Aihe: Ibanez SZ520 ?
1
Hakkis
06.12.2003 16:57:00
Onko kenelläkään kokemusta? Näyttää hienolta, mutta..
Kaulan profiili olisi kanssa kiva tietää.
Kiitos jo etukäteen!
Vanalkar
08.12.2003 10:31:31
Onko kenelläkään kokemusta? Näyttää hienolta, mutta..
Kaulan profiili olisi kanssa kiva tietää.
Kiitos jo etukäteen!

Hyvä kitara. Eipä oikein muuta voi sanoa kun ei ole kokemusta kovinkaan paljoa.

Itse ostin oman Ibanezini sen perusteella kun halusin uuden kitaran vanhan stratokopioni tilalle. Vaatimuksina oli ei-strato, humbuckerit ja Les Paul -tyylinen. Myyjä suositteli tuota, en ole katunut. Ulkonäkö on todellakin hyvä vaikkei "käykään" minun soittamaani musiikkiin. Ja on sillä myös pirun hyvä soittaa.

Kaulan profiili? What's that?
PekkaM
08.12.2003 10:40:49
Ihan jees, sellainen halkohan se on. "Tahmea" kaula hieman ärsyttää, mutta en ole jaksanut hioa. Mikit vaihdoin SD 59 ja JB mallisiksi.
Osta JEM77BFP!
Hakkis
09.12.2003 18:01:41
Profiililla tarkoitin kaulan paksuutta ja onko U-mallinen, V-mallinen, littana, halko...ym, mikä vain mieleen tulee.
Vanalkar
09.12.2003 20:02:12
Profiililla tarkoitin kaulan paksuutta ja onko U-mallinen, V-mallinen, littana, halko...ym, mikä vain mieleen tulee.

Kyllä se paksu on. Enemmänkin halko kuin mikään littana. Käy kaupassa testaamassa.
LaXu
09.12.2003 20:39:29

Tänään tuollaista SZ520:stä käpistelin hetken. Olen vähän huono veikkaamaan noita kaulan muotoja, mutta sanoisin, että U mallinen, kohtalaisen paksu. Mielestäni aika hyvän tuntuinen kaula.

Kitaran mikinvalitsin sen sijaan oli mielestäni aika perseestä. Sellainen pieni nysä kitaran reunassa..hankala kurkottaa ja vaihtaa nopeasti jäykkyytensä ja kytkimen nupin pienen koon takia. Jos SZ520:n hommaisin, vaihtaisin varmasti mikkikytkimen heti tuollaiseen tavalliseen 3-asentoiseen kytkimeen.

Kitaran kevyt paino yllätti, kai mä olen sitten niin tottunut siihen, että mahonkirunkoiset ja kaulaiset skebat painaa reilummin.

Olisivat saaneet kyllä laittaa jotkin normaalimmat otelautamerkit tuohon. Se 12. nauhan ympäristössä oleva liekkikuvio on hämäävä.
PuNkKi
09.12.2003 23:02:08
Mulla oli tuo juuri sama malli jonkin aikaa sitten..
kitara tuli hieman "vahingossa" ostettua.. mutta..
erittäin hyvä kitaran tuo on.. paitsi mikit..
ja vireenkin piti loistavasti.. ainut mikä mätti ja pahasti
oli ne mikit.. (varsinkin kovemmilla voluumeilla soittaessa!)
nehän nyt olisi olleet helppo vaihtaa mutta päätin luopua
sitten koko kepistä ja ettiä jotain aivan muuta...
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
PekkaM
10.12.2003 08:39:40
Onkohan mulla talla pieleen säädetty tai jotain, kun kielet "narisee" kun bendaa reippaasti? Erityisesti B-kieli. Narina on kuitenkin lavan puolella, joten soundiin se ei kuulu.
Osta JEM77BFP!
Hakkis
10.12.2003 08:48:55
Kyllä se paksu on. Enemmänkin halko kuin mikään littana. Käy kaupassa testaamassa.

...testaisin kyllä, mutta täällä pohjoisessa musiikkiliikkeet on vähän pienempiä, eikä täällä ole joka merkkiä ja mallia testattavaksi.
Vanalkar
10.12.2003 17:05:59
"Tahmea" kaula hieman ärsyttää, mutta en ole jaksanut hioa.

Mitenkäs sen kaulan ulkonäölle käy jos sitä alkaa hiomapaperilla raiskaamaan? Ymmärrän jonkun straton kaulan hiomisen koska se on eri värinen kuin body. Eli uskaaltaako tuota alkaa hiomaan vai antaako olla?
Vanalkar
10.12.2003 17:06:42
...testaisin kyllä, mutta täällä pohjoisessa musiikkiliikkeet on vähän pienempiä, eikä täällä ole joka merkkiä ja mallia testattavaksi.

Mistäs meinasit kyseisen kitaran sitten ostaa jos sitä ei kaupoista löydy?
PekkaM
10.12.2003 21:28:36
Mitenkäs sen kaulan ulkonäölle käy jos sitä alkaa hiomapaperilla raiskaamaan? Ymmärrän jonkun straton kaulan hiomisen koska se on eri värinen kuin body. Eli uskaaltaako tuota alkaa hiomaan vai antaako olla?

No en oikeastaan jaksaisi välittää ulkonäöstä tuon kitaran kohdalla, jos soitettavuus parantuisi.
Osta JEM77BFP!
Hakkis
11.12.2003 08:10:05
Mistäs meinasit kyseisen kitaran sitten ostaa jos sitä ei kaupoista löydy?

ööö...kait se posti kuitenkin vielä palvelee koko Suomea?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)