Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hughes & Kettner Switchblade 100W
1 2 3 4 58 9 10 11 12
joet
16.01.2007 15:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs tuosta ollaan mieltä, olisiko kannattava hankinta? ja mitä yleensä olette mieltä H&K vahvistimista?
 
McNulty
16.01.2007 15:42:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs tuosta ollaan mieltä, olisiko kannattava hankinta? ja mitä yleensä olette mieltä H&K vahvistimista?
 
Switchbladesta en osaa sanoa mitään. Mulle kun "in-built" efektit ovat yleensä se viimeinen karkote. Omistan kuitenkin H&K Trilogyn ja tyytyväisempi en voisi olla. Miulla on käynyt jos jonkin sortin putkipeliä (comboa, nuppia, räkkiä yms.) mutta Trilogyn kanssa natsas vain kerrasta. Siinä on just ne ominaisuudet ja soundit jotka haluankin vahvistimesta. Monipuolinen clean (löytyy pehmeyttä ja pyöreyttä, mutta tarvittaessa sparklea ja kolinaa), crunch-kanava boostin kera (sieltä irtoaa kevyestä bluesrososta aina metallicaan ja iron maideniin) sekä sitten Lead ja Ultra Lead kanavat, joilla tyydytän hi-gain tarpeeni paremmin kuin hyvin. Helppo käyttää, hyvät säädöt (vaikuttaakin oikeasti jotain, toisin kuin DSL100:n kanssa), on loopit ja midit, presencet ja ties mitä.
 
Ylpeänä H&K omistajana tilasin tietysti pari H&K paitaa ja liputan kyllä H&K:n puolesta. Kovin aliarvostettu ja "tuntematon" merkki ainakin meillä täällä Suomessa. Toisaalta se on hyväkin... säilyy oma persoonallinen soundi :)
 
Suosittelen visiittiä Äffälle ja testailemaan.
 
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Buffa D
16.01.2007 20:06:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljonkos muuten jouduit Trilogystä maksamaan?
 
persemoi.
McNulty
16.01.2007 20:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljonkos muuten jouduit Trilogystä maksamaan?
 
Käytettynä ostin, tonnin pintaan siis.
 
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Buffa D
16.01.2007 21:32:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vitsi tota kyl tekis mieli. Tietäisin kans yhen mestan mistä sais käytettynä tonnilla.
Ja kohta kun täyttää vuosia, niin luultavasti saa viel jonkun verrans sponsorointia vanhemmilta. MUHAHAHAA!
Pitää vaan toivoo, ettei kukaan vie sitä.
 
persemoi.
saastara
16.01.2007 22:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonni tuosta Trilogysta ei ole laisinkaan huono kauppa.. Ja jos eivät tiet sittenkään käy yhteen niin lähes 100% varmasti saa omansa takaisin kun eteenpäin myy.
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Lancelot
17.01.2007 06:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonni tuosta Trilogysta ei ole laisinkaan huono kauppa.. Ja jos eivät tiet sittenkään käy yhteen niin lähes 100% varmasti saa omansa takaisin kun eteenpäin myy.
 
Ei se uutenakaan ihan mahdottoman hintainen ole..
 
juso
17.01.2007 10:14:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuukaudenpäivät on ollut satanen switchblade. Totta tosiaankin oon tykänny juuri monipuolisuuden ansiosta. Monipuolisuutta lisää se että vahvistimen säädöt voi tallentaa muistiin. Vahvistimessa kaksi mastervolumea joista toisella säädetään yleinen soiton voimakkuus ja toinen on ohjelmoitavissa. Hyödyllinen esim sooloissa joissa kanava pysyy samana mutta nostetaan vaan masterilla ääntä lisää. Kaiku ja delay on ihan laadukkaan kuuloisia.
 
jussimus
17.01.2007 11:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se uutenakaan ihan mahdottoman hintainen ole..
 
Juuei. Ite tilasin Musik-Produktivista, hinnaksi tuli rahtikuluineen 1260. Ja allekirjoitan kaiken mitä Bonecrusher tuolla ylempänä sanoo. Trilogy on kyllä sellanen vahvari mikä ei meikäläiseltä varmasti ikinä lähde kiertoon.
 
joet
20.01.2007 22:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkähän kaapit sopivat parhaiten tuohon Trilogyyn? tai mitä käytätte?
 
jussimus
21.01.2007 11:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkähän kaapit sopivat parhaiten tuohon Trilogyyn? tai mitä käytätte?
 
Mun jäsenkuvauksesta näet, mitä tsydeemiä käytän. Mulla tuo tsydeemi toimii aivan loistavasti.
 
McNulty
21.01.2007 13:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkähän kaapit sopivat parhaiten tuohon Trilogyyn? tai mitä käytätte?
 
Mielestäni V30-varusteiset kaapit sopivat vallan mainiosti Trilogyn kera. Trilogy puskee aika paljon alakertaa tarvittaessa ja tuo middlekkyys on pelkästään positiivinen juttu. Moni puhuu jatkuvasti siitä V30:n "ylämiddlepiikistä" mutta minun mielestäni se on pelkkää paskapuhetta. Ok, onhan se middlekkäämpi mitä esim. joku G12T-75 mutta ei todellakaan mikään "piikki". Kohouma korkeintaan :)
 
Greenbackien kera Trilogy toimii myös, mutta tosiaan niitä saa pinota sen 4kpl ennenkö 100W tehonkesto saavutetaan. 4x12" kaapin kanssa kuitenkin yksi varteenotettava vaihtoehto. 2x12" kaappiin ne V30:t tai sitten Eminencen Texas Heatit. Eminence-osastoa kannattaa muutenkin silmäillä... sieltä löytyy paljon hyviä elementtejä. Itse olen "jämähtänyt" noihin Celen V30. Niissä on minua miellyttävä soundi. Toimivat niin hi-gain osastolla kuin myös puhtaiden ja kevyiden "retrorock" crunchien kanssa.
 
Fuck HiFi, Bring In The Gain! -Mä
Härski
21.01.2007 13:57:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylpeänä H&K omistajana tilasin tietysti pari H&K paitaa ja liputan kyllä H&K:n puolesta. Kovin aliarvostettu ja "tuntematon" merkki ainakin meillä täällä Suomessa. Toisaalta se on hyväkin... säilyy oma persoonallinen soundi :)
 
Heh, en ole paitoja vielä tilannut, mutta allekirjoitan kaiken hyväperseavatar-jäsenen kertoman. Hughes&Kettnerissä on sitä jotain. Mistäs noita paitoja saa Suomesta? Epäilemättä äfFästä, mutta löytyykö muualta? Mitä makso?
 
Härski
21.01.2007 13:58:42 (muokattu 21.01.2007 13:59:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkähän kaapit sopivat parhaiten tuohon Trilogyyn? tai mitä käytätte?
 
Itelläni on Marsun 1960, jossa on siis ne perus G12T-75 ämyrit. Oon suunnitellut vaihtaa V30:t tilalle, mutta toisaalta soundissa ei ole tällä hetkellä mikään vialla. Eli kyllä nuokin toimii sen kans, ainakin mulle.
 
Härski
21.01.2007 14:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trilogy on kyllä sellanen vahvari mikä ei meikäläiseltä varmasti ikinä lähde kiertoon.
 
Tää ku oiski totta, ni oisin onnellinen. Mun suurena haaveena on edelleen H&K:n Triamp MK II, jota oon gasitellut oikeastaan siitä lähtien, kun se ilmestyi. Sitä ennen vatsahaavoja aiheutti Triamp MK I, joka oli myös hyvä. Huttusella olis tuo MK II, pitänee lähteä fiilistelemään... mut mut... sitä lottovoittoa odotellessa.
 
McNulty
21.01.2007 14:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, en ole paitoja vielä tilannut, mutta allekirjoitan kaiken hyväperseavatar-jäsenen kertoman. Hughes&Kettnerissä on sitä jotain. Mistäs noita paitoja saa Suomesta? Epäilemättä äfFästä, mutta löytyykö muualta? Mitä makso?
 
Sieltähän niitä, äFfältä. Ylhäinen niitä vissiin hoitaa. Mietin vain just, että vois melkein tilata tuolta H&K:n merchandise-palvelusta. Paidat olisivat halvempia mitä tuo F-pyytää ja jos sitä kerralla tilaisi useamman. Innokkaita? :)
 
Fuck HiFi, Bring In The Gain! -Mä
Härski
21.01.2007 14:11:55 (muokattu 21.01.2007 14:21:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sieltähän niitä, äFfältä. Ylhäinen niitä vissiin hoitaa. Mietin vain just, että vois melkein tilata tuolta H&K:n merchandise-palvelusta. Paidat olisivat halvempia mitä tuo F-pyytää ja jos sitä kerralla tilaisi useamman. Innokkaita? :)
 
No jos siitä tulee ihan selkeästi halvempi hinta/paita, niin pari paitaa voisin olla halukas pinoon laittamaan. Pitää katella, josko sieltä muutakin roinaa repis...
 
EDIT: Kattelin tuolta Kettnerin mechareista, notta perkele, siellähän puhutaan Suomea! Jep, 3 paitaa tilaan, jos saadaan jengi kasaan. Eivät olleet edes pahan hintaisia.
 
Härski
21.01.2007 22:39:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosto. Sekä paitojen, että itse switchbladen takia (Niivvvarmaa).
 
huru_ukko
26.01.2007 14:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Switchblade oli fasulla tarjouksessa 1599,- 4x12 kaapin kera.
Lähti mukaan pienen testailun jälkeen. Ainakin niistä mihin vertailin niin vakuutti parhaiten (Marsu DSL, Peavey xxx, laney vh100r - tämä tosin hyvä myös). Hyvät soundit (tosin vanha vahvari oli ikivanha trankkucombo) ja paljon "bottom-endiä" ultra kanavalla. en ole kaikkia hyviä soundeja ees "löytänyt" vielä. Säätämiseen menee aina aikaa, ja varsinkin kun pääsi vasta eilen treenikselle testaan kunnolla.
 
Ei kannata pelätä ohjelmoitavuutta, niinkuin itte. Tuo on TODELLA HELPPO KÄYTTÄÄ. Ja hyvän soundin saa talteen ihan tosta vaan, ei tartte kikkailla.
 
Tähän mennessä ainakin suosittelen. pelkkä nuppi ois lähteny 1250,-.
 
williams
26.01.2007 17:40:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaverini osti switschblade 100:sen ja on siinä poijjaat kyllä hyvät ominaisuudet ja saundit.
Johto kiinni ja erillaiset saundit painetaan muistiin vahvistimesta ja pedaalilla ohjataan muistiin merkittyjä saundeja. Voi jumankauta kun se on vielä hieno. Ostaisin jos olisi rahaa. Ja se, että sillä voi soittaa pienellä ja saundi on vielä todella hyvä.
 
love is meant to live forever
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «