Aihe: Settikuvat Volume 3
1 2 3 4 557 58 59 60 61122 123 124 125 126
Bacchus
22.01.2007 20:02:03
Lähtee samalla dynamiikka. Ei musikaalinen treenaus onnistu Peltoreilla, mun mielestä.

Täysin samaa mieltä. Lisäksi kuppikuulosuojaimet päässä on todella ahdistava soittaa, kun kitaristi ja basisti tuuttaa taajuuksia, jotka tuntuu täyttävän koko pään. Hulluksi tulee.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Joystick
22.01.2007 20:24:16
Rumputuolina on keramiikkadreija? Nerokasta. Kas kun ei pienotuoli.

Ja nuo peltorit...huoh...

Mitä vikaa? Reenipenkkinä tuo menee vallanmainiosti ja sitä paitti se on IKEAN laatujakkara, eikä mikään savenpyöritin. Ja eikä se nyt oo niin justiinsa mitä korviensa suojaks laittaa, kunhan ne hoitavat hommansa.
Elä lujaa, kuole nuorena! Symphony X - The Odyssey
hemmo
22.01.2007 20:29:30

Mitä vikaa? Reenipenkkinä tuo menee vallanmainiosti ja sitä paitti se on IKEAN laatujakkara, eikä mikään savenpyöritin.

Höhö! Ikean laatutuote. Aito dreija olisikin paaaljon kalliimpi.

Ja eikä se nyt oo niin justiinsa mitä korviensa suojaks laittaa, kunhan ne hoitavat hommansa.

En käytä suojausta. Ees reuhatessa. 8-)
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
Olli
22.01.2007 20:42:14

En käytä suojausta. Ees reuhatessa. 8-)

No onneksi olkoon...
http://www.spacebarhoppers.com/
Epämuusikko
22.01.2007 22:05:03
Lähtee samalla dynamiikka. Ei musikaalinen treenaus onnistu Peltoreilla, mun mielestä.

Onnistuu. kun vaan kuuntelee itseään.
Grooving hard or hardly grooving. Bustard #1
Rockster
22.01.2007 22:29:33
Ei musikaalinen treenaus onnistu Peltoreilla, mun mielestä.

Ja paskat. Kyllä siinä samalla tavalla dynamiikan erottaa. Iskujen voimakkuus kuuluu kyllä läpi Peltoreidenkin.
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Magiz
22.01.2007 23:06:28
Ja paskat. Kyllä siinä samalla tavalla dynamiikan erottaa. Iskujen voimakkuus kuuluu kyllä läpi Peltoreidenkin.

komppaan tätä. joko on erittäin huonot korvat tai sitten harrastaa voimakasta hifistelyä mikäli peltorit eivät harjoitteluun kelpaa.

tokikaan peltorit eivät se paras vaihtoehto ole, ja kuusikorvatulppakin on periaatteessa parempi, mutta peltorit ovat oikein hyvät harjoituskäyttöön, mikäli vain soittajan pää kestää niiden käytön (eivät siis paina korvalehtiä tms.)
Keep it Fresh
Bacchus
23.01.2007 00:14:27 (muokattu 23.01.2007 00:35:47)

Ei pidä paikkaansa. Kuppikuulosuojaimet tappavat dynamiikan tehokkaasti, korostavat alataajuuksia ja tekevät soundista yhtä mössöä.

EDIT:

komppaan tätä. joko on erittäin huonot korvat tai sitten harrastaa voimakasta hifistelyä mikäli peltorit eivät harjoitteluun kelpaa

"Huonot korvat"? Hoho, etten paremmin sano.

Totta kai kyse on hifistelystä, eli hyvän ja laadukkaan soundin arvostamisesta.

Ostat kalliit kannut, jotta saisit rummuista mahdollisimman paljon irti. Sitten hankit laadukkaat kalvot, jotka virität rumpuihin tunnontarkasti ja aikaa säästämättä. Valikoit myös miellyttävät pellit, joista pulitat itsesi kipeäksi...

...sitten työnnät korvasi kuppikuulosuojainten kakofonisiin uumeniin ja raiskaat soundin epämääräiseksi puuroksi.

Pidän mieluusti kultakorvani, tyytykää te hopeaisiinne.

Lisätään vielä se, että jos treenatessa esim. kuuntelee biisejä, metronomia ym. napeista, niin kuppikuulosuojainten käyttö on ihan ymmärrettävää. Niin itsekin teen, jos ei muita korvamonitoreja ole. Muuten en ikinä pistä niitä päähäni.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Niskamies
23.01.2007 06:54:41
Lisätään vielä se, että jos treenatessa esim. kuuntelee biisejä, metronomia ym. napeista, niin kuppikuulosuojainten käyttö on ihan ymmärrettävää. Niin itsekin teen, jos ei muita korvamonitoreja ole. Muuten en ikinä pistä niitä päähäni.

Kannattaa suosiolla hommata ne valetut tulpat. Eipä ole tultu pidettyä Peltoreitä niiden hommaamisen jälkeen.
Rockster
23.01.2007 10:26:08
Kannattaa suosiolla hommata ne valetut tulpat. Eipä ole tultu pidettyä Peltoreitä niiden hommaamisen jälkeen.

Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
grind
23.01.2007 11:14:54 (muokattu 23.01.2007 11:15:18)
Oliskohan täällä kiinnostuneita noitten valettujen tulppien kimppatilaukseen?
Niskamies
23.01.2007 11:31:22
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world...

Töistähän sitä saa.
Rockster
23.01.2007 11:38:53 (muokattu 23.01.2007 11:40:01)
Rocsterilla on jo Genistat, ja Oderyn setti profiilin perusteella tulossa. Ja silti ei ole varaa laittaa paria sataa euroa kunnon kuulonsuojaukseen ;)

Niin no, olisihan sitä varaa, mutta on niin laiska. Vastasin muiden puolesta. Ja nyt ei muuten ole rahaa noiden hankintojen jälkeen.

Ja toinen syy on hukkaaminen. Olen varmaan viidet joulukuusimallin earit hukannut.

Ja nyt tuli mieleen, että firmahan mulle maksaa nuo valettavat. Pitääkin lähteä työterveydessä käymään...
Epämuusikko
23.01.2007 19:04:26 (muokattu 23.01.2007 19:04:54)

krhm. valettujen omistajana jo viiden vuoden takaa AINA yksin treenatessa tulee pidettyä Peltoreita. Ja USEINMITEN sitten tulppia bänditreeneissä. hiljaisemmissa bänditreeneissä sitten ilman tulppia, mutta ei sielläkään aina.

Peltoreissa ei ole mitään vikaa. Paitsi joissain niistä se alapään korostus käy häiritseväksi, mutta sekin on musatyyli- ja tilakysymys.

Töistähän sitä saa. olis mullakin joku niitä töitä tekemässä...
Grooving hard or hardly grooving. Bustard #1
ruuhkis
23.01.2007 20:05:02
Ja mitä tulee niihin "kunnon" valettuihin niin ne onkin sitten sellasta kamaa jotka eivät TODELLAKAAN sovi jokaiselle tallaajalle. Eli esim. meillä työpaikka kustansi työntekijöilleen valetut, niin n. puolet näistä jätti ne käyttämättä epämukavuuden takia.

Mitä tulee peltorien käyttään reenatessa niin kyllä helvetti pistän ne päähäni ihan kirkuen, ennemmin säästän huonot "hopeaiset" kuin soittelen ilman suojausta. Turha keikka ostaa hyvät rummut yms. ja kuuroutua viikon sisällä... Kuulostipas ne kivoilta. :S

Eipä sitten muuta ihmeellistä :D

Jotta palattas takas aiheeseen niin omastakuvasta löytyy setti :) ei tosin jälleenkään se aivan uusin setup. Nykyään 12" tomi on taas löytänyt paikkansa 10" vierestä ja 14" crash asustelee riden päällä, jos nyt näin voi sanoa. Katsokaa ja ihmetelkää.
hemmo
23.01.2007 20:09:43

krhm. valettujen omistajana jo viiden vuoden takaa AINA yksin treenatessa tulee pidettyä Peltoreita. Ja USEINMITEN sitten tulppia bänditreeneissä. hiljaisemmissa bänditreeneissä sitten ilman tulppia, mutta ei sielläkään aina.

Kröhöm! Mie en IKINÄ käytä MISSÄÄN KOSKAAN korvatulppia/suojaimia. Soitan niin hiljaa itse ja jos keikkaa itse kuunnellessani joku tai kaikki meluaa liikaa, äänestän jaloillani.

Mitä?!
Thomas Bleu
23.01.2007 20:46:48

Täysin sama minulla, vaikken valettuja tulppia omistakaan. Ne parin euron muotoonsa puristettavat kelvannevat :p
Youni
23.01.2007 21:04:03 (muokattu 23.01.2007 21:05:00)
Töistähän sitä saa.

Ajattelin tämän lukion tästä saada alta ensin pois, mutta jos kesäksi pääsen ihan kunnon töihin, niin ei yhtään huono ostos.

Kröhöm! Mie en IKINÄ käytä MISSÄÄN KOSKAAN korvatulppia/suojaimia. Soitan niin hiljaa itse ja jos keikkaa itse kuunnellessani joku tai kaikki meluaa liikaa, äänestän jaloillani.

Okei, mitäs lääkäri on sanonut kuulotestauksessa tai milloin olet viimeksi sellaisessa ollut? Lisäksi tuo jaloilla äänestäminen ainakin minun kohdallani estäisi käymästä moneltakin keikalta ja se ei edistä soittoharrastuksessa kehittymistä.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
hemmo
23.01.2007 21:41:01

Okei, mitäs lääkäri on sanonut kuulotestauksessa tai milloin olet viimeksi sellaisessa ollut?

Noin 20 v. sitten.

Lisäksi tuo jaloilla äänestäminen ainakin minun kohdallani estäisi käymästä moneltakin keikalta ja se ei edistä soittoharrastuksessa kehittymistä.

Aina voi mennä, sekä lähteä, ajoissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)