Aihe: Idols 2007 ..
1 2 3 4 58 9 10 11 12
ap78
19.01.2007 18:45:24

ja kuulisittepa miten se kloppi laulaa korkeelta..Siinä meinaa pissi lirahtaa housuun.
Tai no,okei..siitä on kolme vuotta kun kerran lahdessa eksyin karaoke luolaan ja siellä se vinkas highway star..huuuhuh.
fifi
19.01.2007 19:10:52

Juu, tämä tyttö ja kollegansa olivat ihan myytyjä kyseiselle pojalle - hitto hänestä saisi hyvän tenorin!!!! :D

Kyllä oli makeeta. Tykkää tykkää. Ja ääni tulee noin luontaisesti, ei muuta kuin pari laulutuntia ja teknistä neuvoa, ja kaveri laulaa kaikki suohon. Hienoa!!!

Muutenkin tykkään, kun joillakin (jopa) on jalat maassa, se huokui tästäkin kaverista.

Se 16-vuotias Sibelius-lukiolainen tyttö oli myös erittäin miellyttävä tuttavuus. Hyvin kypsä ikäisekseen ja lauloi tosi hyvin. Ehkä voisi olla viisasta, että kävisi ensin sen lukion loppuun ja sitten musa-alalle. Mielestäni 16-v. on vain yksinkertaisesti liian nuori tällaisiin saappaisiin, vaikka olisi henkisesti miten kypsä tahansa.
Ad surdas auras canere
gilmoure
19.01.2007 20:58:55
toi oli kyl teknisesti varmaa paras idolsista? :) hevari siis.. johtuen varmaa just siitä että noin helvetin kevyt ääni.
Lorimar
20.01.2007 00:01:39
Ainut mikä minua häiritsi siinä hevarissa oli joidenkin fraasien lopetukset. (Tämä on karkea yleistys, anteeksi vain kaikki hevimiehet ja -naiset, mutta) Miksi hevissä pitää päästää osa lopetuksista "irti". Kuulostaisi (minusta) paremmalta, jos äänen kannattelisi loppuun asti sen sijaan, että päästäisi sen roikahtamaan.
Mutta pitää kyllä nostaa kaverille hattua. Kuulosti todella hyvältä ja helpolta.

Ja ääni tulee noin luontaisesti, ei muuta kuin pari laulutuntia ja teknistä neuvoa, ja kaveri laulaa kaikki suohon.

Kylläkylläkylläkyllä. Juuri näin.
Mezzosopraano eli fasaani.
Wallabee
21.01.2007 01:58:35
Olen samaa mieltä siitä, että taso ei todellakaan ole tänä vuonna ollut mitenkään hirveän kova, muutama hyvä laulaja. Mutta ehkäpä ne helmet on vasta tulossa.

Mutta käykääpäs katsomassa seuraava linkki:

http://www.youtube.com/watch?v=ulQd … ipZ-Ps&mode=related&search=

Tämä tyttö on Ruotsin Idolssissa päässyt pitkälle viime vuonna..miksi Suomesta ei löydä vastaavanlaisia?!?!

*pakkaa tavaransa ja muutta Ruotsiin*
mannerheim666
21.01.2007 02:13:43 (muokattu 21.01.2007 02:16:49)
Meikän mielestä se 16 vuotias mimmi oli parasta mitä idolssissa on koskaan tähän mennessä ollut, nimenomaan laulun puolesta... Sillä oli pakka kunnossa. ironmaiden heebo oli kovin keskeneräinen laulaja... Ei riitä että yksi kertsi meni upeasti ja muut päin...
acai
21.01.2007 15:26:32
Puhutteko siis siitä 22-vuotiaasta Lahtelaisesta laulajasta? Siis siitä kuka kuulemma ensin lauloi Sonata Arctican FullMoonia, ja sen jälkeen Kirkaa? Nimittäin itse missasin sen. Nyt ärsyttää, sillä oli kiva kuulla kavereilta tuosta tapauksesta. Vielä samasta kaupungista olemme, ja musiikkimakukin täsmää. Mukavaa ,että Sonatalta lauletaan muutakin, kuin se puhkikulutettu "lällylääh". Jos joku sen saa YouTubeen olen ikuisesti kiitollinen. (*winkwink* :D) (Niin ja olen siis lievästi sanottuna Sonata Arctican fani. :D)
kipipi
21.01.2007 15:56:36
acai, tuoltahan se youtubesta löytyi. :)
http://www.youtube.com/watch?v=6mlmQTb2gLs
Keppis
21.01.2007 17:41:27
Oon tässä pari päivää ihmetelly että miks maidenijätkää _näin_ paljon täälä ylistetään. Nyt katoin videon ja muistin samassa etten myöskään tykänny juurikin niistä fraasien lopetuksista, mistä joku jo mainitsi. Sitten tulikin se Kirkaveto, jota en torstaina nähnyt ja enää ei tarvi ihmetellä.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
mannerheim666
21.01.2007 20:33:54
Kiitti linkistä....taisin herpaantua keskittymiskyky sonatan jälkeen, sillä olihan tuo kirkapläjäys pirun kova. Ei meinaa tuo suosikki hahmottua kun tänään tuli joku käheeneiti joka kuulosti järkyttävän hyvältä
ap78
21.01.2007 21:37:23

mä puhuin ainaski siitä mitä olen aiemmin kuullut..tuo veto nyt oli juujaapaajuu.
insight
22.01.2007 00:44:08 (muokattu 22.01.2007 00:44:57)
Mun mielestä tää mimmi ansaitsee kyllä hehkutusta:
Briana Davis
http://www.youtube.com/watch?v=ncCHklNKF2E

Oli pakko hehkuttaa =)
Erilaisuus on nykyisin mainstreamiä. Tahdon olla tavis. Olenko siis erilainen vai mainstreamiä?
Kolmonen
22.01.2007 14:50:12
Ei meinaa tuo suosikki hahmottua kun tänään tuli joku käheeneiti joka kuulosti järkyttävän hyvältä

Hmmm... katselin myös tätä ohjelmata ja bongasin samaisen käheeneidin - mutta vaikka Askokin oli aivan myyty niin mietin vaan että voiko jollakulla olla oikeasti tuollainen soundi vai mahtaisko äänielimissä olla jotakin tosi pahasti pielessä... Samantapaisen laulusoundin omaava tuttavani lähetettiin kiireesti puheterapeutille ja muille asiantuntijoille kuultavaksi... mutta en sano että tyttö ois huonosti laulanut, ihmettelin vaan.
Kalmo
22.01.2007 15:19:29
Mielestäni yksi suurimmista heikkouksista Idols-kisojen osanottajilla, niin kotimaisilla kuin jenkeilläkin, on biisivalinnat. Pitäisi olla pirun kriittinen sen suhteen, mikä biisi kuulostaa tolkulliselta ilman säestystä ja kaiutusta. Useimmat hiphop-suunnan jutut menevät ihan ahterilleen, ja slovarit, joissa paljon pitkiä säveliä sortuvat siihen, että jännityksen takia ääni vapisee eikä happi riitä.
Itse "luokittelen" esiintyjistä kolme päätyyppiä.
1) Ne jotka jotain osaavat.
- Jonkinlaista esiintymiskokemusta omaavat ehkä onnistuvat, monelta jännitys
ja surkea biisivalinta pilaa homman. Jotkut ovat tyyliltään sellaisia, että tällaisella alueella ei jatkoon kannata päästää (Klassisen laulajat).
2) Ne jotka tulevat tosissaan yrittämään tajuamatta, etteivät ihan oikeasti pysy edes suunnilleen sävelessä yms. Eivät ehkä koskaan ole kuulleet lauluaan nauhoitettuna/tallennettuna???
3) Ne jotka tulevat hupimielessä/vedon takia.

USA:n version suurin ero suomalaiseen taitaa olla se, että mitä osaamattomampi amerikan typy/jätkä on, sitä enemmän hän pistää tuomareille hanttiin ja uhoaa
omaa erinomaisuuttaan.Liikuttavimpia ovat ne "Mun äitikin sanoo että mä laulan ihan kuin Mariah Carey"-jutut.
gilmoure
22.01.2007 16:27:53
Mielestäni yksi suurimmista heikkouksista Idols-kisojen osanottajilla, niin kotimaisilla kuin jenkeilläkin, on biisivalinnat. Pitäisi olla pirun kriittinen sen suhteen, mikä biisi kuulostaa tolkulliselta ilman säestystä ja kaiutusta. Useimmat hiphop-suunnan jutut menevät ihan ahterilleen, ja slovarit, joissa paljon pitkiä säveliä sortuvat siihen, että jännityksen takia ääni vapisee eikä happi riitä.
Itse "luokittelen" esiintyjistä kolme päätyyppiä.
1) Ne jotka jotain osaavat.
- Jonkinlaista esiintymiskokemusta omaavat ehkä onnistuvat, monelta jännitys
ja surkea biisivalinta pilaa homman. Jotkut ovat tyyliltään sellaisia, että tällaisella alueella ei jatkoon kannata päästää (Klassisen laulajat).
2) Ne jotka tulevat tosissaan yrittämään tajuamatta, etteivät ihan oikeasti pysy edes suunnilleen sävelessä yms. Eivät ehkä koskaan ole kuulleet lauluaan nauhoitettuna/tallennettuna???
3) Ne jotka tulevat hupimielessä/vedon takia.

USA:n version suurin ero suomalaiseen taitaa olla se, että mitä osaamattomampi amerikan typy/jätkä on, sitä enemmän hän pistää tuomareille hanttiin ja uhoaa
omaa erinomaisuuttaan.Liikuttavimpia ovat ne "Mun äitikin sanoo että mä laulan ihan kuin Mariah Carey"-jutut.

Vai liittyisköhän usa:n idolsin ja suomen idolsin suurin ero jotenkin laulutaitoon...
tanjuli
22.01.2007 17:26:15
Vai liittyisköhän usa:n idolsin ja suomen idolsin suurin ero jotenkin laulutaitoon...

tai siihen et siel on sama prosenttiluku überhyviä ja überhuonoja, mut niitä on vaan niin stnasti enempi... :)
[i hear voices but at least they're on tune]
kimurantti1
22.01.2007 17:40:35 (muokattu 22.01.2007 17:55:55)
tai siihen et siel on sama prosenttiluku überhyviä ja überhuonoja, mut niitä on vaan niin stnasti enempi... :)

Jep, ja silti sinne ohjelmaan on ollut pakko poimia paljon tosi kehnoja yrittäjiä, vaikka he sillä väkiluvulla saisivat helposti osallistujamäärän verran oikeasti hyviä laulajia kasaan.

Vaikka mä itsekin tossa yksi päivä katselin youtubesta pätkiä ja tirskahtelin näille muutamalle jo legendaksi muodostuneelle pyrkijälle, niin kyllä mua risoo se ohjelmaformaatti. Tai ei niinkään formaatti, vaan se mentaliteetti millä suurin osa (minä mukaan lukien) sitä ohjelmaa katsoo. Aika harva varmasti viis veisaa kuka skaban voittaa. Karsinnoilla on ylivomaisesti suurimmat katsojaluvut, ja mitä huonommin joku vetää ja mitä pahemmin tuomarit mollaavat jonkun, sitä hauskempaa on. Eikö se kerro jotain?

Aina on helpompaa arvostella muita kuin kesittäyä omien taitojensa parantamiseen. Enkä mä nyt tarkoita, että tuomariston pitäisi itse muka vetää paremmin, vaan muotoilla sanottavansa välillä vähän eri tavalla. Varsinkin tapaus Nikula, joka persoonana on kieltämättä ihan mielenkiintoinen, on nostettu jotenkin arvoon arvaamattomaan. Ja minkä takia? Antaahan se paljon särmikkäämmän kuvan ihmisestä, kun letkauttaa jonkun sarkastisen kommentin sen sijaan että antaisi konkreettista ja rehellistä palautetta. Se on viihdettä se.

No joo. Kukin muodostakoon oman mielipiteensä Idolsista. Ja vaikka olenkin tätä mieltä, silti mä välillä katson sitä ohjelmaa ja naureskelen muiden mukana. Ehkä mun pitäisi muuttaa Amerikkaan?

Eri asia on sitten ne linssiluteet, jotka menevät karsintoihin vain siksi, että luulevat tulevansa (tai saavat tuntea itsensä) staroiksi sen viidentoista sekunnin ajan kun pärstä on telkkarissa..
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
fifi
22.01.2007 17:47:25

Hmmm... katselin myös tätä ohjelmata ja bongasin samaisen käheeneidin - mutta vaikka Askokin oli aivan myyty niin mietin vaan että voiko jollakulla olla oikeasti tuollainen soundi vai mahtaisko äänielimissä olla jotakin tosi pahasti pielessä... Samantapaisen laulusoundin omaava tuttavani lähetettiin kiireesti puheterapeutille ja muille asiantuntijoille kuultavaksi... mutta en sano että tyttö ois huonosti laulanut, ihmettelin vaan.

Ihana saundi tällä käheällä neidolla oli kyllä, mutta minunkin korvaani pisti se suorastaan sietämätön äänen vuotaminen. Pihinän syynä voi olla satunnainen flunssa, puutteellinen hengitys(kroppa)yhteys tai pahimmillaan kyhmyt äänihuulissa. Kyllähän joku tuomareistakin kysyi, että onko tyttö kipeä, käheys on siis pantu merkille. Uskon, että jos tyttö pääsee niin pitkälle, että saa sitä idols-formaattiin kuuluvaa laulupedagogin opastusta, kähinään tullaan puuttumaan.

Sen sijaan ihmettelin, kun luin tänään lehdestä, että joku kokelas ihan kertoi, että hän joutui lopettamaan Cantores Minoreksessa, koska hänellä todettiin vaurio äänihuulissa?! Toivottavasti vaurio on korjaantunut, koska muuten ei ole asiaa laulualalle.
Ad surdas auras canere
ap78
22.01.2007 18:53:30

Siihen laulutuntiin on turha turvautua.Se kestää n. puoltuntia kuulemma ja siinä käydään vaan biisi läpi ja annetaan siihen vinkkejä..
Ei siellä ruveta enään pohtimaan että mahtaako neidin äänihuulissa olla jotain vikaa..

Ja neitihän sanoi olevansa flunssassa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)