Juippi! 24.01.2007 15:42:01 (muokattu 24.01.2007 15:44:21) | |
---|
Kun tässä parinkymmenen minuutin päästä pitäis viedä vahvistin n.8 asteen pakkaseen, mietin että miten hyvin se kestää pakkasta, n. puolen tunnin ajan.. Vahvistin siis on Warwick sweet 15.2 jos on tärkeäkin tieto Frozen Mind |
Kallekorvola 24.01.2007 15:43:57 | |
---|
kestää. mut muista lämmittää hyvin, ennenku alat veivaamaan... varsinkin jos koneessa on ykskin putki... |
J.Hollström 24.01.2007 15:45:22 | |
---|
Kyllä se sen kestää. Antaa vähän lämmetä sitten ennekuin lyö tulille kun tuo sen takas sisälle. Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
Jesus Muerte 24.01.2007 18:38:18 | |
---|
kestää. mut muista lämmittää hyvin, ennenku alat veivaamaan... varsinkin jos koneessa on ykskin putki... Alumiinikartiotkin ovat kuulemma Suomen pakkasten suuria faneja. Tosin sellaista tuossa kombossa ei taida olla. |
Boxeri 24.01.2007 21:20:24 | |
---|
Onhan nuita kamoja kuskattu pakussa -35 pakkasillakin. Eikait ne tykkää mutta kun ei oo vaihtoehtoja. Kuoleepahan siinä samalla torakat ja muut tupajumit... Ok, mutta kun tuot kamat kylmästä lämpimään, niin anna niiden lämmitä omissa oloissa ihan rauhassa. Älä missään tapauksessa kytke niitä valtakunnan verkkoon ennen kuin ne on huoneenlämpöisiä. Hiustenkuivaajalla voit töhöttaa esim, vahvistinnuppia, mikseriä yms.. Jouduttaa kosteuden haihtumista. Myös omat sukukalleudet kannatta tässä vaiheessa lämmittää jos on joutunut matkustamaan sikaosastolla. Soittimet kannattaa antaa lämmetä rauhassa, laukku vain auki ja 1,5 - 2 h aikaa. Niitä ei parane viedä lämpöpatterien tai avotakkojen eteen lämpenemään, ellei sitten välttämättä halua vääntynyttä kaulaa tai haljennutta lakkapintaa.. "VoiVoi..." |
JMP71 24.01.2007 22:04:39 | |
---|
Onhan nuita kamoja kuskattu pakussa -35 pakkasillakin. Eikait ne tykkää mutta kun ei oo vaihtoehtoja. Kuoleepahan siinä samalla torakat ja muut tupajumit... Ok, mutta kun tuot kamat kylmästä lämpimään, niin anna niiden lämmitä omissa oloissa ihan rauhassa. Älä missään tapauksessa kytke niitä valtakunnan verkkoon ennen kuin ne on huoneenlämpöisiä. Hiustenkuivaajalla voit töhöttaa esim, vahvistinnuppia, mikseriä yms.. Jouduttaa kosteuden haihtumista. Myös omat sukukalleudet kannatta tässä vaiheessa lämmittää jos on joutunut matkustamaan sikaosastolla. Soittimet kannattaa antaa lämmetä rauhassa, laukku vain auki ja 1,5 - 2 h aikaa. Niitä ei parane viedä lämpöpatterien tai avotakkojen eteen lämpenemään, ellei sitten välttämättä halua vääntynyttä kaulaa tai haljennutta lakkapintaa.. Laukkua EI avata vaan annetaan kitaran lämmetä rauhassa laukussaan. OSTETAAN DOD fx22 Vibrothang. |
piipja77 24.01.2007 23:24:24 | |
---|
Alumiinikartiotkin ovat kuulemma Suomen pakkasten suuria faneja. Tosin sellaista tuossa kombossa ei taida olla. Entäs neodyymielementit? Sellaiset olisi sekä basso- että laulukamoissa. |
piipja77 24.01.2007 23:44:11 | |
---|
Entäs neodyymielementit? Sellaiset olisi sekä basso- että laulukamoissa. Tarkemmin ajatellen niin eihän sillä kartiolla vissiin ole neodyymin kanssa mitään tekemistä, eli taisi mennä puurot ja vellit sekaisin. No, eipä miulla muuta. |
pardy 25.01.2007 00:34:38 | |
---|
Tarkemmin ajatellen niin eihän sillä kartiolla vissiin ole neodyymin kanssa mitään tekemistä, eli taisi mennä puurot ja vellit sekaisin. No, eipä miulla muuta. Juu se on vaan se magneetti sitä matskua, enkä usko että ko. teollinen sörsseli on pakkasesta millänsäkään. |
rmac 25.01.2007 07:29:41 (muokattu 25.01.2007 07:33:00) | |
---|
Kun tässä parinkymmenen minuutin päästä pitäis viedä vahvistin n.8 asteen pakkaseen, mietin että miten hyvin se kestää pakkasta, n. puolen tunnin ajan.. Sinulla (ja kenties muillakin) kun on nyt tuossa tuommonen propleema niin... Älä sitten mene tekemään sitä virhettä, että kun sen vahvistimen sisälle tuot niin sitä kaasupillillä lämmität. Minä olen pari kertaa sen virheen tehnyt kitaristin kamoille ja voin kertoa että sanomista tulee.:) PS http://www.youtube.com/watch?v=RGNGA9t_AVI |
Kallekorvola 25.01.2007 10:33:08 | |
---|
Alumiinikartiotkin ovat kuulemma Suomen pakkasten suuria faneja. Tosin sellaista tuossa kombossa ei taida olla. tossa tarkistelin asiaa netistä, niin huomasin, että alumiinihan on hyvin säänkestävää ainesta. eli jos alumiinikartio ei tykkää pakkasesta, ongelma ei luultavimmin ole alumiini, vaan mahdollisesti jokin muu kartion tekijä... itse veikkaisin kartion ripustuksien liimauksia... näin huomiona vaan. |
poppamies 25.01.2007 12:40:50 | |
---|
tossa tarkistelin asiaa netistä, niin huomasin, että alumiinihan on hyvin säänkestävää ainesta. eli jos alumiinikartio ei tykkää pakkasesta, ongelma ei luultavimmin ole alumiini, vaan mahdollisesti jokin muu kartion tekijä... itse veikkaisin kartion ripustuksien liimauksia... näin huomiona vaan. Ei. Kyllä se on nimenomaan se alumiini joka raktkeaa. Siis kun sillä soitetaan kylmänä niin se murtuu helposti. nimim. "kokemusta on" G strings are for strippers! |
Kallekorvola 25.01.2007 18:06:46 | |
---|
netti kertoo muuta...: "Matalissa lämpötiloissa alumiinin ja sen seosten lujuus on suurempi kuin huoneenlämpötilassa" "Rakenneteräksistä poiketen alumiiniseoksilla ei ole haurastumislämpötilaa. Tämä tekee alumiinista soveliaan materiaalin kryogeenisiin sovellutuksiin. Sitä käytetäänkin nesteytettyjen kaasujen kuljetussäiliöissä, esim. nesteytetyn metaanin (-161_C) kuljetuslaivoissa." -http://www.ims.tut.fi/vmv/2004/vmv_4_2_1.php näinollen epäilen, että lämpötilalla ei ole osaa osaa eikä arpaa kartion revetessä... yksinkertaisesti kyseessä on vain kartoin liikepoikkeaman ylittyminen, ja siitä johtuva materiaalin pettäminen... |
Jooba 25.01.2007 19:43:00 | |
---|
No eihän se nyt mitään rakennusalumiinia ole hei, se on vaan sellaista erilaista kun normi elementti, mun mielestä se alumiini on lähinnä nimitys sen kiillosta. |
Basismi 25.01.2007 20:53:28 | |
---|
Kyllä Hartke kovasti mainostaa sitä alumiinina, uskoisin heitä helpommin kuin satunnaista nimimerkkiä muusikoiden-netissä. Pitäis testata vaihteeksi hartkea, viime kerrasta on jo aikaa. Hyviä muistoja on niistä. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Ja onko sillä sitten loppujen lopuksi mitään väliä, vaikka se elementti olis tinapaperilla päällystettyä muovia. Kunhan tietää että niiden alumiinikartioiksi kutsuttujen kanssa kannattaa olla extravarovainen pakkasella. |
Kallekorvola 25.01.2007 22:58:08 | |
---|
Kunhan tietää että niiden alumiinikartioiksi kutsuttujen kanssa kannattaa olla extravarovainen pakkasella. Niiden kans pitää olla AINA varovainen, mutta pakkasella ei ole asian kanssa mitn tekemistä. eivät vaan siedä yliluukutusta ollenkaan... ja olen nähnyt revenneitä hartken kartioita. ovat oikeasti alumiinia... |
poppamies 25.01.2007 23:21:58 (muokattu 25.01.2007 23:22:14) | |
---|
... pakkasella ei ole asian kanssa mitn tekemistä. eivät vaan siedä yliluukutusta ollenkaan... ja olen nähnyt revenneitä hartken kartioita. ovat oikeasti alumiinia... Sovitaanko niin että Hartken alumiinikartiot kestää huonommin suomen pakkasia kuin pahvikartiot? G strings are for strippers! |
Jooba 26.01.2007 21:38:59 | |
---|
Kyllä mulle passaa se. Itse tulee niitä kuletettua aina pieni pätkä ulkona ja annan lämmetä rauhassa ennen kuin soitan seuraavan kerran. Henk. koht. epäilen tuota alumiini juttua jos vähän aiheen vierestä puhutaan vielä =P en haasta riitaa, se on vain minun mielipide. peace everyone ;) |
nahkaruoska 28.01.2007 22:24:19 | |
---|
eipä mielestäni transistori-vahvistin paljoa pakkasesta piittaa, mutta ei kuitenkaan kannata montaa viikkoa pihalla pitää.. no heh heh. Mutta kuivaus/lämmitys on tärkein. Putkista en tiedä. Message in a bottle.. "weird, d'oh" |