Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: omatekoinen snare
1 2
497
26.11.2003 12:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tässä viime aikoina alkanut kiinnostaa oman snaren tekeminen.. mutta pitäisi saada tietoa ja tietenkin osia.. joten kysymys kuuluu: Tiedättekö mitään http://amdrumparts.com/ tyylistä suomalaista paikkaa, josta voisi osat tilata? Entäs jotain sivua, jossa olisi tietoa rumpujen teosta?
 
miän vain
26.11.2003 13:05:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selaa vaikka tuota palstaa alkuun:
 
www.drummaker.com/talk
sakkemule
27.11.2003 12:57:33 (muokattu 27.11.2003 12:58:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysy rumpujen runkoja kumulta, tai sitten ww.stdrums.de.
sieltä saa kellerin runkoja
 
grooveri
12.12.2003 10:25:10 (muokattu 12.12.2003 10:25:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai jos oot oikein tee se itse mies niin käyppä lähimmässä puu kaupassa ja osta suomalaista koivu vaneria, tee muotti ja väännä ite shelli. Ite oon tekemässä 14"-5 1/2 snarea omatekoisesta shellistä ja hyvältä näyttää tähän asti, mutta kannattaa tehä usiampi shelli niin jää varaa kikkailuun ja kokeiluun. Näin.
 
??
Paas
12.12.2003 10:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis hauska tehdä ite joku virveli mutta taitaa olla tuo peukalo liian syvällä perseessä jotta kykenisin sellaiseen käsityöhön. :)
 
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
grooveri
12.12.2003 11:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis hauska tehdä ite joku virveli mutta taitaa olla tuo peukalo liian syvällä perseessä jotta kykenisin sellaiseen käsityöhön. :)
 
Mäki vaan harjottelen ei siitä varmaan mitään pro vehjettä tuu mutta harjoitus tekee mestarin ja
kokeilemalla oppii.
 
??
Paas
12.12.2003 11:14:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäki vaan harjottelen ei siitä varmaan mitään pro vehjettä tuu mutta harjoitus tekee mestarin ja
kokeilemalla oppii.

 
Onhan tuokin totta.
 
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Remo
12.12.2003 14:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grooveri millä teit muotin virveliisi?? Olisin hyvin kiinnostonut itse tekemään tomeja tai virveliä.
 
Tää on taas niin tätä!
Alpha
12.12.2003 15:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grooveri millä teit muotin virveliisi?? Olisin hyvin kiinnostonut itse tekemään tomeja tai virveliä.
 
Tai miten yleensä tehdään pönttöjä? Kiinnostaa...
 
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Paas
12.12.2003 17:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai miten yleensä tehdään pönttöjä? Kiinnostaa...
 
Niin, miten niistä yleensäkkään saa pyöreitä ettei mene soikeaksi? Kai siinä sitte tarttee joku muotti tai jotakin vastaavaa olla.
 
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Alpha
13.12.2003 08:34:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, miten niistä yleensäkkään saa pyöreitä ettei mene soikeaksi? Kai siinä sitte tarttee joku muotti tai jotakin vastaavaa olla.
 
Ja tämänkö perusteella nyt pitäisi osata värkätä joku pönttö?
 
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Paas
13.12.2003 13:25:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tämänkö perusteella nyt pitäisi osata värkätä joku pönttö?
 
Ei, mutta tuo lienee kyllä yksi niistä ongelmista jotka matkanvarrella tulee vastaan.
 
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
grooveri
13.12.2003 16:08:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grooveri millä teit muotin virveliisi?? Olisin hyvin kiinnostonut itse tekemään tomeja tai virveliä.
 
Ensinnäkin löysin hyllystä jotain tyyliin kaks senttiä paksua vaneria levyn josta sit leikkasin kaks 14" rengasta sitte liitin ne renkaat toisiinsa... ei, tää on kyllä vaikee selittää.. kuitenki liitin ne toisiinsa silleen et renkaiden väliin jäi sen virvelin syvyyden verran... ei liian vaikeeta koitan saada jonku kuvan nettiin ja ilmotan tänne sit ku valmista. herra LKX osais varmaan auttaa paremmin ite oon kyllä ihan noob. Sori.
 
??
grooveri
13.12.2003 16:10:41 (muokattu 13.12.2003 16:11:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, miten niistä yleensäkkään saa pyöreitä ettei mene soikeaksi? Kai siinä sitte tarttee joku muotti tai jotakin vastaavaa olla.
 
Kyllä se puu pysyy aika hyvin pyöreenä kun sen saa väännettyä muotin ympäri. Ja hoopit vielä varmistaa sen. Harva rumpu oikeasti on täysin pyöreä.
 
??
Remo
13.12.2003 16:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli grooveri taitoikko siis ne kaksi palaa 180 astetta ja liitit yhteen. Täytitkö sen välissä olevan tyhjän jollain massalla. Aatelin itse koittaa niin muttakun ei oo saanu äntiin. Sitten ne olisi ainakin helppo puristaa sitä massasta tehtyä muottia vastaan.
 
Tää on taas niin tätä!
Mikko A
13.12.2003 22:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harva rumpu oikeasti on täysin pyöreä.
 
Niitä sanotaan paskoiksi. Laadukas rumpu on uutena varmasti pyöreä, mutta vuosien päästä ei enää välttämättä ole. Tosin esimerkiksi Gretschin rummuilla on elinikäinen takuu rummun pyöreyden osalta.
 
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
grooveri
14.12.2003 19:13:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niitä sanotaan paskoiksi. Laadukas rumpu on uutena varmasti pyöreä, mutta vuosien päästä ei enää välttämättä ole. Tosin esimerkiksi Gretschin rummuilla on elinikäinen takuu rummun pyöreyden osalta.
 
Tuota ei tuo pyöreys juttu ollu mitenkään mun omaa luin itse tosta asiasta vanhasta riffi lehden jutusta joka löyty jostain päin dafryn sivustoja. Käyppä vilkaisemassa.
 
??
Magetsu
18.12.2003 02:07:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hee...tulipahan mieleen tuosta pyöreydestä, että olin joskus lukevani jostain että jonkun (en saa nyt nimeä päähän) rumputehtaan valmistamat pöntöt kun leikkaa 10-vuoden päästä kahtia niin kumpikin puolisko pitää pyöreyden...
no vähän offtopicoitumista, mut ei se mitään... :)
 
Itekki oon pyörittäny jo jonkin aikaa mielessä tuota alumiinivirkkua, mutta pitää saada eka nämä räkkihommat tehtyä... :)
 
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
Paas
18.12.2003 07:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hee...tulipahan mieleen tuosta pyöreydestä, että olin joskus lukevani jostain että jonkun (en saa nyt nimeä päähän) rumputehtaan valmistamat pöntöt kun leikkaa 10-vuoden päästä kahtia niin kumpikin puolisko pitää pyöreyden...
no vähän offtopicoitumista, mut ei se mitään... :)

 
Joo, muistan nähneeni tuollaisen jutun jossain. Jonkun valmistajan mainos varmaan. En kyllä minäkään muista kenen valmistajan väite tuo oli.
 
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Drummer666
03.01.2004 00:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt viittiny alkaa tekemään uutta aihetta tästä, ku valmiina jo oli...
 
Eli Mitähän mieltä väki on tällä että jos tekisi alumiinista virvelin(tai octot)? Jos onnistuisi jotenkuten niin saundi voisi olla aika jännä... eli sanelkaa mielipiteitä....
Ja jos joku täällä on itse tehnyt minkään laista virveliä niin jos voisi laittaa kuvan, olisi kiva nähdä että kuinka hyvin ihmiset täälä osaa tehä kaikkee(koska itte en mailman paras ole käsitaidoista) :)
 
"..Mites olis kikka16?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «