Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marja Mattlar
1 2
Jay Zero
16.10.2003 10:30:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ken omistaa levyjä?
 
Paras levy?
Kokoelma - hyvä?
 
aikavaikea
16.10.2003 13:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ken omistaa levyjä?
 
Paras levy?
Kokoelma - hyvä?

 
Minä omistan. Koko tuotannon.
Tällä hetkellä paras on uusin, Tuli.
No hyvähän se kokoelma on, vaikka joitain biisejä olisin vaihtanut toisiin.
 
There's no such thing as paranoia, it's always twice as bad as you fear.
Mage
16.10.2003 15:38:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on se kokoelma. Pitäisi hankkia muitakin, kirjastosta on ollut lainassa pari levyä. Mattlar on poikkeuksellisen vaikuttava suomalainen singer/songwriter.
 
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
zernobyl
16.10.2003 16:24:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kertaa oon ollu sen keikalla tossa naapurissa. Muistaakseni lauleskelee ihan nätisti.
 
Fat cats Get even Fatter.
Saikkonen
16.10.2003 16:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo Rautiaisen siivittämänä hänestä arvatenkin kiinnostutaan.
 
aikavaikea
16.10.2003 17:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo Rautiaisen siivittämänä hänestä arvatenkin kiinnostutaan.
 
Ja hyvä edes että niin. Olisi kyllä ansainnut ihan omillaankin, mutta mikäpäs tuonlaatuisessa vetoavussa vikana.
 
There's no such thing as paranoia, it's always twice as bad as you fear.
Tupuna
17.10.2003 01:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh :) Vai että Mattlarin Marja. Olen hänen mukavan journalistipoikansa frendi :)
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
aikavaikea
22.01.2007 08:06:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1193 päivää vanhaan ketjuun!
 
Jep, vanha on ketju, mutta Marjalta on uusi levy tulossa viikolla 7/2007. Levyä on väsätty yhdessä Tenhi-yhtyeen poikain kanssa. Muutama ääninäyte löytyy jo täältä: http://www.vuorenk.pp.fi/marja/
 
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Qsine
22.01.2007 21:50:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mattlar sai takavuosina jotensakin merkityn artistin maineen tv:ssä. "Vastakkain" olivat independent-musiikkituotantoa edustava Mattlar sekä tuottajapuolelta Lasse Norres. Ohjelma oli muistaakseni sangen kylmä oppitunti siitä, mikä "myy" ja mitä "kannattaa" tuottaa. Muistaako joku ohjelman tarkemmin? Herätti ainakin kysymyksiä siitä, paljonko näitä mattlareita maassamme on?
 
Onneksi 2000-luvun musiikkikentässä myös pienimuotoisuudelle on tilaa. Toivottavasti tuleva levy löytää kuulijakuntansa!
 
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
Saami
22.01.2007 23:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh :) Vai että Mattlarin Marja. Olen hänen mukavan journalistipoikansa frendi :)
 
No nyt kyllä huijaat!
:)
 
McNulty
23.01.2007 01:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh :) Vai että Mattlarin Marja. Olen hänen mukavan journalistipoikansa frendi :)
 
Markuksen vai Mikon?
Itsehän olin intissä Mikon kanssa samassa tuvassa. Varsin mukava kaveri, tuolloin jo VMTK:n leivissä väänsi jotain lentolehtistä :)
 
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! -Mä
Tupuna
23.01.2007 08:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Markuksen vai Mikon?
Itsehän olin intissä Mikon kanssa samassa tuvassa. Varsin mukava kaveri, tuolloin jo VMTK:n leivissä väänsi jotain lentolehtistä :)

 
Miksi joku nostaa 3,5 vuoden jälkeen tällaisen topicin ylös? Mahtavaa viestintää, kun vuonna 2003 kirjoittamaani viestiin vastataan vuonna 2007... en mä viitti täällä tällasista asioista jutella. Mut sanonpa nyt vaan, että tunnen molemmat, mutta Mikko on se kaveri. Nyt tämän threadin voi painaa unholaan.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
aikavaikea
23.01.2007 09:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi joku nostaa 3,5 vuoden jälkeen tällaisen topicin ylös?
 
Anteeksi nyt vallan kamalasti, tämä ketju nyt vain tuntui sopivalta tälle uutiselle jonka vuoksi nostin ketjun. http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=6796864
 
Toivottavasti saat yösi nukuttua, olen pahoillani.
 
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
McNulty
23.01.2007 12:20:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi joku nostaa 3,5 vuoden jälkeen tällaisen topicin ylös?
Enpä ollut minä kuka nosti... huomasinpa minäkin tämä threadin nyt vasta.
 
Mahtavaa viestintää, kun vuonna 2003 kirjoittamaani viestiin vastataan vuonna 2007...
Eikös sitä sanota, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Jollet kestä niin aina voi heittää monitorin ikkunasta ja hypätä itse perään!
 
en mä viitti täällä tällasista asioista jutella.
Ei kai tämä nyt niin huono aihe ole?
 
Mut sanonpa nyt vaan, että tunnen molemmat, mutta Mikko on se kaveri.
Noniin, olipas se kovasti vaikeaa... melkein kaiken tuon alkuränttäyksen arvoista.
 
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! -Mä
The Duke
23.01.2007 12:56:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mattlarin aviomieshän soitti Rockressio poppoossa 70-luvulla. Yhden EP:n saivat aikaiseksi, hyvää suomalaista hardrockia :)
 
*Brian Jones Boozing Society*
Schnowotski
23.01.2007 15:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi nyt vallan kamalasti, tämä ketju nyt vain tuntui sopivalta tälle uutiselle jonka vuoksi nostin ketjun. http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=6796864
 
Toivottavasti saat yösi nukuttua, olen pahoillani.

 
Hyvä että nostit kun olisi vallan mennyt ohi tuo uutinen uudesta levystä.
 
Melkein koko Mattlarin tuotanto löytyy hyllystä: kokonaiset levyt on In belgietä lukuunottamtta ja yksi singlekin, jonka armosta sain mukaan muuta tuotantoa tilaillessani. Edellistäkin tuotantoa siis olisi tutkimatta. Hyviä biisejähän neiti Mattlar on tehtaillut ja niitä on levyjen mukana tullut soiteltua. Erityisesti vielä kun näillä uudemmilla levyillä myös soundi- ja sovituspuoli on enemmän hallussa kuin esimerkiksi Pariisi-Vuorenkylällä - vaikkei tietenkään sekään huono ole vaan, köh, omankuuloisensa.
 
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
Happening Place
28.01.2007 16:40:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en mä viitti täällä tällasista asioista jutella.
 
No olithan sä just sanonu, että tunnet sen pojan.
 
aikavaikea
19.02.2007 07:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä että nostit kun olisi vallan mennyt ohi tuo uutinen uudesta levystä.
 
Nyt on tuota uutta Polku-levyä sen verran tullut kuunneltua, että voisin melkeinpä nostaa sen Marjan parhaaksi. Upea kokonaisuus. Tenhin pojat ovat luoneet elävän, yhtäaikaa herkän sekä mahtipontisen äänimaiseman ja rouva laulaa mielestäni paremmin kuin koskaan. Eikä teksteissäkään ole luonnollisesti mitään vikaa. Parasta vuonna 2007? Suositteluni, ehdottomasti.
 
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
aikavaikea
29.03.2007 12:51:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositteluni, ehdottomasti.
 
Aika moni muukin suosittelee. Tämä levy on näemmä saanut Mattlar-mittakaavassa uskomattoman paljon (ja hyvää) julkisuutta osakseen, eikä suotta. Yleensä ei ole näkynyt arvion arviota missään. Tässäpä pari:
 
http://desibeli.net/arvostelu/2779
http://www.noise.fi/levyarvostelut/?id=7178
http://www.soundi.fi/arviot_05.html
 
Pannaanpa lainaten tähän vielä Soundin neljän tähden arvio, kun siellä nuo arviot eivät kai säily kovin kauan.
 
MARJA MATTLAR
Polku
Isis
 
Hartolalaisella luomutilalla asustavan laulaja-lauluntekijä Marja Mattlarin aiemmatkin tekemiset ovat toki vakuuttaneet, ja häntä on ennenkin siunattu taitavilla yhteistyökumppaneilla, mutta tämä liittoutuminen erinomaisen goottifolkyhtye Tenhin kanssa on synnyttänyt maagista jälkeä. Mattlarin ylväs laulutyyli ja pohdiskelevat sävellykset kasvavat huimiin mittoihin Ilmari Issakaisen ja Tyko Saarikon akustisessa tuotannossa, jossa tunnelma syntyy yhtä paljon hiljaisuudesta ja vähäeleisyydestä kuin rikkaista kanteleen ja jousien värittämistä sovituksista.
 
Polku on soinniltaan hyvin tummasävyinen levy, mutta masennuksen tai surun sijaan se herättää kuulijassaan lohtua ja toivoa. Mattlarin omaleimaisessa folkissa ei ole jälkeäkään itseensä käpertymisestä tai epätoivossa rypemisestä, vaan siinä on samankaltaista suuruutta kuin esimerkiksi Dead Can Dancen ja Scott Walkerin oman ainutlaatuisuutensa tiedostavassa taiteessa.
 
Upea albumi huipentuu siellä missä pitääkin, eli viimeisen raidan Mikä jää aikana. Hitaasti keinuvaan ja koko albumin nyanssien kirjon kertaavaan lauluun on sävelletty pohjattoman kaunis melodia, jota pianon ja viulun kelpaa hyräillä.

MIKKO MERILÄINEN
 
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
jigsore
07.01.2008 22:18:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 284 päivää vanhaan ketjuun!
 
Ok.
Black and White tarjoaa Polkua hintaan 7,90€! http://www.blackandwhite.fi/
Meni tilaukseen vaikken ole itse Marjan laulua kuullut kuin Lintu/Kehtolaulu -sinkun verran, Tenhin tyyppien mukanaolo kiinnostaa senkin edestä.
 
SPEDELOIKKA!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «