Aihe: Virittimistä
1
Cornflake
12.12.2003 17:43:40
Muhwi:
Basso virittimiähän on tarjolla joko "kaksi per puoli" ja "4-rinnan" -sarjoissa (ja kitaravirittimiä 3+3 ja 6).

Yleistys! Musareissakin sojoittaa yksi alas ja loput ylös!
Lick my lovepump!
Hulkster
12.12.2003 17:47:19
Yleistys! Musareissakin sojoittaa yksi alas ja loput ylös!

Ja samoin miun 5kiel. MTD:ssä
Rautalanka on isänmaallista.
Niskamies
12.12.2003 17:48:21
Basso virittimiähän on tarjolla joko "kaksi per puoli" ja "4-rinnan" -sarjoissa (ja kitaravirittimiä 3+3 ja 6). Mitä eroa näillä on, ts miksi ihmeessä ne on vaivauduttu erittelemään eri tuotteiksi?

Riippuisko se jotenkin siitä että kumpan suuntaan niitä käännetään? Tai sitten että ne ruuvipaikat ovat sen muotoisia etteivät ne välttämättä mahdu vaikka EB ykkösen lapaan jos ne on suunniteltu fenderiin.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Incarnation
12.12.2003 18:34:51
Riippuisko se jotenkin siitä että kumpan suuntaan niitä käännetään?

Ainakin mun bassossa se kiristämissuunta on itse päätettävissä sillä, kummalta puolelta kielten "käärimisen" aloittaa.
Modernia vittuilua jo vuodesta 1989.
SaBer
12.12.2003 18:41:38

Ainakin mun bassossa se kiristämissuunta on itse päätettävissä sillä, kummalta puolelta kielten "käärimisen" aloittaa.

Onhan se käytännössä noin, mutta parhaiten sopii, jos kielet käärii "keskeltäpäin".
Ja eri tavallahan ne kääntyy riippuen onko alhalla vai ylhällä.
N_Bates
12.12.2003 23:03:07

joo, ei niitä vinoon kannata vetää. Alapuolen virittimet ja yläpuolen virittimet on tosiaan toistensa peilikuvia... Joskus epähuomiossa ostin 3+3 virittemet stratomalliseen kitaraani. Eihän siitä tullut mitään kun puolet tapeista ois pitäny virittää väärään suuntaan. kävin sitten vaihtamassa kaupassa. Oli oikeastaan kauppiaan moga.. tai sitten valmistajan. stratomalliset oli pakattu silleen 3+3, kun taas gibsonmalliset suoraan riviin.. fiksua? ei ehkä..
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)