Aihe: "Jos pidit tästä bändistä/artistista, niin kokeile tätä"-ketju
1 2 3 4 540 41 42 43 44122 123 124 125 126
Abysmal
17.01.2007 15:23:07 (muokattu 17.01.2007 15:25:20)
Yritän vielä kerran.

Eli, tekisi mieli kuunnella jotain synkeää, likaista, ja hieman "autotallimaista" bluesrockia, joten mitä suosittelisitte? En siis hae bluesia tyyliin Johnny Winter ja SRV, vaan vähän Mark Laneganin Bubblegumin kappaleiden tapaista tunnelmointia. Bubblegumin biisit Like Little Willie John, Head ja Methamphetamine Blues vastaavat etsittyä tyylilajia parhaiten. Grungea en siis hae.
Feggy
17.01.2007 15:35:18

Yritän vielä kerran.

Eli, tekisi mieli kuunnella jotain synkeää, likaista, ja hieman "autotallimaista" bluesrockia, joten mitä suosittelisitte? En siis hae bluesia tyyliin Johnny Winter ja SRV, vaan vähän Mark Laneganin Bubblegumin kappaleiden tapaista tunnelmointia. Bubblegumin biisit Like Little Willie John, Head ja Methamphetamine Blues vastaavat etsittyä tyylilajia parhaiten. Grungea en siis hae.

Koklaas vaikka Twilight Singers, Afghan Whigs, Jon Spencer Blues Explosion, Captain Beefheartin Safe as Milk-levy, Nick Cave, Gun Club ja meidän bändi (linkki allekirjoituksessa).
Meitsin bändi Last.fm:ssä
Piepe
19.01.2007 22:04:41 (muokattu 19.01.2007 22:08:24)
Emopunkkia akselilla Disco Ensemble - Taking Back Sunday - Coheed & Cambria

Jaa. No vaikkapa Moneen, The Get Up Kids, Motion City Soundtrack ja Boys Night Outin loistava "Trainwreck" -levy.
go create.
ministeri
19.01.2007 22:56:11 (muokattu 19.01.2007 23:06:38)
Mountain.

Minua kiinnostaisi tietää samantyylisiä punkbändejä kuin D.O.A. Olen heidän 7inchpunkista löytynyttä kokoelma-EP:tä kuunnellut paljon ja samantyylistä meininkiä olisi kiva löytää.

Edit: Niille, jotka eivät ole bändiin tutustunut: http://youtube.com/watch?v=twSREBowTwQ

7 Seconds, descendents. adolescents, black flag, white flag, minor threat, dag nasty, Circle jerks, Bad brains, Dead boys...

Sit tietty kannattaa tsekata:

http://www.apple.com/trailers/sony/americanhardcore/

En ole vielä itsekään nähnyt mutta halu olis kova!

Onkos tolle mountainille mitään levy suositusta, paljon tuntuu löytyvän liveä ja kokoelmaa ym sellaista. Tykkään enempi kokonaisia levyjä nauttia.
Planetist
20.01.2007 00:25:09
Onkos tolle mountainille mitään levy suositusta, paljon tuntuu löytyvän liveä ja kokoelmaa ym sellaista. Tykkään enempi kokonaisia levyjä nauttia.

Varmaan sitten se debyytti eli "climbing!", vaikka kakkoslevyn nimibiisi onkin aivan upea.
Tunttone
20.01.2007 00:49:03
Wes Montgomery. Elikkä nimenomaan sitä ei kaikista vaikeinta ja monimutakisinta jazzia.
mikko1
20.01.2007 11:37:31
Varmaan sitten se debyytti eli "climbing!", vaikka kakkoslevyn nimibiisi onkin aivan upea.

Joo, Climbing on aika varma valinta.
Hohhoijaa
20.01.2007 19:45:52 (muokattu 20.01.2007 19:46:04)
Jethro Tull: Thick as a Brick

Eli progressiivista materiaalia haussa. Itsehän olen siis asian suhteen täysin tietämätön.
Lesko
20.01.2007 19:59:47

Eli progressiivista materiaalia haussa. Itsehän olen siis asian suhteen täysin tietämätön.

Yes: The yes album
Rush: 2112
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
gorgonoidi
20.01.2007 20:32:58

Ei muutaku selaamaan tuota proge palstaa. King Crimson ja Camel voidaan mainita jos ihan progesta puhutaan yleisesti.
Heartwood
20.01.2007 22:08:15
Wes Montgomery. Elikkä nimenomaan sitä ei kaikista vaikeinta ja monimutakisinta jazzia.

Jos kitarajazzin puolella pysytään, niin Kenny Burrellin Midnight Blue voisi olla varsin mukava vaihtoehto. Mikäli kitara ei ole välttämättömyys, kannattaa tutustua vaikkapa Dave Brubeckin Time Outiin ja John Coltranen Blue Trainiin.
"Thus men forgot that all deities reside within the human breast" Romantikkoitkijät #42
Tunttone
21.01.2007 01:40:34
Jos kitarajazzin puolella pysytään, niin Kenny Burrellin Midnight Blue voisi olla varsin mukava vaihtoehto. Mikäli kitara ei ole välttämättömyys, kannattaa tutustua vaikkapa Dave Brubeckin Time Outiin ja John Coltranen Blue Trainiin.

Joo tuo kitara ei ole välttämättömyys minulle. Kiitos vinkeistä! John Coltranea olen jonkin verran jo kuullutkin.
Aerodactev
21.01.2007 12:08:09 (muokattu 21.01.2007 13:06:07)

Le Orme : Felona e Sorona
Van der Graaf Generator : Godbluff
Gentle Giant : Acquiring the Taste
Banco del mutuo soccorso : Io sono nato libero
Genesis - Nursery Cryme

Kattava webbisivusto aiheelle (en suosittele foorumia tosin) http://www.progarchives.com

Pääkaupunkiseudun kirjastoista ja levykaupoista löytyy erittäin hyvin.
Yksin yskin, kaksin läksin, juuu!
Kp: P F
jjylli
21.01.2007 12:09:02

blodwyn pig
Progressor
21.01.2007 13:03:18

Pari "populaaria" suositusta:

Yes - Fragile
Yes - Close to the Edge
Genesis - Foxtrot
Genesis - Selling England by the Pound
Rush - Hemispheres
King Crimson - Red

Progeahan löytyy mielin määrin.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Milkop
21.01.2007 13:32:47

Peter Gabrielin aikainen Genesis. Jumaluutta ja parasta progea ikinä jos minulta kysytään. Suositella voi ainakin levyjä Foxtrot, Nursery Cryme, Selling England By The Pound ja tuplakiekkoa The Lamb Lies Down On Broadway.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49
Räbbänä
22.01.2007 20:19:10
Tarot, varsinkin kasariaikainen. Mikäs ois samantyylistä?
"En pysty... en kykene..."
LexaR
23.01.2007 20:24:59
Ei kuulu ihan ehk ketjun henkeen itsessään mut voisko joku suositella jotain hyviä Steely Danin levyjä? Mieluiten niitä jazzpainotteisempia.
Winnipeg is fucking over.
2541
23.01.2007 20:37:16

Ei kuulu ihan ehk ketjun henkeen itsessään mut voisko joku suositella jotain hyviä Steely Danin levyjä? Mieluiten niitä jazzpainotteisempia.

"Aja" menee varmaankin siihen jazzpainotteisempaan osastoon ja onhan se hyvä levy. Oma suosikkini on "The Royal Scam" ja kolmesta ensimmäisesä (Can't Buy A Thrill, Countdown To Ecstasy ja Pretzel Logic) pidän myös kovasti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)