Aihe: Keikkaohjelmiston päivitystä
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
turhala
25.01.2007 09:04:37
Koskaan et muuttua saa
Mun sydämmeni tänne jää
Suosittelen ,vitutukseen kirkasviina hoitoa.
Sertzo S
25.01.2007 09:14:53
Ei Virralla oo sen nimistä. Tarkoitat varmaan -58 levytettyä Lumous (Fascination) jonka sanat versen jälkeen choruksen alussa menee "Lumoava yö, kaunis yö"?

Soitin aikoinaan kurtulla blokkisoinnuin tuota, koska se niinkin toimii mielestäni hyvin.
baron
25.01.2007 09:21:14

Soitin aikoinaan kurtulla blokkisoinnuin tuota, koska se niinkin toimii mielestäni hyvin.

Ai, meillä se on instruna, trumpetti ja mä vedetään vuorotellen ja se on niitä harvoja piisejä, joissa käytän muuta kuin grand piano-soundia, mä vedän sen "enkelikuorona" (choir)
COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
rintapek
25.01.2007 09:59:04

Jack Scott: Burning bridges
One kind of music only - the good kind
Rokkimamma75
25.01.2007 13:52:26
Ei ole myöskään hidas valssi, ei sitten kirveelläkään.

Itseasiassa on kyllä, ja toimii erittäin hyvin - kokeile vaikka! Kun alkuperäiseen tai vaikka Dioninkin versioon lisää vaan sen toisen virvelin iskun komppiin nii siinähän se on;hidas valssi. Samoin toimii myös If you don't know me by now. JOs et usko niin ota ja soita, tanssiyleisöönki meni ku häkä - jopa niihin mikkihiirikenkäisiin tanssinharrastajiin.
Life is a Bitch and so am I!
paice60
25.01.2007 14:13:32
Mä tarkoitin vain sitä, että kun neljä-viisi kirjoittajaa on jo ehdottanut Lumousta, niin Paice ei tuonut uutta näkökulmaa, jollei tarkoita, että Olavi Virta palkataan pystöksi.

V...ttu mä niitten biisien nimiä tiedä. Mä soitan niitä. Joku sanoo että se ja se,niin lähtee. Kyllä sen Virran mun puolesta voi palkata vaikka hevonper...ksi, mulle ihan sana kunhan liksan saan. Ne puhuu ketkä osaa, ne soittaa joilla on keikkaa.
HRK jäsen numero 1!
antsah
25.01.2007 14:14:25
Itseasiassa on kyllä, ja toimii erittäin hyvin - kokeile vaikka! Kun alkuperäiseen tai vaikka Dioninkin versioon lisää vaan sen toisen virvelin iskun komppiin nii siinähän se on;hidas valssi. Samoin toimii myös If you don't know me by now. JOs et usko niin ota ja soita, tanssiyleisöönki meni ku häkä - jopa niihin mikkihiirikenkäisiin tanssinharrastajiin.

Eikä tarvi ees mitään lisäiskuja... Alkuperäisversio (vaikkei valssi ookaan) on hitosti paljon parempi tanssia hitaana valssina kuin useimpien bändien laahaten soittamat suorat "hitaat valssit".
Hiihtosankari
v_m_kangas
25.01.2007 14:45:56

Joo,joo..been there and done it :) Mut ku ei toimi, mutta enhän minä osaakkaan soittaa enkä tanssia, että se siitä. Mutta mun jalkoihin tuo melodian ja sanojen rytmitys ei vain toimi, ei voi mitään.
Humppaa tai soita humppaa
Riksteri
25.01.2007 15:44:21
Kun alkuperäiseen tai vaikka Dioninkin versioon lisää vaan sen toisen virvelin iskun komppiin nii siinähän se on;hidas valssi.

Tuossa Dionin versiossa täytyy kyllä hieman isompaa remonttia tehdä mutta onhan tuo melodia aivan selvästi hitaaseen valssiin soveltuva:

http://www.celinedion.com/Samples/WhenINeedYou.wav
Suomenhevonen, jäsen nro 1
lukkari
25.01.2007 15:56:32
Viime keikalla pyydettiin biisiä: sydän rakastaa.
uruttaja
25.01.2007 16:07:38
Joo,joo..been there and done it :) Mut ku ei toimi, mutta enhän minä osaakkaan soittaa enkä tanssia, että se siitä. Mutta mun jalkoihin tuo melodian ja sanojen rytmitys ei vain toimi, ei voi mitään.

Näilläkin vajavaisilla taidoilla noista ym. biiseistä ei saa hidasta valssia rautakangellakkaan.

Se on ihan eri pystyykö niitä soittamaan tai tanssimaan hitaana valssina, mutta hitaan valssin tunnusmerkistöä ne ei varmasti täytä. Kolmijakoisuus ei riitä siihen.

Aika kaukana tuntuu olevan käsitykset joillakin hitaasta valssista, mutta eiköhän suurin osa bändien soittamista hitaista valsseista tässä jo ole tullut mainituiksi. Kertaan vielä, että hidasta valssia ei ole hitaalla tempolla soitettu valssi.
Riksteri
25.01.2007 16:52:43
Tuo kappale on suhteellisen laadukkaita tanssikappaleita sisältävässä Dancelife -sarjassa levyn ykkösraitana.

DANCELIFE: Very Best Part 2

1. When I Need You Waltz, 29
2. Sam Waltz 29
3. Green Green Grass of Home Tango, 33
4. Poema Tango 33
5. King of the Road Slow Foxtrot, 29
6. Brown Eyes Blue Slow Foxtrot, 28
7. Thank God I'm a Country Boy Quickstep, 51
8. Good Girl's Gonna Be Bad Quickstep, 50
9. Nights in White Satin Viennese Waltz, 59
10. Kiss on My List Cha Cha Cha, 31
11. Low Rider Cha Cha Cha, 32
12. Rock Your Baby Samba, 52
13. Fantasy Samba, 50
14. Zoom Rumba, 26
15. Island in the Stream Rumba, 26
16. Don Juan Paso Doble, 61
17. Pick a Bale of Cotton Jive, 44
18. A Town Called Malice Jive, 44
Suomenhevonen, jäsen nro 1
Sertzo S
25.01.2007 17:19:21
Viime keikalla pyydettiin biisiä: sydän rakastaa.

No, vedittekö tunteella?
v_m_kangas
25.01.2007 18:28:09

Tuo kappale on suhteellisen laadukkaita tanssikappaleita sisältävässä Dancelife -sarjassa levyn ykkösraitana.

DANCELIFE: Very Best Part 2

1. When I Need You Waltz, 29

Tuossa aiemmin laitetussa linkissä tempo oli n.105-107 iskua minuutissa (mitä tuosta lyhestä pätkästä sai laskettua) ja se on kyllä aivan liikaa, minun mielestä. Lisäksi siinä ei ole arvaamallakan kuultavissa kahdeksasosia.

Kyseinen biisi temmoilla 29 (87) on varmaan temmon puolesta soppeli, mutta ei mun mielestä enään kappale toimi noin hitaana.
Humppaa tai soita humppaa
Jalmus
25.01.2007 19:41:02
Song from Moulin Rouge

Jeah, tota mä vedänkin!

Toisena hitaana valssina on Freukkarien Kaihoisa kantribiisi...
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Jalmus
25.01.2007 19:42:44
Ei jaksa pirukaan kuunnella vanhoja poikia ja kotkan poikii hitaan valssin tempolla.

Jaksaako niitä oikeasti enää muutenkaan kuunnella issään muodossa?! Ne alkaa molemmat olla tosi puhkisoitettuja biisejä, niitä vetää jokainen bändi.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Sertzo S
25.01.2007 19:47:57
Jaksaako niitä oikeasti enää muutenkaan kuunnella issään muodossa?! Ne alkaa molemmat olla tosi puhkisoitettuja biisejä, niitä vetää jokainen bändi.

Mutta kun kansa tykkää noista, ainakin vanhempi väki ja heitä pitää palvella toiveidensa mukaan.
baron
25.01.2007 19:51:54

Jeah, tota mä vedänkin!

Mä yritin joskus selvittää sen piisin oikeaa nimeä. Se on ranskalainen sävellys, mutta se on sävelletty musiikiksi jenkkileffaan, jonka nimi on "Moulin Rouge" ja kyllä mä jäin käsitykseen, että sen oikea originaali nimi on "Song from Moulin Rouge"
COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
oizo
25.01.2007 20:22:56

Loirin Ystävän laulut levyllä on molemmista lauluista mielestäni oikein hienot versiot. Eipä nuo tuollaisina versioina oikein tanssilavalle sovi, mutta sitä tässä on tuskin haettukaan.
sattuuhan näitä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)