jamez_wannabe 11.12.2003 13:29:23 | |
---|
Ostin juuri uuden Epin LP-copyn, jossa Gibson 57 mikit. Jostain kumman syystä särösoundit mättää pahemman kerran kun soittelen Vamp-2:lla. Vamp-2 haisee -tyyppiset vastaukset ei toimi, sillä olen kokeillut usealla "kurakitaralla" soittamista ja silloin soundit sai paremmat fibat aikaan kuin pannullinen kahvia. säröllä soittaessa soundit kuullostaa joten mikkihiirimäisiltä. cleani soundi puolestaan on uskomattoman kirkas ja puhdas. kielet tyypillisen Epin tapaan aivan hanurista - onko niillä niin suuri merkitys? kaikki apu on erittäin tervetullutta! |
JulGubbe 11.12.2003 14:16:51 | |
---|
säröllä soittaessa soundit kuullostaa joten mikkihiirimäisiltä. cleani soundi puolestaan on uskomattoman kirkas ja puhdas. Mitä mikkihiirimäisyys tarkalleen ottaen tarkoittaa? I would've gotten away with
it too, if it hadn't been for those pescy kids and that dog! |
JLM 11.12.2003 14:25:54 | |
---|
Uusien kielten vaihtaminen on varmaan ensimmäinen keino jolla voit yrittää korjata ongelmasi. |
trih 11.12.2003 14:28:39 (muokattu 11.12.2003 14:34:19) | |
---|
Ovatko mikit liian lähellä/kaukana kielistä? Onko ongelma molemmissa mikeissä samankaltainen? Edit: Siis olet nyt kokeillut, että toinen kitara kuulostaa hyvältä V-Ampin läpi ja tämä uusi kuulostaa oudolta? Mulla ainaki V-Amp joskus tilttailee ja soundista tulee kaunis ja diskanttinen autowah... |
JuSu 11.12.2003 14:30:31 | |
---|
Minkätyyppisillä kitaroilla olet ne hyvät soundit löytänyt? Jos kitarat ovat olleet kovin erilaisia, niin voi olla, että V-Ampin nappuloita pitää väännellä paljonkin, ennenkuin sieltä löytyy ne makoisammat asetukset. Tai ehkäpä lespaul -tyyppinen (särö)soundi ei vaan miellytäkään sinun korvaasi? Oletkos testannut jollain muulla vehkeellä kuin V-Ampilla? Testaa eri vahvistimella rinnan niitä 'hyväsoundisia' kitaraita ja Epiä. Onko edelleen eroa, ja kumpaan suuntaan? Ehkä Epi ja V-Amp vaan ei juttele kivasti keskenään? Hullumpaakin on sattunut. Ja kyllä, kielillä on väliä. Tehdasasennuskielet ovat varsinaista kumilankaa ja ne kannattaa pyytää jo liikkeessä vaihtamaan oikeisiin kieliin ja samalla säädättää kitara. Tämä yleensä kuuluu hintaan, jos älyää kysyä. JuSu Ööö... Morjens. |
jamez_wannabe 11.12.2003 15:14:48 | |
---|
Minkätyyppisillä kitaroilla olet ne hyvät soundit löytänyt? Jos kitarat ovat olleet kovin erilaisia, niin voi olla, että V-Ampin nappuloita pitää väännellä paljonkin, ennenkuin sieltä löytyy ne makoisammat asetukset. Tai ehkäpä lespaul -tyyppinen (särö)soundi ei vaan miellytäkään sinun korvaasi? Oletkos testannut jollain muulla vehkeellä kuin V-Ampilla? Testaa eri vahvistimella rinnan niitä 'hyväsoundisia' kitaraita ja Epiä. Onko edelleen eroa, ja kumpaan suuntaan? Ehkä Epi ja V-Amp vaan ei juttele kivasti keskenään? Hullumpaakin on sattunut. Ja kyllä, kielillä on väliä. Tehdasasennuskielet ovat varsinaista kumilankaa ja ne kannattaa pyytää jo liikkeessä vaihtamaan oikeisiin kieliin ja samalla säädättää kitara. Tämä yleensä kuuluu hintaan, jos älyää kysyä. JuSu amatööri kun olen niin, mitä kaikkea kitarassa pitää/kannattaa "säätää" kun tehtaalta tulevat. Kielet menee heti vaihtoon. Les Paul -tyyppinen särö todellakin miellyttää korvaa - siitä ei ole kyse. Soundit vaan ovat jotenkin laimeat, särisevät, epäselvät... |
TheWickerMan 11.12.2003 19:25:47 | |
---|
Mitä mä oon sanonu. Gibsonin mikit on paskoja. sori. "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
amatööri kun olen niin, mitä kaikkea kitarassa pitää/kannattaa "säätää" kun tehtaalta tulevat. Sopiva kielisetti kitaraan. Itse käytän .011 settiä, joten siinä sitten jouduin aloittelijana vääntelemään kaularautaa, säätämään intonaation, kielten korkeuden optimaaliseksi. Jos suosit tollasia .009 kieliä, säätämistä tulenee vähemmän koska tollaset narut niissä yleensä on valmiiksi (eli kaularauta säädetty niitä varten). Lueskele kuitenkin kitarakamat osastolta sitä Fakkia kitaran säätämisestä. Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
PoLFus 11.12.2003 19:32:54 | |
---|
Mitä mä oon sanonu. Gibsonin mikit on paskoja. sori. Et Vain Osaa ~ 7ender $tratocaster ~ |
Dinorocker 11.12.2003 19:34:52 | |
---|
Mitä mä oon sanonu. Gibsonin mikit on paskoja. sori. NO KUULE PERKELE EI SE NYT IHAN PIDÄ PAIKKAANSA...MORON. |
TheWickerMan 11.12.2003 19:43:03 | |
---|
No joo joo... kunhan vittuilen... kyl ne varmaa jotain maailman parhaimmistoa on, mutta mä en kauheesti välitä niistä. "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
Dinorocker 11.12.2003 19:49:43 | |
---|
No joo joo... kunhan vittuilen... kyl ne varmaa jotain maailman parhaimmistoa on, mutta mä en kauheesti välitä niistä. Cool ; ) |
-K- 11.12.2003 20:01:05 | |
---|
Mitä nyt olen itse huomannut niin kaikissa epejen mikeissä mitkä mainostetaa gibsoneina on pohjassa epin logo, eli ei gisonista mitään tietoakaan. Eli ei ne mikit nyt vastaa nii hyvin n150 euron gibsonin aitoja mikkejä kuin pitäisi. Minä en ole epiphonessa vielää hyvää mikkiä nähnytkään. Tokainkin mikit on parempia, tuppaavat vaan vinkumaan suurin osa aivan liikaa. ...Tietysti vamp on säätövehje mutta ei se perussoundi niin häikäisevästi muutu esim hyvän 7-kielisen humpparin ja hyvän telen yksikelaisen välillä. ...En nyt toki kehota heti pikimmiten vaihtamaan mikkejä, koita ruuvata ensin vamppia. Jos ei auta niin uusia mikkejä peliin. Ei suotta elämys. |
jamez_wannabe 11.12.2003 21:33:43 | |
---|
Mitä nyt olen itse huomannut niin kaikissa epejen mikeissä mitkä mainostetaa gibsoneina on pohjassa epin logo, eli ei gisonista mitään tietoakaan. Eli ei ne mikit nyt vastaa nii hyvin n150 euron gibsonin aitoja mikkejä kuin pitäisi. Minä en ole epiphonessa vielää hyvää mikkiä nähnytkään. Tokainkin mikit on parempia, tuppaavat vaan vinkumaan suurin osa aivan liikaa. ...Tietysti vamp on säätövehje mutta ei se perussoundi niin häikäisevästi muutu esim hyvän 7-kielisen humpparin ja hyvän telen yksikelaisen välillä. ...En nyt toki kehota heti pikimmiten vaihtamaan mikkejä, koita ruuvata ensin vamppia. Jos ei auta niin uusia mikkejä peliin. tässä kitarassa pitäisi ihan oikeesti olla GIbsonin 57:t. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=20ba120f304a55e7603922f8a8bbb29a ehkä se on noi tehdas säädöt + huonot kielet. noh, lauantaina selviää kun pääsee niitä ruuvaamaan. muuten keppi tuntuu todella hyvältä käteen. eikä edes toi signature look häiritse. |
-K- 11.12.2003 21:35:33 | |
---|
tässä kitarassa pitäisi ihan oikeesti olla GIbsonin 57:t. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=20ba120f304a55e7603922f8a8bbb29a ehkä se on noi tehdas säädöt + huonot kielet. noh, lauantaina selviää kun pääsee niitä ruuvaamaan. muuten keppi tuntuu todella hyvältä käteen. eikä edes toi signature look häiritse. Niin, no myös epin les paul customissakin pitäisi olla mutta eipäs ollut kun laitoin kaverille toisen mikin tallaan.. Voi tuossa toki ollakkin. Ei suotta elämys. |
LaXu 11.12.2003 21:40:27 | |
---|
Kukas helkkari tuo "Nicke" oikein on? |
P2 11.12.2003 21:51:46 | |
---|
Kukas helkkari tuo "Nicke" oikein on? Olikos se se backyard babesin gubbe, en oo varma? |
D-Kay 11.12.2003 21:53:03 | |
---|
Olikos se se backyard babesin gubbe, en oo varma? Taitaa olla. Vai onko Hellacopterssin? noilla ruotsalaisilla on niin samanlaiset nimet... Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori. |
Imper 11.12.2003 23:15:18 (muokattu 11.12.2003 23:16:19) | |
---|
Taitaa olla. Vai onko Hellacopterssin? noilla ruotsalaisilla on niin samanlaiset nimet... Backyard Babiessin se on. Everyone is a per-son |
sterbo 12.12.2003 18:40:29 | |
---|
uuden kitaran soundissa mättää se, että kitara sattuu olemaan uusi.. :) "Vittu me mitään Paranoidia soiteta" |