Krice 21.01.2007 23:58:06 | |
---|
No jos ei ole pakko olla RR-mallinen ja jotkut RR:ät ovat kaulapainoisia, mistä saattaa tulla jo ongelma. JS30RR on _todella_ kaulapainoinen. Minähän olen kyseisen kitaran "onnellinen" omistaja... nahkahihnalla se kyllä pysyy aika hyvin pystyssä. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
KUNU 22.01.2007 10:18:11 | |
---|
Ibanezille ääni itseltänikin, ja tuossa kysyttiin että onko tuo Ibanez kuinka paljon parempi kuin tuo Jackson JS30. Vastaus: Paljon parempi. Itselläni oli Jacksonin RR5 ja vaihdoin sen kesällä Iban 370 ja olen ollu todella tyytyväinen, toimii paljon paremmin, vaikka kyseessä onkin halvempi kitara. Tuo RR body on siitä huono että ei voi soittaa kuin yhdessä asennossa, RG:n bodylla voit valita aika rennonkin asennon. Mutta jos haluat hienomman kitaran ja teräviä reunoja niin osta pois tuo Jackson, mutta takaan että pari kuukauden päästä Vi****aa valinta. |
rockhard 22.01.2007 10:29:36 | |
---|
JS30RR:ää on kyllä huono istualteen soitella... Jos JS sarjassa haluaa pysytellä niin kannattaa harkita mallia JS30WR. Itellä on samanlainen enkä oo ostosta joutunu katumaan. Mikit tosin vaihdoin melkein heti... rrock! |
Twinkle 22.01.2007 10:30:22 | |
---|
Ibanezille ääni itseltänikin, ja tuossa kysyttiin että onko tuo Ibanez kuinka paljon parempi kuin tuo Jackson JS30. Vastaus: Paljon parempi. Itselläni oli Jacksonin RR5 ja vaihdoin sen kesällä Iban 370 ja olen ollu todella tyytyväinen, toimii paljon paremmin, vaikka kyseessä onkin halvempi kitara. Tuo RR body on siitä huono että ei voi soittaa kuin yhdessä asennossa, RG:n bodylla voit valita aika rennonkin asennon. Mutta jos haluat hienomman kitaran ja teräviä reunoja niin osta pois tuo Jackson, mutta takaan että pari kuukauden päästä Vi****aa valinta. mielipide tuokin, koskaan en vaihtais RR5:sta johonkin ibizan ritsaan. RR:llä voi muuten soittaa ihan yhtä hyvin joka asennossa kuin perinteisen muotoisellakin. Ei se muodosta ole kiinni. |
skellu 22.01.2007 13:25:46 | |
---|
mielipide tuokin, koskaan en vaihtais RR5:sta johonkin ibizan ritsaan. RR:llä voi muuten soittaa ihan yhtä hyvin joka asennossa kuin perinteisen muotoisellakin. Ei se muodosta ole kiinni. Totta kai, pelimies pistää vaikka kananmunakin pöydälle seisomaan terävimmällä kärjellään. ...tosin se vaatii yleensä sen rikkomisen. |
last command 22.01.2007 14:11:33 | |
---|
Tuo RR body on siitä huono että ei voi soittaa kuin yhdessä asennossa, RG:n bodylla voit valita aika rennonkin asennon. Mutta jos haluat hienomman kitaran ja teräviä reunoja niin osta pois tuo Jackson, mutta takaan että pari kuukauden päästä Vi****aa valinta. Mitenkäs muuten sitä kitaraa soitetaan kuin leveässä haara asennossa... Mitä tuohon kaulapainoisuuteen tulee niin kyllä se RR vähan on kaulapainoinen, mutta korjaantuu helposti siirtämällä hihna tapin paikan siihen kaulan kiinnitys ruuviin. Tuohon vi###seen tuskimpa (varsinkaan RR-5), kyllä tuossa Jacksonissa on mielstäni hinta laatu hyvä ja sillä pystyy soittamaan istueeltaankin. Itselläni on ollut muutama tuollainen halvempi Jacksoni ja kyllä siinä sitä sustainia on siinä missä LTD:ssä tai ibassa, kielten vaihto vain heti alkuun niin siitä lähtee. Mikit molemmissa taitaa olla aika samaa tavaraa, ei ole tuota LTD:tä tosin vahvarin kanssa tullut soitettua. Jokaisella on omat mieltymyksensä ja näkemyksensä, mutta itse ostaisin Jacksonin ei sentakia että se nyttää hyvältä, vaan tuntuu hyvältä!
Don't never give a damn!!! |
-J.- 22.01.2007 16:30:59 | |
---|
Sekin on ihan hyvä pitää mielessä, että tuo Jackson ei välttämättä taivu soundillisesti ihan niin monen tyyliseen musiikkiin kuin RG321, juuri tuosta keveydestä johtuvan soundin lievän ohkaisuuden takia. No lähinnä soittelen jotain bodomia ja metallicaa.. jonkun verran maidenia If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
teukka 22.01.2007 16:42:21 | |
---|
Tuskin RR King V:stä paljoa asennoltaan eroaa.Nimittäin en enää halua mitään perinteistä mallia käyttääkään kun KV on istuessakin juuri sopivan pystyssä. Luulen että RR toimii samoin. Kaikki tietty tavallaan mutta itse tykkään soitella juuri tuolla tavalla. |
Tuskin RR King V:stä paljoa asennoltaan eroaa.Nimittäin en enää halua mitään perinteistä mallia käyttääkään kun KV on istuessakin juuri sopivan pystyssä. Luulen että RR toimii samoin. Kaikki tietty tavallaan mutta itse tykkään soitella juuri tuolla tavalla. tuossa jacksonissa on tuo malli. Se on semmonen mihin ''ihastuin'' tossa kepissä.. If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Novac 22.01.2007 17:16:11 | |
---|
tuossa jacksonissa on tuo malli. Se on semmonen mihin ''ihastuin'' tossa kepissä.. Ja kun katsoo nimimerkkiäsi niin ei ole vaikeata arvata miksi:D No mutta, yleisesti ottaen nuo halvemmat Jacksonit ovat laadullisesti parempia kuin halvemmat ESP:t(lue: LTD:t). mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Faceless 22.01.2007 17:22:17 | |
---|
Ja jos on vielä eka RR-mallinen kitarasi nii luulen että istualteen ja seisaalteen soitto tuo ongelmia. Itelläkin on kokemuskia kaulapainoisesta kitarasta, semmosella soitto on täyttä helvettiä. Kun päästi kaulasta irti niin lapa osui melkeen lattiaan :S. Ja kun tossa Krice sanoi omistavansa kitaran ja on tosi kaulapainoinen nii en suosittele. |
Atron 22.01.2007 17:35:03 | |
---|
Tuohon kaulapainoisuuteen auttaa tavallinen ristipää-ruuvari, mulla on myös JS30RR ja kaulapainoisuus häviää lähes täysin kun vaihtaa hihnatapin paikan siihen kaulan pultin tilalle. Itsellä on siinä vielä liukas nailonhihna, eikä kaula lähde putoamaan kun päästää irti. Jos ei osaa ruuvaria käyttää niin tuo voi tosiaan olla melkoinen ongelma. |
Krice 22.01.2007 19:12:42 (muokattu 22.01.2007 19:13:51) | |
---|
Tuohon kaulapainoisuuteen auttaa tavallinen ristipää-ruuvari, mulla on myös JS30RR ja kaulapainoisuus häviää lähes täysin kun vaihtaa hihnatapin paikan siihen kaulan pultin tilalle. Onkohan tuo miten ongelmaton prosessi. Tuli vaan mieleen, että jos laittaa hihnanupin kaulan kiinnitysruuviin niin sehän jää vähän vajaaksi. Tosin kai se kaula pysyy kolmellakin ruuvilla (+neljännellä hiukan vajaalla) kiinni. Tyhmäksi säätämiseksi menee tuokin. Kun sain kitaran niin ällistyin aika tavalla mihin ne (...) olivat ruuvanneet sen hihnanupin. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
NRider 22.01.2007 20:04:50 | |
---|
Mun mielestä RR-malli on melkein joka asennossa mukavampi soittaa kuin stratomalli. Käsien asennot saa paremmaksi, ei tarvi kurotella näillä lyhkäsillä sormentyngillä. Muutenkin RR varmaan pienikokoiselle soittajalle sopiva malli (arvaan niin, vaikka en itse sormien lisäksi pieni olekaan). JS-30:stä en ole testannut, mutta RR3:sta kyllä ja se kaulapainoisuus on kyllä kamalaa. Ei ole suuri vaiva siirtää sitä hihnanuppia. |
-J.- 22.01.2007 20:19:39 | |
---|
Ja jos on vielä eka RR-mallinen kitarasi nii luulen että istualteen ja seisaalteen soitto tuo ongelmia. Itelläkin on kokemuskia kaulapainoisesta kitarasta, semmosella soitto on täyttä helvettiä. Kun päästi kaulasta irti niin lapa osui melkeen lattiaan :S. Ja kun tossa Krice sanoi omistavansa kitaran ja on tosi kaulapainoinen nii en suosittele. miulla eka kitara Harley Benton HBL200BK oli kaulapainoinen... päästi irti niin kolis lattiassa että niistä on kokemusta If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Moimies 22.01.2007 21:01:35 (muokattu 22.01.2007 21:03:17) | |
---|
Eipä tuo RR:n kaulapainoisuus ongelma ole jos viitsii sen hihnatapin tosiaan vaihtaa kaulankiinnitysruuvin kohdalle ja rautakaupasta löytyy pidempiä ruuveja jos se ahdistaa että vajaaksi jää se vakioruuvi. E: Niin ja omani pysyi kyllä ohuella nailonhihnallakin siis näiden jälkeen hyvässä asennossa, vielä se leveä nahkahihna siihen niin jo saat riuhtoa kaulaa lattiaanpäin että tipahtaa. Archt!!! |
rockhard 23.01.2007 08:45:47 (muokattu 23.01.2007 08:46:32) | |
---|
miulla eka kitara Harley Benton HBL200BK oli kaulapainoinen... päästi irti niin kolis lattiassa että niistä on kokemusta Hah! Mun eka kitara oli täsmälleen sama. Ton jälkeen mikä tahansa kitara tuntuu maailman parhaalta. rrock! |
-J.- 23.01.2007 15:53:02 | |
---|
Hah! Mun eka kitara oli täsmälleen sama. Ton jälkeen mikä tahansa kitara tuntuu maailman parhaalta. No se on kyllä totta. Mut ei tuo huonoin Benton oo. Oon huononpiakin soitellu If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
-J.- 25.01.2007 20:50:14 (muokattu 25.01.2007 20:50:32) | |
---|
Kiitos kaikille palautteesta koskien kitaroita. Kävin pari päivää sitten testaamassa kitaroita. Jacksonin hommaan. Sen olen päättänyt. Mutta malli on hakusissa. Kaunis kiitos kaikille! =) If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |