Sertzo S 23.01.2007 13:42:45 | |
---|
Luulen ja vahvasti epäilen, että täällä m-netissä pyörii soittajia, joilta tuo koko ilmoitus jää laiskuuttaan tai muuten vaan tekemättä. En nyt tarkoita jo tälle palstalle kirjoittaneita, mutta yleensäkin. |
Luulen ja vahvasti epäilen, että täällä m-netissä pyörii soittajia, joilta tuo koko ilmoitus jää laiskuuttaan tai muuten vaan tekemättä. En nyt tarkoita jo tälle palstalle kirjoittaneita, mutta yleensäkin. Minulta se on jäänyt ihan laiskuuttani tekemättä. En tehnyt heti, kun laput tuli ja asia pääsi unohtumaan. Nyt kun kotonakin vielä muistaisi tämän, niin voisi tehdä. Kaikkihan sitä humppaa haluaisivat soittaa mutta ei sitä kaikki vaan osaa. |
jykke65 23.01.2007 13:49:28 | |
---|
Tässä ilmoituksia värkätessäni huomasin että ton teoston soitetuimmat listanhan vois kopsata suoraan netistä, ei paljon heittäis meidän listoista hehe =) Hard Hump Halleluja!! Eller hur??? |
v_m_kangas 23.01.2007 15:07:11 | |
---|
Tässä ilmoituksia värkätessäni huomasin että ton teoston soitetuimmat listanhan vois kopsata suoraan netistä, ei paljon heittäis meidän listoista hehe =) Tuo oli kuitenkin positiivista, että omat teokset sai impattua settiin aivan napin painalluksella tietokannoista. Humppaa tai soita humppaa |
v_m_kangas 23.01.2007 15:12:37 | |
---|
HOHO - sinähän se varsinainen saittipoliisi olet! Ei tässä mitään poliisia tarvita. Ottaa vaan nuppiin kun syötät kälysellä käyttöliittymällä 100 kpl keikkoja ja jokaiselle keikalle, mitä biisejä olet niissä vetänyt. Aatteleppa omalle kohdalle. Paperisulkeisiin verrattuna tässä on plussaa tuo, että keikkapaikat jäävät tietokantaan muistiin. Paperiversiossa ne piti aina käsin kirjoittaa ja hakea osoitteet yms. jos mistäkin. Esitäytetyissä lomakkeissahan oli edellisen ilmoituksen biisit jo valmiina, tarvi ainoastaan ruksia esityskerrat. Harvinaisen tympeää hommaa sekin kuitenkin. Se tuossa eniten harmitti kun kankeaa käyttöä perustellaan sillä, että käyttäjä on pakotettu tarkistamaan ohjelmalistauksensa. Mun mielestä tuo vain syö mahdollista pyrkimystä tarkempaan ohjelmailmoitukseen. Kun se on tympeää ja vaikeaa, tehdään se pienimmällä vaivalla. Humppaa tai soita humppaa |
oivasorsa 23.01.2007 15:22:47 | |
---|
Kankeaahan tuo on, ainakin aluksi. Syötin kaikki biisit ensiksi ohjelmistoon, sitten tein settilistat. Settilistojen avulla saa mukavasti isomman mällin kerralla tavaraa keikkakohtaiseen ohjelmistoon. Helpompi niitä on sitten poistella kuin yksitellen lisäillä. Kaikki viimevuoden keikat on syötettynä, mutta vielä tallennettuna keskeneräisinä. Hässäkkä on varmaan melkoinen, kun viimeisenä yönä käyn painamassa lähetä teostoon -nappulaa. Pääasiahan kuitenkin on, että muistaa merkata omat biisit soitetuiksi. |
isojussi 23.01.2007 16:13:05 | |
---|
Ei tässä mitään poliisia tarvita... Nooh, nooh - vitsivitsi - nooh, nooh.... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
half 23.01.2007 16:44:40 | |
---|
Nooh, nooh - vitsivitsi - nooh, nooh.... Teetkö muuten itse sähköisesti vai paperilla? |
veeka 23.01.2007 19:25:52 | |
---|
Ei koske sua, sä olet vain runpali :) Edit: Hoho, ai niin, uusi oppimani lyhenne KVG (Kato v**tu googlesta) sopii tähän. Vastaa lähinnä vanhaa termiä RTFM. Anteeksi tyhmyyteni, ostan heti huomenna urun ja muutun viisaammaksi. työtä työttömille, viinaa soittajille |
v_m_kangas 23.01.2007 20:15:34 | |
---|
Anteeksi tyhmyyteni, ostan heti huomenna urun ja muutun viisaammaksi. Hoho, sehän oisi vain keinoälyn hankkimista :) Siis aivan oikeasti, kuka teidän bändissä hoitaa nuo? Mistähän se johtuu, että aika yleisesti nuo kaatuu kiipparistin harteille? Muut ei edes tiedä mistä on kysymys. Asian todellinen laita lienee se, että kiipparistit on niin tyhmiä, että ottavat moisen ristin niskoilleen. Humppaa tai soita humppaa |
half 23.01.2007 20:24:47 | |
---|
Hoho, sehän oisi vain keinoälyn hankkimista :) Siis aivan oikeasti, kuka teidän bändissä hoitaa nuo? Mistähän se johtuu, että aika yleisesti nuo kaatuu kiipparistin harteille? Muut ei edes tiedä mistä on kysymys. Asian todellinen laita lienee se, että kiipparistit on niin tyhmiä, että ottavat moisen ristin niskoilleen. Meillä ei ole kiipparistia, olen basisti ja siis tyhmyydessä kiipparistien kanssa samalla viivalla. |
stagestar 23.01.2007 20:47:55 | |
---|
Minä teen noin 2 kk välein ja kun en paremmasta tiedä, niin minusta tuon on ihan kyllin kätevä. Settilistat olen tehnyt ja niistä laitan ohjelmiston, poistan ja lisään tarpeen mukaan. Kyllähän se kannattaa nuo kuntoon hoitaa, tulee paljon kivempi juhannus, on sitten keikalla tai kotona. Yksi kaverini sanoi että ollaan soitettu sinun biisiä keikoilla, sanoin vitsinä että, hieno homma, kun varmaan teette ilmoituksetkin. kaveri siihen jotta "ei tehdä, ei niitä kehtaa" . Vastasin että älkää kehdatko sitten sitä soittaakaan. ärsytti vain niin paljon se asenne. No en nyt ihan vakavissani sitä sanonut, mutta kuitenkin. rok rok !!! |
isojussi 23.01.2007 21:34:59 | |
---|
Teetkö muuten itse sähköisesti vai paperilla? Ei noista privakeikoista tehdä, mutta paperilla, ne parit hassut, mitä on ollu. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
jykke65 24.01.2007 10:47:28 | |
---|
Meillä ei ole kiipparistia, olen basisti ja siis tyhmyydessä kiipparistien kanssa samalla viivalla. Meillä on kiipparisti, olen pystö ja siis tyhmyydessä kiipparistien ja basistien kanssa samalla viivalla. ; ) Hard Hump Halleluja!! Eller hur??? |
KoskPaavo 24.01.2007 12:15:41 | |
---|
Meillä on kiipparisti, olen pystö ja siis tyhmyydessä kiipparistien ja basistien kanssa samalla viivalla. ; ) Sanassakin sanotaan "Se joka itsensä ylentää, se alennetaan" "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
jykke65 24.01.2007 14:15:19 | |
---|
Sanassakin sanotaan "Se joka itsensä ylentää, se alennetaan" Ja soittajien kesken "Se joka itsensä ylentää, sille maksetaan alennettu liksa" =) Hard Hump Halleluja!! Eller hur??? |
Sertzo S 24.01.2007 14:41:06 | |
---|
Minulta se on jäänyt ihan laiskuuttani tekemättä. En tehnyt heti, kun laput tuli ja asia pääsi unohtumaan. Nyt kun kotonakin vielä muistaisi tämän, niin voisi tehdä. Otahan nyt vakavissasi sen tekeminen. |
LaKe 27.01.2007 13:31:03 | |
---|
Huh, yhden bändin ohjelmailmoitukset tehty ja aikaa meni n. 2 tuntia. Kyllä musta tuo oli ihan iisi käyttää, kun ensin teki ohjelmistolistan ja sitten muutamat settilistat, jotka voi sitten pakettina laittaa ilmoitukseen. Alku tosiaan vei hieman enemmän aikaa, mutta nopeutti sitten sen varsinaisen ohjelma-ilmoituksen tekemistä. Meillä on kuitenkin suht kiinteät setit, joten keikkakohtaisia muutoksia ei juuri ole. Tein "setit" tyyliin 4 x 45 min. 3 x 45 min. 2 x 45 min. jne.. Vielä olisi toisen bändin ohjelmailmoitukset ja trubakeikat tekemättä.. Love the feel. |
Kukko 29.01.2007 00:47:48 | |
---|
Tein kanssa ilmoitukset netissä_Helppoa_. Se vaan jäi vaivaamaan, kun löytyi moneenkin biisiin eri sovittajia, että kenen mukaan ne laittais? Sovittajallehan kai sieltä rahat kanavoituu myös? Noh, ainakin E.Pulliasen sovituksia oli paljon.. Löytyis varmaan teoston sivuilta vastaus, mutta tietääkö täällä kukaan sanoa tuleeko ravintola/lava-esityksistä enemmän kuin esim.. radiosta? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
isojussi 29.01.2007 00:59:53 | |
---|
...Sovittajallehan kai sieltä rahat kanavoituu myös?... Vain, jos tekijänoikeuksien haltija on antanut sille siivun. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |