Aihe: Nuppi: Laney VH100R vs. Peavey 6505
1
HeBeHu
25.01.2007 21:37:53

Koska koin, että palstalla ei ole vielä tarpeeks 6505-aiheisia kirjoituksia päätin lisätä vielä yhden.

Eli tarkoituksena on hankkia riittävän munakas nuppi raskaampaan soitantaan. Bändin toisella kitaristilla on otsikon mukainen Peavey ja säröä riittää, mutta vähän jäi arveluttamaan se monikäyttöisyys. Ei sillä, että kukaan tuolta mitään maailmoja mullistavia clean-soundeja odottaakaan, mutta silti aika yksipuolinen nuppi ainakin omasta mielestäni on kyseessä.

Tästäpä päästäänkin tuohon toiseen vaihtoehtoon, eli Laney VH100R. Kuulemani perusteella tällä lähtisi myös cleanit JA raskaammat varsin mallikkaasti. Ongelmaksi muodustuu lähinnä, se ettei Laneyta taida oikein olla mahdollista testata missään (itsestä katsoen) järkevien välimatkojen päässä. Kuka noita Laneyta Suomessa edes myy, vai onko T-kauppa ainoa vaihtoehto, jossa sielläkin näyttävät harmaita palkkeja saatavuudelle.

Peaveyn saatavuus lienee muutenkin parempi.

Noh, ajatuksia?
Ze Kink
25.01.2007 21:44:47 (muokattu 25.01.2007 21:45:51)
Laneytä löydät Levytukusta Helsingistä (eli todennäköisesti liian kaukaa).

Itse olen soitellut molemmilla jonkin verran, ja Vh100r olisi kyllä minun valintani. Paha kuitenkin näin vain suositella, kun en ole varma diggaisitko siitä. Aika erilainen saundi noissa kyllä on.

E: No sanotaan, että ainakin esim. Opethilla ja IA Eklundhilla on melko tyypilliset Vh100r -saundit (vaikka Åke käyttääkin Gh100L:ää).
kimurantti1
25.01.2007 21:45:20 (muokattu 25.01.2007 22:49:27)
Ensinnäkin VH100R on niin eri maailmasta kuin Peavey, että jos 6505:n soundi on "se" juttu, en suosittelisi ensimmäisenä VH100R:ää. Hyvä vahvistin kuitenkin (joo on oma lehmä ojassa, mutta enhän mä sitä muuten olisi ostanutkaan). Voisi olla myös hyvää kontrastia Peaveylle, ja kahden kitaran bändissä on kyllä suositeltavaa vääntää kitaristeille toisistaan erottuvat soundit.

Laneyta tuo maahan Levytukku. Rovaniemen läheltä en tiedä mitään musaliikkeitä, ei sun auta muu kuin soittaa ne läpi ja kysyä asiasta. Ei tietysti kannatta ostaa vahvistinta kokeilematta, mutta jos tästä jotain apua on, niin tällaisen olen kirjoitellut, ääninäytteitäkin siellä on: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=137270

Mutta siis, noita kahta vahvistinta on musta turha vetää edes samaan lauseeseen. Vähän sama kun lähtisi vertaamaan Marshallia ja Mesaa, niin erilaisia ovat.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
HeBeHu
25.01.2007 22:06:55

Kyllähän Rollon Musiikkimestareilla on Laneytakin, ainakin yksi ei-metalliin sopiva putkicombo löytyy. Ei muuta kuin huudattamaan Pasia, että tilaa yhden VHn testattavaksi;)
Niin eihän sitä tiedä vaikka sitten oikeasti tilaisikin. Olihan tuolla noita USA Gibsoneitakin roikkumassa ja voisin pistää miehuuteni pantiksi, ettei ne näillä leveysasteilla aivan sitä 'kuumintahottia' ole myynnin perusteella. Kunnioitettava teko kuitenkin :P Kyllähän sitä Gibsonia Marmariksen pizzanrasvaisillanäpeillä käy lääppimässä, kuin jotain Epiphonea.
Ronsto
25.01.2007 22:26:16

6505:sen ylpeänä omistajana sanon, että et kyllä kovin pahasti metsään mene jos 6505:sen hankit. Raskaampaan soittoon sopii erinomaisesti, MUTTA ne cleanit on tosiaan vain kohtalaiset.

Et ole sattumalta Peaveyn JSX:ään törmännyt? Siitä irtoaa kyllä rankat hevi medallit ja on hyvät cleanitkin.
Steven Seagal
battery
25.01.2007 22:29:27
Peavey jos tahdot tappaa pingviinejä armottomalla säröllä.
Laney jos tahdot säilyttää raskaassa saundissassi sitä rokkenrollia.
You cant always get what ya want, youll get what you need like..
Ronsto
26.01.2007 00:26:04

Peavey jos tahdot tappaa pingviinejä armottomalla säröllä.

Sitä gainia saa säädettyä, mutta voihan sitä tietysti täysilläkin pitää.
Steven Seagal
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)