Aihe: Mnet Soolobiisi 2007 / tammikuu
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Defactor
22.01.2007 21:24:44

Hjuva hjuva, näyttäisi että soolovuorot on jaettu. Jäämme odottelemaan tuotoksia! Eikä muuten mitn hätää jos vaikka joku ei ehtinyt mukaan. Tehdään toinen versio, jos osallistumishaluja löytyy.

Toiseen versioon osallistujia?:

00:00 - 00:45 Defactor
00:45 - 01:20
01:20 - 01:56
01:56 - 02:32
02:32 - 03:07
03:07 - 03:44
03:44 - 04:19
04:19 - 04:56
04:56 - 05:31
05:31 - 06:07
06:07 -> loppu

En kyllä voi nimien keräämisen lisäksi toimia puuhamiehenä puutteellisten kykyjen vuoksi. ;)
[V.U.K #33] "- Kun Uusis sanoo, niin kiviäkin kiinnostaa"
Jucciz
22.01.2007 21:46:41
Tehkää sit suosiolla niin, että jokainen sooloilija lähettää soolonsa erillisenä raitana sille valitsemallenne henkilölle, joka koostaa taustan+erilliset sooloraidat lopulta yhdeksi paketiksi. Jos 10 jamppaa ottaa aina edelliseltä sooloilijalta taustan, pakataan ja puretaan tuo mp3 pahimmillaan yhtä monta kertaa ja kohinat ja häiriöt ja muu alkaa olla sitä luokkaa, että ... niin mitä luokkaa?

No pahan kuuloista todennäköisesti kuitenkin.

Yksi helppo kikka synkkaamisen kannalta on se, että jokainen sooloilija jättää vaikkapa taustakompin vasemmalle ja pelkän soolon oikealle JYRKÄSTI äärilaitoihin panoroituna: teoksen koostajalla voi sitten olla alkuperäinen stereoraita taustasta, johon jokainen toiseen kanavaan äänitetty soolo siirretään (ja panoroidaan toki takaisin keskelle) - näin jokaisen soolon oikea aloituskohta löytyy varmuudella.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Defactor
22.01.2007 21:49:26

Tehkää sit suosiolla niin, että jokainen sooloilija lähettää soolonsa erillisenä raitana sille valitsemallenne henkilölle, joka koostaa taustan+erilliset sooloraidat lopulta yhdeksi paketiksi. Jos 10 jamppaa ottaa aina edelliseltä sooloilijalta taustan, pakataan ja puretaan tuo mp3 pahimmillaan yhtä monta kertaa ja kohinat ja häiriöt ja muu alkaa olla sitä luokkaa, että ... niin mitä luokkaa?

No pahan kuuloista todennäköisesti kuitenkin.

Aiheellinen huomautus, tuohon liittämishommaan viittasin osaamattomuudellani.

Yksi helppo kikka synkkaamisen kannalta on se, että jokainen sooloilija jättää vaikkapa taustakompin vasemmalle ja pelkän soolon oikealle JYRKÄSTI äärilaitoihin panoroituna: teoksen koostajalla voi sitten olla alkuperäinen stereoraita taustasta, johon jokainen toiseen kanavaan äänitetty soolo siirretään (ja panoroidaan toki takaisin keskelle) - näin jokaisen soolon oikea aloituskohta löytyy varmuudella.

Tehdään Juccizen vinkkien mukaan. ;)
touhis
22.01.2007 22:39:35
Elähän meuhkaa, Jucciz. :) Riittää kun laitatte soolot jakoon sekä taustan kanssa että ilman taustaa. Linkit tähän ketjuun, kyllä ne sieltä löytyy. Ihan sama, miten sen taustan kanssa puljataan, mulla on tallessa originaali. Tietysti hyvä olisi jos se soolo ILMAN taustaa olis wav-muotoa eikä siis esim mp3:nen.

Ja kyllähän minä voin nämä molemmat versiot liimata kasaan eli ei siinäkään mitään hätiä. Ei kun sijoittelemaan mahdollisimman monta nuottia reilun puolen minuutin pätkälle!
Oijoi, tätä kurjuutta.
touhis
22.01.2007 22:44:03

Tämä on muuten ok, mutta jos joku sattuisi käyttämään jotain stereoefektiä kuten vaikka stereodelay niin ei toimi. Mun mielestä on yhä helpointa, että laitatte oman osuutenne jakoon sekä taustan kanssa että pelkkä soolo yksinään.
Oijoi, tätä kurjuutta.
Jucciz
23.01.2007 11:15:15
Tämä on muuten ok, mutta jos joku sattuisi käyttämään jotain stereoefektiä kuten vaikka stereodelay niin ei toimi. Mun mielestä on yhä helpointa, että laitatte oman osuutenne jakoon sekä taustan kanssa että pelkkä soolo yksinään.

Toki tämä on totta.

Lähinnä ajattelin, että jos synkkauksen kanssa sattuisi tulemaan ongelmia, tuo olisi aika helppo tapa. Tarkkakorvainen kasaaja toki saa soolon kohdalleen juurikin tuon miksatun version avulla, jossa oma soolo ja tausta on jo liimattu päällekkäin. Mut enpä sörki enempää kun en tässä muutenkaan ole mukana. ;)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
saha
23.01.2007 11:54:54
Mitehä se olikaan sitte kun pistää vähän tuplausta, että miten pakataan? Kai se vaan pannaan se kitararaita sitten stereona omaksi filukseen. Tyhymä kysymys.
J.Hollström
23.01.2007 11:59:13
Mut enpä sörki enempää kun en tässä muutenkaan ole mukana.

Mutta jos järkätään kutsuluontoisesti Top 11 sooloskabailijoille oma pätkä, niin ootko mukana?
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Jucciz
23.01.2007 12:09:13
Mutta jos järkätään kutsuluontoisesti Top 11 sooloskabailijoille oma pätkä, niin ootko mukana?

Riippuu, julkaistaanko se myös vinyylipainoksena. ;)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Eemil
23.01.2007 15:05:02
Mä voin lähteä tuohon kakkosversioon mukaan kun tämmöstä tehdään kerran täällä.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln
Kyllästynyt joojoo, kyllästynyt joojoo
K100#2
Jzci
23.01.2007 15:26:22 (muokattu 23.01.2007 15:31:49)

http://mp3.mikseri.net/hifi/m/mnet_-_mnetsoolobiisijzci.mp3
http://mp3.mikseri.net/hifi/m/mnet_ … mnetsoolobiisijzci_pelkka_soolo.mp3

Tuossa olisi tuommoiset. Ja itse soolohan oli tuolla 03.44 - 04.19.

E: Öh. mitäs paskaa? Lopusta on hävinnyt johonkin yli minuutti noissa minun pätkissä. Ei sillä tosin taida olla väliä.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
arppah8
23.01.2007 15:55:01

Täältä tulee tuherrusta:

http://mp3.mikseri.net/hifi/a/arppah8_-_justsolo.mp3

Ja taustan kanssa:

http://mp3.mikseri.net/hifi/a/arppah8_-_mnetsoolobiisi.mp3

Hitto kun oli vaikeaa tuo soittaminen, juuri tuli soiteltua pari täyttä työpäivää kitaroita demolle ja sormenpäät ovat sen jäljiltä lievästi sanottuna hellänä... pitäisi ilmeisesti treenata vähän enemmän. Nyt oli olo kuin Steve Vailla For the love of godia naruttaessa=)
Peace, love and good happiness stuff.
touhis
23.01.2007 16:40:12
Jos vielä pääsee mukaan Mnetin Soolobiisin toiseen versioon niin voin olla mukana. Osiolla ei ole väliä, heti toinen pätkä sopii hyvin.

Huomioitu.

Mä voin lähteä tuohon kakkosversioon mukaan kun tämmöstä tehdään kerran täällä.

Varaa siis joku pätkä itsellesi. Merkkailen varauksia tuonne avauspostaukseen.

--

Tommy the cat:n, jczin ja arppah8:n soolot on tallessa. Heput vetää hyvin!
Oijoi, tätä kurjuutta.
kesamieshartsa
23.01.2007 16:40:13
Prkl kun tekisi mieli osallistua... En taida vaan uskaltaa kun menee pilalle koko homma.
Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen.
Defactor
23.01.2007 17:08:44

Prkl kun tekisi mieli osallistua... En taida vaan uskaltaa kun menee pilalle koko homma.

Ei haittaa, hoidan tuon kakkosversion pilaamisen heti alkuun. ;)
kesamieshartsa
23.01.2007 17:29:22 (muokattu 23.01.2007 17:31:59)
Pitäsköhän sitä kokkeilla...:D En lupaa vielä osallistua, mutta ehkä myöhemmin jos jotain onnistun sooloamaan tuohon. Tuota orkkistaustaa en muuten voi ladata kokonaan, lataaminen katkeaa aina ~2-3mb jälkeen.

Edit: Nyt se latautui.
touhis
23.01.2007 17:32:52
Tuota orkkistaustaa en muuten voi ladata kokonaan, lataaminen katkeaa aina ~2-3mb jälkeen.

Just, olen huomannut itsekin tuon ongelman. Ei tietoa mistä johtuu, mutta veikkaanpa syyn löytyvän palveluntarjoajani suunnalta. Kyllä se file siellä on kokonaisena.
Oijoi, tätä kurjuutta.
kesamieshartsa
23.01.2007 17:47:00
No minä varaan tuon 01:20 - 01:56 pätkän. Katsotaan jos illalla taikka huomenissa saisin äänitettyä.
Diego
23.01.2007 18:10:47 (muokattu 23.01.2007 18:13:10)
mahtuuko mukaan? ihan sama mulle mihin väliin. Voisin revitellä.
Ota Mobilatia jos närästää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)