Aihe: Tarvitsisin apua mini/keikkasetin kanssa
1 2 3
fifehole
05.01.2007 08:45:10

Mä ostin juuri Tamburon XD Club setin. 16"x16" basari, 10"x9" etutomi, 13"x12" lattiatomi ja 13"x5" virveli. Ohuet vaahtera/poppelirungot vahvikerenkailla.

Saundi on loistava tämän kokoiseksi setiksi. Tomit soivat pehmeästi ja tummasta, ja basarissa on yllättävän paljon potkua noin pieneksi. Ja roudattavuus on ihan omaa luokkaansa.

No niin, tilasin kans kyseisen setin Saksasta. Hyvä että on tullut positiivista palautetta sillä mulla ei ole aiempaa kokemusta Tamburosta... tosin ei olleet pahan hintaisetkaan.

Olen meinannut jo pitkään rakentaa itse isotomista bassaria ja muutenkin kasata minisetin pieniin tiloihin. Nyt kohtasi kuitenkin jo hinta/rakentamisen vaiva. Täytyy kuitenkin vielä kehitellä jokin sopiva kuljetuscase johon menis kaikki samaan läjään.
Head for an eye
Niskamies
05.01.2007 12:56:47
No niin, tilasin kans kyseisen setin Saksasta. Hyvä että on tullut positiivista palautetta sillä mulla ei ole aiempaa kokemusta Tamburosta... tosin ei olleet pahan hintaisetkaan.

Olen meinannut jo pitkään rakentaa itse isotomista bassaria ja muutenkin kasata minisetin pieniin tiloihin. Nyt kohtasi kuitenkin jo hinta/rakentamisen vaiva. Täytyy kuitenkin vielä kehitellä jokin sopiva kuljetuscase johon menis kaikki samaan läjään.

Mä tilasin noille ihan tomipussit. Ei tullut kalliiksi. Pistelen kuvaa ja ääninäytettä kun saan setin kokoon (ts. venaan pariviikkoa että ständitilaus saapuu). Jokatapauksessa, et luultavasti pety settiin. Hieno saundi.
Narcosynthesis
05.01.2007 13:12:38

Aion itsekin tilata nuo Tamburot ensi tilassa...hyväsoundiset ja sopivan hintaiset, kuten sanoittekin! Mistä muuten tilasit pussit ja paljonko kustansi?
Niskamies
05.01.2007 13:21:00
Aion itsekin tilata nuo Tamburot ensi tilassa...hyväsoundiset ja sopivan hintaiset, kuten sanoittekin! Mistä muuten tilasit pussit ja paljonko kustansi?

Thomannilta tilasin pussit. Ne eivät paljoa maksa, tilasin Gewan Line-sarjan pussit. Tää on mun kolmas satsi Lineja ja olen todennut ne hyviksi. Pussit tällä setille (basari, 2 tomia ja virppa) kustansivat 68 euroa.
HeavyMachinery
05.01.2007 15:25:02 (muokattu 05.01.2007 15:25:39)

Mites toi niskis jytää ? Nauhotas jotain hieman malliksi ihan vain tila mikillä... Mua on himottannut toi jo pitemmän aikaa... 13" lattia tomi on se isoin epäilyn kohde itselläni...
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Niskamies
05.01.2007 15:33:52
Mites toi niskis jytää ? Nauhotas jotain hieman malliksi ihan vain tila mikillä... Mua on himottannut toi jo pitemmän aikaa... 13" lattia tomi on se isoin epäilyn kohde itselläni...

Suhteellisen hyvin. Toi lattiatomi on 12" syvä. Jytää hyvin, mutta pitää kuitenkin muistaa että se on vaan 13", että 18" tomia siitä ei saa tekemälläkään. Äänitän tota settiä lähitulevaisuudessa.
HeavyMachinery
05.01.2007 15:38:45

Suhteellisen hyvin. Toi lattiatomi on 12" syvä. Jytää hyvin, mutta pitää kuitenkin muistaa että se on vaan 13", että 18" tomia siitä ei saa tekemälläkään. Äänitän tota settiä lähitulevaisuudessa.

Pelottaa vaan se että se kuulostaa sellaisen jatsahtavan " gayltä ".... Taidan rakentaa itse sen 10/14/18 setin... Hinta ois vaan halvempi tossa tampuurossa.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Narcosynthesis
05.01.2007 15:40:02

Thomannilta tilasin pussit. Ne eivät paljoa maksa, tilasin Gewan Line-sarjan pussit. Tää on mun kolmas satsi Lineja ja olen todennut ne hyviksi. Pussit tällä setille (basari, 2 tomia ja virppa) kustansivat 68 euroa.

Okei, kuulostaa hyvältä...pitänee tilata pussit saman tien kun setinkin tilaa, mikäli Thomanniin päädyn.
Narcosynthesis
08.01.2007 10:32:40

Mä ostin juuri Tamburon XD Club setin. 16"x16" basari, 10"x9" etutomi, 13"x12" lattiatomi ja 13"x5" virveli. Ohuet vaahtera/poppelirungot vahvikerenkailla.

Mites muuten, onko basarissa tilaa tuplapedaalille?
Jouni Antero
08.01.2007 11:08:15
Mä itse kasasin pikku-setin viime kesänä ostamalla Levytukusta 10" tomin ja 14" lattiatomin poistomyynnistä (Tama Rockstar), kun sai sopivat koot mustana (musta väri on niin helppo täydennystä ajatellen...). Sitten mun kaveri teki Kellerin rungosta 18 x 18" bassarin. Yhteishinta pöntöille n 600,-

Käsittelin tomien sisustan yhdellä kerroksella kiinanpuuöljyä, vahasin viisteet ja ruuvasin metallit uudelleen kiinni (pieni askartelu on aina kivaa).

Sittemmin tosin olen ostanut täältä torilta käytettynä (hyväksyin Rockstarin osin juuri sen takia, että se on vähän kuin joku Toyota - löytyy varmasti palasia käytettynä) 12" ja 13" tomin josta jälkimmäiseen asennutin lattiatomijalat (joskin se on vielä kaverilla joka teki sen) - ihan vain kun sai halvalla.

Olen oikein tyytyväinen ja ymmärtääkseni Levytukusta löytyy vieläkin ehkä juuri 10" tomia ja 14" sekä tomia että lattiatomia mustana, jos joku haluaa mennä tuommoista reittiä.
vapauskauppias
08.01.2007 11:09:24
Itse olen ollut kiinnostunut lähinnä Yamahan Rick Marrotta Hip Gig -setistä. Siinähän saa tomit, virvelin ja symbaalipidikkeet suoraan basariin kiinni. Basari on vielä kaiken lisäksi aukaistavaa mallia, joten sinne saisi ahdettua ainakin osan tavarasta ja toisen osan sitten sinne setin mukana tulevaan penkkiin. Olisi siinä kyllä hauska setti.
Narcosynthesis
08.01.2007 11:19:42

Jep, sitä mietin aluksi itsekin...kätevä, mutta valitettavasti myös aika kallis setti...
vapauskauppias
08.01.2007 11:25:16
Jep, sitä mietin aluksi itsekin...kätevä, mutta valitettavasti myös aika kallis setti...

Totta. Jos käytettynä löytäisi, olisi kyllä mielenkiintoista vähän aikaa sillä soitella. Varsinaista tarvettahan minulla ei tuollaiselle kai toisaalta edes olisikaan.
miän vain
08.01.2007 11:53:18

Eiköhän siinä liene.

Kuvassa 8" basari: http://www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/wtf/verysmall.jpg
Niskamies
08.01.2007 11:54:04

Kyllä siihen pitäisi tuplapedaali kiinni.
fifehole
18.01.2007 10:45:38

Saundi on loistava tämän kokoiseksi setiksi. Tomit soivat pehmeästi ja tummasta, ja basarissa on yllättävän paljon potkua noin pieneksi. Ja roudattavuus on ihan omaa luokkaansa. Pistän kuvaa kun setti on "valmis".

Setti tuli perille ja perkele, yllätyin positiivisesti laadusta!! Todella hyvä laatuinen noin halvaksi setiksi!! Tamburo rupesi kyllä kiinnostamaan myös huippuseteistään...

Mitä kalvoa käytät basarissa, itse laitoin painstripin kun ei muuta ollut kämpillä? Tomit sain pelittämään hienosti. 13" tomi varsinkin jytää yllättävän hyvin. Täytyy laittaa kans kuvaa kun on kamera messissä. Hyvä ostos, suosittelen jos on tarvetta.
Head for an eye
Narcosynthesis
18.01.2007 15:04:46

Setti tuli perille ja perkele, yllätyin positiivisesti laadusta!! Todella hyvä laatuinen noin halvaksi setiksi!! Tamburo rupesi kyllä kiinnostamaan myös huippuseteistään...

Mitä kalvoa käytät basarissa, itse laitoin painstripin kun ei muuta ollut kämpillä? Tomit sain pelittämään hienosti. 13" tomi varsinkin jytää yllättävän hyvin. Täytyy laittaa kans kuvaa kun on kamera messissä. Hyvä ostos, suosittelen jos on tarvetta.

Nyt jätit mainitsematta sen kaikkein tärkeimmän...eli minkä värinen? :D
fifehole
18.01.2007 15:14:11

Nyt jätit mainitsematta sen kaikkein tärkeimmän...eli minkä värinen? :D

Katos joo, ei ollut kuin sitä keltaista ja ruskeaa jäljellä. Tykästyin enemmän tuohon keltaiseen http://www.thomann.de/fi/tamburo_xdclubye_schlagzeugset.htm tosin ei näytä ollenkaan noin keltaiselta kuin kuvassa. Enemmänkin sellainen natur väri.
Head for an eye
Bacchus
18.01.2007 17:11:25
Katos joo, ei ollut kuin sitä keltaista ja ruskeaa jäljellä. Tykästyin enemmän tuohon keltaiseen http://www.thomann.de/fi/tamburo_xdclubye_schlagzeugset.htm tosin ei näytä ollenkaan noin keltaiselta kuin kuvassa. Enemmänkin sellainen natur väri.

Tässä vähän parempi kuva:

javascript:popupWindow('http://soundstore.fi/popup_image.php/pID/721')

Itse diggaan väristä todela paljon.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)