Aihe: Orkesteri-ilmoitukset Teostoon Webin kautta
1 2 3
v_m_kangas
23.01.2007 10:39:22

Tämmöistä tuli mieleen.

Kuinka moni ilmoittaa keikat ja ohjelmiston Webin kautta?

Mitä mieltä olette käyttöliittymästä?

Ilmoitatteko keikan heti sen jälkeen vai useamman keikan pompsina?

Oletteko syöttäneet sinne useamman settilistan? Pidättekö kirjaa keikalla soitettuista kappaleista?

Melestäni tuon Webbisaitin käytettävyydessä olisi paljon parannettavaa. Heitinkin sinne jo kommentteja, mutta vastaus ei oikein tyydyttänyt minua.
Humppaa tai soita humppaa
EP
23.01.2007 10:45:39
Tämmöistä tuli mieleen.

Oletteko syöttäneet sinne useamman settilistan? Pidättekö kirjaa keikalla soitettuista kappaleista?

Melestäni tuon Webbisaitin käytettävyydessä olisi paljon parannettavaa. Heitinkin sinne jo kommentteja, mutta vastaus ei oikein tyydyttänyt minua.

Onhan se nyt helpompaa kun lomakkeitten täyttely ja lähettely postin kautta.
jykke65
23.01.2007 10:47:09

Tämmöistä tuli mieleen.

Juuri tuskailen niiden kanssa ja samaa mieltä olen ettei oikein käyttäjäystävällinen ole. Tietysti helpottaisi omaa taakkaa jos tekis ne heti eikä viimenen päivä, mutta kun...... :)
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
v_m_kangas
23.01.2007 12:14:46 (muokattu 23.01.2007 12:30:50)

Teoston vastaus:

Hei,

Tämä on nyt tällä hetkellä tuotannossa oleva versio keikkaraportoinnista, eikä ole tietoa koska seuraavan version suunnittelu / kehitys mahdollisesti alkaisi.

Tätä raportoiniti systeemiä käyttää tanssibändit, sotilassoittokunnat, bändit, sooloesiintyjät ym. joten koskaan ei voida tehdä sellaista versiota joka toimisi kaikkien yksilöllisten tarpeiden mukaisesti.

Valitettavasti tämä nykyinen versio ei ilmeisesti toimi sinun tarpeidesi mukaan. Toivottavasti kuitenkin jaksat vääntää tämän version kanssa.

Terveisin

xxxx xxxxx

Teosto ry
Asiakaspalvelu

Luulisin kuitenkin, että meillä kaikilla mainituilla käyttäjäryhmillä on aika pitkälle samanlaiset tarpeet. Tämä on siis minun luuloni. Miten on, löytyykö täältä eri käyttäjäryhmien edustajia? Jos vastailisitten noihin heittämiini kysymyksiin, voisi jonkinlaista johtopäätöstä asian suhteen arvioida.

Kylläkait se niin on, että jos käyttäjät vain vaatisivat parannuksia suurella massalla, noita muutoksiakin ryhdyttäisiin suunnittelemaan?

Minusta vain tuntuu siltä, että tämän palstan kirjoittajista valitettavan harvalla on edes käsitystä mistä puhutaan ;)
KoskPaavo
23.01.2007 12:37:51
Teoston vastaus:

Luulisin kuitenkin, että meillä kaikilla mainituilla käyttäjäryhmillä on aika pitkälle samanlaiset tarpeet. Tämä on siis minun luuloni. Miten on, löytyykö täältä eri käyttäjäryhmien edustajia? Jos vastailisitten noihin heittämiini kysymyksiin, voisi jonkinlaista johtopäätöstä asian suhteen arvioida.

Kylläkait se niin on, että jos käyttäjät vain vaatisivat parannuksia suurella massalla, noita muutoksiakin ryhdyttäisiin suunnittelemaan?

Minusta vain tuntuu siltä, että tämän palstan kirjoittajista valitettavan harvalla on edes käsitystä mistä puhutaan ;)

Tuo viimeinen lause pitää paikkansa , puhut marginaaliryhmälle.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
humppahanuristi
23.01.2007 12:39:35

Tästä aiheesta muistuikin mieleen, että se ilmoitus on vielä tekemättä.
Kaikkihan sitä humppaa haluaisivat soittaa mutta ei sitä kaikki vaan osaa.
veeka
23.01.2007 12:54:49
Tämmöistä tuli mieleen.

Miksi tämmöiset ilmoitukset pitää väsätä? Nimim. Epätietoinen
työtä työttömille, viinaa soittajille
v_m_kangas
23.01.2007 12:57:34 (muokattu 23.01.2007 13:01:09)

Miksi tämmöiset ilmoitukset pitää väsätä? Nimim. Epätietoinen

Ei koske sua, sä olet vain runpali :)

Edit: Hoho, ai niin, uusi oppimani lyhenne KVG (Kato v**tu googlesta) sopii tähän. Vastaa lähinnä vanhaa termiä RTFM.
jykke65
23.01.2007 12:58:44

Vaikka ehkä pitäisikin olla, mutta kun aina voi sanoa että "Emmä tajunnu, että tästäkin pitäis......" =0
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
EP
23.01.2007 13:02:47
Ei tää oo vain soittajien syy, kun kaikki järjestäjätkään ei niitä tee!
half
23.01.2007 13:06:24

Tee sä vaan ja katso: Keikkapaikkaraportin luettuaan paha Teoston setä ottaa järjestäjään yhteyttä ja hoitaa maksut kohdalleen.
v_m_kangas
23.01.2007 13:11:45 (muokattu 23.01.2007 13:12:41)

Onkos tämä käytännössä mahdollista? Minä olen ollut siinä luulossa, että jos meinaa huviluvat yms. saada, nuo teostot ja gramexit on pakkopullaa automaagisesti?

Joka tapauksessa ravintelit maksavat könttämaksut kerran tai useammin vuodessa asiakaspaikkojen mukaan.
half
23.01.2007 13:17:31
Onkos tämä käytännössä mahdollista? Minä olen ollut siinä luulossa, että jos meinaa huviluvat yms. saada, nuo teostot ja gramexit on pakkopullaa automaagisesti?

Joka tapauksessa ravintelit maksavat könttämaksut kerran tai useammin vuodessa asiakaspaikkojen mukaan.

Järjestäjät yleensä maksavat teostomaksut, mutta eivät raportoi esitettyä tavaraa. Jos esiintyjä ei sitä tee, rahat menevät yhteiseen kassaan ja lihottavat tilitystä per ilmoitettu biisi. Rahaahan tulee vain esitetyiksi ilmoitetuista biiseistä.
EP
23.01.2007 13:19:46
No, ei oo onneksi tarvinnut vähään aikaan "hermoilla" muutenkaan keikkojen kanssa, teosilmoituksia vaan tehnyt ja niitä tekkee ihan mielikseen. :)
v_m_kangas
23.01.2007 13:21:14

Järjestäjät yleensä maksavat teostomaksut, mutta eivät raportoi esitettyä tavaraa. Jos esiintyjä ei sitä tee, rahat menevät yhteiseen kassaan ja lihottavat tilitystä per ilmoitettu biisi. Rahaahan tulee vain esitetyiksi ilmoitetuista biiseistä.

Niinpä.

Mutta siis eihän ole mahdollista järjestää virallista huvitilaisuutta ja luistaa noista maksuista?

Eli mielestäni sellainen ei ole mahdollista, että Teosto ottaa johonkin järjestäjään yhteyttä, että: "Bändi xxxx ilmoitti soittaneensa 5 tuntia tilaisuudessanne. Kyseisestä ohjelmasta ei ole suoritettu Teostomaksuja".
half
23.01.2007 13:23:40
Niinpä.

Mutta siis eihän ole mahdollista järjestää virallista huvitilaisuutta ja luistaa noista maksuista?

Eli mielestäni sellainen ei ole mahdollista, että Teosto ottaa johonkin järjestäjään yhteyttä, että: "Bändi xxxx ilmoitti soittaneensa 5 tuntia tilaisuudessanne. Kyseisestä ohjelmasta ei ole suoritettu Teostomaksuja".

Valitettavasti on etenkin pienempien ravintoloiden esim. kesäpaikkojen kohdalla. Teosto ei ilmoita mistä kautta asia selvisi, että siitä vaan. Rosvot kiinni.
Riksteri
23.01.2007 13:29:56

Koskeeko tämä ilmoitusvelvollisuus myös kansanomaisempia, ei-maksullisia musiikkitapahtumia? Esim. jossain kesätapahtumassa haitarikerho soittaa enimmäkseen trad. kansansävelmiä? Toinen ääripää voisi olla täysin improvisoitu jazz-sessio, pitääkö tehdä ilmoitus?
half
23.01.2007 13:36:28
Koskeeko tämä ilmoitusvelvollisuus myös kansanomaisempia, ei-maksullisia musiikkitapahtumia? Esim. jossain kesätapahtumassa haitarikerho soittaa enimmäkseen trad. kansansävelmiä? Toinen ääripää voisi olla täysin improvisoitu jazz-sessio, pitääkö tehdä ilmoitus?

Periaatteessa kaikki paitsi perhepiirissä tapahtuva toiminta on julkista esittämistä. Parhaiten asia selviää kysymällä Teostosta. Ilmoitusvelvollisuutta ei ole olemassakaan. Kerätyt maksut jaetaan TEHTYJEN ilmoitusten perusteella. Toisin sanoen, sitä enemmän omista biiseistä saa, mitä harvemmat bändit ilmoituksia tekevät.
isojussi
23.01.2007 13:39:46
....Melestäni tuon Webbisaitin käytettävyydessä olisi paljon parannettavaa. Heitinkin sinne jo kommentteja, mutta vastaus ei oikein tyydyttänyt minua.

HOHO - sinähän se varsinainen saittipoliisi olet!
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)