Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hank Williams Sr. myös Jr.
1 2
Rumpali Rölli
27.11.2006 16:29:20 (muokattu 27.11.2006 17:00:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaankos täällä kuultu kyseistä perhe pohjasta soittokuntaa?
 
Tätä vanhan ajan kantria siis soitti alunperin herra Hank Williams senior.
Tämän jälkeen ollaan nähty hänen poikansa ja pojan poika seuraamassa williams seniorin jalanjälkiä.
Jotenkin minuun iskee enempi tuo Williamsin papan tuotanto, se vanha ja aito kantri. Nuo uudemmat juniorien tuotannot eivät ole kolahtaneet milläänsäkkään.
Mutta yleistä hälinää kyseisistä artisteista kiinnostuneille :)
 
Where the darkness and lightness collides There i shall stand There is the place i am..
Veikko
27.11.2006 16:39:12 (muokattu 27.11.2006 16:41:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hank Williams Jr on mielestäni vain pelle, tai sitten en ymmärrä yhtään mistään mitään. Hank Williams III tekee hyvää musiikkia. Hank Williams vainaa taasen on minulle SE kaikista suurin ja merkittävin artisti kantrin saralta.
 
Tämän jälkeen ollaan nähty kaksi hänen poikaansa seuraamassa isänsä jalanjälkiä.
Jotenkin minuun iskee enempi tuo Williamsin papan tuotanto, se vanha ja aito kantri.

 
Eikös Hank Williams III ole juniorin poika eikä suinkaan seniorin.
 
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
Rumpali Rölli
27.11.2006 16:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Hank Williams III ole juniorin poika eikä suinkaan seniorin.
 
Aivan.. Anteeksi kirjoitusvirihe
 
Where the darkness and lightness collides There i shall stand There is the place i am..
Rumpali Rölli
27.11.2006 17:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hank Williams vainaa taasen on minulle SE kaikista suurin ja merkittävin artisti kantrin saralta.
 
Hänellä kyllä on se omatyylinsä joka tempaa mukaansa. Ja niinkuin sanoit hänen pojastaan, hän nyt ei osaa oikein hommiansa. Mutta asioistahan voidaan olla erimieltä :)
 
Where the darkness and lightness collides There i shall stand There is the place i am..
M-Juhana
27.11.2006 19:11:55 (muokattu 27.11.2006 19:14:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa... mulla on JR:n I'm One of You, ihan letkeä levy. Hankilta (Sr) tollanen 2 CD Essential kokoelma. Aika puuduttavaa se kyllä nonstoppina kuunteltuna. Toki klasikko viisuja liukuhihnalta.
 
III:selta ei o mittään, muutaman kuunnellut netistä, joten ei hänestä sen enempää.
 
Shuffle and Boogie
28.11.2006 11:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyl näil on jokaisel jotain toimivaa on.. siis mulle putoo Hank Williams Sr.Jr.III
 
Jesus Just Left Chicago
VesaK
29.11.2006 08:56:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hank Williams vainaa taasen on minulle SE kaikista suurin ja merkittävin artisti kantrin saralta.
 
Olen aikalailla samaa mieltä. Oman hengen varjelemiseksi Hank ensimmäistä ei kannata kuunnella yöllä juovuksissa ladattu pyssy kädessä. Sen verran riipaisevaa teksti ja tulkinta välillä on.
 
Blue Moon
17.12.2006 16:57:19 (muokattu 17.12.2006 17:00:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks juttu mikä mua Hank seniorissa viehättää, on sen sanoitukset. Hienoja tekstejä rustasi.
 
Kakkos-Hankin jätän väliin mutta Hank III:sta sen verran, että tämä "Straight to Hell" albumi kuulostaa hyvinkin hankkimisen arvoiseltä lätyltä:
 
http://www.takecountryback.com/hankIII-lp.htm
 
Walrus
18.01.2007 11:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Hank junioria kuunneltavaksi nousuhumalassa ja senioria vastaavasti morkkiksessa.
 
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
shellraiser
18.01.2007 16:02:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hank Williams vainaa taasen on minulle SE kaikista suurin ja merkittävin artisti kantrin saralta
 
Yhdyn tähän mielipiteeseen. Toki ei voi sivuuttaa George Jones'ia ja Johnny Cash'iä. Holy trinity... tai ainakin lähes.
 
III:n edellinen, Lovesick, Broke & Drifting on erittäin hyvä honkytonk-levy. Mielestäni ehkä parempi kuin uusin, joka myöskin on hieno, perinteitä kunnioittava levy. Sillä on mukana joku vanhan liiton lap steel herra, joka vetää aivan uskomattomia kuvioita non-pedal steelillä. Suosittelen tutustumista.
III on aika mielenkiintoinen tapaus kaikenkaikkiaan. Hänen live show koostuu kuulemma kolmesta osiosta. Ensiksi veivataan sitä perinne tietoista honkytonkia, sen jälkeen seuraa osio jota III kutsuu nimellä "hellbilly", jossa on vielä mukana lap steel ja viulu, mutta jo selvästi rokimpaa materiaalia. Viimeisenä seuraa setti punkkia! Uskon, että III on saanut varsinkin kotimaassaan youngstereita kiinnostumaan countrysta. Tekee siis hienoa lähetystyötä.
 
Veikko
22.01.2007 22:15:01 (muokattu 22.01.2007 22:15:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kakkos-Hankin jätän väliin mutta Hank III:sta sen verran, että tämä "Straight to Hell" albumi kuulostaa hyvinkin hankkimisen arvoiseltä lätyltä:
http://www.takecountryback.com/hankIII-lp.htm

 
Oon nyt kuunnellut tota Straight to Hell- levyä pari-kolme päivää, ja pitää sanoa että tämä on kyllä yksi parhaista kantrilevyistä mitä olen koskaan kuullut.
 
Ei pysty, ny om meinaan niin kiirus katto, että varistaki kerkee sanoo vaa linnuks. - tuntematon tamperelainen
Walrus
26.01.2007 16:01:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan. Hank III kuullostaa kyllä kovin paljon pappavainaaltaan.
 
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
M-Juhana
30.03.2007 16:50:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon nyt kuunnellut tota Straight to Hell- levyä pari-kolme päivää, ja pitää sanoa että tämä on kyllä yksi parhaista kantrilevyistä mitä olen koskaan kuullut.
 
No niin, tää on nyt kuunneltu kerran läpi. Loisto kamaa, varmasti pyörii paljon allekirjoittaneen grammarissa!!
 
This blues ain't nothing but a lowdown shakin' chill
Veikko
08.05.2007 19:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä ei ole tapana postailla youtuben linkkejä, mutta tässä on mahottoman hieno Hank III veto: http://www.youtube.com/watch?v=F6B-X6EEiHE&mode=related&search=
 
tshiiih... klup-klup-klup... aaaah...
M-Juhana
08.05.2007 22:16:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä ei ole tapana postailla youtuben linkkejä, mutta tässä on mahottoman hieno Hank III veto: http://www.youtube.com/watch?v=F6B-X6EEiHE&mode=related&search=
 
Juu, oon tsekannut ja todella mahti veto !!
 
If I get to drunk tonight, Jesus gonna drive me home. -Shooter Jennings-
Blue Moon
08.05.2007 22:38:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tää Hank III:n "Straight to Hell" hyvä levy on. Huomattavasti enemmän mä tästä tykkäsin, kuin vaikka täälläkin kehutusta Shooter Jenningsistä. Aika näyttää, mihin tään arvo asettuu. Jotenkin vaan kuitenkin tuntuu, ettei ihan vanhojen "outlaw - klassikoiden" tasoisia lättyjä enää tule.
 
- Don't eat stuff off the sidewalk -
jran
18.05.2007 11:02:08 (muokattu 18.05.2007 11:02:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mutta Hank III:sta sen verran, että tämä "Straight to Hell" albumi kuulostaa hyvinkin hankkimisen arvoiseltä lätyltä
 
Se on todellakin hankkimisen arvoinen. Kunhan hankkii se sensuroimattoman version. Ostin epähuomiossa kadonneen tilalle jonkun "siistityn" version, enkä menisi kehumaan. Siitä puuttuu biisejäkin.
 
Miklo
24.07.2010 23:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin levykaupassa kädessäni III:n levy "Straight to Hell" kun takaani kuulin äänen sanovan: "Se on kova levy". Olen nyt täysin samaa mieltä.
 
Listaan sen yhdeksi niistä levyistä jotka ovat todella muuttaneet sitä mitä soitan, miten soitan, sekä millä korvilla yleensä kuuntelen musiikkia.
 
Myöhemmin myös Sr vainaan jutut ovat avautuneet.
 
morgga
14.08.2010 12:17:16 (muokattu 14.08.2010 12:17:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kolahtaa tuo III. Sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen, kaljamusana, rapulassa, siis aina.
 
BASOJYTÄM
Veikko
14.08.2010 13:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen kuuntelemaan tämän:
 
Sadan vuoden syke: Ei elämästä selviä hengissä - Hank Williamsin tarina.
 
Sadan vuoden syke -ohjelman tämän kertaisessa jaksossa keskitytään kantrimusiikin traagisen kuninkaan, Hank Williamsin lyhyeen elämään. Kantrin ensimmäisen supertähden ja laulunteon uranuurtajan lyhyt ura oli latteasti ilmaistuna värikäs. Tero Liete toimittaa.
 
http://areena.yle.fi/audio/1199289
 
Mr. Treehorn treats objects like women, man - The Dude
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «