Mutanaama 19.01.2007 23:16:13 | |
---|
Olisin nyt ihan ensimäistä säröpedaalia ostamassa ja en tiedä niistä oikein. Jos tilaa vaikka tuolta t-kaupasta, niin saako niihin mukaan jonkun muuntajan, vai millä ne nyt toimiikaa.. vaiko pitääkö itse erikseen ostaa ja, jos pitää, niin laittakaa linkkiä, että millanen? Olen ajatellut tummoista Bossin ds-1 tai saman merkin ds-2 turboa.. ds-2 näyttäisi maksavan 20euroa enemmän, kuin nuorempi sisarensa, mutta onko tuo kannattavaa lisätä hintaan tuo 20euroa ja ottaa ds-2, kellään kokemusta? |
Takajeejee 19.01.2007 23:29:03 | |
---|
Olisin nyt ihan ensimäistä säröpedaalia ostamassa ja en tiedä niistä oikein. Jos tilaa vaikka tuolta t-kaupasta, niin saako niihin mukaan jonkun muuntajan, vai millä ne nyt toimiikaa.. vaiko pitääkö itse erikseen ostaa ja, jos pitää, niin laittakaa linkkiä, että millanen? Eiköhä useimmat ihan sellasella 9V neliön muotosel patterilla vörkkaa. Could it be a new day? |
Kitarasankari 19.01.2007 23:35:53 | |
---|
Olisin nyt ihan ensimäistä säröpedaalia ostamassa ja en tiedä niistä oikein. Jos tilaa vaikka tuolta t-kaupasta, niin saako niihin mukaan jonkun muuntajan, vai millä ne nyt toimiikaa.. vaiko pitääkö itse erikseen ostaa ja, jos pitää, niin laittakaa linkkiä, että millanen? Olen ajatellut tummoista Bossin ds-1 tai saman merkin ds-2 turboa.. ds-2 näyttäisi maksavan 20euroa enemmän, kuin nuorempi sisarensa, mutta onko tuo kannattavaa lisätä hintaan tuo 20euroa ja ottaa ds-2, kellään kokemusta? Muuntajaa ei ainakaan bossin speduihin tuu mukaan eikä kyllä yleensä muihinkaan sinkkupedaaleihin. Mutta tällaisesta siihen virtaa saapi jos ei pattereita jaksa aina ostella http://www.thomann.de/fi/ibanez_ac109.htm Ds-1 on ihan soiva peli kyllä, riippuu tietysti mitä musaa soittelet. Tuo Ds-2 ei ole ikinä oikein mikään hitti ollut enkä sitä ole oikein kellään edes nähnyt, joten suosittelen kyllä noista kahdesta ainakin tuota ykkös versioo koska kokemukset ainakin siitä on ihan positiiviset! Myös SD-1 kannatta tsekata, on meinaan hyvä purkki ja legenda jo eläessään..Rokin soittoon ihan must peli! Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
Deranged 20.01.2007 11:42:40 | |
---|
Olisin nyt ihan ensimäistä säröpedaalia ostamassa ja en tiedä niistä oikein. Siinä tapauksessa suosittelen Visual sound Jekyll & Hydeä. Monipuolisempi kuin nuo ehdottamasi Bossit ja löytyy samasta pedaalista kaksi eri tyyppistä säröä ja paljon säätövaraa. Mikä parasta, säröt saa päälle myös yhtä aikaa, jos haluaa oikein saturoituneen ja juissia tihkuvan soundin. |
Goos7 20.01.2007 11:58:08 | |
---|
Suosittelen, että käyt kokeilemassa itse jossain kaupassa noita pedaaleja ja mietit sitten mikä soudi sopii sulle ja toimii sun vahvistimen kanssa. Valinnanvaraa on niin paljon, että näillä tiedoilla on hankala suositella yhtätiettyä pedaalia. UralTonelta saa ostaa tuon Boss SD-1 modattuna ja sitä on kehuttu! Jekyll&Hyde on kyllä hyvän kuulloinen! |
juici 20.01.2007 13:31:19 | |
---|
mutta onko tuo kannattavaa lisätä hintaan tuo 20euroa ja ottaa ds-2, kellään kokemusta? Ei omia kokemuksia, kuin pikainen testi musiikkiliikkeessä useampia vuosia sitten. Mutta mielestäni sinänsä monipuolisempi kuin DS-1, koska kaksi eri säröasetusta ja erillisellä jalkakytkimellä voit vaihtaa sitä. DS-1:iä vaivaa se ianikuinen volan loppuminen kesken. Jos tykkää pitää säröä kokoajan päällä niin silloinhan se ei haittaa, mutta jos aikoo vaihdella cleanin ja särön välillä niin saa varautua siihen, että cleanit tulee kovempaa. Tästä on kokemusta. "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
Siinä tapauksessa suosittelen Visual sound Jekyll & Hydeä. Minäkin suosittelen tätä spedua....loistokamaa..... |