Aihe: Aktiivimikit Humbucer - single coil -kitaraan
1
Silppuri
22.01.2007 16:33:44

Eli onko kukaan koskaan hankkinut kitaraan aktiivisia mikkejä, joista toinen olisi ollut SC ja toinen humppari?

Itselläni on ESP Horizon, jossa on edessä SC ja takana humbucker ja haluaisin vaihtaa tuon takamikin EMG 81 tai 85 mikkiin. Tämä ei ilmeisesti onnistu (kovin helposti ainakaan) niin, että myös tuo kaulamikki olisi toiminnassa?

Onko siis kenelläkään kokemuksia esim. EMG:n S tai SA-mikeistä? Miten ne toimii? Entä asennus tuon tallamikin kanssa?

Käytännössä soittelen raskasta raastoa matalalla vireellä ja silloin käytän tallamikkiä. Cleaneissa käytänkin sitten yleensä kaulamikkiä tai molempien yhdistelmää sopivalla balanssilla.

Jos siis hommaisin 81:sen ja jommankumman noista SC-mikeistä, niin säilyisikö potikkajärjestelmä samanlaisena kuin mitä se nyt on? Eli niin, että yksi ruuvi on ylämikin vola, yksi on tallamikin vola ja yksi potikka on mitälie? Kolmiasentoinen switchi.
"I havent slept since I woke up."
Werde
22.01.2007 16:39:35
EMG 85/SA yhdistelmälle pisteet täältä. Nuo SA:t on aivan perhanan hyviä hurinattomia sinkkuja, joilla saa aikaan aivan toisenlaista soundia kuin EMG:n humbuckereilla.

Potikat saat tuon yhdistelmän kanssa toimimaan ihan mitenpäin tahansa..
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
saastara
22.01.2007 17:10:11
Yksi mitä olen pidempään miettinyt, (jos straton vielä omistaisi) olisi tuo EMG:n SL-setti. Humpparista ei kokemuksia, mikit kuulostivat stratossa ainakin sangen namilta.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Silppuri
22.01.2007 21:50:56

Näyttäisi myös olevan mielenkiintoinen ratkaisu laittaa EMG-89 tallaan ja SA-yksikelamikki kaulaan. Tuossa 89:ssä näyttäisi olevan mahdollisuus vetää potikka ylös, jolloin 89-mikistä tuleekin SA-yksikelamikki! Humpparikitaralla yksikelasoundit tarvittaessa. Potikka alas ja mikki soundaa 85:selta.
"I havent slept since I woke up."
cruel_destiny
22.01.2007 21:53:02
Näyttäisi myös olevan mielenkiintoinen ratkaisu laittaa EMG-89 tallaan ja SA-yksikelamikki kaulaan. Tuossa 89:ssä näyttäisi olevan mahdollisuus vetää potikka ylös, jolloin 89-mikistä tuleekin SA-yksikelamikki! Humpparikitaralla yksikelasoundit tarvittaessa. Potikka alas ja mikki soundaa 85:selta.

kutsutaan puolitukseksi? ei taida kauhian uusi keksintö olla...
Surreal life
battery
22.01.2007 23:13:48
tuo 89 on kyllä vallan loistava mikki. itsellä on straton tallassa se yksikelaisena ja nostopotikkaa nostamalla saapi humpparia kehiin siitä. Minä kyllä olen vahvasti sitä mieltä että se soundaa kyllä hyvinkin eriltä kuin tuo 85 malli.
You cant always get what ya want, youll get what you need like..
saastara
23.01.2007 01:01:23
kutsutaan puolitukseksi? ei taida kauhian uusi keksintö olla...

Ei toki, mutta hivenen harvinaisempi luksus noissa aktiivimörssäreissä.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)