Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tres kitara
1
Blues-Mobile
24.01.2007 22:52:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tres kitara kiinnostaa. Tres kitaran soundista olen diggaillut jo aikaisemmin, mutta vasta viime perjantaina näin ensimmäistä kertaa jonkun soittavan sellaista Zarkuksen ohjelmassa. Kolme tuplakieltä näytti olevan.
Minkälainen on koppa, kaula, kielet, viritys? Onko niitä myynnissä Suomessa? Kovia tres kitaran soittajia?
 
"Ooppera? Hyi saatana!" (Seppo Räty IS:n haastattelussa 1991)
Karlsson
25.01.2007 08:47:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomessa ei ole tullut kuin yksi Tres vastaan (jonka tietysti poistin samantien, on muuten Noson tekemä), lähin pulju jossa taitaa olla enemmänkin valikoimaa on mainio Amsterdamilainen Palmguitars. Löytyy osoitteesta www.palmguitars.nl
 
Vireeseen taitaa olla useampi koulukunta, mutta olen ymmärtänyt, että yleisin on ehkä hieman pohjoismaalaisittain katsottuna oudolta vaikuttava gG-CC-EE, eli tuo g-kielen kaveri on eri oktaavilla, muut samassa.
 
Mullakin kolahti lattarilevyiltä löytynyt heleä kitarasoundi ekaksi, myöhemmin vasta sai selville, mikä soitin oli kyseessä...
 
"Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
"Kun emmä paskaa osta. Jätän kauppaan." -Niskamies
Swing
23.06.2012 12:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin männä viikolla hienon (suomalaisen) son-yhtyeen katusoittamassa, ja siten nostaman tämän viisi vuotta vanhan säikeen - olis kiva saada tres-kitara.
 
Luulisi että tässäkin lajissa on saatavilla halpoja ekoja soittimia, mutta esmes T-kaupan luettelossa ei ollut ainuttakaan. Onko jollain tietoo (tai myytävänä)?
 
arse
25.06.2012 21:07:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karlsson, kuvia Noson tresistä tai en usko! Siistiä, jos sellainen oikeasti on. Vireasioista sen verran, että uniksessa ovat kyllä yleensä vain keskimmäiset kielet.
 
Martin on ainakin joskus tehnyt omia tresejä ja Suomessa kuulemma ainakin Lottonen tilauksesta.
 
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
mpekkanen
17.12.2012 20:22:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla oli yks tres kitara,jonka hiljattain myin pois.se oli sellaisesta venäläisestä akustisesta tehty,ettei mikään arvopeli...
oikeastaan syy miksi möin oli se kun se oli normiakustisesta tehty niin kielten väli oli liian suuri ja kaulan pituuskin liian pitkä.martin valmistaa nykyään tres kitaroita noin 400 euron hintaan,mutta toki niitä voisi edullisempiakin olla.tressin kielitys on gG,cc,Ee tai jotkut käyttää gG,hh,Ee
tres on mukava soitin ja niinkuin jo totesinkin,olisi mukava saada niitä huokeaan hintaan jostain.
 
Vili Mustalampi
13.04.2016 15:12:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Löysin tämän viestiketjun, kun laitoin googleen Tres-kitara:)
 
Pakko sen verran jatkaa vanhaa hyvää ketjua, että nythän ovat ajan muuttuneet ja tres-kitaroita saa hyvälaatuisia, halvalla ja nopeasti. Tiedättekin varmaan esim. Thomannin tresit:
 
http://www.thomann.de/gb/thomann_tres_cubano_deluxe.htm
 
Soitan itse tresiä jo vuodesta mm. yhtyeissä Kuukumina ja Los Fabulosos. Mulla on Lottosella teetetty tres, kun kyllästyin aikoinaan kuubalaisten soitinten vireongelmiin.
 
Opetan myös kyseistä soitinta musiikkikoulussani Rumba-Akatemiassa. Jos kiinnostaa keskustella aiheesta enemmän, niin käykää vilkaisemassa koulun uusilla sivuilla tai ottakaa ihmeessä yhteyttä muhun:)
 
www.rumba-akatemia.com
 
-Vili Mustalampi
 
Regalis Apertura
16.04.2016 15:39:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tämän pitäisi olla Kitarat:kitarakamat-osastolla eikä täällä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «