksepäin niin menet efektiosioon, jonne pitää sitten laittaa jokin wah-efekti ja sieltä saa sitten säädetty, että mikä sitä wahia ohjaa...
aleksi susi
15.02.2007 01:06:12
Kiitos, se jo onnistuukin. Seuraavaksi haluaisin lyhyen ja ytimekkään neuvon seuraavaan ongelmaan: Haluan muokata TR:n valmiita tehtaan soundeja ja haluan tallentaa muokkaamiani soundeja SD-kortille. Miten tuo tallennus tapahtuu?
ManuMäkinen
17.02.2007 13:36:46
tuohon en vastausta tiedä, mutta ajattelin itsekin ostaa TRääni sd-kortin. paljon se maksaa?
Niina83
25.02.2007 03:56:16
Ostin tossa eilen kyseisen TR-61, enkä nyt ainakaan yövuorossa väsyneenä yksinkertaisesti TAJUA miten saan laitettua "lempisoundeja" muistiin, järjestyksessä.

Synassa on siis tämä 10's HOLD toiminto, jota jotenkin opin käyttämäänkin. Kuitenkin, "PROG" ja "COMBI" puolilla on eri soundeja, ja haluisin näitä molempia samaan paikkaan. Onko mahdollista?

Miten saan talletettua esim. "A-Bank":iin soundeja? Kun talletan, meneekö talletettu soundi vanhan allaolevan päälle? Tässä törmäsin samaan "ongelmaan", eli haluaisin tallettaa soundeja niin "Prog" kuin "Combi" puolelta.

Anteeksi väsynyt kysymykseni näin yövuorossa:)
Synastikki
25.02.2007 12:11:18

Ostin tossa eilen kyseisen TR-61, enkä nyt ainakaan yövuorossa väsyneenä yksinkertaisesti TAJUA miten saan laitettua "lempisoundeja" muistiin, järjestyksessä.
Synassa on siis tämä 10's HOLD toiminto, jota jotenkin opin käyttämäänkin. Kuitenkin, "PROG" ja "COMBI" puolilla on eri soundeja, ja haluisin näitä molempia samaan paikkaan. Onko mahdollista?
Miten saan talletettua esim. "A-Bank":iin soundeja? Kun talletan, meneekö talletettu soundi vanhan allaolevan päälle? Tässä törmäsin samaan "ongelmaan", eli haluaisin tallettaa soundeja niin "Prog" kuin "Combi" puolelta.

paras tapa saada sekä combi että prog-saundit järjestykseen ja helposti saatavissa on se että tekee programmeista combeja (combeista ei voi tehdä programmeja) ja järjestää sitten kaikki combit samaan pankkiin tai samaan categoryyn... aina kun tallennat saundin oli se sitten combi tai prog se tallentuu jonkin vanhan päälle... tallennuspaikkaa pystyy vaihtamaan tallennus vaiheessa kun valitset että esim. "write combination" niin näyttöön hyppää laatikko joka kysyy että millä nimellä tahdot tallentaa ja minne haluat tallentaa...
Ile-
25.02.2007 21:53:20
Mitä metallikitaristi sanoi tultuaan ulos studiosta? -Demoni on valmis.
Thomas Häggblom
05.03.2007 17:30:16

Voiko tähän TR:ään (tai muihinkin vastaaviin) liittää midikontrollerin ja valita siihen äänen niin että itse syna silti toimii vielä ja on soitettavissa? Vai pitääkö kontrollerille olla erikseen syna(moduuli) jota ei soiteta?
Esimerkiks käykö sellanen päinsä että soittaa kontrollerilla lead-ääntä jonka on ottanut TR:stä samalla kun soittaa TR:llä vaikka jousitaustaa?
JPQ
05.03.2007 18:56:17

Voiko tähän TR:ään (tai muihinkin vastaaviin) liittää midikontrollerin ja valita siihen äänen niin että itse syna silti toimii vielä ja on soitettavissa? Vai pitääkö kontrollerille olla erikseen syna(moduuli) jota ei soiteta?
Esimerkiks käykö sellanen päinsä että soittaa kontrollerilla lead-ääntä jonka on ottanut TR:stä samalla kun soittaa TR:llä vaikka jousitaustaa?

Uskoisin että tässäkin laitteessa onnistuu se että oma näppis ohjaa toisen midikanavan tavaraa ja tuo ulkoinen toisen vaatii multitimbraali tilaa josta en ikävä kyllä korgien kohdalla oikein osaa sanoa mitään mutta idea sinänsä onnistuu isossa osassa nykysyniä kuten hyvin monessa aika vanhassakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)