Aihe: Suurin ei-suomi-iskelmägenren vaikuttajasi?
1 2 3 4 5 6
Rokkimamma75
19.01.2007 22:59:10
Tämmöstäpä ajattelin kysellä, että kukakos herroilla on semmoinen suurin vaikuttaja omaan soitto/laulutapaan ihan täysin suomalaisen iskelmämusiikin ulkopuolelta?

Passonriipimisosastolta en kyllä osaa mitään moisia itse nimetä, piano-osastolla ylijumalaksi silloin 80-luvun Ballade-pour-Adeline-vuosina pääsi Richard Claydermann (mukavan viihteellinen tapa lirutella kuitenkin riittävän helposti matkittavaksi) ja laulurintamalla ei vielä ole vastaan tullut ketään jonka saundi, laulutapa ja fiilis kuulostaisi minun korvaanio paremmalta kuin Lara Fabianin, jonka juttuja sitten on tullut todella paljon plokkailtua.

Mites teillä?
Life is a Bitch and so am I!
jykke65
19.01.2007 23:10:47

Tämmöstäpä ajattelin kysellä, että kukakos herroilla on semmoinen suurin vaikuttaja omaan soitto/laulutapaan ihan täysin suomalaisen iskelmämusiikin ulkopuolelta?

Passonriipimisosastolta en kyllä osaa mitään moisia itse nimetä, piano-osastolla ylijumalaksi silloin 80-luvun Ballade-pour-Adeline-vuosina pääsi Richard Claydermann (mukavan viihteellinen tapa lirutella kuitenkin riittävän helposti matkittavaksi) ja laulurintamalla ei vielä ole vastaan tullut ketään jonka saundi, laulutapa ja fiilis kuulostaisi minun korvaanio paremmalta kuin Lara Fabianin, jonka juttuja sitten on tullut todella paljon plokkailtua.

Mites teillä?

No, Joe Cocker on aina ollut mielessä kun Lontooksi pitää vetästä, herran ääni ja "maanläheinen" fraseeraus on kolahtanut! Samaan tai edes lähelle en pääse mutta koitan tavoittaa sen fiiliksen.
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
pekkajau
19.01.2007 23:16:34
No ekaks kai tuli Slade ja sitten CCR. Sitten kolahti todella kovasti ELO ja Eagles! Juice on aina ollut jotain.
Foobikko
paice60
19.01.2007 23:27:56
Laulajana Ian Gillan ja rumpalina Ian Paice. Soveltakaas tota tanssigenreen.
Miks´ mä oon täällä?
KoskPaavo
20.01.2007 00:23:16
The Animals ja Eric Burdon, ja siitä kymmenen vuotta eteenpäin BS&Tearsin solisti David Clayton Thomas. Tuosta äänestä jo parikymppisenä päättelin että tuommoinen laulusoundi kun olis niin ei olis naisista puutetta.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
baron
20.01.2007 00:29:49

Mites teillä?

Thelonious Monk!!
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
uruttaja
20.01.2007 00:36:13
Slade, Deep Purple,Uriah Heep,Black Sabbath,Steppenwolf.
Emerson,Lake&Palmer, Jethro Tull, Tom Jones, Exception, Wigwam, Erkki Junkkarinen, Tower of Power, Colosseum, Nice, Yes, Mountain, Leslie West, Beatles,
Hollies, Herman Hermits, Hurriganes, Jarmo Tuominen, Eagles, Hep Stars, Topmost,
Kalevala,Stewie Wonder,Temptations,The Platters,Drifters, Isokynä Lindholm, Royals, Genessis, Jimi Hendrix,Tabula Rasa,Express.

Tässä ihan muutamia. Ei välttämättä yhtä suurinta. Kaikista kun on sekoitettu jotain niin seurauksena on HUMPPA.

Kiitos ja anteeksi.
jykke65
20.01.2007 01:01:13

Emerson,Lake&Palmer, Jethro Tull, Tom Jones, Exception, Wigwam, Erkki Junkkarinen, Tower of Power, Colosseum, Nice, Yes, Mountain, Leslie West, Beatles,
Hollies, Herman Hermits, Hurriganes, Jarmo Tuominen, Eagles, Hep Stars, Topmost,
Kalevala,Stewie Wonder,Temptations,The Platters,Drifters, Isokynä Lindholm, Royals, Genessis, Jimi Hendrix,Tabula Rasa,Express.

Se on siinä! Mistä helvetistä sä voit tietää mun levyhyllyn sisällön????
uruttaja
20.01.2007 01:02:52
Se on siinä! Mistä helvetistä sä voit tietää mun levyhyllyn sisällön????

Kysyppä sitä. Edellisen sun keikan aikana käväsin.
jykke65
20.01.2007 01:04:03

Kysyppä sitä. Edellisen sun keikan aikana käväsin.

Viime vuonna??? = )
jykke65
20.01.2007 01:08:40

Viime vuonna??? = )

Sopikaa keskenään.

Taas...?
uruttaja
20.01.2007 01:10:27
Sopikaa keskenään.

Taas...?

Vuosittain, veliseni, vuosittain. Eikä se siitä muutu. Pieni polku lähtee d-mollista.
KoskPaavo
20.01.2007 01:13:07
Taas...?

Vuosittain, veliseni, vuosittain. Eikä se siitä muutu. Pieni polku lähtee d-mollista.

...ja toinen sointu on Eb...
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
EP
20.01.2007 07:51:20
Mulla ei oo kanssa ollu muuta ku tää suomalaisugrilainen humppa vaa.. 8)
omarklah
20.01.2007 10:35:49

Tässä ihan muutamia. Ei välttämättä yhtä suurinta. Kaikista kun on sekoitettu jotain niin seurauksena on HUMPPA.

Kiitos ja anteeksi.

Tässäpä tärkeimmät täälläkin, ehkä vielä myös Joni Mitchell, EWF, Commodores, Camel, Kansas, Hassisen Kone, Pelle Miljoona - lisäksi bassopuolelta erikseen Jack Bruce, Jaco Pastorius, Stanley Clarke ja Pekka Pohjola.
Tää sit sanois tälleen...
Jupi57
20.01.2007 11:03:20 (muokattu 20.01.2007 11:06:49)
Paul Rodgers tuo rockin ikoni laulupuolella.
Rory Gallagher tuo juurensa säilytttänyt kitaristi-vainaa.
Basisti, C. Hodginson eikä mikäään ole kuin ennen.
Ian Paicelle olen velkaa tosi paljon
kosketinsoittaja, Ei ainakaan Hillel T.
jne
jon lord
20.01.2007 11:06:52
Urkuveljellä aika samat kuin minulla. Tosin Heep ei kolahtanut minulle ihan täysillä. Mutta esikuvani oikea Jon Lord vaikutti paljon. Musiikillisesti eka oli Beatles sitten Eagles ,Santana , Led Zeppelin ,tämän tyylisiä ne oli. Kotimaisia ei ole ollut kuin kolme eikä ole vieläkään enempää eikä tule. Olli Ahvenlahti ,isoveljeni joka opetti minulle miten soinnutetaan sekä äitini. Tosin äitini ei ollut iskelmäpuolelta ,mutta kirkkomusiikin puolelta.
COVS jäsen N.o 3
Meisseli
20.01.2007 11:36:01 (muokattu 20.01.2007 11:38:44)

Alussa AC/DC,Juice,CCR,Purple,Agents,Dire Straits,Stray Cats ja Hurriganes.

Kun aloin kouluttautumaan niin SRV,Hendrix,Brian Setzer orchestra,Eagles,Allman brothers band,Lynyrd Skynyrd,Mountain,Cream ja Johnny Winter.

Viime aikoina U2,Kate Bush,Jeff Buckley,Tom Waits,Sinatra,Queen ja kaikki vanha disco/Funk-musa.

Edit: Ai niin Beatlesistä en koskaan pitänyt laulusaundin takia mutta viimeisen vuoden olen ollut aikasen sekaisin musiikkiinsa.
www.strangefruit-band.com www.ketolajawitikainen.com Harva muuten tietää että Mowgli asui ensin susien parissa, koska se hengas aina sen saatanan karhun kanssa.
lukkari
20.01.2007 11:57:33
Tietysti Beatles oli se ensimmäinen, mutta täytyy sanoa että sähköurkujen soitossa silloin nuorena, niin kyllä se oli Jimmy Smith. Oonks mä opettanu sulle urku-john sointuja joskus?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)