Aihe: Afrikkalaiset lyömäsoittimet
1
Renki
21.01.2007 12:35:28

Tämmönen kysymys mulla olisi, että kun lueskelin Kangaban http://www.kangaba.com/ kotisivuja niin Dundunien esittelysivulla luki näin:

They also come with an iron bell fixed on the top, that can be hit using the other hand with a iron stick or ring.

Ja se mikä mua mietyttää tässä on tuo ring. Sormushan se on eikö niin!?
Me soitetaan yleensä dunejen kelloja rautatikulla ja mistään sormuksesta en ole ikinä kuullukkaan, mutta monesti katsoessa youtubesta videonpätkiä mie olen ihmetellyt, että millä hengarilla ne oikeen hakkaa niitä kellojansa kun ei mitään tikkua näy.

Tietääkö kukaan tästä sormuksesta yhtään tarkemmin? Mää nimittäin haluaisin kokeilla tota juttua. Lähinnä mua kiinnostaa, että onko se sormus ihan vaan tavallinen sormus vai onko siinä jotakin erikoista?

Kiitos!

T: Joona
Jos ois rummut niin vois soittaa.
Renki
21.01.2007 13:15:25

Tuli vielä mieleen tosta Kangabasta... onko täältä kukaan ikinä tilannu tuolta mitään tai jonku kaveri?
Mulla on Kangaban djembe, mutta ostin sen diilerin kautta. Lähinnä kiinnostaisi n. tietää, että paljonhan maksaisi jos tuolta tilaa suoraan?
moderndrummer88
22.01.2007 10:46:36
Kiinnostava yhden miehen keskustelu :)
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Youni
22.01.2007 15:05:07
Itse asiassa reggaekomppaus ja frikkalaiset perkussiot kiinnostaisivat muakin, mutta eipä ole possea jossa soittaa.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Renki
22.01.2007 18:17:20 (muokattu 22.01.2007 18:19:14)

Kiinnostava yhden miehen keskustelu :)

Skitsofreenikkohipille se ei ole mikään ongelma.

Vaikka nyt on vasta tammikuu laukkaavat unelmat jo puistosessioista. Se on nimittäin parasta mitä minä tiedän. Olisipa tosi hienoa jos saisi ensi kesäksi järjestettyä jonkun Drum circle- jutun puistoon... Muutama video on tullut mualimalta näistä nähtyä ja hitto mikä tunne niihin on taltioitu. 50 Ihmistä paukuttaa ihmeellistä polyrytmiä ilmaan ja toiset laittaa tanssiksi.

EDIT: Levyltä soi tällä hetkellä Marleyn pour down your sunshine
Renki
30.01.2007 15:37:23

Onko kenelläkään tullut vastaan missään kunnollisia Djembe-kasseja, jotka ihan oikeasti kestää roudaista eivätkä repeile saumauksista?
Wiitala
31.01.2007 16:01:36
Onko kenelläkään tullut vastaan missään kunnollisia Djembe-kasseja, jotka ihan oikeasti kestää roudaista eivätkä repeile saumauksista?

Itsetehdytkin ovat huomattavasti parempia kuin nämä yleisesti myytävät "kangaskassit". Vaivaahan siinä kyllä on kun itse ompelee, mutta laittaa vaikka äiteen asialle, jos ei itsellä aika/taidot riitä... ;)
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Renki
31.01.2007 17:50:41

Yksi ajatus on että ostaisi rummulle sopivan merimiessäkin esmes salaisesta agentista ja tekisi siihen hihnat itse. Mulla on kyllä aikaa nyt ommella kun oon sairaslomalla. Samanhintainen siitä kyllä tulee kuin tavan djembekassista, mutta kyl mää luulen,että se ainakin sitten kestäisi. Samanlaista ratkaisua on ajatellut myöskin dundunien osalta.
Tässä on vaan miinuspuolena se ettei niissä kasseissa oo mitään pehmusteita joten osumavammoja saattaa roudailussa tulla. Toisaalta voihan sitä aina laittaa jonkun viltin
tai retkipatjan rummun ympärille, mutta mää luulen ettei niitä kukaan kuitenkaan jaksa veivailla pitemmän päälle.Varsinkin kun rummun saaminen pehmusteineen säkkiin ois kuitenkin aika vaivalloista epäilen.
Danko
31.01.2007 18:02:12

Tuo millen pussi on ainakin hinta-hupi-laatu-suhteeltaan osoittautunut ihan nokkelaksi. http://www.thomann.de/fi/millenium_12_djembe_bag.htm
Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir
Anderos
11.03.2018 09:57:58
Moro! Pystyyköhän näihin keskusteluihin lisäämään kuvia? Mulla ois kotona jonkunsortin Djembe rumpu mut ei pienintäkään aavistusta mistäpäin maailmaa tai minkä niminen rumpu kyseessä... ois kiva tietää mikä mahtaa olla? Mut pitäs saada kuva siitä tähän
Weetoz
11.03.2018 10:12:29
Anderos: Moro! Pystyyköhän näihin keskusteluihin lisäämään kuvia? Mulla ois kotona jonkunsortin Djembe rumpu mut ei pienintäkään aavistusta mistäpäin maailmaa tai minkä niminen rumpu kyseessä... ois kiva tietää mikä mahtaa olla? Mut pitäs saada kuva siitä tähän

Kuvia ei suoraan saa näkymään täällä keskustelun puolella, mutta voit tietenkin ladata kuvan jonnekin muualle nettiin, ja sitten kopioida siitä linkin tänne. Esim. täällä muusikoiden.netissä saat helposti laitettua tonne omiin kuviin sen.
Anderos
11.03.2018 11:18:42
Jes kiitos... nyt sain ladattua omiin kuviin siitä rummusta ja myös tohon avatar kuvaks..mut jos jollakin sattuis olemaan hajua mikä rumpu mahtaa olla kyseessä ja mistäpäin maailmaa ni kertokaa ihmeessä mullekkin
jazzmies
11.03.2018 15:06:38
Anderos: Jes kiitos... nyt sain ladattua omiin kuviin siitä rummusta ja myös tohon avatar kuvaks..mut jos jollakin sattuis olemaan hajua mikä rumpu mahtaa olla kyseessä ja mistäpäin maailmaa ni kertokaa ihmeessä mullekkin

Tulee mieleen jokin sabarin sukulainen. Eli jonnekin Senegalin lähialueille mennään. http://waawafrica.com/product/sabar-drum/
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Anderos
15.03.2018 14:45:36
Kiitti vinkistä... löysin myös Zimbabwelaisia tongarumpuja jotka oli vähän samantyyppisiä mut en ihan samanlaista ... oisko kellään aavistusta mitä tommosesta kehtais pyytää jos lähtis myymään?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)