Aihe: Efekti pedaalit
1
Juippi!
12.01.2007 22:44:46 (muokattu 12.01.2007 22:46:58)
http://www.thomann.de/fi/tech_21_progr_sansamp_bass_driver_di.htm
http://www.thomann.de/fi/tech21_triac_preamp.htm
http://www.thomann.de/fi/ebs_multi_compressor.htm

Mitä suosittelisit näistä efekti pedaaleista, miten hyviä hintalaatusuhteeltaan, hyvät ja huonot puolet, suositteluja jostain toisesta pedaalista.

Oon kuullut että Tech 21 on hyvä laatuinen.. Ja EBS:ltä olen myös kuullut kehuja.
hinta voisi olla jotain luokkaa

Edit: Olen siis hankkimassa efektipedaalia ;)
Olen siis basisti Frozen Mind
sunder
12.01.2007 23:07:09
No mitä nyt noista tajuan, niin sulla on tuossa bassoetuaste, kitaraetuaste ja kompura. Riippuu varmaan aika kovasti siitä mitä oot hakemassa.
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
Cornflake
12.01.2007 23:16:05
Edit: Olen siis hankkimassa efektipedaalia ;)

Nyt sun pitäisi päättää mikä on se efekti mitä haluat. Efekti-spedun käsite on sekin tietty laaja juttu, mutta noista ainakaan eka ja vika eivät omissa mielikuvissa ole varsinaisia efektejä (keskimmäisestä ei ole kokemusta:-).

Efekti on semmoinen mikä duunaa jotain hassua sille soundille. Noi et tee mitään hassua. Mut joo, nää on mun horinoita. Pointti on se että mitä haluat?

Toi kolmikanavainen BDDI on hyvä vehje. Sillä saa eloa soundiin kivasti, varsinkin jos käyttää purkkia etusena ja ohittaa nupin / kombon oman etusen. Olettaen tietty että BDDI kuulostaa paremmalta kuin nupin oma:-) Helppoo.

Toisekseen se on hyvä DI-boxi. Toisaalta tähän tarkoitukseen vielä parempi on tämä yksikanavainen malli, siitä saa SEKÄ kuivan että efektoidun (eh) soundin ulos. Tosta saa molempiin lähtöihin saman... (Vai oliko niin että siinä 1 kanavaisessa oli erikseen kuiva lähtö... Ei muista, hajotin omani = suurin moka miesmuistiin)

Mut joo, hiukkasen makuasia ja tarvekysymys, mä dikkaan siitä yksikanavaisesta enempi. Ei noita kolmea kanavaa kumminkaan mihinkään tartte.

EBS:n kompura taasen on perkeleen pätevä kompura. Siitä on täälläkin kirjoitettu kiljoonaan kertaan (niinkuin on BDDI:stäkin). Lyhykäisyydessään toimii just niinkuin kompuran bassolla pitääkin toimia.

Muttei noista kumpikaan sitä soundia niin jättimäisesti efektoi. Enempikin kiinteyttää ja mureuttaa tjsp. BDDI muokkaa enempi, mutta sekin kuulostaa ihan bassolta:-) Hyvää noi tekee molemmat, kun soittelin trankkuvehkeellä molemmat oli tulessa, nyt en käytä kumpaakaan putkinupin kanssa.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
nykäne
13.01.2007 15:17:48
Iteltäni löytyypi sekä bass driver (se yksinkertain) ja multicomp...emmie enää ilmankaan osaa olla.
päts
Leeni
20.01.2007 04:43:38
itse olin valtaisan tyytyväinen multicomp pedaaliin ennen uutukaista nuppia (carvin b1500) sen jälkeen se on ollut turha.
En silti ole hävittämässä sitä kokoelmista, koska esim. koti/nauhoituskäytössä on paljon käyttöä.

Iteltäni löytyypi sekä bass driver (se yksinkertain) ja multicomp...emmie enää ilmankaan osaa olla.
maximi bassot kaikilla taajuuksilla.
Cockscene
20.01.2007 13:21:07
Lisäilenpäs tähän oman kysymykseni:

Mikä olisi mahdollisimman halpa putki-etuaste?
Jos joku asia on varma, niin se on aivan varma.
Cornflake
20.01.2007 13:36:22
Cockscene:

Eikös noita saa muutamalla kybällä? Toisaalta ei se paska putkietuaste ihan välttämättä ole se autuaaksi tekevä juttu...
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
hemmo
20.01.2007 19:13:02

Art Tube MP.
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
pardy
20.01.2007 20:24:09

Jos haluut mahdollisimman halvan etuasteen, missä on putki, on esim. toi hemmon ehdotus hyvä. Jos taas haet mahdollisimman halpaa putkietuastetta, ni halvin lienee tämä:

http://www.musikding.de/product_inf … p?cPath=52_103&products_id=1033
ötzi
21.01.2007 13:51:06
Onkos kellään kokemusta tällaisesta? ajattelin hankkia vähän keväämällä

http://www.thomann.de/fi/mxr_m181_bass_blowtorch.htm
Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna
horror_
21.01.2007 17:22:53
en oo ikinä edes kuullu tosta efektist...
ite käytän "vaan" Boss ODB-3, toisin sanoen bass overdrive pedaalia :)
ei mun mielest basso tartte muuta, siis eihä bassolle mitään säröö tartte, pidän sitä että se Boostaa sen äänen :D mahtava ääni tulee. suosittelen sitä muille basisteille jotka haluu hevin äänen !

http://www.thomann.de/fi/boss_odb-3_bass_overdrive.htm

siinä olis linkki. halpa ja hyvä pedaali :D !
ajpu
21.01.2007 19:33:21
Lisäänpä tän kysymyksen tähä, että kumpaa suosittelisitte: Zoom B2.1u vai toi Bossin ODB-3?

oon miettiny että jos jommankumman hankkis, mut en tiiä että kumman. Zoomia kävin liikkeessä kokeilemassa, aika hauskanlaisiä ääniä sai ulos mut en oo kokeillu tota bossia.
horror_
21.01.2007 21:05:15
Lisäänpä tän kysymyksen tähä, että kumpaa suosittelisitte: Zoom B2.1u vai toi Bossin ODB-3?
tähänpä helppo vastaus: tuo Zoomihan on ihan Multi efekti pedaali että jos haluaa revittää yksin suosittelen sitä ku siitä saa eri ääniä ja rumpu konee + kaikkee muuta, toisin ku Bossissa (jota itse käytän). Tuo ODB-3 on vain Bass OverDrive Pedaali, Säröpedaali. yleensä näitä käytetään bassoon saadakseen boostia äänelleen ;)
ajpu
21.01.2007 21:47:43 (muokattu 21.01.2007 21:48:29)
saako tosta zoomista säröä? en oo nääs sen pahemmin perehtynyt siihen ku mitä myyjä liikkeessä pikaisesti esitteli:)
Waris
21.01.2007 22:38:25
saako tosta zoomista säröä? en oo nääs sen pahemmin perehtynyt siihen ku mitä myyjä liikkeessä pikaisesti esitteli:)

Kyllä siitä saa useampaa säröä, löytyy mm. ODB-3:n emulointi. Tarjoaa myös SansAmpin emulointia ja monta muutakin säröä. Meneekö lähellekään en tiedä, mutta kyllä tuo minulle on kelvannut hyvin ja muukin pumppu on tykännyt.
Sgoyafton!
ajpu
23.01.2007 17:51:35
Kyllä siitä saa useampaa säröä

No hyvä. taidanpa kallistua sen suuntaan sitten.
Leeni
08.02.2007 22:08:21
Presonus Tubepre

maximi bassot kaikilla taajuuksilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)