Zarmo 10.12.2003 18:20:03 | |
---|
Kuulin radiosta oikein oivallisen Puutarhassa tulkinnan ja meninpä levykauppaan katsomaan, josko löytyisi levy. Ei löytynyt. Kummallista, kummallista. Onko kukaan kuullut koko äänitettä? Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
Heikki L. 11.12.2003 00:34:26 | |
---|
Shack! |
Marque 11.12.2003 11:37:44 | |
---|
Emma Salokoski, suomen Erykah Badu. Kiitos m.net, nyt tiedän mitä tyttöystävälle joululahjaksi. Can I cut your head off?
So I can weight it. |
tuukkah 11.12.2003 11:56:09 | |
---|
Kuulin radiosta oikein oivallisen Puutarhassa tulkinnan ja meninpä levykauppaan katsomaan, josko löytyisi levy. Ei löytynyt. Kummallista, kummallista. Onko kukaan kuullut koko äänitettä? Pekka Strengin versio on kyllä minun mielestäni yhä huomattavasti parempi, vaikka Emmalla onkin hieno ääni. Radio Helsinki on ainakin soittanut tuota Emma Salokoski trion versiota ja mielestäni aseman nettisivun kautta voi ostaa asemalla soivia levyjä. Siis, http://www.radiohelsinki.fi/ miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
Vilppu 11.12.2003 14:22:12 | |
---|
Viikonloppuna ES trio oli jossain tv-ohjelmassa esiintymässä, en muista nimeä. Oli kuitenkin aika maukkaan kuuloista. Bändin groove oli sulavaa ja hienostunutta, eikä rumpalia kaivannut kyllä yhtään. Oikeastaan ainoa asia mikä vähän häiritsi oli, että IMO kokonaissoundiin kontra tai akustinen basso olisi sopinut paremmin kuin sähköinen vehje. Emma Salokoskella on muuten vientiä, kun eikös hän vaikuta myös Nuspirit Helsingissä ja Don Johnson Big Bandissä? Ole jazzkitaristi - osta PM100. |
Ossi 11.12.2003 14:49:14 | |
---|
Radiosta pukkasi pari päivää sitten versio Mas Que Nada-biisistä, joka pisti suun messingille ja arvailemaan kuka on asialla. Fiilis vaan parani kun selvisi, että meiningin takana oli E.S.-trio. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Toveri 11.12.2003 17:56:09 | |
---|
Emma Salokoskella on muuten vientiä, kun eikös hän vaikuta myös Nuspirit Helsingissä ja Don Johnson Big Bandissä? Hmm... Nuspiritistä en tiedä, DJBB:n pitkäsoitolla nyt ainakin vierailee. Myös Giant Robotin "Superweekend" -levyllä Emma lauleskelee parissa kappaleessa. Muutenkin porukka pyörii positiivisen hyvin parin bändin piirissä. Oon vaarallinen. Janoatko mua? |
tuukkah 11.12.2003 18:50:15 (muokattu 11.12.2003 18:50:43) | |
---|
...eikös hän vaikuta myös Nuspirit Helsingissä... Emman "oma bändi" taitaa olla Quintessense. miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
Emman "oma bändi" taitaa olla Quintessense. Ei, vaan Quintessence. Oon vaarallinen. Janoatko mua? |
tuukkah 11.12.2003 20:01:28 | |
---|
Ei, vaan Quintessence. My bad. Pointtina kuitenkin siis se, että Quintessence ja Nuspirit sotketaan joskus keskenään. Nuspirit Helsingin kanssa Emma ei käsittääkseni ole ollut tekemisissä. (Korjatkaa jos olen väärässä.) miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
Marque 12.12.2003 10:05:12 | |
---|
Ja eikä muuta kun "Vähänkö Emma Salokoski on KISSA" threadi pystyyn... Minä olen ainakin myyty. Piste. Talk less, listen more on erittäin timmi levy. Livenä Quintessence toimii jopa vielä paremmin. Can I cut your head off?
So I can weight it. |
ville viaton 12.12.2003 11:09:26 | |
---|
Quintessence on aika tylsä bändi. Helvetin taidokas ja kauniita biisejäkin löytyy, mutta tylsäääää..Sama juttu itse Emma Salokoskella, laulaa ihan hienosti mutta ääni on hieman tylsä ja ohut. Livenä toimii kieltämättä paremmin mutta levy on tyyyyyyyyyyyyyylllssäääääää...melkein yhtä tylsä kuin tämä kirjoitukseni. Wofon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen!!! |
Vilppu 12.12.2003 13:44:25 | |
---|
My bad. Pointtina kuitenkin siis se, että Quintessence ja Nuspirit sotketaan joskus keskenään. Nuspirit Helsingin kanssa Emma ei käsittääkseni ole ollut tekemisissä. (Korjatkaa jos olen väärässä.) Juu, myönnän sekoittaneeni. Quintessenceä hain ja Nuspirit jäi käteen. Ole jazzkitaristi - osta PM100. |
tuukkah 12.12.2003 13:47:44 | |
---|
Quintessence on aika tylsä bändi. Helvetin taidokas ja kauniita biisejäkin löytyy, mutta tylsäääää..Sama juttu itse Emma Salokoskella, laulaa ihan hienosti mutta ääni on hieman tylsä ja ohut. Livenä toimii kieltämättä paremmin mutta levy on tyyyyyyyyyyyyyylllssäääääää...melkein yhtä tylsä kuin tämä kirjoitukseni. Olen samaa mieltä. Vaikka paperilla bändi näyttää loistavalta ja ko. tyylinen musiikkikin iskee, en jaksanut edes kuunnella bändin settiä kokonaan kesän Koneistossa. Tuli tylsä. Levyn suhteen sama homma. Mielestäni Emman kovasti hypetetystä äänestä huokuu vielä hieman tylsähkö kuorotyttömäisyys, niin taitavasti kuin hän laulaakin. Quintessence on toki erinomainen bändi, ja ymmärrän miksi moni tykkää orkan musiikista. Toivoisin kuitenkin Emman ääneen ja lavaesiintymiseen lisää särmää. miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
Notefix 12.12.2003 15:01:35 | |
---|
Juu, myönnän sekoittaneeni. No, eikös kaikki suomalaiset jatsiin suuntautuneet ja muutkin soita jossain vaihessa toistensa levyillä... |
Fuzzy Boner 12.12.2003 15:32:28 | |
---|
No, eikös kaikki suomalaiset jatsiin suuntautuneet ja muutkin soita jossain vaihessa toistensa levyillä... Ei missään nimessä! hoho Hitsari on rakojen herra |
BaariMikko 12.12.2003 15:40:48 (muokattu 12.12.2003 15:42:02) | |
---|
No, eikös kaikki suomalaiset jatsiin suuntautuneet ja muutkin soita jossain vaihessa toistensa levyillä... Kai tuo on loppujen lopuksi aika yleistä kaikilla rintamilla, eikä pelkästään Suomessa. Tai ainakin 70-luvun ulkomaisissakin progedinosauruksissa tuntuu tätä esiintyneen, Suomessa sitten Pressat ja Wigut soitti, tuotti ja teki biisejä ristiin rastiin. Ja nykyään taitaa olla aika yleistä hevipiireissä tuo. Hauska piirrehän tässä on se, että osa yleisöstä kokee tietyt bändit toistensa kilpailijoina ja pahimmat fanit on toistensa kurkuissa kiinni asian tiimoilta, mutta bändien äijät tekee yhteistyötä sulassa sovussa. EDIT: mitenköhän mä TAAS sain vedettyä tähänkin tätä suomiprogea mukaan...pitäisköhän pitää lomaa... Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse. Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla
huolellinen. Kaljakori viritetään A:han.
Jos viritystouhu menee liian pitkälle,
ollaan jo AA:ssa. |
Marque 16.12.2003 14:25:21 | |
---|
Olen samaa mieltä. Vaikka paperilla bändi näyttää loistavalta ja ko. tyylinen musiikkikin iskee, en jaksanut edes kuunnella bändin settiä kokonaan kesän Koneistossa. Tuli tylsä. Levyn suhteen sama homma. Mielestäni Emman kovasti hypetetystä äänestä huokuu vielä hieman tylsähkö kuorotyttömäisyys, niin taitavasti kuin hän laulaakin. Quintessence on toki erinomainen bändi, ja ymmärrän miksi moni tykkää orkan musiikista. Toivoisin kuitenkin Emman ääneen ja lavaesiintymiseen lisää särmää. Niin, no niin no... mielestäni kerrankin kunnon tsillailu meininkiä suomesta, hiljaa ja hillitysti. Livenä toimi erinomaisesti, gorillan kokoisen rumpalin viileät fillit minimalistisella setillä toimivat erittäin hyvin. Levyltä löytyy aikas mielenkiintoisia koukkuja, kunhan jaksaa olla KÄRSIVÄLLINEN. Kaikki-heti-mulle-eilen jo. Can I cut your head off?
So I can weight it. |
tuukkah 16.12.2003 15:28:29 | |
---|
Niin, no niin no... mielestäni kerrankin kunnon tsillailu meininkiä suomesta, hiljaa ja hillitysti. Livenä toimi erinomaisesti, gorillan kokoisen rumpalin viileät fillit minimalistisella setillä toimivat erittäin hyvin. Levyltä löytyy aikas mielenkiintoisia koukkuja, kunhan jaksaa olla KÄRSIVÄLLINEN. Kaikki-heti-mulle-eilen jo. Hoho. Älä sä tuu mulle selittää tsillailusta. ;) Kärsimättömyys ei todellakaan ole syynä kriittiseen Quintessence-suhtautumiseeni. Kyse on vain makuasioista. Suomesta löytyy paljonpaljon muitakin hyviä artisteja - jo profiilistasi löytyi useita. Tämä kaikki kriittisyys siis mitenkään Quintessencea tai muita Emman proggiksia väheksymättä. Hyviä musiikintekijöitä ei ole koskaan liikaa. Np. Pekka Streng - Olen väsynyt miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |
Ossi 16.12.2003 15:58:46 | |
---|
Livenä toimi erinomaisesti, gorillan kokoisen rumpalin viileät fillit minimalistisella setillä toimivat erittäin hyvin. Tavastian rumpali-illassa Kaakkuriniemi vastaavasti purki säästöön jäänyttä poweriaan oikein isän kädellä :) "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |