ravensoul 12.01.2007 20:47:10 | |
---|
Iha hyvä mut kitaralta toivoisin: -hyvät saundit -akustinen (ei elktroakustista tarvi. Myöhemmin erikseen mikki jos tarve on) -ilman soololovea plussaa - ei soololovella merkitystä muuten jossei vaikuta soundiin -teräskielinen Ok. No tuo soundi-vaatimus rajaa vaihtoehdot käytännössä kokopuukantisiin. Ja niissäkin pätee luonnollisesti, että todella hyvästä joutuu maksamaan todennäköisesti paljon. Kansipuuna suositaan teräskielisissä yleensä kuusta (spruce), mutta seetriäkin (cedar) käytetään. Asiantuntijat sanovat kuusen olevan kirkkaampi soinniltaan, josta tulee se teräskieliselle ominainen "klangi". Että siltä pohjalta miettimään ja liikkeisiin testaamaan. Et kertonut mitään suuntaa budjetista, mutta jos nyt otetaan esimerkkinä noita Ibanezeja ni vajaa parin huntin saa mikittömän version tuosta PF60:stä. Enemmän rahaa likoon ni neljään sataan irtoaa jo AW200. Niin no, jos tosissaan on millä mällätä: Gibson Hummingbird n. 3 tonttua. :) "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
weelie 12.01.2007 23:44:53 (muokattu 12.01.2007 23:46:15) | |
---|
Iha hyvä mut kitaralta toivoisin: -hyvät saundit -akustinen (ei elktroakustista tarvi. Myöhemmin erikseen mikki jos tarve on) -ilman soololovea plussaa - ei soololovella merkitystä muuten jossei vaikuta soundiin -teräskielinen Siinä nyt tärkeimmät.
Ihan hyvä kiteytys, lisäisin vielä helpposoittoinen. :) Sitten vaan vielä budjetti selväksi ja testaamaan niitä kitaroita! Hyväsaundinen voi olla 100€:n kitara tai 2500€:n kitara, riippuu fiiliksistä sun muista asioista. ja selaa akustinen-palsta merkkiehdoituksista... ja usko lopulta vain omaa sisäistä ääntäsi! Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Matti Meikäläinen 16.01.2007 20:14:47 | |
---|
Onkos Eric Claptonilla teräskielinen D-koppa? |
Matti Meikäläinen 19.01.2007 16:44:40 | |
---|
Mitäs muuta eroa on western ja klassisissa kuin kielet? Itse huomasin kielien olevan erilailla kiinni siellä lavassa? toisessa ne on jossain nupissa ja toisessa on putkessa kierretty ympäri. Kertokaas jotain tästä miksei ne voi olla samanlailla? Ja suositelkaas jotain kitaraa hintaväliltä 200-300e |
Onkos Eric Claptonilla teräskielinen D-koppa? MTV Unpluggedissahan se soitti Martinin 000-koppaista. "It is when pirates count their booty that they become mere thieves." |
Matti Meikäläinen 19.01.2007 19:15:36 | |
---|
se soitti Martinin 000-koppaista. Nää numerot ei sano mul mitään eli mimmones se 000-koppa on |
papitsu 19.01.2007 19:20:33 | |
---|
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
sub zero 08.07.2008 12:16:12 | |
---|
mun metallikielisellä ei ainakaan bendailla kovin hyvin ja kieletkin on aika korkeella 12 nauhasta alaspäin. mulla on hyvin vähän kokemusta akustisista kitaroista, vaikka sähkistä on tullut soitettua vuosia. sen verran kun olen joskus nailonia kokeillut, niin niillä bendaus oli paljon helpompaa. eikö semmoinen sopisi paremmin bluesmaiseen soittoon? vai onko metallikitarassani turhan paksut kielet? huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Sompi 08.07.2008 12:57:13 | |
---|
mun metallikielisellä ei ainakaan bendailla kovin hyvin ja kieletkin on aika korkeella 12 nauhasta alaspäin. mulla on hyvin vähän kokemusta akustisista kitaroista, vaikka sähkistä on tullut soitettua vuosia. sen verran kun olen joskus nailonia kokeillut, niin niillä bendaus oli paljon helpompaa. eikö semmoinen sopisi paremmin bluesmaiseen soittoon? vai onko metallikitarassani turhan paksut kielet? Öh, kyllä bendauksen pitäis metallikielisellä olla paljon helpompaa. Ja paksummilla kielillä pitäis olla helpompi bendata. VOin kyllä olla väärässäkin. |
konehes 09.07.2008 16:15:48 | |
---|
mun metallikielisellä ei ainakaan bendailla kovin hyvin ja kieletkin on aika korkeella 12 nauhasta alaspäin. mulla on hyvin vähän kokemusta akustisista kitaroista, vaikka sähkistä on tullut soitettua vuosia. sen verran kun olen joskus nailonia kokeillut, niin niillä bendaus oli paljon helpompaa. eikö semmoinen sopisi paremmin bluesmaiseen soittoon? vai onko metallikitarassani turhan paksut kielet? Bendailu on vaikeaa jos kielet on liian korkealla. Säätötoimenpiteisiin siis. Tuolta akkariosastolta löytyy aiheesta tietoa. Kuinka paksut kielet kitarassasi on? Sekin kyllä vaikuttaa bendailun helppouteen. Isot pojat tietysti suosittelevat niin paksuja kieliä kuin vaan löytyy ja bluesiin vielä paksumpia:) cherub with heavy metal machine |