Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 564 65 66 67 68122 123 124 125 126
Bonesaw
21.01.2007 15:04:39 (muokattu 21.01.2007 15:04:44)
Ulkoista eroa.

Eipä kai.
Joo'o
inCHAOS
22.01.2007 18:07:11
Tuli vaan tämmönen mieleen et mimmosii plektroja Laiho ja Latvala käyttää??
Kuuden kielen maisteri
Novac
22.01.2007 18:13:12

Laiho käyttää ainakin sellasia suhteellisen teräväkulmasia. En osaa selittää.

Oon laittanu tän tähän ketjuun aiemminkin, mutta tuollaha se niistä kamoistaan puhuu: http://www.soundi.fi/juttu_0904.html
mikä on olutta on nyt mennyttä...
lord of this world
22.01.2007 18:29:27 (muokattu 22.01.2007 18:29:55)

Kaitpa ne käyttää Jim Dunlopin Jazz III plektroja... joko isoja tai pieniä malleja.
Niitähän ne kaikki Suomen tilukitaristit käyttää tai ainaki on käyttäny joskus, esim. Liimatainen SA:sta ja muistaakseni just Laiho ja Latvala myös =9
Ystävä hyvä ÄLÄ LYÖ!!!
tommijk
22.01.2007 19:10:31

Latvala käyttää jotain kummallisia metallisia plekuja. Viime vuonna metal expossa niitä esitteli.
pöö..
inCHAOS
22.01.2007 19:34:59
Latvala käyttää jotain kummallisia metallisia plekuja. Viime vuonna metal expossa niitä esitteli.

juu,, yleensäkkin näistä metallisista plekuista, et eikös ne syö kieliä aika paljon
Kuuden kielen maisteri
Askorbiinihappo
23.01.2007 09:27:24

Kaitpa ne käyttää Jim Dunlopin Jazz III plektroja... joko isoja tai pieniä malleja.
Niitähän ne kaikki Suomen tilukitaristit käyttää tai ainaki on käyttäny joskus, esim. Liimatainen SA:sta ja muistaakseni just Laiho ja Latvala myös =9

Offtopiccia, mutta jos yhtään motivoi kysyjää, niin myös Stam1nan Hyrde ja kai Pexikin käyttävät niitä pienempiä Jazz kolmosia. Hyviä plekuja, niitä itsekkin käytän, ja olen tyytyväinen. Ovat hieman kalliimpia, mutta sopivat loistavasti niin nopeaan ja hitaaseen komppaukseen, kuin myös jaujau-tiluihin ;).
Onko tää vähän turhaa?
santa
23.01.2007 09:57:15
Offtopiccia, mutta jos yhtään motivoi kysyjää, niin myös Stam1nan Hyrde ja kai Pexikin käyttävät niitä pienempiä Jazz kolmosia. Hyviä plekuja, niitä itsekkin käytän, ja olen tyytyväinen. Ovat hieman kalliimpia, mutta sopivat loistavasti niin nopeaan ja hitaaseen komppaukseen, kuin myös jaujau-tiluihin ;).

itse minänkin käytän. tosin vetelen ensteksi mattopuukolla viiltoja kohtaa mihin sormet laitetaan. näin tulee vieläkin pitävempi ote plekuun.
akudirt
23.01.2007 15:19:52
Laiho käyttää ainakin sellasia suhteellisen teräväkulmasia. En osaa selittää.

Se käyttää kait sekkasta pientä teräväkulmasta jazz plektran tapasta plektaa.
Askorbiinihappo
23.01.2007 20:40:40 (muokattu 23.01.2007 21:24:04)

Mua rupes muuten häiritteen tämmönen, kun katoin tänään ton Chaos Ridden Yearsin, että Laiho on kovin väheksytty kitaristina. Miettikääpä itse, kaikki tr00-iivöl-bläkkis-gubet, samoin kun myös "aidot" 80-lukuheviukot, sanovat Laihoa vaan kauheaksi posettajaks, eli nykyään on melkeen harvinaisempaa fanittaa Laihoa, kun haukkua.

En nyt haluis kuulostaa miltään teiniXiltä, enkä tarkota, ettei olisi muita hyviä kitaristeja, mutta kokeilkaapas huviksenne kaikki bläkkishirmut miettiä joku, joka on oikeasti parempi tilutilu-jutuissa(esim. sweeppaus, täppääminen ja nää legatot ja muut jutut) kuin Laiho? Niin kun siis ihan vakavasti...

Itse olen kovasti sitä mieltä, että kyllä Alexi on sen suosiopuolensa ansainnut, joku on vaan saanut päähänsä, että "Vähän Laiho on kyllä teinix noine tiluttamisineen", ja ruvennut levittämään sanaa.

Mielestäni on siis oikeasti yksi maailman parhaista kuuluisammista tiluttajista, Dimebagin rinnalla.

Tämä siis vain minun mielipiteeni, ei heti tarvitse paskoa niskaan, jos ei tykkää, moro.

EDIT:Onhan niitä muutamia kuitenkin, jotka samanlaisessa energia-tilassa onnistuvat soittamaan leuanpudottavia kuvioita ja Townsend, Devin Townsend ;)
Aina voisi olla paremminkin. *pam*
Räkkipeli
23.01.2007 20:54:19
Mua rupes muuten häiritteen tämmönen, kun katoin tänään ton Chaos Ridden Yearsin, että Laiho on kovin väheksytty kitaristina. Miettikääpä itse, kaikki tr00-iivöl-bläkkis-gubet, samoin kun myös "aidot" 80-lukuheviukot, sanovat Laihoa vaan kauheaksi posettajaks, eli nykyään on melkeen harvinaisempaa fanittaa Laihoa, kun haukkua.

Niimpä.

En nyt haluis kuulostaa miltään teiniXiltä

Tätä mä just tarkotan. Liian moni pelkää saavansa jonku leiman otsaan jos kehuu laihoa, ku se ei olis katu-uskottavaa. Vittu Laiho on vitun hyvä hevikitaristi, ei pelkästään nopeuden suhteen, vaan luovuuden, saundin ja asenteen suhteen.

Itse olen kovasti sitä mieltä, että kyllä Alexi on sen suosiopuolensa ansainnut, joku on vaan saanut päähänsä, että "Vähän Laiho on kyllä teinix noine tiluttamisineen", ja ruvennut levittämään sanaa.

Näin se nykyegoilu toimii. Helppo on puhua, mutta se kuka puhuu ni tehköön saman perässä. Vois mennä nopeesti sormi suuhun..

Mielestäni on siis oikeasti yksi maailman parhaista kuuluisammista tiluttajista, Dimebagin rinnalla.

No tähän en lähtisi, mutta sanotaan että yksi maailman parhaimmista hevimuusikoista.
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
south_of_heaven
23.01.2007 20:56:35

En nyt haluis kuulostaa miltään teiniXiltä, enkä tarkota, ettei olisi muita hyviä kitaristeja, mutta kokeilkaapas huviksenne kaikki bläkkishirmut miettiä joku, joka on oikeasti parempi tilutilu-jutuissa(esim. sweeppaus, täppääminen ja nää legatot ja muut jutut) kuin Laiho? Niin kun siis ihan vakavasti...

Tämä siis vain minun mielipiteeni, ei heti tarvitse paskoa niskaan, jos ei tykkää, moro.

Itsellänihän ei Laihoa vastaan ole mitään, mutta mulle ainakin tulee saatanan monta nimeä mieleen.
mulla ei kyllä ole yhtään mitään.
Askorbiinihappo
23.01.2007 21:08:19 (muokattu 23.01.2007 21:08:51)

Itsellänihän ei Laihoa vastaan ole mitään, mutta mulle ainakin tulee saatanan monta nimeä mieleen.

No joo, taisin sanoa vähän oudosti ton, mutta tarkoitin siis, että on kuitenkin maailmanluokkatasoa. Varmaan kaikki Kerry Kingit ja Wyldet ja Vait ja Batiot osaa myös, mutta mielestäni Laihon imago on kuitenkin loistava, ja teknisesti erittäin taitava, mutta myös, kuten joku sanoi, loistava säveltäjä.

Eli toivoisinkin, että voisi puhua Alexista niin, ettei kokoajan tarvitse pelätä saavansa ihan turpaan. Mielestäni, kuten jo sanoinkin, niin Laiho on ihan kovalla työllä ja tuskalla nostanut itsensä huipulle.

Ja anteeksi tuosta maailman paras-jutusta, en tarkoittanut että on paras, koska jokaisella on oma mielipide, mutta sitä ei voi kukaan kiistää, että kova maailmanluokan kitaristi se on. Ja mainittakoon vielä, ettei mua haittaa jos joku haluaa olla mun mielipiteitä vastaan, mutta perustelut ois kivat. Mää tykkään kyllä väitellä.
Askorbiinihappo
23.01.2007 21:13:55 (muokattu 23.01.2007 21:14:08)

no King ei kyllä osaa ;D

Aha, no nimimerkistäs päättelin, että näin ajattelet...no, ei se mitään, maailmani ei romahtanut.
Brother Tohveli
23.01.2007 21:14:45
No jos ottaa huomioon tälläiset asiat kuten 1) Laihon soolot ovat älyttömän teknisiä 2) Laiho soittaa aina kunnon show-meiningillä ja 3) Laiho on keikoilla iha tunnelissa, ei ole ihmekään että menee soolot joskus vähän tyrityksi. Kyllä se silti saa ne kuulostamaan 100 kertaa paremmalta kuin useimmat saisivat, koska melkeinpä kuka tahansa muu kitaristi maailmassa mokaisi jopa pahemmin, jos yhtä tiukalla showlla alkaisi soittoaan maustaa. Onhan niitä muutamia kuitenkin, jotka samanlaisessa energia-tilassa onnistuvat soittamaan leuanpudottavia kuvioita...*kröhöm*Steve Vai*kröhöm...

Toisaalta, Laiholla on ihan oma saundi ja tyyli, samoin kuin Dimebagella esimerkiksi, joten tyylinsä puolesta Laiho on yhtiä mun lempi metalli-kitaristeja. Kaikenlaisia persoonattomia mutta teknisesti taitavia kitaristejahan löytyy joka nurkan takaa nykyään.
south_of_heaven
23.01.2007 21:17:26
Aha, no nimimerkistäs päättelin, että näin ajattelet...no, ei se mitään, maailmani ei romahtanut.

nimimerkki olis vaihtunu kauan sitten jos mulla olis kunnon vaihtoperusteet ;)
mulla ei kyllä ole yhtään mitään.
Super-Jari
23.01.2007 21:21:16
Mitä meinaa jos on keikalla ihan tunnelissa?
Jannipaali
23.01.2007 21:22:07 (muokattu 23.01.2007 21:23:14)
Mitä meinaa jos on keikalla ihan tunnelissa?

On kännissä.

Itse suosin nimitystä "umpitunnelissa".
M.A.C.H.O. # 6 "You're a one ugly motherfucker!"
"We're either gonna die, or we're gonna fly" - Jamie Hyneman
Askorbiinihappo
23.01.2007 21:22:08

No jos ottaa huomioon tälläiset asiat kuten 1) Laihon soolot ovat älyttömän teknisiä 2) Laiho soittaa aina kunnon show-meiningillä ja 3) Laiho on keikoilla iha tunnelissa, ei ole ihmekään että menee soolot joskus vähän tyrityksi. Kyllä se silti saa ne kuulostamaan 100 kertaa paremmalta kuin useimmat saisivat, koska melkeinpä kuka tahansa muu kitaristi maailmassa mokaisi jopa pahemmin, jos yhtä tiukalla showlla alkaisi soittoaan maustaa. Onhan niitä muutamia kuitenkin, jotka samanlaisessa energia-tilassa onnistuvat soittamaan leuanpudottavia kuvioita...*kröhöm*Steve Vai*kröhöm...

Toisaalta, Laiholla on ihan oma saundi ja tyyli, samoin kuin Dimebagella esimerkiksi, joten tyylinsä puolesta Laiho on yhtiä mun lempi metalli-kitaristeja. Kaikenlaisia persoonattomia mutta teknisesti taitavia kitaristejahan löytyy joka nurkan takaa nykyään.

Juurikin näin, täysin samaa mieltä, plussan saat. Aivan kuin Dimebagista kuulee heti Panteran, myös Laihosta kuulee heti Bodomin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)