Aihe: Electro Harmonix -kielisetit
1
mesa-
23.01.2007 19:31:36
Kun ei haulla löytyny juttua niin päätinpä perustaa tästä aiheen.

Eli minkä laatuista tavaraa ovat?

Kellään kokemusta näistä kielistä?

Kannattaako ostaa?
Mäci
23.01.2007 20:34:53
Minulla on ollut Squikassa useampia EHX:n .011 settejä ja ihan kelpo tavaraa ovat.
Hyvältä soundaa ja pitävät vireenkin aika hyvin.
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
McNulty
23.01.2007 20:41:47
Hyvältä soundaa ja pitävät vireenkin aika hyvin.

Tuo taas ei riitä minulle. Haluan että soittimeni ovat vireessä hyvin, eikä pelkästään "aika hyvin". Kielten pitää myös soundata räjähtävän loistaville... muutenhan sitä voisi soitella tavan D'Addarioilla.

Sellaiset kielet ovat meinaan hanurista jotka "melkein" pitävät vireen. Toki kaikki kielet venyvät uusina jonkun verran, siksipä niitä kannattaakin bendailla reilusti vaihtaessa/virittäessä.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
mesa-
23.01.2007 20:55:09
Siis onko nuo kuinka hyviä verrattuna esim ghs boomers:iin?
skebab
23.01.2007 21:00:00
Tuo taas ei riitä minulle. Haluan että soittimeni ovat vireessä hyvin, eikä pelkästään "aika hyvin". Kielten pitää myös soundata räjähtävän loistaville... muutenhan sitä voisi soitella tavan D'Addarioilla.

Sellaiset kielet ovat meinaan hanurista jotka "melkein" pitävät vireen. Toki kaikki kielet venyvät uusina jonkun verran, siksipä niitä kannattaakin bendailla reilusti vaihtaessa/virittäessä.

Mitä kieliä suosittelisit, kun mä olen viime aikoina soitellut vain "tavan D'Addarioilla". Virettä mulla ei ole 25 vuoden aikana pitäneet vielä minkään merkkiset kielet niin hyvin että olisin tyytyväinen ja tämä ei siis ole vitsi.
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
mesa-
23.01.2007 21:04:28
No entäpä Ernie Ball slinkyt? Hyvät?
McNulty
23.01.2007 21:07:29 (muokattu 23.01.2007 21:10:49)
Mitä kieliä suosittelisit, kun mä olen viime aikoina soitellut vain "tavan D'Addarioilla". Virettä mulla ei ole 25 vuoden aikana pitäneet vielä minkään merkkiset kielet niin hyvin että olisin tyytyväinen ja tämä ei siis ole vitsi.

Kokeile DR:n Hi-Voltagea. Äläkä pelkää sitä Dimebagin kuvaa siinä paketissa. Punottujen kielten ydinlanka on hexamallinen, se on jäykempi mitä tavallinen "roundcore" ja samalla aavistuksen treble-rikkaampi. Tuossa on monen soundin salaisuus, sillä vastaavaa tekniikkaa käytettiin 50-luvulla jo... jopa Gibson on alkanut taas valmistamaan Hex-core ydinlangalla varustettuja kieliä.

Pitää toki muistaa että vireeseen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkät kielet. Jos on virehäikkää niin satula kannattaa tsekata/tsekkauttaa ammattilaisella, virittimet eivät saa valskata sekä tallan tulee olla laadukas ja hyvin säädetty.

PS. myös Elixir Nanoweb-sarjan kieliä kannattaa kokeilla. Tatsiltaan ovat "liukkaammat" mitä normaalikielet, mutta soundiltaan vallan hyvät.

No entäpä Ernie Ball slinkyt? Hyvät?

Kyllä niillä soittelee, samoin kuin D'Addarioilla. Ensimmäisen viikon säilyvät hyvänä, toisella viikolla soundi rupeaa ketuttaan ja kolmannen viikon alussa vaihdatkin jo uudet kielet. Vähän liian nopeasti menevät tukkoon, mielestäni. Toki GHS Fast Fretillä voi elvyttää ja pidentää vaihtovälin 3-4 viikkoon.
Zeni
23.01.2007 21:13:32
Itse olen käyttänyt noita GHS Boomersseja mutta millaisia nuo ovat kokeneempien mielestä ? En tosiaan ole vertaillut muihin, jostain syystä aina tarttunut tollanen paketti messiin. Voisi vaihteeksi koittaa jotain muuta, tykkään "löysistä" kielistä.
McNulty
23.01.2007 21:36:16
No pakko vielä jatkaa...nuo kitaran rakenneasiat on kyllä aika hyvin hallussa, vaikken nyt ihan ammatikseni rakentele. Kohtalisen hyvin olen saanut vireen pysymään satulalukko/blokattu talla yhdistelmällä, mutta siinäkin on omat huonot puolensa. Vanhemmiten olen kyllä oppinut olemaan välittämättä siitä "tuskasta", jonka liian tarkasta korvasta saa.

No, tuo on tietysti ongelma, sillä kitarahan ei tarjoa missään olosuhteissa absoluuttista virettä. Virevirhe elää jatkuvasti, johtuen otelaudasta, nauhojen sijoittelusta ja satulasta. Kompensoitu satula (Earvana) helpottaa jonkun verran virevirhettä ensimmäisten nauhojen luota.
mailbag
23.01.2007 21:39:16
elixirit ovat yksinkertaisesti parhaat mihin olen törmännyt, soivat vallan loistavasti ja pitkään! hyvää on myös "liukkaus" mikä eliminoi sormien hankautumisääniä kielissä :)
McNulty
23.01.2007 22:03:39
hyvää on myös "liukkaus" mikä eliminoi sormien hankautumisääniä kielissä :)

Kyllä emännästä pitää vinkasut kuulua kun sormeilee... eiku...!!!
Toisille tosiaan tuo Elixirien liukkaus on huono juttu. Monesti kun on totuttu siihen että kielet vähän hankaavat vastaan ja tatsi sen mukaan. Siispä moni tuskailee bendien ja normaalin soiton kanssa kun ensikerran Elixirit vaihtavat luuttuunsa.
masterhat
23.01.2007 22:17:07
mä ostin pitkästä aikaa nanowebit. parikybää tais maksaa miltei, mutta tuntuu ihan hyvältä. Tosin vielä sen verta uus kitara, etten ole vielä kokeillu kun muutamaa settiä. Kitarassa säädöt vielä hieman rempallaan, joten vaikea sanoa.
Toki olen Elixirejä aikaisemmin käyttänyt, ja kieltämättä soittoikä on noissa kunnossa ja tatsikin kohdillaan, sinänsä hyvä vastine hinnalleen.

Sen huomion tein, että kun toisessa skebassa oli 25,5" skaala, ja uudemmassa 25,1", niin setti piti vaihtaa 11-52:sta 10-46:een ja vire on siis D-vire, siis ihan kautta linjan, eikä mikään dropped. Hieman on tietysti 10 setti löysä D-vireessä, mutta 11-52 hieman liian jäykkä.. pienestä kiinni

offtopicia tuli taas. Niin ei kokemuksia EHX:n kielistä, mutta ainakin hyviä big muffeja duunaa..
Head like a hole
mesa-
23.01.2007 22:21:11
Pistin pari EHX -settiä tilaukseen. Saas nähdä millaisia ovat.
bfoc
23.01.2007 23:16:57
jopa Gibson on alkanut taas valmistamaan Hex-core ydinlangalla varustettuja kieliä.

Niinpä on. Gibben Brite Wiresit on varsin hyviä kieliä mutta Suomesta vaikea löytää. Thomanilta tai Saitenkatalog.de :stä tulee tilattua aina kerralla isompi läjä kun on muuten tarvetta hankintoihin.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Werde
24.01.2007 10:17:07
Toisille tosiaan tuo Elixirien liukkaus on huono juttu.

Tuo liukkaus tuntuu vähenevän tasaisen varmasti noissa, iskin tauon jälkeen uuden Elixir-setin kiinni ja nämä eivät ole alkuunkaan niin liukkaat mitä vuosi sitten kokeilemani. Viikon kun noilla soittelee niin eroa normikieliin ei juuri ole, ja mielestäni tuo kitkattomuus on vain hyväksi.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
McNulty
24.01.2007 11:43:34
Tuo liukkaus tuntuu vähenevän tasaisen varmasti noissa, iskin tauon jälkeen uuden Elixir-setin kiinni ja nämä eivät ole alkuunkaan niin liukkaat mitä vuosi sitten kokeilemani. Viikon kun noilla soittelee niin eroa normikieliin ei juuri ole, ja mielestäni tuo kitkattomuus on vain hyväksi.

Niinpä niin. Elixir muutti pinnoitetta tuossa jokunen aika sitten. Se ei ole lainkaan niin liukas mitä juurikin silloin kun markkinoille tulivat. Samalla punomattomiin tuli kieliin tuli se "Anti-rust" pinnoite. Itsekin olin pitkään Elixirin vastustaja kunnes totesin että pinnoitus on muuttunut, paremmaksi! Tällä hetkellä miulla on Les Pauleissa Elixirit (10-52) ja muissa skeboissa DR:n Hi-Voltaget (10-52). Toimii!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)