Aihe: uus setti
1
hmm...
10.12.2003 00:15:50
joo eli nyt on vähän vaikeuksia päättää että mikä ois hyvä seuraavaks setiks. tarkotus ois raskaampaa musiikkia soitella ja nää pari vaihtoehtoa vaikuttaa ihan lupaavilta.

jos taman starclassic performer tappelis pearlin srx:n kanssa nii kumpi voittais?ja miks?
Alpha
10.12.2003 00:26:01
joo eli nyt on vähän vaikeuksia päättää että mikä ois hyvä seuraavaks setiks. tarkotus ois raskaampaa musiikkia soitella ja nää pari vaihtoehtoa vaikuttaa ihan lupaavilta.

jos taman starclassic performer tappelis pearlin srx:n kanssa nii kumpi voittais?ja miks?

Starkut...ite ainakin pidän tota StarCast-systeemiä parempana, ku Pearlin vastaavaa.

Ja tottahan toki raskaammassa musassa pitää räkki olla, joten Taman PowerTower paljon parempi, kuin Pearlin kanttiraudasta tehty...ja paremman näköinen.

Taman symbaali ständit parempia, ku Pearlilla.

Ja ottakaa huomioon, et nää oli taas näitä "Tama drums and Paiste cymbals forever"-kaverin mielipiteitä...:o)

Tosin pientä kokemusta Pearleista löytyy...
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Paas
10.12.2003 09:09:25
Kyllä nuo kaikki kärkikastin rummut on hyviä. Makuasioistahan se sitten loppupeleissä on kiinni.
Itselläni on starclassic performerit enkä ainakaan vielä ole katunut ostosta.
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Wiitala
10.12.2003 20:37:26
Kyllä nuo kaikki kärkikastin rummut on hyviä. Makuasioistahan se sitten loppupeleissä on kiinni.

Aivan. Kannattaa kuitenkin vertailla pitkän aikaa ennen kuin valitsee. Siis ei pähkäillä iltaisin peiton alla, vaan ihan marssia rumpukauppaan ja soittaa kauppiaalta hermot riekaleiksi. Sitten se on tinkaamisvaiheessa jo niin raunio, että suostuu lähes mihin vaan päästäkseen sinusta eroon.

Itsellä Taman Starclassic Maple, ja pidän itse paljon enemmän kuin Pearlista. (Ei sinänsä että Pearl huono olisi) Taman ständit tosiaan on parempia kuin Pearlin, ja tuo Star-Cast toimii erittäin hyvin. Ei valittamista.
Rumpaleilla on rytmi veressä - basisteilla on veressä lähinnä alkoholia.
Paas
10.12.2003 20:44:39
Itsellä Taman Starclassic Maple, ja pidän itse paljon enemmän kuin Pearlista. (Ei sinänsä että Pearl huono olisi) Taman ständit tosiaan on parempia kuin Pearlin, ja tuo Star-Cast toimii erittäin hyvin. Ei valittamista.

Mitä ständejä tarkoitat(sarjaa)?
drumm
11.12.2003 12:00:56 (muokattu 11.12.2003 12:02:30)
Taman ständit tosiaan on parempia kuin Pearlin

Itse olen täysin vastakkaista mieltä.

Edit: Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että hintaluokka on ehkä sama, mutta specsit aika erilaisia, joten tutustupa niihin.
Paas
11.12.2003 21:46:03 (muokattu 11.12.2003 21:48:24)
Edit: Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että hintaluokka on ehkä sama, mutta specsit aika erilaisia, joten tutustupa niihin.

Jep, niihin kannattaa tosiaan tutustua kunnolla.

Tosta pääset alkuun ihan kotosalla(tai missä tietokoneesi sitten sijaitseekin):

http://tama.com ja http://pearldrum.com
Wiitala
11.12.2003 21:59:07 (muokattu 11.12.2003 21:59:48)
Mitä ständejä tarkoitat(sarjaa)?

Pahan pistit. Ostoaikaisen kataloogin mukaan ne ois HC84BR ja HC83BR-malleja. Sarjasta ei ole hajuakaan, kun on näköjään nettisivuillakin nimet vaihtunut sitten viime lueskelun. : )

Ja saattaapihan tuo olla, että oon vaan tottunut Tamoihin. Pearlikin ihan tasavertainen.
En siis polje Pearlia. (Katsos, tuli sanaleikki...)
Paas
11.12.2003 22:06:21
Pahan pistit. Ostoaikaisen kataloogin mukaan ne ois HC84BR ja HC83BR-malleja. Sarjasta ei ole hajuakaan, kun on näköjään nettisivuillakin nimet vaihtunut sitten viime lueskelun. : )

Ja saattaapihan tuo olla, että oon vaan tottunut Tamoihin. Pearlikin ihan tasavertainen.
En siis polje Pearlia. (Katsos, tuli sanaleikki...)

Sulla on sitte varmaan jotakin "vanhoja" malleja joita ei sitte enää valmisteta kun on ihan eri koodit.
Wiitala
11.12.2003 22:17:58
Sulla on sitte varmaan jotakin "vanhoja" malleja joita ei sitte enää valmisteta kun on ihan eri koodit.

Kolmisen vuotta vanhoja (uutena ostettuja), mutta lähes samoja mitä nykyiset. Tuplajalat, ei stilttiä ja niin poispäin...
Wiitala
11.12.2003 22:39:25 (muokattu 11.12.2003 22:41:20)
roadpro ständien edeltäjiä.

Jep, sitä luulen minäkin. Samoja näyttävät olevan, pikkuisilla muutoksilla.
JanneO
12.12.2003 08:21:33
Ja tottahan toki raskaammassa musassa pitää räkki olla, joten Taman PowerTower paljon parempi, kuin Pearlin kanttiraudasta tehty...ja paremman näköinen.

Tuosta minulla on eriävä mielipide. Mulla itellä oli taman/gibraltarin yhdistelmä räkki, noilla pyöreillä putkilla ja kun siihen tarpeeksi tavaraa lastasi, elkoi klämpit luistamaan, eli koko putki käytännössä pyörimään. Tässä tapauksessa pearlissa ei ole vastaavaa ongelmaa juuri tuon kantikkuuden takia, lisäksi teline on muutenkin tukeva koska kantikas on kantavampi rakenne kuin putkimainen... tosin jos tuolle linjalle lähdetään niin ovaali taas on parempi kuin kantikas ym.

Sitten tama vs pearl osastolle. Eli itselläni oli ennen Tama Starclassic Maple setti ja aivan loistava settii olikin, ei mitään valittamista. Kuitenkin vaihdoin sen edullisempaan pearlin settiin, vanhempaan BLX-sarjaan, eli koivurunkoiseen settiin ja p*rkele, se setti kyllä lyö laudalta tuon taman. (makuasioita, sanoi kettu!).
Ehkä syynä on tuo, että koivusta lähtee enemmän volaa kuin vaahterasta, tosin vanha Grandstar-setti joka oli ennen noita, koivurunkoisuudesta huolimatta ei yllä kummankaan noitten tasolle.

Jos sinulla on laittaa rahaa noihin em setteihin, siis perfomeriin tai srx:n, niin käy kokeilemassa liikkeessä miltä nuo tuntuu, tutustu kiinnityssysteemeihin, ständeihin. Mieti kumpi on SINUN mielestä käytännöllisempi ja kumpi sopii sinulle paremmin. KÄytkö keikoilla, eli mieti rumpujen painoa kun niitä roudaat ym.
Molemmat setit varmasti loistavia, niin soundeiltaan kun muilta ominaisuuksilta.
Paas
12.12.2003 11:07:09
Tuosta minulla on eriävä mielipide. Mulla itellä oli taman/gibraltarin yhdistelmä räkki, noilla pyöreillä putkilla ja kun siihen tarpeeksi tavaraa lastasi, elkoi klämpit luistamaan, eli koko putki käytännössä pyörimään. Tässä tapauksessa pearlissa ei ole vastaavaa ongelmaa juuri tuon kantikkuuden takia, lisäksi teline on muutenkin tukeva koska kantikas on kantavampi rakenne kuin putkimainen... tosin jos tuolle linjalle lähdetään niin ovaali taas on parempi kuin kantikas ym.

Sitten tama vs pearl osastolle. Eli itselläni oli ennen Tama Starclassic Maple setti ja aivan loistava settii olikin, ei mitään valittamista. Kuitenkin vaihdoin sen edullisempaan pearlin settiin, vanhempaan BLX-sarjaan, eli koivurunkoiseen settiin ja p*rkele, se setti kyllä lyö laudalta tuon taman. (makuasioita, sanoi kettu!).
Ehkä syynä on tuo, että koivusta lähtee enemmän volaa kuin vaahterasta, tosin vanha Grandstar-setti joka oli ennen noita, koivurunkoisuudesta huolimatta ei yllä kummankaan noitten tasolle.

Jos sinulla on laittaa rahaa noihin em setteihin, siis perfomeriin tai srx:n, niin käy kokeilemassa liikkeessä miltä nuo tuntuu, tutustu kiinnityssysteemeihin, ständeihin. Mieti kumpi on SINUN mielestä käytännöllisempi ja kumpi sopii sinulle paremmin. KÄytkö keikoilla, eli mieti rumpujen painoa kun niitä roudaat ym.
Molemmat setit varmasti loistavia, niin soundeiltaan kun muilta ominaisuuksilta.

Tohon on kyllä nyt tiivistetty erittäin hyviä neuvoja joten tuon kirjoituksen voi hyvin mielin allekirjoittaa.

Siitä räkistä vielä. Tuo pyöreä putki vs. kantikas putki on vähän sellanen homma että täytyy miettiä tarkoin että millä tavalla aikoo ripustaa siihen tavaraa ja mitä siihen ripustaa.
Jos aikoo 14" suurempia tomeja pistää räkkiin roikkumaan niin pyöreällä putkella varustetun räkin klämppejä joutuu kyllä kiristämään aika tiukalle eikä välttämättä pysy sittenkään(alkaa pyörimään) . Mutta jos siihen kiinnittää cymbaaliständin varsia ja pienempiä räkkitomeja niin se toimii vallan loistavasti(helpompi asetella kun putki on kaareva joten saa aseteltua kaiken sillä tavalla itsensä ympärille mikä taas on hankalampaa kulmikkailla ja suorilla putkilla. Niissä kulmikkaissa ja suorissa(pearl) putkissa raskaammatkin vermeet pysyvät varmasti hieman paremmin.
Sittenhän siinä on sitten vielä se ulkonäkö aspekti joka monelle saattaa olla tärkeä. Minun mielestäni pearlin räkki on hirveän näköinen kapistus mutta makuasiahan se on.

Mainoskatko: Minulla on taman power tower räkki laajennusosalla(siis kaksiosainen) myynnissä m.netin torilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)