PIM 05.12.2003 21:12:21 | |
---|
Ei nuo ole valmiiksi kulutettuja, vaan lakkaus on käsittääkseni säästömallia. On niitä ehkä vähän jostain nurkasta sipastu ostajan hämäämiseksi jollain hiekkapaperilla että näyttäis siltä että siihen "relikointiin" olisi uhratty jopa aikaakin. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. |
jms 05.12.2003 21:40:25 | |
---|
Tokain japsi-LP:n ostaisin minä, ja ostankin kun hommaan kitaran. Elikkä kaikki Ls-alkuset. Als-alkuset on koreasta. Ja kauniitakin on, esim. nimim. Hannu H:n Tokai Ls-75q on maailman siistein kitara. ääh, et oo nähny mun goldtoppia... siinä on kylläkin joskus aikoinaan lapa vähän kärsiny mutta hyvin liimattu takas kuntoon :D bah |
Hannu H. 05.12.2003 22:39:06 | |
---|
mikä väri sulla hannu on tuossa ls75q:ssa? oon ite ostamassa samanlaista mutten ole vielä väriä valinnu.. Se on ihan heritagecherrysunburst "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
Master of reality 07.12.2003 19:29:46 | |
---|
Noiden Gibson kitaroiden laatu on laskenut aika paljon, että tokai on parempi vaihtoehto kuin epiphone. Kannattaa itse käydä testaamassa. Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
LaXu 07.12.2003 19:37:11 | |
---|
Noiden Gibson kitaroiden laatu on laskenut aika paljon, että tokai on parempi vaihtoehto kuin epiphone. Vähän hassu lause sinänsä, sillä eihän Gibsonin laadun muutokset välttämättä Epiphoneissa näy, ne kun rakentaa ihan eri tehdas/tehtaat. Tietysti jos Gibson sanoo, että tässä ja tässä osassa säästetään, niin toki se näkyy Epiphonejen laadussa. Kuitenkin olen sitä mieltä, että japanilainen Tokai Love Rock on aina parempi vaihtoehto kuin mikä tahansa Epiphone, jos hakusessa on Gibsonin Les Paulien tyyppinen soitin muutenkin kuin ulkonäöltään. Epiphone Elite/Elitist Les Paulit, vaikka hyvänoloisia soittimia ovatkin, häviävät Tokain "keskiluokan" malleille (LS-65 - LS-85) lähinnä hinnassa. Noin 300-500? hintaero on ainakin minusta aika raju. Tokai on vieläpä spekseiltään lähempänä Gibsoneita lavan muotoineen ym. |
Asmi 11.12.2003 13:32:18 | |
---|
Joskus satuin kuulemaan myös sellasta,että Epin elitist sarjan valmistuksessa käytettäis myös jossakin määrin Tokaita. Tiedä sitten... ...Tyhmyrin selässä soikoon keppi... |
Fortune 11.12.2003 14:53:30 | |
---|
Ei nuo ole valmiiksi kulutettuja, vaan lakkaus on käsittääkseni säästömallia. Jep, elikä homma on niinsanotusti jätetty kesken ja sillä tavalla laskettu hintaa. |
kupteri 11.12.2003 15:37:00 (muokattu 11.12.2003 15:37:27) | |
---|
Jep, elikä homma on niinsanotusti jätetty kesken ja sillä tavalla laskettu hintaa. Pystyisköhän tuollaisen "tekemään itte loppuun", eli millaisia operaatiota vaatisi saada ulkonäkö kuntoon? Itte tosin kiikutaisin moisen pelin soitinrakentajalle/korjaajalle maalattavaksi/lakattavaksi, ei liene kovin suuria summia maksa, vai? Tosin onhan se aika hassua ostaa kallis kitara ja ensimmäisenä viedä se huoltoon :-) |
LaXu 11.12.2003 17:00:11 | |
---|
Pystyisköhän tuollaisen "tekemään itte loppuun", eli millaisia operaatiota vaatisi saada ulkonäkö kuntoon? Itte tosin kiikutaisin moisen pelin soitinrakentajalle/korjaajalle maalattavaksi/lakattavaksi, ei liene kovin suuria summia maksa, vai? Tosin onhan se aika hassua ostaa kallis kitara ja ensimmäisenä viedä se huoltoon :-) Niin no, voisihan siitä tietysti hioa lakat pois ja maalata/maalauttaa sopivaksi. Kyllähän siinä ihan hyvin voi säästää esim. uuden SG Standardin tai SG '61 RI:n ostamiseen verrattuna. Ammattilaisenkin maalaamana tulisi varmaan ainakin 100-200e hintaeroa noin pikaisesti veikattuna. Toisaalta nuo tavallisetkin SG Specialit ovat ihan hyvän näköisiä eikä hinta ole mitenkään kohtuuttoman oloinen. Vaan toisaalta eipä esim. joku Tokain Japanissa tehty SG maksa juurikaan enempää kuin Gibson SG Special jos haluaa kiiltävää viimeistelyä jossa puutkin näkyvät maalin läpi..eikä niissä Gibsoneissa kuitenkaan mitään maagista soitinpuuta ole... |
Tompsi 11.12.2003 17:51:30 | |
---|
Vaan toisaalta eipä esim. joku Tokain Japanissa tehty SG maksa juurikaan enempää kuin Gibson SG Special jos haluaa kiiltävää viimeistelyä jossa puutkin näkyvät maalin läpi.. Tehdäänkös noita tavan Specialejakin nykyisin läpinäkyvällä kiiltoviimeistelyllä? Ainakin Gibarin sivut esittelevät tällaisen värivaihtoehdon: http://www.gibson.com/products/gibson/sg/img/sgsp_wrch.jpg |
Itse suosittelen Tokaita, itelläni on jotain 500€ (muistaakseni) maksanut Korean malli, ja kyllä mä tykkään tän soundista reilusti enemmän kun Epin. Tokain Japsimallit on jo lähes yhtä hyviä kuin perusgibsonit (joissain tapauksissa), eli jos hyvän lespapan haluat, niin osta Japanilainen Tokai. Itse poistin tästä mallistani pickguardin kun se näytti ja tuntui niin huonolta, eli suosittelen pickguarditonta mallia. Kuunnelkaa Tseppeliiniä se on parempi ku Him! |
Fortune 11.12.2003 18:54:31 (muokattu 11.12.2003 18:54:41) | |
---|
Itse poistin tästä mallistani pickguardin kun se näytti ja tuntui niin huonolta, eli suosittelen pickguarditonta mallia. Myydäänkö niitä ihan kahta mallia, ilman plektrasuojaa ja ilman :) Helkkari, kaksi irrotettavaa ruuvia... |
kalkkuna 11.12.2003 19:03:13 (muokattu 11.12.2003 19:03:35) | |
---|
Itse suosittelen Tokaita, itelläni on jotain 500€ (muistaakseni) maksanut Korean malli, ja kyllä mä tykkään tän soundista reilusti enemmän kun Epin. Tokain Japsimallit on jo lähes yhtä hyviä kuin perusgibsonit (joissain tapauksissa). Niin, no etenkin ne 4000€(suomessa, japanissa3000) maksavat ls320:t ovat ihan melkein historic LP:n tasolla. |
littlemick 11.12.2003 20:08:09 | |
---|
Mulla on japanissa tehty tokai, oiskohan ollut ls-65 mikä on kyllä, todella lähellä keskiverto gibson les paulia. Hyvät gibson yksilöt on kyllä asia erikseen, mutta niitä ei suomesta vasurina tule vastaan, ihan hyvin olen tokaillakin pärjännyt. Mikit tokaissa on tosin ihan paskat, täytyykin vaihtaa kun saa hintaa Ainakin ne epiphonet mitä oon testannu, on ollut melko etäisiä kopioita oikeesta paulista ollen sinällää kuitenkin ihan hyviä kitaroita, hintaansa nähden todella hyviä. Onko noita ls-320:siä näkyny kaupoissa vai onko ne, ihan tilaustavaraa, tuntuisi olevan les paul kopioiden lippulaiva, olis hieno testata tollaista. |