Aihe: Lempparimasteroija
1 2 3 4 5
efunkelist
06.11.2006 21:20:34

Nyt tiedän kenelle lähetän biisini arvioitavaksi tästä etiäppäi!

"Pysyessään sisukkaasti G:ssä Kela johdattaa pohjaäänen fis-mollin kautta D:hen kun ilmiselvästi ratkaisun pitäisi olla h-molli tai jopa H-duuri."

Voi sitten suositeltujen muutoksien jälkeen masteroidakin sen:
"Minulla on ohjelmaan runsas valikoima erilaisia plug-in-efektejä ja käytin niistä lähes kaikkia"

Tää oli kyllä parasta tekstiä pitkään aikaan!! XD
JeeVes
14.12.2006 15:20:50
Suomessa...hmm...Svaten masteroi meidän levyn ja aika hyvä tuli, et kyl Svante!
Kalamies #15 >-)))>
Sinap
17.01.2007 01:13:14
Björn Engelmann. Eipä muista ole kokemusta, eikä tarvi vissiin ollakkaan.
"Siinähän se tuubi onkin."
PjP
29.01.2007 00:49:43 (muokattu 29.01.2007 01:08:29)
Periaatteessa tahdon ainakin itse ajatella asian seuraavanlaisena ketjuna:
* mitä parempi soittaja, sitä vähemmän on väliä soittokamoilla
* mitä parempisoundiset soittokamat (eli mitä parempi lähtösoundi), sitä vähemmän on väliä käytössä olevilla mikeillä
* mitä paremmat mikit (ja etuasteet/kompurat), sitä vähemmän äänittäjän tarvitsee käyttää aikaa turhan säätämiseen
* mitä parempi äänitys (äänittäjä), sitä vähemmän tarvitsee editoida/korjailla tai edes EQ:ttaa miksauksessa
* mitä parempi miksaus, sitä vähemmän masteroinnissa tarvitsee tehdä asioita

Eli: mitä parempi soittaja, sitä vähemmän masteroinnissa tarvitsee tehdä asioita :)

Muistaakseni esimerkiksi Dan Tigerstedt on sanonut, ettei edes oikein ymmärrä, mitä ideaa on masteroinnissa, jos levy on _oikeasti_ hyvin miksattu. Ymmärrän tämän näkökulman hirmu hyvin.

ERITTÄIN hyvin sanottu! :D

http://www.anssikela.com/forum/viewtopic.php?t=1301 :D :D :D Uskomatonta, mutta totta!!
Make it Funky!
mad laika dawg
02.06.2007 04:19:14
Kelahan on tuonut esille huumorintajuaan mm. Youtubeen postaamillaan Madventures-parodiapätkillä. Mitään asiasta tietämättä: ettei vaan mies olisi hetkellisen tekemisenpuutteen vallassa päättänyt hieman jallittaa fanejaan?
Fonisoul_
09.06.2007 17:28:02
Minerva Pappi on ainoa isojen pajojen masteroija, josta mulla on kokemusta. Sillä oli ainakin sellainen työtapa että veloittaa neljästä tunnista, ja tekee töitä koko päivän... Eli ekan tunnin aikana on vasta juotu kahvit ja siirretty matskut koneelle.

Vai onko tälläinen työpaja muissakin firmoissa?
Locrian
11.06.2007 14:45:23
Minerva Pappi on ainoa isojen pajojen masteroija, josta mulla on kokemusta. Sillä oli ainakin sellainen työtapa että veloittaa neljästä tunnista, ja tekee töitä koko päivän... Eli ekan tunnin aikana on vasta juotu kahvit ja siirretty matskut koneelle.

Vai onko tälläinen työpaja muissakin firmoissa?

Noi veloitukset ja workflowt tuntuu vähän vaihtelevan ihan mestojen sisälläkin. Svante ottaa mun mielestä hinnat ihan tuotteen pituuden mukaan ja joissain mestoissa mennään tuntiliksoilla. Snadia naamarabattia saa paikassa ku paikassa jos on hyvä asiakas- muutenki kaiken näköisiä diilejä voi aina kysellä....
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
Exhausted
11.06.2007 14:53:10

Svante teki samaan hintaan muutaman biisin uusiksi kun huomattiin kotona että pumppaa vähän...loistavaa palvelua.
Locrian
11.06.2007 15:56:10
Svante teki samaan hintaan muutaman biisin uusiksi kun huomattiin kotona että pumppaa vähän...loistavaa palvelua.

Joo tää on ainaki svantella ihan company policy. Masterointi on valmis vasta kun asiakas hyväksyy matskun ja uusia tehdään kunnes näin on- samaan hintaan. Tai tuskin siinä tapauksessa jos homma menee ihan naurettavaksi. Ei oo mulla menny :)
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
Mikael
14.07.2007 12:00:52 (muokattu 14.07.2007 12:06:48)

Mä oon teettänyt parin levyn masteroinnit Virtalähde-masteroinnissa ja oon ollut kovasti tyytyväinen. Hyvää soundia ja palvelua. Myös Virtalähteellä on biisi tehty uusikis tai hienosäädetty, mikäli jokin asia on epäilyttänyt jälkikäteen. Suosittelen.

www.virtalahde.com
Inhimillisyys on hyve.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)