Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Jucciz
25.01.2007 23:29:00
Keskustelkaa täällä. Älkää sotkeko äänestysketjua, vaan laittakaan sinne ainoastaan pisteet ja kommentit. Muuten pisteiden lasku käy kohtuuttoman työlääksi. Kiitos.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
sulevi
26.01.2007 00:07:50
Vetoaisin seuraavan skaban vetäjään että voisko tehä erilaisen taustan. Lisäksi kommentoisin että oli jonkun verran hyviä bendejä ja ok vibraa.
oiva tumpeloinen
26.01.2007 00:23:57
Vaalilupaus:
Äänestäkää minua niin saatte varmasti erilaisen taustan =) Read my lips, no more 12-bar blues! \,,/,

Lisäät tuohon päälle vielä 10 euroa, niin diili on valmis.
Mazah
26.01.2007 00:27:10 (muokattu 26.01.2007 00:27:22)

Lisäät tuohon päälle vielä 10 euroa, niin diili on valmis.

Saat tiluverovähennyksinä =)
www.farmakonband.com www.myspace.com/avenie www.myspace.com/screamchain www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
Jucciz
26.01.2007 00:31:28
Saas nähdä, pidänkö nollapelin. Olis varmaan pitäny vetää vaan bluesia: kunnollisia bendejä ja tyylikästä vibratoa.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
-AjA-
26.01.2007 00:34:01

Toivottavasti seuraavassa taustassa ei oo noin hankalaa rytmiä.. oli ihan mahoton mulle.
Hemmetin kovia vetoja kyl koko skaba täynnä!
kimurantti1
26.01.2007 00:40:36 (muokattu 26.01.2007 00:40:51)
Toivottavasti seuraavassa taustassa ei oo noin hankalaa rytmiä.. oli ihan mahoton mulle.

Ihan | 4/4 | 7/8 | -vamppi se vaan oli. Miten sen rytmiikan nyt näin kirjoitetussa muodossa ilmaisis...
||: TAA TAA TAA TAA | TAA TAA TAA TA :||
:-)
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
oiva tumpeloinen
26.01.2007 00:42:55 (muokattu 26.01.2007 00:43:16)
Ihan | 4/4 | 7/8 | -vamppi se vaan oli. Miten sen rytmiikan nyt näin kirjoitetussa muodossa ilmaisis...

Tai sitten olisi pitänyt tiluttaa se tausta täyteen. Ei tarvi miettiä mitään rytmejä. Niin mäkin olisin tehnyt, mut en ollut tarpeeks nopee. ;)

Mut hyvä ja yllättävä tausta oli kyllä.
-AjA-
26.01.2007 00:43:06

Buah! Kerro toi mun käsille ;)
kimurantti1
26.01.2007 00:50:46 (muokattu 26.01.2007 00:59:02)
Buah! Kerro toi mun käsille ;)

Ei se ole käsistä niinkään kiinni. Tollanen parin tahdinkin vamppi, joka ei mene 4/4 voi kuulostaa tosi luonnottomalta jos ei ole sellaisiin tottunut. Loppujen lopuksi kyse on vaan siitä, että saa sen grooven päähän. Jos kaikki länsimainen musa olisi alunperin sävelletty 7/8 -tahtilajiin, niin se tuntuisi ihan normaalilta. Noi numerothan ei ole mitään muuta kuin rytmiikka esitettynä matemaattisessa muodossa. Esim. 7/8 -tahtilajia ei tarvitse kovin kauaa kuunnella, kun siihen tottuu -> luonnottamasta tulee luonnollinen. Kokeile vaikka laskea se näin: 2 + 2 + 3. Lue se painottaen aina yhden osan ensimmäistä tavua -> |: TA ta TA ta TA ta ta :|

Jos ei Driim Tiitteri ja vastaavat kolahda, niin noita löytyy vaikka kuinka paljon mm. Riverdancesta. :-D
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
-AjA-
26.01.2007 00:57:43

Ei se ole käsistä niinkään kiinni. Tollanen parin tahdinkin vamppi, joka ei mene 4/4 voi kuulostaa tosi luonnottomalta jos ei ole sellaisiin tottunut. Loppujen lopuksi kyse on vaan siitä, että saa sen grooven päähän........

Jes, joka päivä oppii jotain uutta! Kiitos, sait plussan.
Magic Bullet
26.01.2007 10:27:06
Missä viipyy kantritausta?
BigPapa
26.01.2007 11:51:15

BigPapa - BigPapa on edelleen Bigpapa, en tykkää. Pikaviesteiltä välttyäkseni en kommentoi enempää.

Ihan sama oikeestaan kommentoit tai et. BigPapa oon ja BigPapana pysyn..8)
Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä.
sähkö
26.01.2007 12:24:53

Saas nähdä, pidänkö nollapelin. Olis varmaan pitäny vetää vaan bluesia: kunnollisia bendejä ja tyylikästä vibratoa.

Mä ainakin ajattelin ottaa nolla pistettä tästä skabasta. Ei kukaan kuitenkaan ymmärrä mun Adrian Belew meets Dimebag Darrell vetoa :)
O8=#
Urmas Potkuri
26.01.2007 12:46:41

Arkkikansleri - Ei oikein kuulosta siltä että tiedät mitä teet, tämä soolo ei edennyt mihinkään.
Varmasti tiedän mitä teen. ;) Eihä sen pitäntkää männä mihinkää. Siin sen oli tarkotus olla kokoajan. Hih.
Teen paljon virheitä. Olen siis persoonallinen.
arppah8
26.01.2007 12:51:07 (muokattu 26.01.2007 13:24:26)

Mä ainakin ajattelin ottaa nolla pistettä tästä skabasta. Ei kukaan kuitenkaan ymmärrä mun Adrian Belew meets Dimebag Darrell vetoa :)

Mulla taas tuli sun vedosta mieleen Dweezil Zappa Confessions- levyn biisissä Shoogagoogagunga. No, en olekaan Belewiin tutustunut NIN-kytköksiä ja (joskus ajat sitten) King Crimsonin THRAK- ja VROOOM-levyjä enempää.

Niin ja tuo Dweezil-assosiaatio tulee ottaa kehuna. Ei sultakaan pisteet kaukana olleet.

E: Kerry King on käynyt täälläkin kylässä? Paikoin on ihan ideaakin, mutta kokonaisuus ei kanna.

Kerry King? Oliko se niin tuhnua=) Mun pikkaustekniikka on kyllä aika syvältä. Jotkut täällä voisivat myydä mulle vähän (WelmerX, Ambitus? How about it?)

Huomasin kyllä, että mun harmoniataju poikkesi jonkin verran yleisestä näkemyksestä. Alkoi omaankin korvaan kuulostaa vähän hassulta. Jos olisin kuunnellut muitten vetoja ennen omani äänittämistä, olisi voinut tulla erilaista settiä. Jotenkin vain mielekkäämpää soittaa näihin ns. puhtaalta pöydältä ja jälkeenpäin sitten ihmetellä, että mitäs muut ovatkaan saaneet aikaan.
Peace, love and good happiness stuff.
Mazah
26.01.2007 13:30:03

Kerry King? Oliko se niin tuhnua=) Mun pikkaustekniikka on kyllä aika syvältä. Jotkut täällä voisivat myydä mulle vähän (WelmerX, Ambitus? How about it?)

Huomasin kyllä, että mun harmoniataju poikkesi jonkin verran yleisestä näkemyksestä. Alkoi omaankin korvaan kuulostaa vähän hassulta. Jos olisin kuunnellut muitten vetoja ennen omani äänittämistä, olisi voinut tulla erilaista settiä. Jotenkin vain mielekkäämpää soittaa näihin ns. puhtaalta pöydältä ja jälkeenpäin sitten ihmetellä, että mitäs muut ovatkaan saaneet aikaan.

Pakko sanoa että se oli kyllä vähän tuhnua. Ja mäkin voisin ostaa samoilta jätkiltä vähän pikkaustekniikkaa, melko homoja pikkaamaan... Häättänäääh...

Mäkin useimmiten ensin äänitän oman setin ennenkuin kuuntelen muiden, jotkut tausta aukeavat ihan eri tavalla eri ihmisille, se on hieno ilmiö. Tässäkin on melkein pakko mennä sillä ekalla mielteellä kun tausta vaihtuu suht nopeasti. Tulee sellaisia "ei juma, tähän olisi voinut vetää noinkin" ilmiöitä, se on hienoa ja valaisevaa!
www.farmakonband.com www.myspace.com/avenie www.myspace.com/screamchain www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
Mazah
26.01.2007 13:31:58 (muokattu 26.01.2007 13:32:44)

Varmasti tiedän mitä teen. ;) Eihä sen pitäntkää männä mihinkää. Siin sen oli tarkotus olla kokoajan. Hih.

Ai niin mä unohdin, sä olitkin persoonallinen (Enkä nyt tarkoita että koko soolosi oli virhe) =)

E: äh... !talpuT
arppah8
26.01.2007 13:36:32 (muokattu 26.01.2007 13:42:33)

Pakko sanoa että se oli kyllä vähän tuhnua.

Tästä syystä yleensä turvaudun legatoon/economyyn tahi tappingiin nopeammissa jutuissa pikkauksen sijaan (eikä sekään aina auta). En tiiä, mikä muhun tällä kertaa meni tuossa B-osan alussa... josko yrittäisi treenata vaikka joskus?

Mäkin useimmiten ensin äänitän oman setin ennenkuin kuuntelen muiden, jotkut tausta aukeavat ihan eri tavalla eri ihmisille, se on hieno ilmiö. Tässäkin on melkein pakko mennä sillä ekalla mielteellä kun tausta vaihtuu suht nopeasti. Tulee sellaisia "ei juma, tähän olisi voinut vetää noinkin" ilmiöitä, se on hienoa ja valaisevaa!

Juuri näin. Oppimistarkoituksessa näihin skaboihin tuleekin osallistuttua.
Peace, love and good happiness stuff.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)