Aihe: Leo Brouwer
1 2 3
mklami
16.05.2004 11:34:44

Jep, noilla uusilla etydeillä on muutama vuosi ikää. Muistaakseni niitä on 10, mutta en ole ihan varma. Korhonen on tosiaan täällä Turussa jo opiskelijoille esitellyt näitäkin etydejä. Kannattaa muuten kuunnella Korhosen uusin Brouwer & Villa-Lobos -levy. Sisältää Brouwerin 20 etydin Etudes Sencillos -sarjan ja Villa-Lobosin 12 etydiä vuoden 1928 laitoksesta, eli siitä aidosta ja alkuperäisestä, ei siitä jota Segovia myöhemmin meni jopa jossain määrin raiskamaan "editoidessaan" sen nykyisin tunnettuun muotoonsa, joka poikkeaa paikoin aika lailla Villa-Lobosin originaalista.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
Ze Kink
19.05.2004 22:32:32 (muokattu 19.05.2004 22:33:01)
Nytpä tuli vetäistyä 3/3 läpi, 20/25 tuli tavallisesta soitosta, korkein mahdollinen kiitettävä siis, 21 on jo erinomainen. Prima vistasta tuli 4/5, en kyllä tiedä miksi, vedin pari sointua ihan väärin, ja viimeisenkin soinnun, tosin korjasin sen kun huomasin soittaneeni väärin.

EDIT: Ja soitin Brouwerin etydin XI
"I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci
TommyGun
28.09.2004 16:54:48
Tietääkö Kukaan Löytyykö Leo Brouwerin nuotteja netistä? ja jos tietää niin mistä?
2 suurta elämän totuutta on: 1.Oikeat basistit soittaa plektralla. 2.Laatuviineissä on kierrekorkit
murjaani
30.09.2004 10:14:55

Brouwer (s. 1939) on eräs suurimpia kitarasäveltäjiä koskaan, ja vienyt kitaran ilmaisuskaalaa rajusti eteenpäin. Brouwer on säveltänyt yli 300 kitarateosta, joten valinnanvaraa on :)
:)

Joo, pakko ylistää mukana. Kaveri soitellut kitaralla Brouwerin kappaleita, ja että ne on hienoja!

En tunne miehen tuotantoa kovin laajasti, mutta sellainen mielikuva on tullut, että uudistuva, luova ja kekseliäs mies on.

Sydäntä riipaisevan hienoja melodioita ja sointukulkuja omaperäisesti ja musiikin ehdoilla...
Milkop
07.10.2004 09:57:38

Itse en voi sanoa osaavani klassista kitaraa juuri yhtään, mutta Brouwerin kappaleita on tullut joskus soiteltua. Hienoja etydejä on mies tehnyt.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
okkis
21.01.2007 01:08:54 (muokattu 21.01.2007 15:35:51)
mutta toisaalta joukussa on todella helmiä kappaleita

joo todellakin. ei tule heti mieleen muita kuin kunnianosoitus prokofieville, joka on ihan laadukasta kamaa. Voisin kaivella nuo nuotit tuolta esiin, muistais vähän paremmin. Varsinkin hitaat/unelmoivat kappaleet sarjassa on kyllä kauniita

edit: hitsi oon apina :D 3vuotta vanha threadi
18is9
22.01.2007 09:24:21

edit: hitsi oon apina :D 3vuotta vanha threadi

Mutta Leo on ajankohtainen aina!
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
wrshredder
22.01.2007 09:39:42
Mutta Leo on ajankohtainen aina!

Varsinkin mulle ,aloitan ihka ensimmäisen konserttini Brouwerin etydillä I.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
wrshredder
22.01.2007 11:06:29
Jes, itekkin kelasin läpi viikonloppuna ne 20 etydiä. Ne kun oppisi kunnolla soittamaan niin osaisi jo jotain.

Niistä oppii paljon ,mutta mä osaan vasta 5 ekaa :)
Kai opettaja mulle niitä sitten ens tutkintoon tyrkyttää..
okkis
22.01.2007 12:22:20 (muokattu 22.01.2007 12:22:41)
Varsinkin mulle ,aloitan ihka ensimmäisen konserttini Brouwerin etydillä I.

siis, ihka oman konserttisi vaiko sellaisen jossa olet vain yksi esiintyjistä? =)
joo onhan se ajankohtaista, itsekin aloitin tässä jokin aika sitten työstämään Elogio De La Danzaa ja torstaina olisi tarkoitus esittää se... Mietin vain ettei ilman anteeksipyyntöä kehtaa nostella vanhoja ja ehkä jopa kuopattuja ketjuja ;)
wrshredder
22.01.2007 13:26:45
siis, ihka oman konserttisi vaiko sellaisen jossa olet vain yksi esiintyjistä? =)

Yksi esiintyjistä ,mutta eka konsertti joka tapauksessa! :P

Onko täällä muuten muita kitaristeja jotka aikovat soittaa ens Satakunnan kitaratapahtumassa..? Toi on mun toinen konsertti sitten. arg. Siellä soittaa siis säveltäjä/kitaristi Kai Nieminen ja sitten on oppilaiden konsertti ja sitten Kai pitää jokaselle soittaneelle oppilaalle opetusta..

Siellä soitan myös Wayne Siegelin Domino Figures kappaleessa ,joka on sävelletty 10-100 kitaralle ,mutta tuolla homma hoidetaan varmaankin päälle 10 kitaralla..

Ja harjoittelen myös Kai Niemisen itse tapahtumaa varten säveltämän kappaleen ,jonka nimeä nyt en muista. Tämä piti esittää tuolla alunperin Siegelin kappaleen sijasta kanta-esityksenä ,mutta se taisi jäädä. Joten se vaan opetellaan ja Nieminen paikan päällä opettaa meitä kappaleessa ,tai jotain. Tätä projektia taisi vetää Kimmo Rahunen.

Ja sitten opettaja suositteli mulle kitaraleirejä jotka kyllä kiinnostavat koska opettajina oli isoja nimiä ,eikä kurssien hinnatkaan ole este. Mikään ei ole este. muhah.

Mutta siis vähän semmonen tunne ,että vähän liikaa yhtäkkiä! Ennen ollu vaan soittotunteja ,ja nyt sitten pitäs kaikennäköstä. apua :)

ps: Pakko vielä mainita Brouwer topikissa ,että Kai Nieminen on opiskellut Brouwerin johdolla!
okkis
24.01.2007 22:07:23
Hmm, ai siis minkälainen tapahtuma on kyseessä? Tai tarkoitan lähinnä, missäpäin Suomea ja tarkkoja ajankohtia :P

Hehe, tule sinäkin tänne Kuusamoon kitaraleirille ensi kesänä ;) en tiiä kuka opettaa, mutta tod. näk. Seppo Kallio
wrshredder
24.01.2007 22:27:16
Hmm, ai siis minkälainen tapahtuma on kyseessä? Tai tarkoitan lähinnä, missäpäin Suomea ja tarkkoja ajankohtia :P

Satakunnan kitaratapahtuma , Huittisissa huhtikuun lopussa..

Hehe, tule sinäkin tänne Kuusamoon kitaraleirille ensi kesänä ;) en tiiä kuka opettaa, mutta tod. näk. Seppo Kallio

Onko tästä mitään ilmotusta missään. Voisin tullakin :)
THV-Klubi#52-- Romantikkoitkijät#23-- S.M.A.K - perustajajäsen--- JOOR A FANI KAI MODE , TÄTS VAI AIM KOINK TU KIL JUU LÄÄST!!
okkis
24.01.2007 23:04:01
Hmm, tuskin on vielä minkäänsortin ilmoituksia (onkohan kyseessä niin mitätön leiri), mutta eiköhän tässä kevään mittaan tule jotain :P opetus on kyllä loistavaa, koska yksinkertasesti opettaja on niin hyvä..

Hmm ois mukava toi kitaratapahtuma huhtikuussa, mitenköhän sinne pääsis ilmottautumaan mukaan :D
wrshredder
24.01.2007 23:15:34
Hmm, tuskin on vielä minkäänsortin ilmoituksia (onkohan kyseessä niin mitätön leiri), mutta eiköhän tässä kevään mittaan tule jotain :P opetus on kyllä loistavaa, koska yksinkertasesti opettaja on niin hyvä..

Hmm ois mukava toi kitaratapahtuma huhtikuussa, mitenköhän sinne pääsis ilmottautumaan mukaan :D

Jaa,a. Mahtaakohan olla pelkästään satakunnan opistojen opiskelijoille noi esiintymiset. Mutta jos oikeesti haluat mukaan niin soita vaikka mun kitaraopelle, yhteystiedot on varmaankin palmgren-konservatorion sivuilla.. ei sitä ikinä tiedä vaikka pääsisit.
THV-Klubi#52-- Romantikkoitkijät#23-- S.M.A.K - perustajajäsen--- JOOR A FANI KAI MODE , TÄTS VAI AIM KOINK TU KIL JUU LÄÄST!!
Pentinpuro
02.02.2007 22:16:30

Tuo Dos temas populares cubanos (canción de cuna, ojos brujos) on myös hieno, eikä mikään mahdoton tuolla 3/3-tasolla soittaa.
Niin no, no niin
toteemi
09.02.2007 23:58:41
Näitä kuuluisia etydejä olen minäkin muutamia tahkonnut ihan viime aikoihin saakka. Joskus ihan piruuttani vetäisin sen kymmenennen, kun erehtyivät kekkereillä pyytämään soittonäytettä.
Quite.
18is9
10.02.2007 21:34:33

piruuttani vetäisin sen kymmenennen

Vedä se nro. 18, siinä olisi jo sitten munaa.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
toteemi
12.02.2007 03:12:02
Vedä se nro. 18, siinä olisi jo sitten munaa.

Tuhat turkasen tulimmaista, nyt vasta tajusin kunnolla kuunnella. Tuo kappale on munsta aika hyvä esimerkki helvetin kauniista musiikista.

Oikeastaan voisi unohtaa kaiken maailman barokkihifistelyt ja soittaa tulevaisuudessa vain Brouweria ja Lambadaa.
Quite.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)