Aihe: Liikenteellisiä ongelmia tien päällä.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Musiikkia korville
22.01.2007 09:35:49

Liekko muita?

Sauli Lehtonen
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
uruttaja
22.01.2007 09:37:51
Sauli Lehtonen

Niinpä onkin.
jykke65
22.01.2007 11:01:29

Ai, mutta tulipa mieleeni ihan todellinen ongelmatapaus. Se tais olla joskus 80-90 luvun taitteessa kun reenikämppämme sijaitsi Pöytyällä josta starttasimme Turkuun keikalle, mulla oli silloin risa VW-portteri ja eikö se ...kele leikannut kiinni puolessa matkassa. No onneksi vanhempani asuivat aika likellä joten soitin faijalle että otapa kärri perään ja lähde keikkakuskiksi, Portteri sai jäädä tienposkeen. Kun oltiin menossa faijan autolla Turkuun päin niin se kysy että mitäs tolle raadolle tehdään? Sanoin että jos siinä vielä seuraavana päivänä on renkaat alla niin hinataan se rompparille, jos ei niin annetaan niitten riisua siitä loputkin. Ei myöhästytty ja renkaatkin oli tallella! Vehje oli sen vertaa nähnyt ettei siinä oikeestaan muuta ehjää ollut kuin ratti.
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
Juupe
22.01.2007 11:26:47
Kaks kertaa on kahdesta eri 508:sta irronnu kuskin puoleiset takapyörät (paripyörät). Eka kerralla oli alamäessä vauhtia varmaan toista sataa, ja oli tipalla ettei toinen rengas lentäny vastaantulijan tuulilasista sisään. Onneksi oli taitava kuski ja tiellä pysyttiin. Toisella kerralla ajoin itse, mutta vauhtia ei ollut, kun just lähdettiin liikennevaloista.
Kerran, ollessani tuuraamassa Expressissä, halkes eturenkaan vanne (sekin 508). Unski ihmetteli, kun ohjaus tuntuu kummalliselta, ja pysähtyi onneksi ajoissa.
Kerran katkes peräkärrystä aisa, mutta senkin kuski huomas ajoissa. Ihmetteli, kun kärry heiluu kummasti, ja kun pysähdyttiin, niin kärryn keula putos kenttään.
Pari kertaa on löpö loppunu, kun polttoainemittari oli rikki (508). Eli ei mitään vakavia, ja aina on keikalle päästy ja ehditty.
Riksteri
22.01.2007 11:45:36
Nuo vanhat pakumersut olivat aika huonoa työtä. Taustalla oli erinäisten yrityskauppojen myötä huonomaineiset Tempo Matador ja Hanomag Henschel, jolla nimellä 70 -luvulla T2 -korisarjan mersua myös tien päällä näkyi.
Eddy
22.01.2007 12:37:30
Sauli Lehtonen

Janos "bussipysäkillä" Valmunen. Motskarilla päin kalliota.
Koskettelen soittimia...
humppahanuristi
22.01.2007 13:03:02

Kerran tultiin Peurungalta keikalta ja jouduttiin väistämään peuraa....
Peurungasta joka on Laukaassa.

Miten nämä paikannimet saataisiin kohdilleen.

Joku on joskus kysynyt mitä väliä sillä on mutta mielestäni ex-ralliautoilija/-maanviljelijä paikkakunnalta kiteytti asian sopivasti:" onko väliä oletko kusella vai kusessa?"

Muistakaa aina oikoa minuakin, jos taivutan jotain paikannimeä väärin.
Kaikkihan sitä humppaa haluaisivat soittaa mutta ei sitä kaikki vaan osaa.
vanhami
22.01.2007 15:36:20
yli -30 pakkasella voltti A-koppa asconalla katolleen uuden moottoritien pohjalla, jota ei oltu vielä avattu liikenteelle. Yksi tyttö lensi sivuikkunasta ulos ja sai aivotärähdyksen muut selvis kolhuitta. Auto katollaan penkalla ja kaikki paitsi mä ympäri päissään ja kykenemättömiä yhtään mihinkään. Pirusti pakkasta ja lähimpään tupaan matkaa vähintään 5km. Lähdettiin tarpomaan pois paikalta sakilla, kunnes tuli pelastus. Iiläisiä humuja ladassa 9kpl ahtautuneena. Porukalla ooppeli tielle ja loput 50km ilman ikkunoita kotiin. Kaikki oli mumpijäässä. Itse otin lattiamaton tuulisuojaksi ja kurkistelin hieman sen takaa, missä tie menee.

Kesällä kaksi volttia A-koppa asconalla pellolle. Auto paskaksi, itse selvisin naarmuilla. vauhtia 120++

Umpikännissä parkkipaikalla terästolppaan lensin tuulilasin läpi, ei edes haavaa tullut 3kpl kavereita selvisi myöskin vammoitta.

Kaverin kyydissä ( minun) kylki edellä koivuun, vauhtia noin 60-70. Ikkuna oli auki Nahkat jäi rullalle koivun kylkeen päästä auto vääntyi banaaniksi.

patentteja :

Syyläri meni rikki, kun ohjausvirhe johti lumipenkkaan. Purukumi ja tulitikut reiässä auttoivat kotiinpääsyssä.

Kaasutin löysäsi irti 50km kotoa. Ei mitään työkaluja. Rahaa ei ollut kun muutama hullu markka. Huoltsikalta kolme purkkapakettia ja liimasin kaasarin kiinni purkalla, pysyi kotiin asti.

Laturi vaikeni kesken matkan. Poliisit vei autosta kilvet, kun ei ollut mitään valoja. Akku melkeen kuiva. Ite olin juubassa samoin kuin muut, paitsi kuski, joka ei nähnyt pimeässä juuri mitään. Kuski hoisi polkimia ja mä tähystin ikkunasta ulos ja ohjasin hanttimiehen puolelta, kun näin paremmin.

Fiestan sähkökaapelit syttyi palamaan oulussa, joku oikosulku. Rautalanka akusta suoraan puolalle ja pimeänä 55km kotiin ( myöhään syksyllä )
Groovelover
22.01.2007 16:25:27
yli -30 pakkasella voltti A-koppa asconalla katolleen uuden moottoritien pohjalla, jota ei oltu vielä avattu liikenteelle. Yksi tyttö lensi sivuikkunasta ulos ja sai aivotärähdyksen muut selvis kolhuitta. Auto katollaan penkalla ja kaikki paitsi mä ympäri päissään ja kykenemättömiä yhtään mihinkään. Pirusti pakkasta ja lähimpään tupaan matkaa vähintään 5km. Lähdettiin tarpomaan pois paikalta sakilla, kunnes tuli pelastus. Iiläisiä humuja ladassa 9kpl ahtautuneena. Porukalla ooppeli tielle ja loput 50km ilman ikkunoita kotiin. Kaikki oli mumpijäässä. Itse otin lattiamaton tuulisuojaksi ja kurkistelin hieman sen takaa, missä tie menee.

Kesällä kaksi volttia A-koppa asconalla pellolle. Auto paskaksi, itse selvisin naarmuilla. vauhtia 120++

Umpikännissä parkkipaikalla terästolppaan lensin tuulilasin läpi, ei edes haavaa tullut 3kpl kavereita selvisi myöskin vammoitta.

Kaverin kyydissä ( minun) kylki edellä koivuun, vauhtia noin 60-70. Ikkuna oli auki Nahkat jäi rullalle koivun kylkeen päästä auto vääntyi banaaniksi.

Laturi vaikeni kesken matkan. Poliisit vei autosta kilvet, kun ei ollut mitään valoja. Akku melkeen kuiva. Ite olin juubassa samoin kuin muut, paitsi kuski, joka ei nähnyt pimeässä juuri mitään. Kuski hoisi polkimia ja mä tähystin ikkunasta ulos ja ohjasin hanttimiehen puolelta, kun näin paremmin.

Ei perkules... muista laittaa mnettiin varoitus kun aiot lähteä autoilemaan.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
AnselmiMaa
22.01.2007 16:25:55 (muokattu 22.01.2007 16:26:03)
Mies jolle ei koskaan tapahdu mitään..
Kiitooos!! Tästä on helppo jatkaa.
jykke65
22.01.2007 22:00:53

patentteja :

Syyläri meni rikki, kun ohjausvirhe johti lumipenkkaan. Purukumi ja tulitikut reiässä auttoivat kotiinpääsyssä.

Kaasutin löysäsi irti 50km kotoa. Ei mitään työkaluja. Rahaa ei ollut kun muutama hullu markka. Huoltsikalta kolme purkkapakettia ja liimasin kaasarin kiinni purkalla, pysyi kotiin asti.

Fiestan sähkökaapelit syttyi palamaan oulussa, joku oikosulku. Rautalanka akusta suoraan puolalle ja pimeänä 55km kotiin ( myöhään syksyllä )

Humppakehien Evil Knievel
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
Rokkimamma75
23.01.2007 15:14:38
Humppakehien Evil Knievel

Vai darth vader.. =D
Life is a Bitch and so am I!
Tankero
23.01.2007 17:48:28

patentteja :

Vuornoksenmiehellä on ollut pölinää. Ketähän lie olleet nämä Kantolan humut, jotka Ladaili paikalle.
Varmasti, vissiin.
vanhami
23.01.2007 22:41:18
Vuornoksenmiehellä on ollut pölinää. Ketähän lie olleet nämä Kantolan humut, jotka Ladaili paikalle.

Nöötin veljekset, juntusen vellu ja käyrän pete nyt ainakin etunenässä. Nö nö nöö titit ja ja jaska o o li totaNOIN KU KU KUSSSSKINA...
vanhami
23.01.2007 22:52:35 (muokattu 24.01.2007 10:53:01)
Tuolla sivukyliää tuppaa tapahtumaan usein suhteessa hieman enemmänkin. Välimatkat on pitkiä, autot on huonoja samoin renkaat. Virkavaltaa on harvakseltaan ja pisteestä a pisteeseen b siirtymiseen tarve saattaa tulla yllättäen. Taksiakaan et saa aina vaikka haluaisit. Paikalliset taksarit sammuttaa puhelimen yöllä. Liikennettä on suhteellisen vähän. En sano, että puolustaisin mitenkään rattijuoppoja, mutta noissa olosuhteissa niitä tuppaa vaan useammin olemaan liikenteessä.

Tuo pakkasella moottoritienpohjalla auto katolleen tempaus johtui autoon laitetuista kahdesta kesärenkaasta ( siis talvikelillä ) Vauhtia ei ollut paljonkaan, otti vaa spoorista ja lippas nurin. Ite olin silloin vesiselvä. Oli katastrofin ainekset ilmassa.

Vanhoilla romuilla silloin ajeltiin, tai eihän siitä nyt niin hirveän kauaa ole, reilu 15 vuotta. Nuorison autot oli 60-70 luvun vehkeitä. Nyt tämä on aika löpsö meininkiä. Kulkupelit on parantuneet ja vanhatkin ts yli 15 vuotta vanhat vehkeet on aika luotettavia

Niin yksi juttu lisää. Olin duunikeikalla paraisilla torstaina, etujarru leipoi kiinni. Irrotin palat sorkkaraudalla ja ajoin jarruitta espooseen. Onneksi oli jotain työkaluja mukana.
Tankero
23.01.2007 23:52:31
Nöötin veljekset, juntusen vellu ja käyrän pete nyt ainakin etunenässä. Nö nö nöö titit ja ja jaska o o li totaNOIN KU KU KUSSSSKINA...

No niin just. Naapuriin tärähti ja tuelta. Minä tuosta Ladasta jo vähän arvelin.
Varmasti, vissiin.
EP
24.01.2007 06:19:48 (muokattu 24.01.2007 06:22:28)
Sä oot siis jurrissa ja puolisokkona ohjannut valotonta autoa? Mitäs jos oisit jyränny jonkun jalankulkijan? Eikö sulla päässä liiku yhtään mitään?

Minäkin oon ajanut Somerolta Tampereelle pakua pelkän taskulampun valossa säkkipimeänä syysyönä, olin tosin selvinpäin ja juuri kortin saanut, kaikki muut sitävastoin olivat sikahumalassa.

Kesärenkaillakin oon ajanut aikanaan koko talven ja hyvin pärjäsin.
Jarruttomalla autollakin oon ajanut joskus kun on ollut pakko.
JK
24.01.2007 09:25:34
Onhan noita nuorempana ollut joitain, tässä muutama...

Toyota Landcruiser BJ 40
- Talvisäilytyksestä pois ajettaessa kevään koettaessa olikin vesi lohkon sisällä päässyt jäätymään. Ampui 2 kpl pakkasproppuja ulos koneen kyljestä mutta ei onneksi mitään isompia vaurioita päässyt tulemaan. Melkoinen pomppulauta kaikenkaikkiaan ajettavaksi. Kun laittoi perään ison trailerin tai peräkärryn niin ajo tasaantui huomattavasti.

Vauxhall Victor
- Raidetanko katkesi vauhdissa. Ei ihan mennyt ojaan, mutta etupyörät oli kuin Chaplinin jalat. Tarkemmin tutkiessani huomasin että raidetankojen päät oli hitsattu paikalleen. Uusi etukelkka paikalleen ja taas mentiin.

Volvo 343
- Vasen takajousi paukahti poikki jossain töyssyssä.
Aivan kauhia peli! Remmiveto ja kaikkea, mutta meni taaksepäin yhtä kovaa kuin eteenpäin

Rambler American
- Vaihdoin kesärenkaat ja läksin käymään kylillä. Vastaan tuli Lada, josta irtosi takarengas. Nauratti niin kauan kunnes oman auton ohjaus rupes vatkaamaan.
Pysähdyin ja tarkastin pyörän mutterit. Vasemman etupyörän mutterit kolme ihan löysällä, kaksi kateissa. Ja tietysti menin sormin kokeilemaan niitä parisataa-asteiseksi kuumenneita muttereita. Ei tarvinnut kuin yhtä koskettaa niin nahat paloi sormenpäistä. Pinnapultit uusiksiksi ja uudet mutterit paikalleen.

Honda Civic
- Bensapumppu lakkasi toimimasta kesken matkan. Tuttu apuun ja auto hinaukseen. Tuttavan tallissa irroitettiin bensapumppu ja todettiin, että pumpun akseli poikki. Viikonloppu, ei varaosia mistään. Pumppu oli niiteillä kasaan laitettu, siis ei purettavissa. Porattiin niitit auki, nikkaroitiin uusi akseli pumpulle ja kasattiin takaisin, niittien tilalle pultit. Ja niin läksi käyntiin ja toimi.
Tämä oli niitä ihan pieniä, toisen sukupolven Honda Civiccejä. Joku helkkarin Hondamatic-laatikko. Kauhee meteli, mutta mihinkään ei mennyt.

BMW 1600 vm. 70
- Konehuoneen sähköt kaikki eristämättömiä. Sulakkeet ja johtoliitokset kaikki alttiina kosteudelle. Meno loppui pimeälle valtatielle. Auto tien sivuun, konepelti auki ja kaveri katsomaan mitä näkyy kun starttaa. Kipinät sinkoili sinne tänne pellin alla. Kaverille CRC- purkki käteen ja aikansa kun metsästi niitä kipinöitä niin taas pärähti auto käyntiin.
Muuten melkoinen peli ajettavana. Kaksitonnisen kansi, muutenkin viritelty peli. Kulki aivan älyttömän kovaa suhteessa ajo-ominaisuuksiin.
"Stop, Shake, Honey, Go!"
Tankero
24.01.2007 12:41:28
Täällähän näkyy käyneen siivooja.
Varmasti, vissiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)