Aihe: Minkälainen poikkihuilu? 1 | |
---|---|
![]() 02.11.2006 16:23:18 | |
Olen soittanut n. 7 vuotta poikkuhuilua ja olisi tuossa keväällä tulossa taas tutkinto.. musiikkiopistotason tutkinto. Oon soittanu perushuilu Yamahaa 211:sta mikä se nyt on..ja oon kovasti innokkaasti hankkimassa uutta huilua, koska esiintymisiä tuppaa tulemaan ja huilun ääni/taso ei tyydytä enää minua. Kysyisin mielelläni huilunsoitonopettajaltani (olen jo kysynytkin).. mutta hän ei ole innostunut asiasta.. erittäin kannustamaton. ja hänellä itsellään on samanlainen huilu kuin minulta. Kysyisinkin neuvoa teiltä! Tiedän että jos aikoo ammattiin asti niin kyllä se jo tässä vaiheessa pitäisi uusi huilu ostaa. Mitä huilua ehdottaisitte? Onko muistakin huiluista kokemusta kuin yamahasta? Olen itse ajatellut että haluaisin ainakin hopeisen suukappaleen! ainakin. tottahan ehkä avoläpätkin olisivat lukemani mukaan hyväksi. Mutta hintavaa en haluaisi.. kyllä 1500 euroo on se raja. Niin odotan innolla neuvojanne!:) Ainoa varmuus on epävarmuus. | |
![]() 06.11.2006 12:51:32 | |
Ota yhteyttä johonkin soitinliikkeeseen. Woodwinds Ky Helsingissä on huilujen erikoisliike. Sieltä uskoisin löytyvän jotain. Jos haluat Yamahaa, niin F-musa olis varmaan sitten hyvä paikka myös. | |
![]() 11.11.2006 14:14:32 | |
Kiitos! Onko kenelläkään kokemusta millbrook musiikki OY:stä? ja muista merkeistä kuin yamaha...? Ainoa varmuus on epävarmuus. | |
![]() 16.11.2006 22:55:52 | |
Kannattaa tähyillä Suomen huiluseuran sivuilta käytettyjä huiluja. Eli www.siba.fi/huiluseura Siellä on nyt myytävänä ainakin yksi tosi hyvän kuuloinen muramatsu, jossa on siis avoläpät, hopeinen suukappale, e-mekanismi. Hinta 2200, eli vähän kalliimpi, kuin olisit suunnitellut,mutta kyllä hyvään kannattaa satsata ja uutena tämä on jotain kaksi kertaa kalliimpi. Muramatsu on japanilainen huippuvalmistaja. Itselläni on Muramatsun hopeinen huilu, jonka ostin käytettynä, enkä ole kyllä katunut. Kaunis ääni ja helppo soittaa. Olen tällä soittanut jo viitisen vuotta ja vieläkin pelittää. 1500eurolla ei mitään ammattilaishuilua saa, mutta ihan hyvän soittimen kuitenkin. Mulla oli aikaisemmin Yamahan malli, jossa oli hopeinen suukappale ja umpiläpät, ja siinä oli ihan kaunis ääni. Mutta muutama vuosi meni ja aloin kaivata uutta huilua. Ja nyt en kyllä palaisi umpiläppäiseen huiluun millään. Ja kyllä vain se hopea soi hyvin.. Hyvään huiluun kannattaa kyllä ehdottomasti panostaa, varsinkin jos on yhtään edes mielessä ammattiopiskelut. On aika turhauttavaa treenata hullun lailla hyvää soundia, jos jo huilukin pistää liikaa rajoituksia. Kuulostaa tosi oudolta, että huiluopesi soittaa Yamahan perusmallilla, eikä ymmärrä hyvien soitinten päälle. (...myös hyvään opettajaan kannattaa muuten todellakin panostaa..) Puhallinsoittimiin erikoistuneita liikkeitä on ainakin Soitin Laine Turussa ja Helsingissä ja Wood Winds Helsingissä. Ainakin Wood Windsissä saa aina loistavaa ja asiantuntevaa palvelua, ja huiluja saa testailla ja vertailla rauhassa - niinkuin kyllä myös ainakin F-musiikissa. Huiluostoksille kannattaa ehdottomasti ottaa vähän soittamiasi nuotteja ja oma huilu, että voi sitten kunnolla kokeilla ja vertailla. Ja samoin, jos ostat käytettynä, niin ota huilu ennen ostoa kokeiltavaksi, ja näytä sitä jollekin huilistille. | |
![]() 12.12.2006 11:56:29 | |
joo.. pakko kommentoida tähän että jos aiot huilusi parempaan vaihtaa niin osta sitten kerralla kunnollinen,käsintehty,hopeinen..oli merkki mikä tahansa sun tulee ottaa kokeiluun useampi ja tehdä vertailua. mä itse soitan jammun ammattipillillä..en nyt muista sitä numeroo,joku 847 tai jotain sinne päin ja sit mulla on pekka karahkan hopeinen suukappale,kultaisella huulilevyllä ja piipulla.se on mulle paras huilu enkä tule varmaan ikuna sitä vaihtamaan ellen rikastu ja hanki sitten karahkan koko huilua.. jos suosii suomalaista,sijoita KARAHKAAN ;) jammuhan maksaa sellaset 6000 euroa.. mietihän tarkkaan mitä teet ja mietihän tarkkaan haluatko ammattilaiseksi,töitä ON vähän. | |
![]() 15.12.2006 19:37:54 | |
Tuolla hinnalla ei kyllä mitään ammattihuilua saa! Et voi puhuakkaan ammattihuilun hankkimisesta tuollaisella summalla. Kyllähän sillä jonkinlaisen huilun saa, mutta ei se voi merkittävästi olla vanhaa huiluasi parempi. Jos ammattiin asti haluat opiskella niin kannattaa tosiaan tässävaiheessa satsata kunnon huiluun. Itse hankin 3/3 tutkintoni jälkeen Muramatsun kokohopeisen huilun avoläpillä ja kuten yhdessä edellisessä viestissä joku totesikin... se on aivan mahtava huilu, en ole katunut ja äänimaailma on aivan omaa luokkaansa! Hintavahan se on, mutta on se vaan niin upea soitin, että kyllä siitä kannattaa maksaa! Suosittelen! | |
![]() 17.12.2006 19:48:53 | |
muramatsu on kans joo hyvä..tai siis siitä löytyy mahtavia yksilöitä.riippuu tietysti kädestä kenelle se sopii | |
![]() 14.01.2007 00:56:33 | |
Yamahan puolesta liputan minäkin; itselläni käsintehty täyshopeinen täyteläisesti ja puhtaasti soiva laatupilli. Ennen sitä soitin Muramatzua, jossa hopearunko ja suukappale. Sillä jo pärjäsi hyvin. Huilu on kallein esine, jonka omistan. En usko, että vielä peruskurssin jälkeen kukaan tietää varmasti päätyvänsä ammattimuuusikoksi tai että kovinkaan monella on silloin varaa ostaa ym huilu. N 2000 e riittää siihen, että pystyt tekemään d-kurssin ja ehkä jopa c-kurssin. B-kurssiin tarvitset sitten jo paremman pelin. Opettajaasi ihmettelen todella. Tuolla asenteella ei kenelläkään pitäisi olla asiaa pedagogin hommiin. Kannustaminen on ihan ykkösjuttu! En halua sinua lannistaa enkä ketään parjata, mutta epäilen todella, onko hän itse ammattilainen... | |
![]() 19.01.2007 04:15:54 | |
Itse ostin v.-94 avoläppäisen Miyazawan, makso sillon jotain 8500 mk, on ollut luotettava ja hyvä kumppani, enkä ole kokenut tarvetta vaihtaa. | |
![]() 09.07.2007 16:19:51 | |
nostinpa tämän ylös.. | |
![]() 22.08.2007 22:23:38 | |
Terve. Elikkäs poikkihuilua olen ostamassa, mutta mitään en niistä tiedä. Eli muutama kysymys joihin tarvitsisin vastauksia.. mitä eroa on huilulla jossa on suljetut läpät ja huilulla jossa on rengasläpät? Soinnissa eroa? Kumpi soi paremmin? Mikä on E-mekanismi? Itse ajattelin ostaa thomannilta tuommoisen halvan aloittelija huilun jolla pääsisi jotenkin alkuun. En ole koskaan soittanut poikkihuilua, joten en uskalla kallista edes harkita. Nokkahuilua olen soittanut. Jotakin näistä thomannin huiluista ajattelin: http://www.thomann.de/fi/thomann_fl200r_querfloete_ringklappen.htm http://www.thomann.de/fi/startone_sfl_55_floete.htm http://www.thomann.de/fi/thomann_fls_querfloete.htm Musiikki.. se on hyvin jännä. | |
![]() 25.08.2007 18:50:07 (muokattu 25.08.2007 19:07:04) | |
Saisinkin vastaukset kysymyksiini pikaviestinä. Kiitokset hänelle! Musiikki.. se on hyvin jännä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)