Aihe: RHCP Suomeen ensi kesänä?!
1 2 3 4 5 6
MK73
25.01.2007 16:22:04
Juu, paskahan tuo on livebändinä. Juurikin tuosta Fruscianten mukanaolosta tuo paskuus johtuu pitkälti. Navarron aikana oli tykki bändi, eikä niin haitannut että Kiedis on aika helvetin huono laulaja.

Lisäksi Frusciante tekee todella huonoja biisejä, ihan popsi popsi porkkanaa-osastoa.

Menen silti keikalle, kun siellä on Chad Smith ja Flea.

Älä nyt viitti taas marista ;-) Helkkarin hyvä bändi on RHCP nykyään, etenkin uusimmalla levyllä ja Hyde Park-livellä. Mä "löysin" koko yhtyeen vasta viimeisten tuotosten myötä. Ne vanhemmat levyt toki kuultuna, ei iskenyt ihmeemmin. Fruscianten laulutkin ovat jees.
Coatl
25.01.2007 16:39:44
Yllättäin tämäkin Peppers -topic liukuu hiljalleen Fruscianten dissaamiseksi :)

Ajat muuttuu. Stadium Arcadium on 3453345623985632985763298823610 kertaa By the Wayta parempi Peppers -tuotos. Ei sillä että By the Waykään huono olisi ollut, mutta se oli huonoa Peppersiä. Fruscianten soololevyt ovat puolestaan erinomaista lo-fi fiilistelyä. Eikä noiden biisien "kehnoudesta" käy yksin Johnia syyttäminen, suhteellisen kollektiivisesti ovat biisejä vääntäneet. Pojat on rauhoittunu mutta ei se ole huono asia, hyvää musiikkia silti.

Livekunnossa sen sijaan on parantamisen varaa, Kiedis on jäätävän huono laulaja ja BtW:n ja SA:n biisit eivät toimi livenä, piste. Paljon vanhaa matskua settilistaan, siinä hyvän keikan avaimet.

Ei ne karhutkaan jaksa aina mettäs riehua, välillä ne pysähtyy syömään puolukoita.
Haluan kuolla kuten isäni; nukkuen. En huutaen kuten hänen matkustajansa.
slowdive
25.01.2007 17:40:31 (muokattu 25.01.2007 17:40:54)
Popsi popsi porkkanoita, tai puolukoita, niin silti tuo nimenomainen Frusciante on ehdottomasti se paras osa koko bändiä. Soololevynsä ovat jotakuinkin täydellistä tavaraa ja RHCP toimii parhaiten sillon kun J.F.:n vaikutus on kuultavissa eniten.

E: Mun mielestä.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
Bonesaw
25.01.2007 17:50:41
Joo'o
Bonesaw
25.01.2007 18:54:38 (muokattu 13.02.2007 22:15:52)
Eisss... eivvv.....teiän kanssa, hoho. Ei voi muuta sanoa. Tuo yläpuolella olevakin kommentti on niin naurettava että.... huhhuh.

Siis pointtina ei ollut mikään puritistinen "vain ekat 3 levyä on hyvää"-meininki. Mutta toivottavasti soittaisivat myös tota vanhempaa tavaraa ja jättäisivät noita balladivetoja pois.
Joo'o
rockitsb
25.01.2007 19:04:06
Chili Peppers ei oo enää funk-bändi, get over it. Ei nuo ihan vanhat biisit toimisi enää millään tavallla siinä setissä mitä ne nykyään soittaa. Sitä paitsi Hillel on kuollut. RIP.
"kaunissti soi blues..." -veksi5
Bella Italia #5
Bonesaw
25.01.2007 19:09:54 (muokattu 25.01.2007 19:11:01)
Chili Peppers ei oo enää funk-bändi, get over it. Ei nuo ihan vanhat biisit toimisi enää millään tavallla siinä setissä mitä ne nykyään soittaa. Sitä paitsi Hillel on kuollut. RIP.

Joo. Myönnettäköön,että tuo No Chump Love Suckerin veto tähän oli aika turhaa. Siltikin olisi toivottavaa,että tulisi esim. Blood Sugar Sex Magikiltä biisejä. Onhan niissä sitä funk-meininkiä mukana. Ainakin osassa.
Joo'o
Coran
25.01.2007 19:29:01
Stadium Arcadium oli mulle pieni pettymys, mutta livekunto vaikuttaa videoiden perusteella ihan jeessiltä. Live at Slane Castle on jo ihan hyvä, mutta siitäkin on menty eteenpäin. Wanhoja aikoja on suht. turha haikailla takaisin, itte olen ainakin iloinen jos bändiä pääsee livenä näkemään. Toivottavasti Frusciantella on sillon hyvä päivä jos/kun täällä esiintyvät.
o.o
kk80
26.01.2007 11:46:31
Juu, paskahan tuo on livebändinä. Juurikin tuosta Fruscianten mukanaolosta tuo paskuus johtuu pitkälti. Navarron aikana oli tykki bändi, eikä niin haitannut että Kiedis on aika helvetin huono laulaja.

RHCP on mielestäni parempi livenä kuin levyllä. Frusciante vs. Navarro vastakkainasettelu on aika turhaa sen verran eri tyylisistä soittajista on kyse. Itselleni Fruscianten aikainen meno uppoaa paremmin. Siitä olen samaa mieltä, että Kiedis on pippureitten heikoin lenkki. Siitäkin huolimatta loisto livebändi.

Lisäksi Frusciante tekee todella huonoja biisejä, ihan popsi popsi porkkanaa-osastoa.

Itselläni Fruscianten viimeisimmät soololätyt kuluvat soittimessa. esim. Shadows Collide With People -levyllä on useita hienoja kappaleita. Sen sijaan nyky RHCP ei oikein kolahda. Stadium Arcadiumilla on hyviä biisejä muutama, mutta enimmäkseen aika väsyneeltä kuulostavaa materiaalia. Paitsi biisit niin myös musaviedot ovat aika väkinäisiä yrityksiä: Tell Me Baby & Snow (Hey Oh) ovat ennen niin makeita videoita tehneeltä bändiltä rimanalituksia. Jännä silti nähdä mikä on RHCP:n tulevaisuus.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
J Drummer
26.01.2007 13:53:59
Olis jo kyllä aika bändin vierailla taas täällä "meilläkin".
Welldone :ssa varmaan tietävät tuleeko bändi Suomeen vai ei (?).

Kannattaa seurata www.redhotchilipeppers.com -sivustoa.
=> Heiman epävirallinen tieto on, että ainakin 12 keikkaa Euroopassa vuonna 2007!

Ilmoitelkaahan jos huhut varmistuvat ; )
KillingMachine
26.01.2007 15:44:21
Kiinnostaisi muakin lähteä mikäli huhu pitää paikkansa. On kyllä sen luokan keikka, että liput menevät hetkessä myydyksi, joten täytyy ajoissa hankkia. Toivottavasti eivät kuitenkaan tee sitä virhettä että kiusaavat yleisöä uudella paskalla. Se on se vanha kunnon funk rock ja Blood Sugar Sex Magik -albumi, joka hallitsee.
Basistit kunniaan.
Wellumus
26.01.2007 17:07:26 (muokattu 26.01.2007 17:09:01)
Kiinnostaisi muakin lähteä mikäli huhu pitää paikkansa. On kyllä sen luokan keikka, että liput menevät hetkessä myydyksi, joten täytyy ajoissa hankkia. Toivottavasti eivät kuitenkaan tee sitä virhettä että kiusaavat yleisöä uudella paskalla. Se on se vanha kunnon funk rock ja Blood Sugar Sex Magik -albumi, joka hallitsee.

Todennäkösesti kiusaa. En tiä, wanha peppers on mun suosikkikamaa, mut viittiikö niitä enää mennä kattomaan, kun ne siltä tieltä suistunu. Ainahan sitä voi toivoo että ne just sillon muistelis g00d 0l' times.. toinen toive on että tekisivät vielä oikeesti kunnon funk painotteisen lätyn. Kyl se flea varmasti jaksais vieläki sitä peukkua heiluttaa.

E:säätö
Soul is the teacher, punk is the preacher!
Coatl
26.01.2007 19:09:32 (muokattu 26.01.2007 19:11:58)
Off-topic, missä vaiheessa Flean soololevy on? Viimeset 12 vuotta ollu tekeillä. Äijä kirjotti ainakin I've Been Downin sooloaan varten mutta se päätyikin sitten Basketball Diariesin soundtrackille.
gandar
26.01.2007 20:33:47 (muokattu 26.01.2007 20:34:47)
Jos RHCP tulee Suomeen, olen paikalla.
Vaikka matkat kotoani Helsinkiin maksavat enemmän kuin mitkään konserttiliput, vaikka Frusciante on "ihan huono" ja Stadium Arcadium myös, vaikka menisi Imatra Big Band Festivalin kanssa päällekkäin, vaikka ei ole rahaa oikeastaan ollenkaan eikä ainakaan lippuihin, olen paikalla.
Ceci n'est pas une signature
riffi-rotta
26.01.2007 22:46:55
Kyllähän tää hyvin mahdollista on, kun Roskildeen chilit on jo kiinnitetty!
Pedroz
26.01.2007 23:03:34

Stadium Arcadiumin karsiminen yhden cd:n mittaan on jo pidempään ollut työn alla, pitäisi joskus vääntää valmiiksi asti. Suurin piirtein sen verran löytyy loistobiisejä, erityisesti rauhallisemmissa biiseissä on joitain todellisia helmiä, kuten esim. Slow Cheetah. Viimekertaisen keikan missaaminen vitutti pitkään ja hartaasti, joten tällä kertaa olisi pakko päästä paikalle.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Coatl
26.01.2007 23:26:19
Viimekertaisen keikan missaaminen vitutti pitkään ja hartaasti, joten tällä kertaa olisi pakko päästä paikalle.

Jaa että vituttiko, viimeset kolme keikkaa olen missannut. Tunnustaudun olevani aika saatanan kovan linjan chilipippuristi mutta livenä en ole vielä nähnyt.

1. '99 keikan missasin, kun en omistanut kännykkää silloin niin jouduin lippuja tilaamaan kolikkopuhelimesta. Rahaa siinä odottaessa uppos puhelinmasiinaan ~80 markan edestä ennenkuin loppuivat kokonaan, en edes päässyt linjoille.

2. '99 keikan missasin, kun sain kaverilta kännykän lainaan lippujen tilaamista varten, mutta jostain helvetin syystä suoritin jonottamisen ulkotiloissa laturilta kaukana poissa. Jonottamiseen ei itseasiassa sillä kertaa mennyt hirveästi aikaa, mutta kuinka ollakaan siitä saatanan virtasyöppö Ericssonista loppui akku juuri kun sain virkailijalta kysyttyä että vieläkö on lippuja ja olin yhteystietojani alkamassa latelemaan.

3. keikan '03 missasin, liput minulla jo oli ja olin ihan täpinöissäni että kohtapa pääsee kuunteleen ja katseleen äijiä vihdosta viimein livenä. Mutta olin sillon armeijassa, enkä saanut keikkaa varten lomaa vaikka palvelukseni oli nuhteetonta eikä anomilleni päiville ollut mitään sellaista koulutusta/ohjelmaa jonka olisi loman eväämiseen ymmärtänyt johtaneen.

Että semmosta
sy
29.01.2007 18:23:23
Itselleni RHCP on ollut tosi tärkee bändi vuodesta -89, ja täytyy kyllä surkutellen sanoa ettei BloodSugarSexMagikin jälkeen ole tapahtunut juurikaan mitään positiivista. Navarron kanssa väsäilemänsä levy vielä menee pitkin hampain, mutta kyllä niille varmaan jonkun pitäs taas antaa heroiinia.

Frusciante on nykyään yksinään huomattavasti mielenkiintoisempi akti kuin orkesterin kanssa.
mullet3000
30.01.2007 09:46:47
Jaa että vituttiko, viimeset kolme keikkaa olen missannut. Tunnustaudun olevani aika saatanan kovan linjan chilipippuristi mutta livenä en ole vielä nähnyt.

1. '99 keikan missasin, kun en omistanut kännykkää silloin niin jouduin lippuja tilaamaan kolikkopuhelimesta. Rahaa siinä odottaessa uppos puhelinmasiinaan ~80 markan edestä ennenkuin loppuivat kokonaan, en edes päässyt linjoille.

2. '99 keikan missasin, kun sain kaverilta kännykän lainaan lippujen tilaamista varten, mutta jostain helvetin syystä suoritin jonottamisen ulkotiloissa laturilta kaukana poissa. Jonottamiseen ei itseasiassa sillä kertaa mennyt hirveästi aikaa, mutta kuinka ollakaan siitä saatanan virtasyöppö Ericssonista loppui akku juuri kun sain virkailijalta kysyttyä että vieläkö on lippuja ja olin yhteystietojani alkamassa latelemaan.

3. keikan '03 missasin, liput minulla jo oli ja olin ihan täpinöissäni että kohtapa pääsee kuunteleen ja katseleen äijiä vihdosta viimein livenä. Mutta olin sillon armeijassa, enkä saanut keikkaa varten lomaa vaikka palvelukseni oli nuhteetonta eikä anomilleni päiville ollut mitään sellaista koulutusta/ohjelmaa jonka olisi loman eväämiseen ymmärtänyt johtaneen.

Että semmosta

Ne oli '96 Ruisrockissa. Missasitko senkin?
"You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)