Aihe: Amatöörin valinta?
1 2 3 4 5
Korzen
06.01.2007 11:27:23
Joku laajennuslevy, siis soundimoduuli vai, tuolle syntikalle. Syntikassa ois vasarat. Mitä aftertouchilla tarkoitetaan? 3 akupianosoundia, 64 (65) jotain muuta.

Se 64 voices tarkoittaa CME:llä polyfoniaa, soundeja siinä on neljä.

Aftertouch:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 6&t=79482&o=0&#p2060051
Klezberg
06.01.2007 12:29:13

Heitänpä tähän perään kun alkaisi olla masterkoskettimiston tarve. Tarve tulee siitä, että totuttuani digipianon kosketukseen alkoi kotistudion masterkoskettimistona toiminut SY77 tuntua aivan liian lepsulta, varsinkin pianojuttuja soittaessa.

Katselin netistä ja CME:t ainakin vaikuttivat kiinnostavilta. Tilaa ei kuitenkaan ole täyspitkälle koskettimistolle; SY77 on 61-koskettiminen ja sen isompaa en tuonne mielelläni laita.

Nuo lyhyemmät tuntuvat usein olevat puolipainotettuja. Millaisia kokemuksia niistä on, varsinkin pianoon tottuneilla?
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
baron
06.01.2007 12:57:38

Nuo lyhyemmät tuntuvat usein olevat puolipainotettuja. Millaisia kokemuksia niistä on, varsinkin pianoon tottuneilla?

Aina v-ttaa sellaisella soittamisen aloittaminen, mutta vähän aikaa soitettua unohtaa, että alla pilipalivehje ja alkaa sujua.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Klezberg
06.01.2007 13:16:44

Aina v-ttaa sellaisella soittamisen aloittaminen, mutta vähän aikaa soitettua unohtaa, että alla pilipalivehje ja alkaa sujua.

Ei kuulosta lupaavalta. Nuo minun kotistudiohommat on sellaisia että pitäisi aika nopeasti saada osuuksia talteen eikä huvita käyttää aikaa totutteluun.
WanhaWetäjä
06.01.2007 14:09:08

Ei kuulosta lupaavalta. Nuo minun kotistudiohommat on sellaisia että pitäisi aika nopeasti saada osuuksia talteen eikä huvita käyttää aikaa totutteluun.

Eiks noissa softapianoissa ole sellanen logiikka että ne on melko pianomaisia soittaa vähän lepsuimmillakin koskettimilla?Eli joutuu käyttään voimaa enemmän, ikäänkuin soittaisi oikeaa pianoa?

Mulla on Trinity Pro masterkiipparina ja soittelen noita Logicin ja Garagebandin "halpis"softasynia/pianoja, mun mielestä soittotuntuma on ihan ok, verraten siihen jos soittaisin audiona/midina Trinityn omilla pianosaundeilla, no ne nyt on muutenkin aika vaatimatonta tasoa, onhan tuo 10 vuotta vanha vehe.Trinityn tatsi on kuitenkin aika jämäkkä ja hyvä moneen muuhun synaan verrattuna.

Mutta joku tollanen painotettu mun pitäs kans hankkia, pitäs olla vielä sellanen joka toimii keikalla...
Jammu S90 ES olis unelma, hinta on kyllä niiiin suolanen jotta...mutta siinä oliskin sitten synat ja pianot ja kontrollerit samassa paketissa.Ja helevetin hyvät saundit.
Ostan Casion kun täytän 50v...
Klezberg
06.01.2007 14:46:13

Eiks noissa softapianoissa ole sellanen logiikka että ne on melko pianomaisia soittaa vähän lepsuimmillakin koskettimilla?Eli joutuu käyttään voimaa enemmän, ikäänkuin soittaisi oikeaa pianoa?

Voi olla, mutta minulla soundit tulee enimmäkseen Fantom-XR:stä. Voisi tuohon pc:henkin toki jonkin softapianon hankkia, nyt kun vääntöä taas riittää. Fantom-XR:n pianosoundi on turhan tumma noilla sisäänrakennetuilla sampleilla.

Mulla on Trinity Pro masterkiipparina ja soittelen noita Logicin ja Garagebandin "halpis"softasynia/pianoja, mun mielestä soittotuntuma on ihan ok, verraten siihen jos soittaisin audiona/midina Trinityn omilla pianosaundeilla, no ne nyt on muutenkin aika vaatimatonta tasoa, onhan tuo 10 vuotta vanha vehe.Trinityn tatsi on kuitenkin aika jämäkkä ja hyvä moneen muuhun synaan verrattuna.

Minäkin olin ennen ihan tyytyväinen tuon SY77:n tatsiin ja pidin sitä jämäkkänä. Ei kai pitäisi sotkeutua noihin pianoihin ollenkaan.
Rojekti
10.01.2007 21:17:34 (muokattu 11.01.2007 00:22:36)
Nyt söi miestä, tilaamani Prokeys 88 tulee vasta kuukauden päästä, eli kuuden viikon päästä vasta olisi omaa tavaraa.

Kykenenkö ikinä odottamaan vai vaihdanko vain rajusit johonkin toiseen?

Suosituksia?

Hintaluokka oli max. 650€, omia soundeja, ei paljoa, 3 pedaalit, vasarakoskettimisto 88, usb/midi...

edit:
EI pysty ei. Tilasin tuon sitten suomesta, ruvestahan se oli mutta i have done it!

edit:
ei kun siis musik-produktivesta. Minkähän sorttinen tuo liike on,nopea tms.?
Jos ylläoleva viesti ei miellytä, se on luultavasti sarkastinen.. toisaalta, jos se miellyttää, saat olla lähes satavarma että se on sarkastinen.
Rojekti
16.01.2007 12:12:12
Surku: tuplaposti!

Tilasinpa Oulun Soitin ja Tarvike- liikkeestä tuon prokeysin.

Thomannilta siis ois irronnut 599€, tuolla maksoi 638€, mutta mainitsin tuollaisesta pienestä hintaerosta niin alennettiin se 600 + rahti 20 euroa. Matkahuollon kautta tuleepi.

Mutta perhanan hienoa! Vihdoinkin saatiin homma liikkeelle. Kirjoitan tänne heti kokemuksista. Tuota vehjettä (Prokeys 88) on niin hitosti dissattu ja sitten toisaalta kehuttu että ei tiedä mitä tulee. Sokko-ostamista. Mutta mulle kelpaa vähän vähempikin.

Kymmenen liikettä nyt jankattu ja käyty läpi; 50% ei varastossa, loput 50% ei toimita Suomeen tai liian kallista.. tämä oli AINOA liike josta nuota sai, outoa.
Ugn stagn agn pagn.
Leikari
16.01.2007 14:31:55
.. totuttuani digipianon kosketukseen alkoi kotistudion masterkoskettimistona toiminut SY77 tuntua aivan liian lepsulta, varsinkin pianojuttuja soittaessa.

minulla on sy-77 ollut pitkään masterkiipparina ja synana. Vaikka se synahommissa on mielestäni varsin hyvä (sopiva jäykkyys eri tyyppisiin soundeihin, velocity ja aftertouch) on pianonsoitto häiritsevän epäaitoa (vertailukohteena mm. olohuoneen pystypiano). Synapianoa kuitenkin sen verran vähän tarvitsen, että olen yrittänyt pärjätä - täyspainotetut koskettimistot ovat sitten pidempiäkin (sekä hyvä että haitta). Väliin on kyllä ollut lähellä heittää koko laite mäkeen ja hommata vaikka motif 7/8 FM-kortilla ... aika paljon pitäisi laittaa pätäkkää enkä tiedä, että saisiko oikein vastinetta kun motifin allround -soundeille ei paljoa ole käyttöä.

Katselin netistä ja CME:t ainakin vaikuttivat kiinnostavilta. Tilaa ei kuitenkaan ole täyspitkälle koskettimistolle; SY77 on 61-koskettiminen ja sen isompaa en tuonne mielelläni laita.

eikös CME6 ole ihan perus-jousikoskettimillinen kiippari? CME8:lla saisi pianotatsin ja turhaa mittaa...
Soitetaan jamia!
Klezberg
17.01.2007 08:11:05

eikös CME6 ole ihan perus-jousikoskettimillinen kiippari? CME8:lla saisi pianotatsin ja turhaa mittaa...

Sitäpä tässä kyselinkin millainen noiden lyhyempien CME:eiden tatsi on. Ei sitten taida olla lyhyempiä koskettimistoja joissa olisi riittävän pianomainen tuntuma. Täytyy joko miettiä saisiko täyspitkälle tehtyä tilaa tai sitten täytyy alkaa äänittää piano olohuoneessa.
baron
17.01.2007 08:15:47

Sitäpä tässä kyselinkin millainen noiden lyhyempien CME:eiden tatsi on. Ei sitten taida olla lyhyempiä koskettimistoja joissa olisi riittävän pianomainen tuntuma. Täytyy joko miettiä saisiko täyspitkälle tehtyä tilaa tai sitten täytyy alkaa äänittää piano olohuoneessa.

Mä aikoinaan etsin kevyttä, jossa olisi pianomainen tatsi enkä kyllä löytänyt. Täytyy olla täyspitkä ja sitten kai se vararakoneistokin siellä sisällä lisää painoa.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Rojekti
17.01.2007 13:18:28 (muokattu 17.01.2007 15:17:49)
Uskomattoman vaikea saada tuo Prokeys!!

Ei millään tunnu onnistuvan. Joka paikassa loppu. Just kun sain Oulun liikkeestä tilailtua kamalan helpotuksen myötä, ilmottivat että viimenen myytiin just. Helvetti!

EDIT

Okei, olisiko aika vaihtaa kohdetta?

Siis.. kaikki pianonsoiton perustarpeet: hyvä pianosoundi, vasarakoskettimet 88, exp. soste. ja sustain- pedaalit. Ei mikään iso mööpeli vaan kompakti paketti. Pitäis saada USBn kiinni. Ei inspaa ne autom. sävellykset yms 500 soundia, muutama 10 hyvää soundia niin elämä hymyilee!

edit2: joop, niin ihmeellistä kuin tämä elämä onkin, löysin yhden käytetyn kuin-uusi- version. hieno juttu!
Ugn stagn agn pagn.
BubbleBob
20.01.2007 23:42:59

Hienoa kuulla, aistin jo tuskas'
Laita kommenttia, miltä maistuu?
Floating out of the Screen..
juhist
21.01.2007 02:18:40
Tampereen DLX-musiikissa testasin KORG K61P:ää.
Omiin vaikkukorviin kuulosti ihan kivalta pianot ja urkumallinnokset.
Mitään mistään tietämättömänä tykkäilin koskettimien kyvystä reagoida soittovoimakkuuteen, vaikka eivät tainneet olla edes puolipainotteiset.

tos t-linkki, kalliitkaan eivät ole
http://www.thomann.de/fi/korg_k61p.htm

itellä menee harkintaan, kotidemoiluun vaikuttivat oivilta...
BubbleBob
21.01.2007 13:53:04

Tarkoitin tuskalla hankalaa hankintaa :)
Ole sitten varovainen, tuollaisen +20 kiloa on joskus sattunut vahinkoja, eli pikku varovaisuus ja ennakointi maksaa itsensä monta kertaa takaisin.
Floating out of the Screen..
Rojekti
21.01.2007 13:58:50 (muokattu 21.01.2007 14:02:12)
Tarkoitin tuskalla hankalaa hankintaa :)
Ole sitten varovainen, tuollaisen +20 kiloa on joskus sattunut vahinkoja, eli pikku varovaisuus ja ennakointi maksaa itsensä monta kertaa takaisin.

Heh, joo. Oli kyl uskomattoman vaikea saada tuo vehje. Pian matkahuollosta soitetaan "teille olisi paketti, mutta siis.. linja-auto, jossa paketti oli, ajoi kolarin" yms, "vakuutus ei voimassa" jne. 25-30 kiloa tosiaan..

Mitäs muuten sanotte, mulla on tuollainen perus yksöis-x-standi, onko sen päälle fiksua laittaa 26-kiloinen soitin?

edit: taitaa olla juurikin tuo mustana:
http://www.thomann.de/fi/km_18940s_keyboardstaender.htm

Kaksois-x-standi kestää 100 kiloa tuote-esitteiden mukaan, maalaisjärki sanoo että yksöis on sitten 50kg, mutta lieneekö totta?
Ugn stagn agn pagn.
Leevo
21.01.2007 14:19:16

Mitäs muuten sanotte, mulla on tuollainen perus yksöis-x-standi, onko sen päälle fiksua laittaa 26-kiloinen soitin?

edit: taitaa olla juurikin tuo mustana:
http://www.thomann.de/fi/km_18940s_keyboardstaender.htm

http://www.k-m.de/KEYBOARD-STAND.3+M5cfac2cb33d.0.html
Maximum load capacity: 40 kg

Kuulostaa vahvalta liioittelulta ihan näin tuota kyseistä telinettä tuntematta. Eiköhän se tuon soittimesi kestä, mutta tuskinpa kovinkaan vakaa ratkaisu tulee olemaan. Tässäkin tapauksessa kokeilemalla selviää...

Keikalle sitten ostat jonkun kunnon telineen, joohan?
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
Rojekti
21.01.2007 14:47:42
http://www.k-m.de/KEYBOARD-STAND.3+M5cfac2cb33d.0.html
Maximum load capacity: 40 kg

Kuulostaa vahvalta liioittelulta ihan näin tuota kyseistä telinettä tuntematta. Eiköhän se tuon soittimesi kestä, mutta tuskinpa kovinkaan vakaa ratkaisu tulee olemaan. Tässäkin tapauksessa kokeilemalla selviää...

Keikalle sitten ostat jonkun kunnon telineen, joohan?

Ok, kiitos. Kokeilen.

Keikka-ajatus on viel melko ajankohdaton ;) mutta kyllähän sellaselle kunnon standi pitää sit hankkia.
Ugn stagn agn pagn.
kepulainen
21.01.2007 15:56:20
Ok, kiitos. Kokeilen.

Keikka-ajatus on viel melko ajankohdaton ;) mutta kyllähän sellaselle kunnon standi pitää sit hankkia.

Ei tuu kestämään. Tai varmasti se siinä pysyy paikallaan, mutta soittaessa ei. Ei se nyt voi olla viidestäkympistä kiinni, osta tupla-x, niin ei tarvii ostaa kahta telinettä kun toteat ensimmäisen itsekin paskaksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)