Aihe: Kirpeämpää säröä mesasta!
1
Juustonaksu
17.01.2007 23:20:37
Itse lähtisin muuttamaan tuota vaihtamalla etuseen vähän tiukempaa putkea esim. Tung Solia ja sitten jotain mietoa overdriveä eteen level täysillä ja gain nollissa. Tiukentaisi ainakin hieman. Mielestäni ei ole järkeä pistää Distortionia jonkun Mesan eteen sentään. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
tommijk
17.01.2007 23:30:58
Sen verran mitä kaupassa tuota testasin niin huomasin että basso sai olla aika pienellä jos haki hyvää hevisäröä, jossain klo 9:ssä muistaakseni testasin. Joku buusteri tuossa edessä toimisi varmaan myös. Digitechin Bad Monkeyllä ei voi ainakaan mennä metsään, ja halpakin vielä. En usko että uusilla putkilla saa ihmeitä aikaan. Ainakaan omassa englin sceamerissa tung-solit eivät bassotoiston tiukkuuteen niin vaikuttaneet.
pöö..
pekurides
17.01.2007 23:36:29

Vaihda pienempi sisääntulokonkka.
Tunteella päin vittua.
Hannu H.
17.01.2007 23:53:42 (muokattu 17.01.2007 23:53:50)

Veikkaisin et jollain OD:lla (ts tunnettu middlestään?) boostaamalla vois saada vähän tiukempaa aikaseksi. Löysää plörinää kyllä dual recto oli vaikka od:lla nauhotuksissa boostailtiinkin..
F-sarjasta ei kokemusta
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
N33m0
17.01.2007 23:57:41

Tubescreamerilla saa kuulemma mesaan tiukkuutta. Suosittelisin Jekyll & Hydeä, siinä on "alkuperänen" ts-piiri. Jekyll puolessa siis.
slow music for slow people
Einherjar
18.01.2007 03:08:11
Kokeiles, jos näppien ulottuvilla on, jotain ihan perus-henkisiä distortioneja, sekä metal zonea (jne) ennen etuastetta. Laita ensin etunen ruttaamaan vähän ja puske sitten särö päälle, mutta väännä purkista säröt lähes nollaan. Sitten nosta leveliä vähän. Tuolla metodilla saa kivasti siihen vahvistimen ruttuun lisättyä sen säröpurkin ominaissoundia lisäämättä kovin hirveästi itse säröä (tottakai sitä tulee vähän lisää)
JCM800 toimii näin ainakin ihan loistavasti ja Dual rectifier myös otti kivasti lisää potkua soolosoundeihin.
Tomi_R
18.01.2007 10:18:08

Itse olen kanssa overdrive pedaalin kannalla. Tubescreamerit ja niiden johdannaiset tuntuvat hoitavan kyseisen homman parhaiten.

Eli pedaalista särö nollille ja säädät tonea ja leveliä oman maun mukaan.
Socialite
18.01.2007 10:25:48
Tubescreamer tyyppisellä pedaalilla saa hieman tiukkuutta lisää.
Itse boostaan F-kolmekymppistä joko Bad Monkeylla taikka Sparkle Drivellä.
Ei mesasta silti saa niin kovin väkivaltaista saundia ulos kuin Engleistä tai Marsuista...
Well, how much blues do you use before you use it up?
Rakoni
18.01.2007 11:45:48
Tubescreamer tyyppisellä pedaalilla saa hieman tiukkuutta lisää.
Itse boostaan F-kolmekymppistä joko Bad Monkeylla taikka Sparkle Drivellä.
Ei mesasta silti saa niin kovin väkivaltaista saundia ulos kuin Engleistä tai Marsuista...

Toisaalta taas Engleistä tai Marsuista ei saa niin isoa soundia ulos :)
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
Jucciz
18.01.2007 12:02:49
Toisaalta taas Engleistä tai Marsuista ei saa niin isoa soundia ulos :)

Isous on kuulijan korvissa. Lisäksi ENGListä ei saa millään Marshallia eikä päinvastoin. Nekin on ihan eri asia. :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
-K-
18.01.2007 12:26:13
Boosterilla vaan tosiaan. Jos haluaa pikkupanostuksella kokeilla niin vaikka behkun OD:n tai preampboosteria vaan. En usko että putkien vaihto tuo kamalasti tiukkuutta. Itsellä ainakin tung sollit tekivät enemmän keskiäänisen soundista, ja tietty vähän kuumemman.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
Takajeejee
18.01.2007 15:27:35
Saisko mistään ääninäytettä tosta F-sarjasta?
Could it be a new day?
Rakoni
18.01.2007 15:34:08
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
pekurides
18.01.2007 18:42:30

Buustipedaali jeesaa kyllä mutta sitten taas yksi surizija ketjussa enemmän, ei voi mitään...

Mulla kanssa oli ensin vähän mesamaisessa framus cobran lead kanavalla iban modattu ts9 ja ihan jees mutta vähän honottava keskialue ja sitten hommasin xoticin bb.prempin ja se aika hyvä kun ei juurikaan väritä saundia,pehmeä klippi ja hyvät säädöt, mutta vähän tyyriimpi kyllä...

(näillä speduilla tuli nimenomaan demppaukseen tiukkuutta ja ryhtiä)

ps.Metal zone liian stydi boostaamiseen.
Tunteella päin vittua.
rakula
18.01.2007 20:10:32
Noniin, kävin tänään ostamassa bad monkeyn ja kyllä olen erittäin tyytyväinen, soundi ei ole liian löysä pantera tyylisiin vetoihin ja mesan ominaissoundi silti säilynyt.
Kovaan janoon menee nyt vaikka kääpiön virtsa, mut tällee ku maistelee ni ihan perse sivumaku nois lightlimuissa
Juustonaksu
18.01.2007 20:30:02
Noniin, kävin tänään ostamassa bad monkeyn ja kyllä olen erittäin tyytyväinen, soundi ei ole liian löysä pantera tyylisiin vetoihin ja mesan ominaissoundi silti säilynyt.

Doh dii. :) Vikaan ei mennyt, kuten sanoin. Tuosta irtoaa kyllä moneen menoon. Mukava kapistus.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Einherjar
21.01.2007 01:39:20
ps.Metal zone liian stydi boostaamiseen.

Mutta tarvittaessa/halutessa siitä sitä ominaisoundia kehiin. Se tuo ihan erillaisen särön, kun vahvarista ajetaan mukaan ruttua. Ei passaa vaan purkista nostaa särön määrää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)