Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Viggen-sähköurut
1
Murgo
19.01.2007 12:43:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko vanhojen ritsojen harrastajilla tietoa Viggen-merkkisistä sähköuruista? Lienevät ruotsalaiset? Kuulunevat EKOjen ja yamaha-kotiurkujen kanssa samaan kastiin eli nykymittapuulla kököt analogisaundit jne.? Tuollaiset vaan olisi halvalla myynnissä ja kun EKOni ovat sen verran rikki, ettei kannattane korjata niin ne voisi purkaa varaosiksi ja hankkia toiset vastaavat tilalle. 70-luvun kökkösoundit kuitenkin jotenkin miellyttävät.
 
Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta?
Prophet
19.01.2007 18:10:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tullut kokeiltua joskus Viggenin Jumbo 61 -mallia. Erityisesti bossanova-kompin säestyksellä noilla kannatta soittaa, tosin soundit eivät yleisesti ole mitenkään kehuttavia. Onkohan Viggen-hävittäjien valmistajalla, Saabilla mitään tekemistä Viggenin combo-urkujen kanssa?
 
http://www.combo-organ.com/Gem/index.htm#Jumbo61
 
juini
19.01.2007 18:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin joskus mielenhäiriössä tuollaiset jumbo 61:set. Olivat oikeastaan aika sympaattiset, taisin jopa kaksi päivää niitä pitää.
 
warheart-
13.05.2011 16:17:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isä löysi roskalavalta jumbo 61 urut, kelpaa!
 
hannthirv
14.04.2014 19:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyi varastosta tuollaiset Viggen Jumbo 61 R6 urut. Onko niillä mitään arvoa tänä päivänä.
 
oksatboys
15.04.2014 13:30:05 (muokattu 15.04.2014 13:31:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hannthirv: Löytyi varastosta tuollaiset Viggen Jumbo 61 R6 urut. Onko niillä mitään arvoa tänä päivänä.
 
Samanlainen kuin täällä http://combo-organ.com/Gem/index.htm#Jumbo61 ?
 
Arvohan määräytyy tietty kysynnän mukaan, mutta sanoisin että jos ne ei toimi kunnolla niin sanoisin että arvo on muutamia kymppejä - hae pois.
Jos toimii täysin niin jopa satasia voi saada.
 
Noi toitaa olla kuitenkin soundeiltaa ns. huumoriosastoa, eli eläkeläiset menee mutta juuri muu ei. Noita vanhoja lelumaisia urkuja on aika paljon tarjolla. Harva enää täysin kunnossa, mitä mä oon kokeillut/nähnyt.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
holmjan
25.04.2014 15:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten sanottu, aika omalaatuisia aavemaisia soundeja löytyy tuosta, varsinkin hitaalla vibraatolla höystettynä. Oli kerran kaverilta lainassa muutama päivä. Olisin saannut ne ilmaiseksi, mutta roudasin takaisin. Koska keikalle noita ei viittis roudata.
 
Iloisesti Hammondilla. Mollissa ja duurissa, mutta eniten siitä välistä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «