Aihe: Mikä fiilis ennen keikkaa? 1 2 | |
---|---|
![]() 11.12.2003 10:28:30 | |
Ennen keikkaa takahuoneessa on tapana mm. lauleskella koko bändin voimin omia biisejä moniäänisinä. Tupakkaa myös tuprutellaan ja usein myös parit oluet, siiderit tai lonkerot nautitaan. Lisäksi vaihdetaan keikkakuteet päälle, kauhistellaan peilistä omaa muotokuvaa yms. Usein myös etsitään paperia, jotta saadaan taiteiltua jokaiselle oma settilista. Vaikka kaikenlaisiin alkuvalmisteluihin on useimmiten aikaa vaikka kuinka paljon, on tilanne loppujen lopuksi lähes aina sama: Kun lavalla pitäisi jo olla, muistuu yhtäkkiä mieleen, että esimerkiksi lavajuotavat on vielä hakematta. Mua itteeni jännittää melko paljon ennen keikkaa. Häslään minkä kerkeen ja usein bändijätkillä meneekin hermot siihen. Ja tähän ei auta yhtään se, että soittohetkeä joutuu usein odottamaan hemmetin kauan. Odottaminen on mulle jotenkin todella tuskaista. Jännityksestä ja odotuksesta huolimatta fiilis on useimmiten tosi hyvä ennen keikkaa. Kun ensimmäinen sointu pärähtää eetteriin, on jännityskin tipotiessään. | |
![]() 11.12.2003 10:45:21 | |
Ensimmäinen kappale on aika ratkaiseva. Sen pitää olla vakuuttava mutta kuitenkin suhteellisen helppo soitettava koska soundi ei välttämättä ole heti kohdallaan varsinkaan kun/jos ei jouda mitään varsinaista souncheckkiä tekemään. Kyllä minun mielestä on hyvä viettää niin paljon aikaa yhdessä kuin mahdollista kun ollaan keikalla. Yhteishengessä on kyllä valtava voimavara Taas tulee ASIAA! Ensinnäkin, toi eka kappale on meillä muodostunut sellaseksi "taikauskojutuksi" Viime keikalla kitaristi heitti, että jos aloitetaan jollain muulla niin saattaapi mennä koko homma munilleen.. Ja tuo yhteishenki, sovituista ajoista pidetään kiinni, kamat roudataan porukalla ja jokainen tietää aika tarkkaan "askelkuviot" kun tullaan keikkapaikalle. Kamojen pystyyn laitto ja Soundien hakeminen ei kestä kauaa..Sitten porukalla syömään tai yleensä kyllä lätkitään koko porukka korttia takahuoneessa. Kesäaikaan ollaan istuskeltu terassilla, pelattu minigolfia, otettu aurinkoa (Suomenlinnassa) ennen keikkaa. Vaikka porukan ikäjakautuma on aika iso niin kyllä sen huomaa että kun on hyvä henki niin homma pelaa kaikin puolin. Bändissä ei ole "liideriä", se joka on keikan sopinut vastaa yleensä automaattisesti paikan päällä asioiden sopimisesta. Tällä systeemillä on heitetty tänä vuonna parisenkymmentä keikkaa, perjantaina on viimeinen ja MUKAVAA on ollut. Täytyy tosissaan olla tyytyväinen että on tällanen porukka kasassa ja ehkä se näkyy sitten myös ulospäin, sillä keikkaa poikii aina edellisistä mukavasti. Ei oo paljon tarvinnut mainostaa. | |
![]() 11.12.2003 22:29:57 | |
en oo vielä ollu "keikalla" mut joudun esiintymään (HOHO) koulun eessä ennen kesälomaa. perkele ku vituttaa nyt ku otin koko bändikurssin valinnaks. koko ajan tuntuu sille, et ku mää meen sit sinne yleisön eteen niin mä kaadun niihin johtoihin, ku hermostuttaa niin paljo. ja oon iha varma et jokin menee pieleen. mä oon jo nyt iha sekasi vaikka se o puolen vuoden päästä. eli paskat fiilikset ennen keikkaa joka on puolen vuoden päästä. pitäskö pölliä jostain rauhoittavia... Kerran me vaan eletään... | |
![]() 12.12.2003 17:42:18 | |
no mä olen aina aika jännittynyt. poltan putkeen, en pysy paikallani ja viritän bassoa koko ajan. Ja sitte tietty se, että luulen etten osaakaan biisejä... toisin sanoen oon aina ihan paskat housussa. kohkausta, corea ja tsemppistä. | |
![]() 12.12.2003 23:13:55 | |
Ennen keikkaa tavataan tyyliin kaks tuntii aikaisemmin, suhaistaan saunditesti tyyliin "okei, kai siitä mikistä kuuluu jotain ja kitara ja basso on just jees"... se siitä ammatti ylpeydestä... Pari minsaa ennen keikkaa on sitten niin perkeleen ahdistunut olo, jos on skeba mukana takahuoneessa, niin tulee rämpyteltyy jotain aivan ihme C#m virityksii... Biisit nyt suurin piirtein mieles, ei tosin aivan kokonaan... Röökii menee ennen keikkaa niin perkeleesti että keuhkot meinaa puhjeta. Rohkaisuryypyt ennen lavalle menoa ja asenne pintaan! We gonna rock your heads off!!! ...Ens maanantaina ja keskiviikkona keikat, jännittää... | |
![]() 17.12.2003 11:35:39 | |
Me ollaan yleensä samaan aikaan paikalla, hoidetaan soundchecki niin, et kaikki on kohillaan ja sit bäkstakelle hengailemaan. Soitellaan ehkä jotai omia biisejä ja käydään kierrot läpi, jos tarvii. Sit vaan odotellaan ja hirvee paniikki lykkää hetkeks 10 minsaa ennen keikkaa, ku esim. viritysmittari tai piuha tai basso on kadoksissa. Kyllä keikalla pitää vähän jännittää tai koko homma saattaa mennä v*tuilleen, ku ei oo sitä pientä kutinaa. Kun menee kovaa, niin pääsee nopeasti pois vaaratilanteista. | |
![]() 19.12.2003 19:07:46 | |
Jos ennen keikkaa ei suoli pyri tyhjentymään ja tupakkahammasta ala kolottaa, on tiedossa huono keikka. Keho tietää milloin on tosi kyseessä ;) "No". - President Carter's daughter Amy when asked if she had a message for the children of America. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)