Aihe: Sooloskaba 64
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Mazah
21.01.2007 20:48:22 (muokattu 21.01.2007 20:56:23)

Keskittykääs ens skabassa kuuntelemaan soolon kokonaisuutta ettekä kiinnitä huomiota johonkin perkeleen bendeihin siinä ja siinä kohtaa.

Kuunnelkaa neil young - like a hurricane, ketä kiinnostaa soittaako se päin persettä jos siinä on fiilistä mukana. Vai sanooko joku että kylläpä Neil on paska kun bendaa tossa ja tossa kohtaa väärin...HUOH!! Ei sekään tekniikalla loista mutta fiilistä löytyy, tämä siis vain yhtenä esimerkkinä.

Aina tuon ajoituksen voi melodynellä yms säätää mutta hyvää fiilistä ei pelkillä koneilla tehdä NIIH!

Soittotaitoskaba vai sooloskaba?

Pyydettiin sekuntilukuja ja nuo kaikki minua häiritsivät. Ja kaikki varmaan tajuaa ettei se ole siitä kiinni, vai mitä? Tämähän oli pelkkä provo, eikö? Ei kai kukaan sentään kuuntele että tulee jotkut "kriteerit" täyteen? =)

BigPapa:
Aika jees tuo Albert Kingin veto, siinä aika hyvä meininki, ja kuulee kyllä sun soitostas että kaveria olet kuunnellut ja lickejä tapaillut aikanaan. Mutta yhteys kitaran kanssa oli aivan eri luokkaa. Ei Albert Kingkään tekniikalla loista mutta sehän on tyylin mukaista, energiaa löytyy ja soitto on tiukkaa. Kaikki tajuaa ettei tekniikka ole tärkeintä, mutta minä henkilökohtaisesti peräänkuulutan soittajia joilla on sekä tekniikkaa, tyylitajua, asennetta (tai asenteita) ja monipuolisuutta. Satriani on aika lähellä sellaista kitaristia, muita ei ihan äkkiä tule mieleen. Satrianillakin on vaan se heikkous että se ei ole kovin hyvä säveltäjä...
www.farmakonband.com www.myspace.com/avenie www.myspace.com/screamchain www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
BigPapa
21.01.2007 20:55:27

BigPapa:
Aika jees tuo Albert Kingin veto, siinä aika hyvä meininki, ja kuulee kyllä sun soitostas että kaveria olet kuunnellut ja lickejä tapaillut aikanaan. Mutta yhteys kitaran kanssa oli aivan eri luokkaa kuin sulla ja siksi se on tuolla, ja sä täällä.

Mikäs sä olet arvioimaan mun yhteyttä kitaran kanssa? Oon ollut ihan tarpeeksi muuallakin kuin täällä. Jos olen nyt täällä niin onko se sulle niin paha paikka että pitää alkaa heittään asiattomuuksia näissä kehissä? Onko sun toiveissas kenties että en olis näissä kuvioissa enää mukana? Pakko tuottaa pettymys - aion edelleenkin heittää näitä samoja bendejä ja kustuja vibratoja tänne skaboihin.
Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä.
Urmas Potkuri
21.01.2007 20:56:17 (muokattu 22.01.2007 10:37:19)

Tarkka on tämä nykyisin. Hih!
Ettehän te nyt vakavissanne voi olla, kai?
Minusta tuntuu joskus, että näissä ei nähdä tai ei haluta nähdä metsää puilta. Soolo on käsittääkseni osa musiikkia ja vain osa. Kokonaisuus on sitten minusta se johon pitäisi piyrkiä ja kokonaisuus ratkaisee. Mutta en kai minä voi näitä hienouksia ymrtää, koskapa olen kuulostellut BigPapan pendejä ja vibroja hiukan niinkuin oppimismielessäkin.........
Teen paljon virheitä. Olen siis persoonallinen.
Mazah
21.01.2007 20:58:27

Mikäs sä olet arvioimaan mun yhteyttä kitaran kanssa? Oon ollut ihan tarpeeksi muuallakin kuin täällä. Jos olen nyt täällä niin onko se sulle niin paha paikka että pitää alkaa heittään asiattomuuksia näissä kehissä? Onko sun toiveissas kenties että en olis näissä kuvioissa enää mukana? Pakko tuottaa pettymys - aion edelleenkin heittää näitä samoja bendejä ja kustuja vibratoja tänne skaboihin.

Tunnen vastahakoista velvollisuutta arvioida toisten skabaajien sooloja koska haluan heidän arvioivan minun. Ja mulle on ihan sama missä sä olet. Tämä täytyy lopettaa ennenkuin saadaan molemmat bannia.
www.farmakonband.com www.myspace.com/avenie www.myspace.com/screamchain www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
BigPapa
21.01.2007 21:10:12

Tunnen vastahakoista velvollisuutta arvioida toisten skabaajien sooloja koska haluan heidän arvioivan minun. Ja mulle on ihan sama missä sä olet. Tämä täytyy lopettaa ennenkuin saadaan molemmat bannia.

Joo lopetetaan vaan, sitäpaitsi sustahan mä en tiedä yhtään mitään missä oot joskus ollut tai olet oleva.
BigPapa
21.01.2007 23:03:52

Onneksi olkoon. Sen kunniaksi tämä biisi, koska sulla on sama syntymäpäivä kuin Benny Hillillä.

http://juki.1g.fi/mp3/Benny%20Hill.mp3

Hienoa..kiitos..mää ja Benny Hill..yes...
Jucciz
21.01.2007 23:18:50 (muokattu 21.01.2007 23:21:09)
Muuten, BigPapa, saanko myös sulta arvion omasta vedostani tähän skabaan, vastalahjana? Jäin pisteittä, joten sulla lienee musiikin ammattilaisena siihen hyvät perusteet. Oliko soundi kehno, fraseeraus vehkeellään vai oliko koko pläjäys vaan fiilikseltään liian kaukana taustan meiningistä? Annoit pojoja kahdeksalle, eli en ollut mielestäsi kahdeksan parhaan joukossa. Olen utelias kuulemaan valintaperusteistasi, jotta tiedän mihin suuntaan kannattaisi soittoa kehittää jatkoa ajatellen.

Ja vastaa ihan reilusti tänne, mun pikaviestilaatikko on jo ihan täynnä. Kestän kyllä julkisen kommentoinnin.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
BigPapa
21.01.2007 23:29:00

Muuten, BigPapa, saanko myös sulta arvion omasta vedostani tähän skabaan, vastalahjana? Jäin pisteittä, joten sulla lienee musiikin ammattilaisena siihen hyvät perusteet. Oliko soundi kehno, fraseeraus vehkeellään vai oliko koko pläjäys vaan fiilikseltään liian kaukana taustan meiningistä? Annoit pojoja kahdeksalle, eli en ollut mielestäsi kahdeksan parhaan joukossa. Olen utelias kuulemaan valintaperusteistasi, jotta tiedän mihin suuntaan kannattaisi soittoa kehittää jatkoa ajatellen.

Ja vastaa ihan reilusti tänne, mun pikaviestilaatikko on jo ihan täynnä. Kestän kyllä julkisen kommentoinnin.

Eiköstä juuri viimeskabassa ollut sitä jupakkaa että jos arvio yhden, niin se ei oikkei toimi, vaan pitäs arvioida sit kaikki?
Jucciz
21.01.2007 23:46:39
Eiköstä juuri viimeskabassa ollut sitä jupakkaa että jos arvio yhden, niin se ei oikkei toimi, vaan pitäs arvioida sit kaikki?

Ei kun pyydän sulta ihan vaan extrapalvelusta, koska sääkin pyysit multa - tällä ei enää oo mitään tekemistä itse skaban kanssa. Mitäänhän en voi pakottaa, mutta ajattelin vaan uteliaisuudesta kysyä kun sinuakin kiinnosti kerran tietää, mitä ajattelin omasta vedostasi - ja jonkinlaisen analyysin heitinkin.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Kinnunen
21.01.2007 23:50:44

AIKA MAHTAVAA SUOLAUSTA POJJAAT!
NÄIN! :DD
::: Downstone :: www.downstone.net
BigPapa
22.01.2007 00:06:58 (muokattu 22.01.2007 00:07:38)

Ei kun pyydän sulta ihan vaan extrapalvelusta, koska sääkin pyysit multa - tällä ei enää oo mitään tekemistä itse skaban kanssa. Mitäänhän en voi pakottaa, mutta ajattelin vaan uteliaisuudesta kysyä kun sinuakin kiinnosti kerran tietää, mitä ajattelin omasta vedostasi - ja jonkinlaisen analyysin heitinkin.

No sanotaan ny vaikka että oli hyvin soitettu sinänsä tohon fakkiin, mutta aika kilttiä ja ei elämän makuista. Varmaan oon ihan väärässä koska voitit skaban, niinkuin sulla on tapana. Mulle ei vaan herännyt sellaisia tuntoja että ton kaverin soiton tunnistaisin seuraavallakin kerralla ja että siinä olisi ollut jotain omaperäistä. Hieman vaivautunut olokin tuli kuunnellessa siinä kohassa 0:52 tai jotain...tulihan sieltä sit doublestoppeja, mutta jonkinlainen pakonomaisuus leimasi koko biisin eteenpäinvientiä. Jotain tällästä. Soundiin olisin kaivannut enemmän rouhetta...no sää tiedät mitä sää teet.

Eiks ne Danpereella sano, että nysse tulee, kun bussi tulee. Pendolinostahan sanotaan kai sit, että josse tulee.
Hammermul
22.01.2007 00:22:57 (muokattu 22.01.2007 00:23:25)

Älkääs ny vielä lopettako. Mä hain popcornit ja extrahapokkaan kokiksen tähän jo.

Vettä kiukaalle:
Kirka Hammett ja sen wahin käyttö & vibraatto
tilu
blues
teoriakitaristit
Harley Benton
Uliuliuli Behringer

Mnet on elämän suola, lisää väittelyä vaadin ma! Antakaa tulla nyt oikein kunnolla!

E: Eiks ne Danpereella sano, että nysse tulee, kun bussi tulee. Pendolinostahan sanotaan kai sit, että josse tulee.

Haha :D
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Ambitus
22.01.2007 01:57:36

ei helvetti. mikä teitä ihmisiä vaivaa? Ette te sen paremmiksi ihmisiksi tule vaikka kuin "väkivallalla" puskette omaa ajatteluanne. Kasvakaa.

Ja itse sooloskabaan kommaan semmosta että jää itelä välistä ku ei ossoo tuota jatsia soittaa. Ambitus veti kyllä taas pisteet kotiin 100 - 0

Kunnon viihdettä...bluespatut suolaa toisiaan! En vetäny pisteitä kotiin tästä skabasta 100-0! Kuitenkin soitin enemmän hutinuotteja kuin kukaan muu, joten henkinen voitto kuuluu minulle;) !!!

lällällää!
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Jucciz
22.01.2007 08:14:57
No sanotaan ny vaikka että oli hyvin soitettu sinänsä tohon fakkiin, mutta aika kilttiä ja ei elämän makuista. Varmaan oon ihan väärässä koska voitit skaban, niinkuin sulla on tapana. Mulle ei vaan herännyt sellaisia tuntoja että ton kaverin soiton tunnistaisin seuraavallakin kerralla ja että siinä olisi ollut jotain omaperäistä. Hieman vaivautunut olokin tuli kuunnellessa siinä kohassa 0:52 tai jotain...tulihan sieltä sit doublestoppeja, mutta jonkinlainen pakonomaisuus leimasi koko biisin eteenpäinvientiä. Jotain tällästä. Soundiin olisin kaivannut enemmän rouhetta...no sää tiedät mitä sää teet.

Okei, eli olisit vaan sanonut suoraan, että olis pitäny soittaa vibratoa, bendejä ja ois pitäny olla bluessärö. Tai vielä ytimekkäämmin: "ei bluesia = ei omaperäistä".

Onko sanonta "When in Rome..." tuttu?

Nojoo, jatketaan ensi skabassa, tää alkaa olla selevä homma. ;)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Jucciz
22.01.2007 08:23:10 (muokattu 22.01.2007 08:27:26)
Oho, onpa kovat pakkaset, pakko panna pitkät kalsarit.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
J.Hollström
22.01.2007 09:28:24
Ei jummi jammi. Joku raja tässä vittuilussa nyt voisi olla, vaikka kuinka asiapohjalla olisi liikenteessä. Asianomaiset tietänee keitä tarkoitetaan. Miksi kiusata vanhempaa miestä, jonka luonne ja tempperamentti jo tiedetään suhteellisen tarkkaan täällä?

BigPapa on yksi harvoista soittajista täällä jonka soolot tunnistaa ensimmäisistä tahdeista. Blues puskee läpi oli tausta mikä hyvänsä. Ja ne jotka tuntee tarkemmin sitä musaa mistä toi Papan soitto ponnistaa, niin tietää millä asialla ollaan liikenteessä. Onhan se hienoo että nuorempi polvi haluaa soittaa monipuolisesti kaikenlaista, mutta ei siinäkään mitään väärää ole, että klaaraa omalla tyylillään ja tunnistettavasti taustasta riippumatta. Papan soolot kärsii usein äänitysteknisistä syistä. Ei varmaan ole nämä nykyajan tietokonepohjaiset systeemit niin hallussa mitä suurimmalla osalla täällä olevista junioreista. Suoraan sanottuna noista Papan sooloista tekisi snadilla tuottamisella paljon parempia. Paksu nahka Papalla ainakin on, kun vielä kaiken ajojahdin jälkeen jaksaa täällä roikkua. Se äänestysepisodikin tilattuine ajojahteineen on tuoreessa muistissa.

Mutta tässä minun ajatukseni aiheesta. "Löysä bendi, oikeen löysä..."

Ei muuta kuin bendailemisiin.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
stratomaster
22.01.2007 10:00:18 (muokattu 22.01.2007 10:04:33)

Kyllä mä ainakin arvostan Papaa soittajana helvetisti. Äijällä on varsinkin noissa parhaissa vedoissaan (tämänkertainen mukaanlukien) sellainen tatsi ja sielukkuus, että siihen on aika monella vielä pitkä matka.

Tiedän, että olen itse keskinkertainen bluesiin jämähtänyt patu, jonka varmaan pitäisi laajentaa ilmaisuaan vähän joka suuntaan. :DD

Halusinpa silti sanoa mielipiteeni.
Viikon palindromi: "Iski noin Anu, repi perunan ioniksi."
PoLFus
22.01.2007 10:05:27

BigPapa on yksi harvoista soittajista täällä jonka soolot tunnistaa ensimmäisistä tahdeista.

Niinpä, mutta..
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
Mazah
22.01.2007 12:25:55

Ei jummi jammi. Joku raja tässä vittuilussa nyt voisi olla, vaikka kuinka asiapohjalla olisi liikenteessä. Asianomaiset tietänee keitä tarkoitetaan. Miksi kiusata vanhempaa miestä, jonka luonne ja tempperamentti jo tiedetään suhteellisen tarkkaan täällä?

BigPapa on yksi harvoista soittajista täällä jonka soolot tunnistaa ensimmäisistä tahdeista. Blues puskee läpi oli tausta mikä hyvänsä. Ja ne jotka tuntee tarkemmin sitä musaa mistä toi Papan soitto ponnistaa, niin tietää millä asialla ollaan liikenteessä. Onhan se hienoo että nuorempi polvi haluaa soittaa monipuolisesti kaikenlaista, mutta ei siinäkään mitään väärää ole, että klaaraa omalla tyylillään ja tunnistettavasti taustasta riippumatta. Papan soolot kärsii usein äänitysteknisistä syistä. Ei varmaan ole nämä nykyajan tietokonepohjaiset systeemit niin hallussa mitä suurimmalla osalla täällä olevista junioreista. Suoraan sanottuna noista Papan sooloista tekisi snadilla tuottamisella paljon parempia. Paksu nahka Papalla ainakin on, kun vielä kaiken ajojahdin jälkeen jaksaa täällä roikkua. Se äänestysepisodikin tilattuine ajojahteineen on tuoreessa muistissa.

Mutta tässä minun ajatukseni aiheesta. "Löysä bendi, oikeen löysä..."

Ei muuta kuin bendailemisiin.

Kyllä mun mielestä esim. sun, Stratomasterin tai varsinkin Velsan soitossa kuuluu enemmän tunne ja yhteys kitaraan. Nyt nukuttuani yön yli on pakko tulla siihen lopputulokseen että ne ovat vain äärimmäisiä makuasioita, toiset tykkää nimenomaan sellaisista bendeistä jotka minusta kuulostavat amatöörimäisiltä ja löysiltä, toivon tosin todella lujaa ettei esim. Pande, Velsa, Kuha, Wanha Wetäjä ja muut kaverit ikinä vaihda tiukkoja venytyksiään mihinkään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)