Oisko kaiun johto jostain kohti irti? Asiasta toiseen, paljonko tuosta cambridgestä lähtee mölyä? Käytössä on vastaava yksikaiuttiminen masiina 30W, josta irtoaa säälittävän vähän ääntä. Täysillä kestää soitella reippaasti molemmilla kanavilla, särökanavalla puolen tehon jälkeen tulee lähinnä vain lisää alapäätä, ei äänenvoimakkuutta. Lisäksi vahvistin pieree matalemmilla taajuuksilla toisinaan. Missä kohti tuossa mahtaa se putki olla, taitaa olla etusessa? Mitäs se tekee, jos se on huono/rikki? Auttakaapa tietävät! Niin no, no niin |
Oisko kaiun johto jostain kohti irti? Asiasta toiseen, paljonko tuosta cambridgestä lähtee mölyä? Käytössä on vastaava yksikaiuttiminen masiina 30W, josta irtoaa säälittävän vähän ääntä. Täysillä kestää soitella reippaasti molemmilla kanavilla, särökanavalla puolen tehon jälkeen tulee lähinnä vain lisää alapäätä, ei äänenvoimakkuutta. Lisäksi vahvistin pieree matalemmilla taajuuksilla toisinaan. Missä kohti tuossa mahtaa se putki olla, taitaa olla etusessa? Mitäs se tekee, jos se on huono/rikki? Auttakaapa tietävät! Tuo twini on kaverin, minulla on ihan yksipönttöinen. Sillä omalla 10" elementillä ja ykköskanavalla puolivälissä kestää vielä korvat soitella ihan hyvin. Siitä eteenpäin ei voimakkuus kauheasti kasva, menee vain särölle. Kakkos- eli särökanavasta ei puhdasta mekkalaa kauhean kovasti saa, koska gainit täytyy olla aika hiljaisella. Säröllä saa kohtuullisesti. Mutta kun laittaa vehkeeseen erillisen 8Ohmin lisäkaapin vaikkapa jonkun celestionin tms. (minulla nyt Celestion Vintage 30 ja Vox/Wharfedale Custom GSH1230), niin alkaa meininki muuttumaan. Meteliä lähtee ihan toiseen malliin. Rikkinäisen putken vaikutusta en osaa sanoa mutta kyllä eri putkilla saa erilaisen soundin. Minulla oli Sovtekin 5751 putki siellä ja särö on silloin paljon pehmeämpi mutta silloin ei 2. kanavasta käytännössä saa yhtään puhdasta ulos. Ilmeisesti putkella vaan tehdään sitä soundia eikä niinkään vahvisteta enää signaalia. Kaikkihan sitä humppaa haluaisivat soittaa mutta ei sitä kaikki vaan osaa. |