Aihe: Tinnitus?
1 2 3 4 58 9 10 11 1215 16 17 18 19
reino
12.10.2005 16:11:56
Eilisen Motörhead keikan jäljiltä on tinnitystä korvissa tai vasemmassa korvassa. Fiksuna kaverina unohdin korvatulpat kotia.

No toivottavasti menee ohi, on ennenkin tinnittänyt keikkojen jälkeen, mutta ei muistaakseni ihan näin pahasti.
Vitut, sano Vatanen
Herra-X
13.11.2005 21:00:33
Kertokaapas kuinka paljon tinnitus haittaa musiikki harrastusta? Beethovenhan taisi säveltää kuurona.
kalamies#39 >-)))>
eppe
13.11.2005 22:16:29
Kertokaapas kuinka paljon tinnitus haittaa musiikki harrastusta? Beethovenhan taisi säveltää kuurona.

Riippuu nyt vähän, kuin paha tinnitus on. Jos jollain huutaa korvat täysiä, ja soittaa esim. jotain viulua, jossa tarkka kuuleminen on tärkeetä, varmaan haittaa.
Mulla on aika hiljanen tinnitus, niin ei oo haitannu mitään. Korvaulppia pitää muistaa vaan käyttää, ettei pahene tuo tinnitus.
Gott
13.11.2005 23:47:32
Valetut tulpat kestävät käyttöä nelisen vuotta, ja maksavat vain 190 euroa, eli pikkuisen laskutoimituksen perusteella kymmenisen senttiä per päivä -- täysin naurettava hinta parhaista tulpista mitä rahalla saa. Kuulonsuojauksessa ei kannata mennä siitä, missä aita on matalin. Hyvät tulpat voivat olla elämäsi paras sijoitus.

Niin, tai sitten ei. Itse teetin Elacinit pari vuotta sitten, maksimivaimennuksella tietenkin, ja pari päivää myöhemmin menin Karmarockiin. Illalla kotona korvat soivat niin helvetisti että kiipeilin seinille. Kyllä vitutti, varsinkin kun tulpat olivat päässä joka ainoalla keikalla. Joskus myöhemminkin oon kokeillut niitä, mutta tullut siihen tulokseen että vaahtomuovi-earit toimivat paremmin ainakin mun kohdallani.
Ei kesädepikseen auta edes aivoleikkaus
Ze Finnish Line
15.11.2005 00:19:26
Viiden päivän tinnitys AC/DC:n keikan jälkeen herätti käyttämään korvatulppia. Oli mulla sielläkin tulpat mukana, mutta jotenkin se vaan kuullostaa aina niin paljon paremmalta naturaalina.

Tuon thrillerin jälkeen olen pääsääntöisesti käyttänyt joulukuusitulppia, jos yhtään kuullostaa kovalta. Jossain Nosturissa esim. kun menee sinne ihan taakse, niin ei tartte onneksi tulppia ollenkaan.
Malakias
15.11.2005 00:33:04
Ystävät jättää, tinnitus ei.
It's allways too Loud
Tara
15.11.2005 12:57:00
Tuttu juttu. Mulla toinen korva tinnittää lähes päivittäin, siihen tottuu eikä siitä jaksa enää välittää.
Ajatus hyvä kuin ruostenaula.
gösplstorm
16.11.2005 09:23:37
Ystävät jättää, tinnitus ei.

Ei helvetti mä repesin :D +
Pahin virheesi on aina myös viimeisesi. www.TheZippyWackos.com SAFBSRIYA #1
Ragdoll
23.01.2007 18:05:24
Minusta musiikki menettää kaiken sen fiiliksen ja energian heti kö pukkaa suojat korviin. Olen laulajakitaristi(17v) ja laulaminen ei tunnu hyvältä tulpat päässä. noin vuosi sitten käytin semmosia apteekin 5e kuusia, olivat ihan jees jonkun aikaa, mutta sitte alko vasen korva "vuotamaan" laulaessa, eli kaikki bassot tuli läpi ja alko vituttamaan tulppien käyttö.Muutenkin juuri soittofiilis laskee kun tulpat suodattaa "oikean" musiikin. Nyt soitan ilman tulppia ja kysynkin, huononeeko kuulo, vaikka musiikki ei satu korviin?...soittamme rokkenrollia suht pienellä volumella, silleen että kitarat kuulee selvästi rummuista.

ja hep,kaikille neuvo, soittovirheet kuulee sata kertaa paremmin ilman tulppia. Ja ilman tulppia ei tuu sitä vahvariakaan ruuvattua niin pirun isolle että suojaamattomilla pää räjähtää.
Ps. välillä iskee vasempaan korvaan tinnituskohtauksia,jotka on onneksi ohimenevää ollut.
SaBer
23.01.2007 18:12:08

Minusta musiikki menettää kaiken sen fiiliksen ja energian heti kö pukkaa suojat korviin... ...ja hep,kaikille neuvo, soittovirheet kuulee sata kertaa paremmin ilman tulppia.

Korviin valettavien "hifi-tulppien" kanssa tätä ongelmaa ei ole...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
kiriminni
23.01.2007 21:39:54
Eilisen Motörhead keikan jäljiltä on tinnitystä korvissa tai vasemmassa korvassa. Fiksuna kaverina unohdin korvatulpat kotia.
No toivottavasti menee ohi, on ennenkin tinnittänyt keikkojen jälkeen, mutta ei muistaakseni ihan näin pahasti.

Motörhead,mainostettiin 80-luvulla maailman kovaäänisimmäksi rock-bändiksi.
Eikös ne nykyään myy tulppia konserteissa jos omat unohtuu?
Motörhead kuulostaa kyllä paremmalta mitä KOVEMPAA sitä kuuntelee...
Ragdoll
24.01.2007 21:50:05
Korviin valettavien "hifi-tulppien" kanssa tätä ongelmaa ei ole...

Onko tosiaan niin että musiikki kuuluu ns.realistisena? ittellä ei oo oikeen tietoa tästä. niisson vissiin jokku suodattimet -15db ja -25db?
Paljonkohan mahtaa suodattaa normikuuset ja tulpat näin niinkö verraten.
Oishan tommoset "hifi-tulpat" tosi jees jos fiilis ja kuulo pysyy tulevaisuutenki.
Progressor
24.01.2007 22:14:05
Onko tosiaan niin että musiikki kuuluu ns.realistisena? ittellä ei oo oikeen tietoa tästä.

Kyllä näin on. Hommasin hiljattain FinFonicit 15 dB:n vaimennuksella. Ensimmäisissä treeneissä niiden kanssa huomasin heti, että ero kuusitulppiin on huikea. Vähintäänkin yhtä suuri kuin kuusten ja perusvaahtomuovien ero. Kaikki kuuluu kuin ilman tulppia, ainoastaan hiljaisemmin.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Marshallga
24.01.2007 23:24:17
Viiden päivän tinnitys AC/DC:n keikan jälkeen herätti käyttämään korvatulppia. Oli mulla sielläkin tulpat mukana, mutta jotenkin se vaan kuullostaa aina niin paljon paremmalta naturaalina.

Slayerin taannoisella keikalla kuuntelin lämppärit tulpat korvissa. Slayerin aloitettua settinsä oli pakko päästä nauttimaan naturelleista soundeista (kesti korvat sitä tai ei), ihme kyllä, tinnitus ei tullut vastaan missään vaiheessa keikan jälkeenkään.
Kyllä se Paranoid joskus vielä menee...
Ossi
24.01.2007 23:35:27

Minusta musiikki menettää kaiken sen fiiliksen ja energian heti kö pukkaa suojat korviin.

Olen tahkonnut ihan samaa asiaa täällä jo muutam.. siis liiankin pitkään. Tämähän ei ole välttämättä tosiaankaan ihan mustavalkoinen juttu, mutta mun mielestä joku on pielessä, jos musaa soitetaan/kuunnellaan korvat tukittuina.

Tämän ikuisuuskysymyksen tiimoilta "Over'n out".
doolittle
25.01.2007 02:10:22
Pitääpä muistaa, että se tinnitus saattaa iskeä vasta paljon myöhemminkin. Vuosiakin jälkikäteen.

Siis jos tulee harrastettua hemmetinmoisia desibeliasteita, ei se nyt tavallisesti ihan itsestään tule jäädäkseen.

Mulla on kyllä soinut korvat ihan niin kauan kuin muistan. Sellainen muistikuva mulla on, että lapsena ihmettelin sitä ääntä, "joka jokaisesta kodista kuuluu".

Eipä tämä ole oikein mitään haitannut, paitsi stressin alaisuudessa. Silloin se pahenee, mikä on only natural.
"Free form of jazz is like a license to shit on a street" -Lemmy Kilmister-
KiiminkiJoe
25.01.2007 08:33:25
Asiasta viidenteen...
Itse en omilla keikoillani käytä korvatulppia ja korvat eivät ole soineet kertaakaan n. 80 keikan jälkeen (pyrimme siis mahd. alhaiseen lavavolaan), mutta auta armias jos käyt pyörähtämässä baarissa soittohommien ulkopuolella. Musiikki soi aivan jumalattoman kovalla. Petiin kömpiessä korvat huutaa kuin palopillit ja nukkuminen on vain etäinen haave. Nurinkurista sano.
X -klassinen puumerkki
Lenoldinho
25.01.2007 17:12:08

Täysin sama täällä, kumma juttu.

Kuin myös.
Kirk_Hammett
25.01.2007 21:24:29
nyt ei ole vähään aikaan ollut, loppui jotenkin ihmeellisesti. ennen nimittäin oli lähes jatkuvaa tuo tinnitus. onneksi on loppunut
You know it's sad but true...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)