Aihe: Paiste Dimensions/Wuhan/Meinl Byzance
1
Alpha
12.12.2003 13:12:54
Elikkäs käväisin pari päivää sitten tuossa Soitin ja tarvikkeessa kyselemässä sitä tomia..kuulemma tulee viimeistään ylihuomenna.

Mutta itse asiaan:

Samalla tuli vilkuilttua noita symbaaleja..silmiin osui muutama Dimensionin Med/Thin vai olikos Thin/Med. Onko lähempänä Thiniä vai Mediumia? Pystynyt muuta kuin sormella nasautteleen, kun oli porukkaa..

Wuhanin symbaaleja näytti olevan myös jonkin verran, ni miten tollaset soveltuu esim heavyyn?

Joku Meinlin 18" Byzance näytti olevan, joten minkäslainen symbaali on kyseessä?

Jos nyt vaikka verrataan tohon Alpha-sarjaan, niin..ja muutenkin kommenttia otetaan vastaan.

Mielellään muutakin, kuin et Alphat on perseestä..näitäkin tyyppejä täällä liikkuu..
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
DrmBug
12.12.2003 13:40:07
Jahas, täällä on näemmä muitakin Oululaisia liikkeellä ;)
Kävin itse tänään ko. liikkeessä Wuhaneita ja Meinleja testaamassa. Wuhanin 16¨ Fast Crash (Traditional) oli suht hyvän kuulonen. Tumma, vähän chinamainen, ehkä hieman Paiste Tradtitional sarjaa muistuttava. Sytty herkästi jne... Meinl Byzance 16¨ crash ei miellyttäny. Kovin oli vaisun oloinen. Mutta käy ihmeessä testaamassa, nämähän olivat vain minun mielipiteitä.

PS. Oisko kokemuksia, miten toi Wuhan Traditional -sarja toimii keikkatilanteissa/bändin kanssa soitettaessa?
Alpha
12.12.2003 14:17:48
Jahas, täällä on näemmä muitakin Oululaisia liikkeellä ;) Kävin itse tänään ko. liikkeessä...

Pölijästi laitettu setti siihen Wuhanien ja Meinlin Byzacien eteen...pääse kunnolla kahtomaan...:o)
Outkast
12.12.2003 15:31:45
Dimensionit on ihan huippuja. Tosi kirkas soundi ja täyteläinen juuri sellainen kunnon crash niinkuin olla pitääkin. Ja haikat on mukavan tiukat ja kirkkaat nekin soundiltaan. Mutta itse en omista niitä kun en pidä kirkkaista soundeista, mutta meiän koululla on 14" hi-hats, 16" ja 18" cräsh ja kyllä on makiat äänet niissä.
skanky
12.12.2003 15:47:35

Voisko joku nyt sitten määritellä että miksi ne Alphat on hanurista? Ja muutakin kommenttia kuin että "mä kuulin kaverin kummin kaimalta".
"Jesus built my hotrod!"
Alpha
12.12.2003 15:58:00 (muokattu 12.12.2003 16:01:38)
Voisko joku nyt sitten määritellä että miksi ne Alphat on hanurista? Ja muutakin kommenttia kuin että "mä kuulin kaverin kummin kaimalta".

Koska Paisteen Dimensionit ynnä Signaturet on olemassa...:o) En tosin itse tunne pakottavaa tarvetta päästä irti Alphoista, mutta silti...

...ja noi Dimensionit vaikuttaa ihan jeesiltä...

Ja siis lähinnä Dimensions Crasheja aattelin...Alpha Power Ride saa jatkaa ratsuna.
Paas
12.12.2003 17:16:02

Ei ne ole hanurista. Jos ne kuulostaa hyviltä sun korvissasi niin sitte ne on hyvät sulle. Nää peltipolitiikan asiat on makuasioita, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Alphat toimii ihan hyvin "keskikastin peltinä", ei siinä mitään.
Pistä kuitenkin joskus viivalle muutama keskikastin pelti ja sitten vertailun vuoksi myös kalliimpia "hifi-peltejä" niin siinä huomaa eron(jos huomaa).
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Niskamies
12.12.2003 17:28:54
Dimensionit on ihan huippuja. Tosi kirkas soundi ja täyteläinen juuri sellainen kunnon crash niinkuin olla pitääkin. Ja haikat on mukavan tiukat ja kirkkaat nekin soundiltaan. Mutta itse en omista niitä kun en pidä kirkkaista soundeista, mutta meiän koululla on 14" hi-hats, 16" ja 18" cräsh ja kyllä on makiat äänet niissä.

Juuri näin. Ite valitsin Dimensionsin sen ja Zildjianin A-customin välillä. Mulla on siis se 15" medium-thin crash. Tosi hyvä pelti mielestäni.
Hanki Presari ja ole tosimies!
lkx
12.12.2003 23:09:58

No, olen joutunut muutamissa tilanteissa soittamaan kyseisiä peltejä erinäisissä tilanteissa ja mielestäni ne yksinkertaisesti kuulostavat huonoilta.
There is no spoon...
Pieni rumpalipoika
13.12.2003 14:48:42

No, olen joutunut muutamissa tilanteissa soittamaan kyseisiä peltejä erinäisissä tilanteissa ja mielestäni ne yksinkertaisesti kuulostavat huonoilta.

Samat sanat. Ei niitä tosin kuuntelekaan kovin mielellään. Samasta hintaluokasta löytyy mielestäni paljon parempiakin ja vähemmän riipivällä soundilla varustettuja peltejä.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
afro
13.12.2003 16:00:08 (muokattu 14.12.2003 00:58:44)
Muutamia kertoja olen soitellut Alpha Power Ridellä ja on kyllä vähän sopimaton meikäläisen makuun... Vaikka ainahan se nyt kolomenollakakoset voittaa... Muista Alpha-sarjan pelleistä ei kokemusta juurikaan.

EDIT: Ei hemmetti, nyt kun luin tuota Mikon kirjoitusta tuossa alla, tuli mieleen, että oliko se sittenkin Full Ride eikä Power? En kyllä muista, en silti tykänny.
Sivuni Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Mikko A
13.12.2003 22:26:08
Oon soittanu kahdella alpha medium ridella, tosin toinen saatto olla full ride, en oo varma ja sitten power ridella. NE kuulosti kaikki aika hyviltä. Sitten oon soittanu kaksilla alpha medium haitsuilla, en oikein tykänny kummistakaan, tosin niistä en sen enempää muista, koska siitä on jo sen verran kauan. Power haitsuilla oon kans soittanu, kiinni ne kuulosti hyvältä ja tiukalta, mutta auki pelkkää kolinaa. Neljällä alpha crashilläkin (2x 16" + 14" mediumit sekä 18" thin crash) on tullut soiteltua ja ne oli kaikki ihan hirveitä. 16" ja 14" on tosi kolkkoja ja ne lähinnä kolahtaa, ei soi. 18" thin crash soi, mutta ei syty oikein kunnolla ja siitä lähtee suhteettoman kova meteli. 2002:set oli rinnalla ja ne jäi aivan jalkoihin. Yleensäkin soundi noissa alphoissa on tosi kylmä ja "kova".

Johtopäätös: Alphat on (mun mielestä) hirveetä roskaa - paitsi ridet.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
ltg
17.12.2003 13:03:34
Johtopäätös: Alphat on (mun mielestä) hirveetä roskaa - paitsi ridet.

Ei tuo full ride minunkaan korvaan järin huonolta kuulosta. Itse asiassa melko hyvältä jopa. Haikoista en ole tykänny.
Ok, kuiske kuuluu, kuuluuko, no kuuluu kuuluu keksiukko.
miän vain
17.12.2003 13:36:10 (muokattu 17.12.2003 13:38:00)

Alpha ei miellytä.

Crasheissa on soundi kuin olisi paljon roudausteippiä reunassa, eivät avaudu. Alkuaikoina hankittu 14" crash ei soinut ennen kuin halkesi liiasta yrittämisestä. Eikä senkään jälkeen tietty pitkään.

Rideistä taas lähtee mökää, mutta ei erottuvuutta. Full ride on nimensä mukainen - koko sointimaisema on täynnä, mutta mistään se silti saa selvää. Ja huutaakin vielä.

Haikatkin on jotenkin kolhot.

Mielipiteitähän nämä ovat, kyllä niitä saa rauhassa tykätä. Kunhan mun ei niillä tarvi soittaa.

Edit:

Meinas jäädä se toinen juttu. Eilen keikalla toisen bändin rumpalilla oli meinlin classicit, perusmallin ride-crash-haitsu. Kuulostivat aika lailla samalta kuin alphat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)