Aihe: Gibson-kopio ja minä - kysely
1 2 3 4
mattim
22.01.2007 21:39:54 (muokattu 22.01.2007 21:40:35)

Edwards on toinen, mutta hinnakkaampi ja laadukkaampi.

Ja Navigator on kolmas ESP:n omistama kopibrandi. Kitarat arvokkaampia ja ilmeisen laadukkaita, ei vielä Suomen markkinoilla.

Matti
Wolfie
22.01.2007 21:51:33
Kysely ihmisille, joilla on Gibson-kopio kitara

1. Mikä kopio sulla on & kuva kitarasta jos löytyy?

- Hamer Standard blk. Omastakuvasta löytyy.

2. Mitä mieltä olet soittimen laadusta suhteessa Gibsoniin?

- Ei havaintoa Gibsonista soittomielessä -> olen siis jäävi vastaamaan tähän.

3. Miksi olet päätynyt soittamaan esim. Tokailla, Epiphonella tai Jack&Dannyllä, etkä Gibsonilla?

- Roikkui kaupassa. Pidemmän aikaa Explorer oli ollut jo hankintalistalla, ja upea ja vielä järkyttävän hyväsoittoinen kaunokainen kutsui minua seireenin lailla siellä kaupassa ollessaan.

4. Kannattaako sinusta käyttää rahaa "kohtuuhintaiseen kitaraan" jos tuplamäärällä (ellei enemmänkin) saisit Gibsonin?

- Kaikilla on omat mielenkiinnon kohteensa. Olen jo miettinyt pidemmän aikaa Gibsonin laittamista seuraksi Hamerille. Olisihan siinä sitä "Mojoa" aika lailla eri tavalla. Ja lapa "se oikea" banaani. Vastaus kysymykseen on siis: kannattaa, mikäli merkki ei ole ratkaiseva tekijä. Tosin aito on aina aito...

5. Lohdutuksen sanoja niille jotka ovat ostaneet Gibsonin vain huomatakseen, ettei
se soitto siitä parantunutkaan, ja että kitarahan se Gibsonikin vain on.

-Arvo kyllä säilyy paremmin, myönnettäköön.
Tuohan se on. Ja arvostus on täysin eri maata lavalla ollessa. Gibson on aina Gibson, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Muut merkit joutuvat tyytymään "sen kopion" osaan, vaikka aivan järkyttävän hyviä soittimia muuten olisivatkin.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
unami
22.01.2007 23:27:49 (muokattu 22.01.2007 23:30:59)
Kysely ihmisille, joilla on Gibson-kopio kitara

- Epiphone Alleykat ( http://muusikoiden.net/dyn/users/15800.jpg )

- En oo Gibsonin vastaavaa mallia päässyt testaamaan mutta laatu on todella hyvää hintaisekseen. Omaani oli mikit vaihdettu ja noilla uusilla kitara kuulostaa kyllä tosi hyvälle, en osaa kuitenkaan vakiomikeistä sanoa.

3. Miksi olet päätynyt soittamaan esim. Tokailla, Epiphonella tai Jack&Dannyllä, etkä Gibsonilla?

- Koska sain kitaran todella halvalla eikä näillä taidoilla ole tarpeen olla parempaa. (Gibsonkin kyllä löytyy :S)

4. Kannattaako sinusta käyttää rahaa "kohtuuhintaiseen kitaraan" jos tuplamäärällä (ellei enemmänkin) saisit Gibsonin?

- No toisaalta en, toisaalta joo. Gibson on aina Gibson.

5. Lohdutuksen sanoja niille jotka ovat ostaneet Gibsonin vain huomatakseen, ettei

- Kuulun itsekin tähän ryhmään niin en voi vittuilla :(
"ei se mitään vaikkei osaa soittaa, mutta pitää silti kunnon kamat olla!"
terry
24.01.2007 17:57:52

- Valkoinen Japanin Tokai oli ensimmäinen ns. kunnon kitara, jonka ostin. Jostain on aloitettava. Sittemmin olen keskittynyt Fender-osastoon tarkemmin. Gibson on vasta tuloillaan - toivottavasti!

- En ole isommin soittanut Gibsonilla, joten en pysty sanomaan syvällistä soundipuolesta. Viimeistely on Tokaissa parempi mutta liekö sillä suurta merkitystä...

Jostain on aloitettava, niinhän se on. Jos aloittaisin kamahankinnan nyt, ostaisin Gibsonin, vaikka kopioissa olisi sama soundi.

Kitarakaupoissa ei ole rationaalisella ajattelulla ja rahan määrällä ratkaisevaa merkitystä, koska mukana on niin paljon psykologisia tekijöitä. Gibson kannattaa ostaa vaikka statussyistä jos ei muuta keksi..., on se klassikkokitara!

Soitto paranee soittamalla ja kaikkeen tottuu äkkiä, jopa Gibsoniin. Kitarahan se Gibson on ja hyvä sellainen.
Tool
26.01.2007 21:59:08

- Epiphone LP Custom

- Huonompi

- $$$

- Kannattaa. Mutta jos on käyttää tuplamäärä (tai enemmän), niin sen käyttäminen aitoon se vasta kannattaakin.

- Onneksi olkoon...

Eiköhän threadin aihekkin kerro aika paljon: GIBSON-kopio ja minä. Aito on kuitenkin aina aito, vaikka miten asiaa pyörittelisi.
Joees
26.01.2007 22:33:28
En yleensä jaksa tällaisia, mutta nyt on taas turhan alhaalla oleva fiilis joten kai sitä voi...

Tokain ES-335 kopio. Tarkempaa mallia en tiedä. Trapetsitalla löytyy.

Ottaisin Gibsonin jos olisi fyrkkaa. Ei tämä huono ole, ei todellakaan. Hyvä kitara ja palvelee käytössä hyvin. Satula, virittimet ja mikit ovat huonot. Näistä kolmesta mikit on vaihdettu parempiin. Gibsoneissa satulat ovat yleensä olleet kuosissa, se on iso juttu mulle. Pysyy paremmin vireessä ja sen sellaista. Jos mahikset tulee vaihtaa tämä esimerkiksi Gibsonin ES-135 malliin(ja maksaa väliä toki) niin tämä lähtee silloin. Ja jos ES-135 tulee taloon, niin tämä hyvin luultavasti lähtee. Siihen ainoa syy on se että jollain pitää maksaa se vuokrakin ;-)

Puhtaasti rahnan takia. Kun joskus isona oon hommannut muut kitarat jotka haluan niin tulee taloon sitten Gibsonin 335. Siihen asti tämä toimii erittäin hyvin.(yllä on mainittu poikkeustila joka voi vaikuttaa tämän myymiseen).
Ja juu, jos joskus sattuu tuo Gibsonin 335 tulemaan taloon, ei tämä välttämättä pois lähde. Käyttötarkoitus voi muuttua silloin. Eri vireeseen ja silleen.

Ei. Rahat kannattaa käyttää just siihen mitä haluaa. Jos haluat Gibsonin, otat sen. Jos et niin otat jonkun muun.

Milläpä tuo soitto parantuisi? Ei mikään merkki autuaaksi tee, kannattaa opetella soittamaan eikä syyttää niitä kamoja jos soundaa paskalta. Ei mun tarvi lohdutella ketään. Ovat anyway saaneet hyvän kitaran, jolla kyllä pärjää lopun elämää.

HUOM! Ihmisten joilla on Gibsonin kitara ei tarvitse kirjoittaa tähän threadiin. Suunaukomiseen riittää muitakin ketjuja!

Ja ei, tämä ei ole provoamista. Jos Gibson-miehet saavat paukutella henkseleitään omassa threadissä, niin tehdään mekin niin :)

Mulla on Gibson. Enkö saisi kirjottaa tähän? En mä paukuttele henkseleitä siitä että mulla on Gibson - tai Tokai. Mä oon ylpee ja samalla kiitollinen siitä että mulla on. Ne on mulle rakkaita työkaluja. Mulle Gibson nimenä antaa pientä mojoa, se on hyvä. Mutta yksi syy miksi mulla on Gibsonin LP on se, että se vaan oli _mulle_ paras vaihtoehto. Muut eivät toimineet niin hyvin. Mä en halua maksaa bling blingistä - soundista kyllä(mun tarkotuksiin Gibson soi parhaimmalta. Johonkin muuhun voi vaikka ESP soida paremmin). Kyllä mä voin vaikka Epiphonen ottaa, ja tehdä siitä omanlaiseni. Ja varmasti tulen tekemäänkin niin jossain vaiheessa. Ja olen ylpeä ja kiitollinen siitä.

Oliko tässä hevon järkeä? Ei, mutta menkööt. Olkaa hyvä.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)