Artist 19.01.2007 22:31:17 | |
---|
No voihan olla että joillain asialla ei ole mitään merkitystä, toisilla taas suurikin este. Who knows? Sovitaan sitten niin, vaikka kovasti olisin halunnut päteä. :) Pääasiahan loppujen lopuksi on, että soitto soi eikä se kummalla kädellä sattuu veivaamaan, ja kuten todettua, voi tulla ihan hemmetin taitavaksikin kitaristiksi, vaikka olisi oikeakätisten kitaralla soittava vasuri. "Oh baby, I'm born to lose" |
Sovitaan sitten niin, vaikka kovasti olisin halunnut päteä. :) Pääasiahan loppujen lopuksi on, että soitto soi eikä se kummalla kädellä sattuu veivaamaan, ja kuten todettua, voi tulla ihan hemmetin taitavaksikin kitaristiksi, vaikka olisi oikeakätisten kitaralla soittava vasuri. Ja vaikka myös minä olisin halunnut päteä niin It's a Deal. "I love animals, that's why I like to kill them" |
Marshallga 20.01.2007 01:20:59 (muokattu 20.01.2007 01:28:36) | |
---|
Pikkauskädessä on jotenkin epävarma tuntu, nopeus on heikko ja virhepikkauksiakin tulee aivan liikaa. Mutta eiköhän tuo treenailun myötä pikkuhiljaa korjaannu. Kyllä se Paranoid joskus vielä menee... |
faq1 21.01.2007 09:08:27 | |
---|
Minäkin olen vasuri, mutta soitan/yritän soittaa oikeakätistä kitaraa. Minkä oikeassa kädessä menetät, niin sen vasemassa voitat. Eli eiköhän loppupeleissä puntit ole tasan. |
Henkka370 25.01.2007 17:07:22 | |
---|
Entä jos on oikeakätinen joka soittaa vasurilla? Niiku mä :p "Mitä kaikkea voikaan tehdä totuuden eteen?" |
lxi 25.01.2007 20:05:30 | |
---|
Robert Fripp myöskin tässä joukossa. Kai se tavallaan kompensoituu siinä, että otelautakäsi on vahvempi mutta pikkauskäsi heikompi "oikeinpäin" soittavaan nähden. |
Urokhtor 25.01.2007 21:07:17 | |
---|
Joo on kyllä todella tuttua. Ei muuten tuo vasenkätisyys häiritse yhtään, mutta kun pitää pikata nopeasti, tuntuu se kylmiltään aika hankalalta. Tuntuu kuin voima ei riittäisi ja muutenkin käsi tuntuu hitaalta. |
AtukkA 27.01.2007 17:02:48 | |
---|
Mie oon vasuri mut soitan oikeekätisesti. Ja hyvin vedän! _D |
Wallesmanni88 20.07.2007 08:00:06 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 173 päivää vanhaan ketjuun! Itse oon vasenkätinen ja soitan oikeanpuolisella kitaralla. Ekoja kertoja kun soittelin tolla niin otin sen aina väärinpäin syliini. Olis se vasurikitara kiva ollut sillon mutta ei... Nyt oon soittanut jotain 8kk ja rämpytyspuoli menee ihan hyvin mutta pikkailu yms. menee aina ihan koheltamiseksi =( Treeniä treeniä.... |
rock-kukko 20.07.2007 11:14:47 | |
---|
gary moore on vasuri ja soittaa oikeakätisittäin |
Tohtori Tonus 20.07.2007 13:33:32 | |
---|
Minä myös. En kykene käsittämään, miten voi edes pitää kädessä vasurikitaraa :) Voin vain kuvitella, minkälaista röytämistä seuraisi, jos koittaisi pitää oikeaa, heikompaa kättä otelaudalla. Ja ihan btw, rumpuja ei taas pysty soittamaan oikeakätisesti, vaan niitä pitää soittaa joko genehoglanisti tai ihan oikeasti vasuristi. Eli vasen käsi peltilöillä ja oikea snarella jne. "Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi" - 1. Kor. 11:14 |
Henkka370 20.07.2007 14:32:58 | |
---|
Tämähän on aika samaasia kuin, että pelaako esim. jääkiekkoa leftillä vai rightilla. Kitaroissa vaan kun ei ole noita vasemmankäden kepakkoja niin paljoa, niin tulee aina helposti valittua se oikeakätinen. "Mitä kaikkea voikaan tehdä totuuden eteen?" |
velsa 21.07.2007 15:15:25 | |
---|
gary moore on vasuri no ilmankos.......8) Kauas on pitkä matka........ |
washburn21 24.07.2007 19:52:44 | |
---|
Täältäkinpäin ilmoittautuu yksi vasuri joka soittaa oikeakätisesti. Oikean käden nopeudessa on kyllä parantamisen varaa... Kitaran kiduttaja |
Ziggy Bubba 25.07.2007 21:43:27 (muokattu 25.07.2007 21:43:45) | |
---|
Minä olen vasuri ja soitan vasuristi kitaraa, enkä pysty käsittämään miten te pystytte vetämään oikuristi kitaralla... Omalla kohdalla se tuntui täysin absurdilta vaihtoehdolta, tai oikeastaan se ei edes vaihtoehto ollut. Mun mielestä ei kannata väkisin vääntää oikuristi suuren yleisön tavoin, ellei se tunnu luontevalta. Veikkaisin että ite olisin kohdannut aikamoisia ongelmia jos olisin aloittanut ns. oikeinpäin soittamisen. Ehkä olen enemmän "umpivasuri" kuin te :) You said a' what now? |
Lenoldinho 06.08.2007 11:54:03 | |
---|
Minäkin olen vasuri ja soitan oikeakätisesti. Johtuen suurimmaksi osaksi siitä, että kun aloitin soittamaan akustista, minulle vaan iskettiin se kitara käteen oikeakätisesti. No, kyllä tämä 10 kk sähkökitaran soiton ja 5v akustisen soiton jälkeen alkaa jo sujua. Sähkökitarassa on vähän ongelmia ollut tuon pikkauksen kanssa, mutta bendit taas sitten sujuvat oikein hyvin, vaikka itse sanonkin.. When you kill a man, you're a murderer. Kill many, you're conqueror. Kill them all, ooh, oh, you're God! |
Juzpe 06.08.2007 12:19:29 | |
---|
Veikkaan kuitenkin, että Joe Perry on ainakin rikkaampi ja kuuluisampi? :D Niin ja Ritchie Blackmore, joka on myös vasuri. "Kiljua sai silti, kunhan muisti olla kaatamatta kaveria." - IS 11.7.2007 Harry Potter - maniasta |
Krister 10.08.2007 21:20:14 | |
---|
Vasurina tuli aikanaan aloitettua, ja vuosien myötä kirottua kitaroiden hankinnan hankaluutta: kalliimpia kun oikurit, ja vaihtoehtomallit aika vähissä... no, onneksi mieltynyt kopiokitaroiden soundiin:) Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Rape73 15.08.2007 14:04:37 | |
---|
Samaan VKOKS-kerhoon kuulun minäkin. Kitarakaupassa kokeilin vasenkätisille tarkoitettua kitaraa, mutta se ei vaan tuntunut luontevalta. Käteen jäi oikeakätisille tarkoitettu skitta. Vuoden verran on tullut soitettua ja vaikea on sanoa mikä johtuu "vääräkätisyydestä" ja mikä vähäisestä soittoajasta, mutta välillä plekukäsi tuntuu vähän tunnottomalta (=virheitä tulee). |
Dharma 16.08.2007 20:13:04 | |
---|
Minäkin kuulun tähän sakkiin, joskaan en koe/näe tätä tapaa minkäänlaisena esteenä soitolleni, minulle tuntuu enemmänkin erittäin vaikealta soittaa vasenkätisen kitaralla, vaikka olen selvästi vasenkätinen; tosin, myös oikealla kädelläni on paljon käyttöä. :) |