Aihe: Floyd Rosen jouset resonoivat
1
Speedfan
22.01.2007 22:04:58
Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa? Bodyn sisällä olevat jouset resonoivat mielestäni todella kovasti soitettaessa C-säveltä.

Oletteko saaneet ongelmaa ratkaistuksi?
tommiot
22.01.2007 22:07:03
Mä tungin ihan reippaasti pumpulia jousien sisälle, kun oli sopivasti käsillä enkä saanut tungettua sinne vaahtomuovia alle irroittamatta jousia. Toimii.
McNulty
22.01.2007 23:01:44 (muokattu 22.01.2007 23:02:08)
Mulla on mustaksi värjättyä vaahtomuovia yhdessä skebassa siellä jousien alla. Ei pahemmin näy musta/punaisessa skebassa (jos nyt muutenkaan kun kaljamaha peittää suurimmat) ja resot häipyivät kokonaan. Kitaran takaluukkua en pidä koskaan kiinni!

edit: piti tehdä K12 kelvollista tekstiä!
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! -Mä
sonata
23.01.2007 16:40:20

Itse vedin vaan ponnareita sen täyteen sen jousien alustan :) toimii ja joka pitkätukkahippikitaristilta aina muutama ponnari löytyy ;)
moro
Ze Kink
23.01.2007 16:54:41
Mulla on taiteltu nenäliina, sekin toimii.
Shredator
24.01.2007 10:17:49

Itellä oli kanssa sama ongelma halpis-floikkien kanssa. Pistin pumpulia väliin mutta ei pitemmän päälle tilannetta parantanut. Vaihdoin Schallerin tallan tilalle ja ongelma hävisi...Edge-talloissakaan ei tuota ongelmaa ole ollut.
Nuke 'em!
tommiot
24.01.2007 10:22:04
Itellä oli kanssa sama ongelma halpis-floikkien kanssa. Pistin pumpulia väliin mutta ei pitemmän päälle tilannetta parantanut. Vaihdoin Schallerin tallan tilalle ja ongelma hävisi...Edge-talloissakaan ei tuota ongelmaa ole ollut.

Mulla on ollut Edgessä ja Lo-Pro Edgessä molemmissa "ongelmia". Ei oo kiinni siitä onko halpa vai kallis talla. Venytetty jousi resonoi.
atimoc
24.01.2007 12:50:16

Mun RG:ssä jouset "naksahtavat" aika ikävästi, kun talla on palautumassa normaaliasentoon ylöspäin kampeamisen jälkeen. Täytin jousien välit talouspaperilla, niin naksahduksesta syntyvä järkyttävä kaiku katosi, mutta itse ongelma jäi. Jotenkin omituinen ajatus, että itse jouset naksuisivat, kun ne ovat päällisin puolin täysin OK ja niiden liikeratakin on suora, mutta niistä se ääni tosiaan lähtee. Onko tuohon muita kokeilemisen arvoisia juttuja kuin jousien vaihto?
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
snakeshirt
24.01.2007 13:20:04
Mun RG:ssä jouset "naksahtavat" aika ikävästi, kun talla on palautumassa normaaliasentoon ylöspäin kampeamisen jälkeen. Täytin jousien välit talouspaperilla, niin naksahduksesta syntyvä järkyttävä kaiku katosi, mutta itse ongelma jäi. Jotenkin omituinen ajatus, että itse jouset naksuisivat, kun ne ovat päällisin puolin täysin OK ja niiden liikeratakin on suora, mutta niistä se ääni tosiaan lähtee. Onko tuohon muita kokeilemisen arvoisia juttuja kuin jousien vaihto?

Itselläni ibanez RG:ssä naksahteli talla sen takia, että edellinen omistaja oli nostanut ja laskenut tallaa löysäämättä kieliä. Talla oli kaivertanut operaation aikana niihin pystyruuveihin kolot, jotka jumitti tallaa kunnes se "naksahti" suoraksi. Eli siinä voisi olla yksi asia mikä kannattaa tsekata, uudet pystyruuvit ei montaa euroa maksaneet ainakaan omaan kitaraani ja vaiva hävisi samantien.
"We’re all in. No signature needed."
Ze Kink
24.01.2007 13:40:05
Itselläni ibanez RG:ssä naksahteli talla sen takia, että edellinen omistaja oli nostanut ja laskenut tallaa löysäämättä kieliä. Talla oli kaivertanut operaation aikana niihin pystyruuveihin kolot, jotka jumitti tallaa kunnes se "naksahti" suoraksi. Eli siinä voisi olla yksi asia mikä kannattaa tsekata, uudet pystyruuvit ei montaa euroa maksaneet ainakaan omaan kitaraani ja vaiva hävisi samantien.

Nuo on kulutustavaraa, ja ne kannattaa vaihtaa aina välillä. Omassa JPM:ssä oli joskus pieni ongelma siinä, että vire jäi vähän ylemmäs jos kampesi ylöspäin, tuota naksumistakin oli muistaakseni jonkin verran. Uudet tallapaalut ratkaisivat molemmat ongelmat, ja vireen pysyminen parani huomattavasti, tuon jälkeen sitä ei saanut epävireeseen vaikka olisi roikottanut kammesta tai hakannut sitä nyrkillä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)