Heikki 24.01.2007 10:25:28 (muokattu 24.01.2007 10:26:21) | |
---|
Itse olen ymmärtänyt, että mikäli putket kulutetaan aivan loppuun, ne voivat hajoittaa vahvistimen muita osia. Eli olisi hyvä vaihtaa ne hieman ennen. Mutta milloin vaihtaa? Kyllä sen aika hyvin huomaa soundista kun se alkaa olla sellaista trankkutyylistä surinaa, eikä sahaus kuulosta enää kovin artikuloidulta - enemmän sellaista lievästi suhisevaa yhtä nuottia. E: Siis verrattuna aiempaan, normaalisoundiin. Mulla on hajonnu putkia käytön aikana useampiakin ja mitään ei ole vielä hajonnut vain sulake tai sulakeet palaa. Paitsi kerran kun laitoin aivan uuden putken kiinni, niin jo parin minuutin päästä se löi kannasta tulta, mutta silloinkaan ei hajonnut mitään muuta kuin yksi vastus. Toisaalta jos vahvistin on huonosti suunniteltu, niin sillon kyllä saattaa helposti hajota muutakin. Bias on myös hyvä silloin tällöin tarkastaa, koska monesti uudelleen biasointikin saa ihmeitä aikaan. |
Sleepless 24.01.2007 16:48:54 | |
---|
Mulla on hajonnu putkia käytön aikana useampiakin ja mitään ei ole vielä hajonnut vain sulake tai sulakeet palaa. Paitsi kerran kun laitoin aivan uuden putken kiinni, niin jo parin minuutin päästä se löi kannasta tulta, mutta silloinkaan ei hajonnut mitään muuta kuin yksi vastus. Toisaalta jos vahvistin on huonosti suunniteltu, niin sillon kyllä saattaa helposti hajota muutakin. Bias on myös hyvä silloin tällöin tarkastaa, koska monesti uudelleen biasointikin saa ihmeitä aikaan. Mulla hajosi entisestä Lanikasta vastus etuasteesta, kun etuasteputki meni sököksi. Oli aluksi ihmettelemistä kun ensin vahvari toimi oikein ja kahvilta palattua ei kuulunut kuin rätinää. Onneksi sen vastuksen korjaus ei ollut kallis juttu.. Hiljaa hyvä tulee. |
-Wildchild- 24.01.2007 17:36:58 | |
---|
Nyt menee kyl aika reilusti jo offtopic, mutta sama se kysynkö tässä vai jossain toisessa. Biasointi? Voiko vahvistimen viedä musiikki liikkeeseen biasoitavaksi? ja jos haluaa tehdä sen itse, minkälaisia kamoja siihen tarttee? ja paljon tulee maksamaan? |
cruel_destiny 24.01.2007 17:41:53 | |
---|
Nyt menee kyl aika reilusti jo offtopic, mutta sama se kysynkö tässä vai jossain toisessa. Biasointi? Voiko vahvistimen viedä musiikki liikkeeseen biasoitavaksi? ja jos haluaa tehdä sen itse, minkälaisia kamoja siihen tarttee? ja paljon tulee maksamaan? etkö oikeasti jaksanut lukea tuota: http://www.uraltone.com/info.html oli jo viime sivulla. Surreal life |
Mattarn 24.01.2007 20:00:48 | |
---|
Tais tulla soitettua keikan tuomosella Laneylla kerran, kun keikkajärjestäjä oli luvannut backlineiin marsun. Kyllä harmitti että oma marsu jäi treenikämpälle. Ei siitä millän järkevää soundia saanu irti, pelkkää surinaa. Muutenkin jäänyt vähän huono maku noista yhden putken ihmeistä. "You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder." |
-Wildchild- 24.01.2007 22:05:58 | |
---|
etkö oikeasti jaksanut lukea tuota: http://www.uraltone.com/info.html oli jo viime sivulla. Kyllä luin, mutta ajattelin että joku olisi voinut vähä vielä selventää asiaa. |
Ei siitä millän järkevää soundia saanu irti, pelkkää surinaa. Muutenkin jäänyt vähän huono maku noista yhden putken ihmeistä. No kaikkihan trankut tahtoo olla vähän surisevia. Mutta toi on aika vittumainen säädettävä, johtuen esim just siitä, et heti jos leikkaa middlejä tai laittaa yli neljäsosan enhancea saundi on sellanen tunkkanen scooppi. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |